Dawka rozruchowa paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RAIDERS
    Classic
    • 2011
    • 3

    Dawka rozruchowa paliwa

    miałem to samo tylko że w silniku BKC. Zima -20 palił na dotyk natomiast lato +30 na zimnym silniku wszystko OK a na rozgrzanym trzeba było kręcić 3-5 sekund żeby załapał. Pomogła wizyta u fachowca, zmienił mapkę wtrysku tzn. zmniejszył obroty przy których jest podawana dawka rozruchowa na pompowtryski, teraz już jakieś pół roku wszystko OK nie ma znaczenia czy zimny czy gorący pali na dotyk.

    Odnośnie tej sprawy jeszcze dodam, że akumulator mam od nowości i jak na razie kręci dobrze. Wg. mnie nie ma sensu bawić się w naprawy, wymiany rozrusznika czy akumulatora wystarczy naprawdę jechać do człowieka który się na tym zna i za około 300 .- ma się święty spokój.
    to tyle z mojej strony.

    POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH I WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU .
  • pgasper1983
    Classic
    • 2010
    • 24

    #2
    Dawka rozruchowa paliwa

    Witam Kluowiczów,
    Mam problem z moją Skodą, a mianowicie, ciężko czasem odpala, raczej przy ciepłym silniku.
    Od czasu do czasu zdaży się tak, ze jak odpali to odrazu wchodzi na wysokie obroty (na ułamek sekundy).
    Znalazłem na forum że można to "zaleczyć" zwiększając dawkę paliwa przy rozruchu, ale na 5 kanale w adaptacjach VAG-COM mam nie aktywne okienko do wpisywania wartości.
    Jedyny kanał jaki mogę zmieniać to kan 2 (obroty biegu jalowego).

    Dodam przy tym wszystkim że jedyny błąd jaki mi się wyświetla (okolo raz na tydzień) to błąd czujnika temperatury - błąd sporadyczny - zwarcie do masy, brak połączenia.
    nie zauważyłem żadnej poprawy po każdorazowym kasowaniu tego błędu.

    Teraz pytanie:
    Czego to może być wina? Jeżeli czujnika to czy wymienić, czy sprawdzić połączenia miernikiem i ewentualnie cos poprawić, i gdzie go szukać, w którym miejscu jest.
    Co może być przyczyną nieaktywnego okienka edycji w VAG-u?

    szukałem tej sprawy na forum, ale mój problem jest złożony i nie znalazłem nic pokrewnego, już dwa dni siedze na forum.

    Proszę o pomoc
    :roll:
    To jest do tej pory mój najlepszy samochód

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Zamieszczone przez pgasper1983
      jedyny błąd jaki mi się wyświetla (okolo raz na tydzień) to błąd czujnika temperatury - błąd sporadyczny - zwarcie do masy, brak połączenia.
      Porownaj temp of coolant w 007 (engine) z rana oraz na cieplym silniku. Z rana powinno byc ~tyle co otoczenie, a na rozgrzanym ~90.
      To tylko na cieplym zle pali czy ogolnie zle pali? Jaki kat wtrysku?
      Oczywiscie przed adaptacjami wpisujesz login?
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • hubi2000
        Rider
        • 2010
        • 601

        #4
        Zwiekszenie dawki paliwa 300 / 400 zl
        Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

        https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

        Komentarz

        • pgasper1983
          Classic
          • 2010
          • 24

          #5
          Niestety nie prawdzalem temp. albo nie zwracalem tak na to uwagi - nie wpadlem na to po prostu.
          jaki login powinienem wpisać przed adaptacjami?
          jak sprawdzić kąt wtrysku? wydaje mi sie że nie powinien byc zły bo silnik nie dymi ani troszke, a spalanie jest też normalne. niedawno był wymieniany rozrząd ale to nic nie zmienilo w odpalaniu. tak bylo również przed wymianą.

          [ Dodano: Pią 16 Lip, 10 16:46 ]
          Zamieszczone przez hubi2000
          Zwiekszenie dawki paliwa 300 / 400 zl
          Nie wydaje mi sie żeby to bylo dobre wyjście, bo jeżeli sie okaże że to jedynie problem czujnika temperatury, to wywalone pieniądze.
          A lepiej by bylo się dowiedziec jak ewentualnie zmienic dawkę samemu, to jezeli nie pomoże, to można wrócić do ustawień fabrycznych bez praktycznie żadnych wydatków.
          To jest do tej pory mój najlepszy samochód

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Zamieszczone przez pgasper1983
            niedawno był wymieniany rozrząd
            Ale to obowiazkowo trzeba sprawdzic po wymianie rozrzadu, grupa 000BS, tdi timing, na rozgrzanym silniku.

            login 12233, pozniej ok i wchodzisz w adaptacje.
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • pgasper1983
              Classic
              • 2010
              • 24

