locaj85, To jest ET 35 7"
[O1] Zgrzyt przy zmianie na drugi bieg
Zwiń
X
-
[O1] Zgrzyt przy zmianie na drugi bieg
Od jakiegoś czasu obserwuję, że po rozgrzaniu silnika (w zimie nawet ten problem nie występował!) przy zmianie biegu z 1 na 2 (czasem też przy redukcji z 3 na 2) słychać wyraźny zgrzyt (wyczuwalny też na samej dźwigni zmiany biegów).
Ktoś wie co to może być? Coś typowego? Znalazłem na forum wątek z 2007 roku, ale tamten dotyczył 1,8T, więc nie wiem czy to może być powiązane, a poza tym tam raczej nikt nie doszedł do jakichś konkretnych powodów.
Pozdrawiam, Pawlik
-
-
Synchronizator II biegu mówi Pa Pa. Może trochę pomóc regulacja linek ewentualnie zmiana oleju na gęstrzy. (jak piszesz problem zimą nie występował a wtedy niska temp powoduje zageszczenie oleju) Ja mam też problemy latem z II w O2 1.9 TDI BXE. Odpowietrzenie sprzęgła, regulacje linek nic nie dały. Bedę jeszcze właśnie wymieniał olej. Ale się nie martwie. Mam VW z 93 roku a w nim zaczęła zgrzytać II jakieś 8 lat i 100tys km temu Oczywiscie przy szybszej zmianie biegów. Zacząłem zmieniać biegi jak emeryt najpierw luz i po pół sekundzie II i skrzynia działa do dziś.Tomek
Komentarz
-
-
ano niestety synchronizator .... mam dokladnie takie same objawy.
wypracowalem 'patent' na nieco szybsza zmiane biegow ktora mozesz przetrenowac:
przy zmianie: wciskasz sprzeglo, wyrzucasz na luz, puszczasz sprzeglo, wciskasz sprzeglo, wrzucasz 2, puszczasz sprzeglo i ogien. rzezba, ale nawet przy kreceniu do wysokich obrotow wtedy nie zgrzyta i przy odrobinie wprawy nie traci sie wiele z dynamiki....
tak czy inaczej mysle o drugiej skrzyni, byc moze o naprawie... szczegolnie jak mi Malzonka narzeka na zgrzytaniekazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Tez to przerabialem.Majac jak pamietam jakies 70 tys przebiegu.Na szczescie zrobili na gwarancji.Do tej pory nie moge zrozumiec,czemu ta usterka wystepuje.Powinni zmienic cos w konstrukcji,moze lepsze materialy...
Po robieniu synchronizatora II biegu odpuscilem wirusa,bo az strach pomyslec jakby cala skrzynia padla...
P.S.Jezdze delikatnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LashloPo robieniu synchronizatora II biegu odpuscilem wirusa,bo az strach pomyslec jakby cala skrzynia padla...
P.S.Jezdze delikatnie.
nie strasz, u mnie po modzie wyszedl ladny 'Newton' - ponad 310- ... chociaz w sumie jak juz sie kola zazebia to nic zlego nei powinno sie dziac ...
a to ze najbardziej wystepuje w skrzyniachch z okolic 2006 to by sie zgadzalo ....
moze niedorobiony synchronizator, moze zle wydystansowana partia skrzyn....kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
AXR-y z okolic rocznika 2006 tak mają - moja też czasem zgrzytnie szczególnie jak jest upał.
Pytałem w serwisie to mi powiedzieli, że często mają takie przypadki.Octavia 3 RS TSI
Octavia 2 BXE +
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LashloA mi zaczyna zgrzytac znow.Po naprawie zrobilem 40 tys,golwnie trasy,lagodnie i z pelnym wysprzeglaniem... Troszke sie przerazam...A swoja droga,czy jest jakas gwarancja 2 letnia na naprawe na gwarancji??Niebyt mi sie widzi wywalac kase na naprawe skrzyni.
Lashlo a ile taka "przyjemność" kosztuje w ASO: synchronizator + wymiana?
Mnie chyba też niedługo czeka walka z tym problemem - na razie zgrzyty sporadyczne.miało być 101, było 120, jest 150+ i życie jest piękne
THE MAN WHO KNOWS (NOTHING)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pl0trZamieszczone przez LashloA mi zaczyna zgrzytac znow.Po naprawie zrobilem 40 tys,golwnie trasy,lagodnie i z pelnym wysprzeglaniem... Troszke sie przerazam...A swoja droga,czy jest jakas gwarancja 2 letnia na naprawe na gwarancji??Niebyt mi sie widzi wywalac kase na naprawe skrzyni.
Lashlo a ile taka "przyjemność" kosztuje w ASO: synchronizator + wymiana?
Mnie chyba też niedługo czeka walka z tym problemem - na razie zgrzyty sporadyczne.
Problem pojawił się przy 70 tyś km, jeszcze na gwarancji. Wymienili olej w skrzyni i ustąpiło. Teraz przy 115 tyś km problem powrócił. Niestety już po gwarancji. Calkowity koszt 1350 zł brutto
Komentarz
-
Komentarz