              #7
              Zamieszczone przez bradley
              Zamieszczone przez pgasper1983
              niedawno był wymieniany rozrząd
              Ale to obowiazkowo trzeba sprawdzic po wymianie rozrzadu, grupa 000BS, tdi timing, na rozgrzanym silniku.
              Gdzie tego szukać? (wiem że to brzmi jak od LAIKA)
              To jest do tej pory mój najlepszy samochód

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                VAG-com
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • pgasper1983
                  Classic
                  • 2010
                  • 24

                  #9
                  nie no wiem ze vag com, ale jak o tego dojsc?
                  nie znam tego programu jeszcze na tyle zeby operować skrótami nazw czy cos takiego.
                  gdybys mogl mi powiedziec jak tam sie dostac...
                  poza tym jeszcze, jak wpisze ten login co mi podales to odblokuje mi to edycje wartości dawki rozruchowej?
                  nie byłem jeszcze w aucie bo ładuje laptopa - bateria tylko na 90 minut.
                  To jest do tej pory mój najlepszy samochód

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    nie pamietam tego na pamiec
                    Uruchamiasz, jak silnik bedzie juz rozgrznay do 90C wchodzisz w napis 01-engine, potem basic settings, grupa 000, go, i tam na dole po prawej bedzie guziczek tdi timing, klik i print screen. Wartosc powinna zawierac sie na srodkowej linii.

                    A login w tez w engine, i dopiero pozniej wchodzisz w adaptacje i powinno sie odblokowac.

                    know-how jest w dziale http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=14
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • pgasper1983
                      Classic
                      • 2010
                      • 24

                      #11
                      no i wszystko jasne,
                      login działa, dawki paliwa zmienione wg tego co napisane tu:

                      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                      popatrzyłem w tdi timing - nierozumiem nic, sa tam trzy kreski (wykres) i cos napisane
                      pod spodem, w dole okna.
                      Fuel temp: 111
                      Timing: 13

                      Auto po zmianie dawek odpala lepiej (tak samo na zimno i ciepło)
                      Nie pali z dotyku ale po okolo 1 sekundzie.
                      Jednak dalej pojawia sie błąd czujnika temperatury, ale monitorowałem temperature tym razem od zimnego do 95°C i szedł równo, bez zakłóceń.
                      NR błędu: 17664.

                      ale do tego to już sie dobiore miernikiem i ewentualnie drugim czujnikiem.

                      Przy okazji, może wie jakaś dobra osoba jaki login potrzebny jest do modułu komfortu i do ustawień licznika ?

                      Wielkie dzięki za pomoc,
                      Temat można uważać za zamknięty.
                      ^
                      Mam nadzieje ze ktoś mi odpowie na moje ostatnie pytanie: |
                      Załączone pliki
                      To jest do tej pory mój najlepszy samochód

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        pgasper1983, to tditiming sprawdzales na biegu jalowym?
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • pgasper1983
                          Classic
                          • 2010
                          • 24

                          #13
                          tak, no przecież nie podczas jazdy...
                          a co? coś źle wygląda?
                          To jest do tej pory mój najlepszy samochód

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Bo mnie zastanawia napis "not at idle"
                            a 13 to bardzo opozniony kat wtrysku. Przy tej temp paliwa powinien wynosic ~48
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • pgasper1983
                              Classic
                              • 2010
                              • 24

                              #15
                              czekalem na odpowiedz caly dzień, ale nie mam pretensji, każdy ma swoje życie.
                              jutro popatrze na to jeszcze raz.
                              mam tylko pytanie, czy mam w tym oknie cos zmieniac?
                              pytam tu o te menu co mozna rozwinąć, tam są różne auta (silniki) - w prawej dolnej czesci okna.
                              czy mam tam wybrac to co wybralem...
                              pozdrawiam,
                              Paweł
                              To jest do tej pory mój najlepszy samochód

                              Komentarz

                              • bradley
                                L&K
                                • 2008
                                • 1465

                                #16
                                Jak masz Agra po kwietniu 99 to dobre okienko
                                A jaka jest temperatura plynu na zimnym silniku?

                                17664:
                                Possible symptoms:

                                * Cold engine starts hard
                                o Diesel: an indicator is a very long time glow of the glow plugs
                                * When starting a tepid or warm engine idle speed goes straight to 1200 - 3000 rpm
                                * Idle speed is erratic
                                * With engine warm (90 C) is the engine temperature suddenly a back end (70 C) and then slowly returned to 90 C
                                * Poor acceleration when cold engine

                                Possible causes:

                                * Wiring and / or connections to / from the Coolant Temperature Sensor (G62)
                                * Coolant Temperature (G62) faulty

                                Possible solutions:

                                * Check wiring and / or connections to / from the Coolant Temperature Sensor (G62)
                                * Check / Replace Engine Coolant Temperature (G62)

                                Additional info:

                                * More information on the coolant temperature sensor (G2-G62)
                                * In the 1995-2002 model years (?), The G2-G62 reputation often break down. The original G2-G62 is black, the replacement model is green.

                                3 symptomy by sie znalazly
                                Wejdz jeszcze w jakas grupe pomiarowa zeby sprawdzic ile wynosza teraz obroty biegu jalowego.
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz

                                • pgasper1983
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 24

                                  #17
                                  dziekuje za podpowiedź w sprawie błędu,
                                  Temperatura na zimnym silniku była przedwczoraj okolo 30°C, ale było gorąco na dworze,
                                  ops: Okazuje sie, ze mam nie AGR tylko ALH, bo spojżałem wczoraj na papiery od samochodu i na numer silnika, ops:
                                  obroty biegu jałowego to jakies 903/min o ile pamietam, tylko nie wiem czy mam patrzeć na zimnym czy gorącym silniku.

                                  Czy to że jest to ALH a nie AGR zmienia cokolwiek?
                                  Nie zamierzam nic kombinować z silnikiem - podnoszenie mocy itp.

                                  Pytanie do błędu:
                                  Myślisz że może to być tylko kwestia połączenia (przewodow, kostek), czy jednak wymiana czujnika?

                                  Sorry za ewentualne wprowadzanie w błąd.

                                  Co do silnika, to ściągnąłem sobie program ETKA i po wpisaniu nr VIN program zasugerował mi silnik ALH - sprawdzilem, i rzeczywiście - kurcze zgadza sie.
                                  Dodam że mam 314000km przebieg, a silnik nic nie dymi, jest suchy z góry i z dołu i spalanie ma normalne... dziwne??? :shock:
                                  To jest do tej pory mój najlepszy samochód

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #18
                                    Zamieszczone przez pgasper1983
                                    Czy to że jest to ALH a nie AGR zmienia cokolwiek?
                                    W odczycie kata wtrysku to tak :P Trzeba wybrac z listy.
                                    Moze to byc wina kabli, gdzies jest przetarte albo zasniedziale piny na kostce, roznie moze byc. Mozesz jeszcze porownac temperature w grupie 003 engine i instruments grupie 013, jeden sygnal idzie do komputera, drugi na zegary(wskazowka). A sygnaly biegna z dwoch czujnikow, ktore sa wlozone do tej samej obudowy, wiec ich wskazania powinny byc podobne/takie same.
                                    Zamieszczone przez pgasper1983
                                    Dodam że mam 314000km przebieg, a silnik nic nie dymi, jest suchy z góry i z dołu i spalanie ma normalne... dziwne??? :shock:
                                    Tylko sie cieszyc.
                                    Nie zamierzam nic kombinować z silnikiem - podnoszenie mocy itp.
                                    Szkoda, bo w ALH drzemie moc, tylko trzeba jej pomoc, wtryski i program i 145KM
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    • pgasper1983
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 24

                                      #19
                                      Szkoda, bo w ALH drzemie moc, tylko trzeba jej pomoc, wtryski i program i 145KM
                                      Tylko wszystko zależy jakim to kosztem...
                                      nie tylko finanse, ale też żywotność silnika... spalanie...

                                      sprawdze to co mi napisałeś i napisze jutro,
                                      dzis jestem po pracy i nie mam sily na nic.

                                      [ Dodano: Pon 19 Lip, 10 20:53 ]
                                      ok,
                                      sprawdzilem temperatury : są takie sa jak napisales niemalże takie same.
                                      niepokoi mnie jednak ten kąt wtrysku, dalej jest 12-13 przy ustawionym silniku AGR/ALH.. 4.94>
                                      Fuel temp 132,
                                      Timing 13,
                                      info: Timing out of spec (too retarded)

                                      Pytanie następne:
                                      czy czsem wyskakujący błąd czujnika temp może być powodem złego kąta wtrysku?

                                      Czy da sie VAGiem zmienić kąt wtrysku, czy trzeba rozbierać rozrząd?

                                      czekam na odpowiedz.

                                      [ Dodano: Pon 19 Lip, 10 22:35 ]
                                      aha, na gorącym silniku obroty na biegu jałowym są 903/min

                                      [ Dodano: Wto 20 Lip, 10 22:37 ]
                                      Doszedłem do tego kąta - nie da sie już przestawić na regulacji, trzeba przeskoczyć jeden ząbek na rozrządzie.

                                      Sprawa czujnika i dawki paliwa wydaje sie zamknięta na amen - rozwiązana.

                                      Dziękuję za pomoc.
                                      Pozdrawiam,
                                      Paweł
                                      To jest do tej pory mój najlepszy samochód

                                      Komentarz

                                      Pracuję...