[O1] ogrzewanie tylnej szyby

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiob
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O1] ogrzewanie tylnej szyby

    przepraszam ale nie rozumiem - zakładając że opsia, ma 60% zniżek to po szkodzie ile by miał? czy gra jest warta świeczki??
  • robtem
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    [O1] ogrzewanie tylnej szyby

    witam,

    w aucie nie działa ogrzewanie tylnej szyby, z taką usterka kupiłem stąd nie wiem, kiedy i jak przestało działać,

    bezpiecznik ok, napięcie na stykach przy szybie jest, ale nie grzeje, nic, żadna ścieżka

    włącznik nie podświetla się po włączeniu ale jest napięcie na stykach przy szybie a po wyłączeniu nie ma,

    czy jest możliwe aby mimo wszystko była to wina wyłącznika (bo się nie podświetla)? nie mam z kim podmienić na próbe a wolałbym uniknąć kupowania nowego dla sprawdzenia, tym bardziej, że żeby mieć pewność musiałbym kupić nowy a nie używke.


    z góry dzieki za jakieś wskazówki
    pozdrawiam, rob.

    Komentarz

    • Krzycho-63
      Rider
      • 2007
      • 628
      • Superb II (3T4)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez robtem
      bezpiecznik ok, napięcie na stykach przy szybie jest, ale nie grzeje, nic, żadna ścieżka

      włącznik nie podświetla się po włączeniu ale jest napięcie na stykach przy szybie a po wyłączeniu nie ma,
      Skoro jest napięcie na przewodzie zasilającym przy szybie-to oznacza uszkodzenie samych ścieżek na szybie.Odepnij jedną końcówkę i sprawdź rezystancję ścieżek.
      Skoda Superb II Ambition
      2.0 TDI CR 170 KM

      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

      Komentarz

      • robtem
        Classic
        • 2010
        • 17

        #4
        jakiś wynik mam ale nie wiem jak go interpretować, jeżeli dobrze zmierzyłem (w tych sprawach jestem amatorem, nie mam nic wspólnego z elektryką/elektroniką ) to wynik jest 15 Ohm, zmierzyłem to w ten sposób, że wypiąłem oba konektorki przy szybie i na blaszkach zmierzyłem opór (ustawienie miernika: zakres: 2000 Ohm, rodzielczość: 1 Ohm), wynik: 15

        chyba, że miałem zmierzyć każdą ścieżkę oddzielnie, na końcach? krzycho, doradzisz cos?

        Komentarz

        • Jeżyk
          Rider
          • 2009
          • 691

          #5
          robtem, a jakie masz objawy? Jak masz zaparowaną szybę to po włączeniu ogrzewania nic się nie dzieje? Pamiętaj, że to działa dopiero po paru minutach. skoro masz 15 Ohm to trochę dużo. Ja mam około 1 Ohma i działa wszystko. Wygląda mi to na uszkodzenie prawie wszystkich ścieżek. Można się z tym bawić klejem czy lakierem przewodzącym ale najpierw określ przy pomocy lupy i pisaka gdzie są przerwy a potem sam musisz zdecydować co Ci się bardziej opłaca, zabawa w lepienie, wymiana szyby czy pokochanie obecnego stanu. Ktoś pewnie ostro pojechał po szybie od środka i dlatego jest jak jest. Ścieżek osobno nie da się zmierzyć bo są połączone równolegle. To tak jakbyś miał równolegle połączone kilkanaście rezystorów i wypadkowa rezystancja jest mniejsza od najmniejszej rezystancji jednego z rezystorów. Oblicza się to ze wzoru na odwrotność sumy rezystancji 1/R1 + 1/R2+....1/Rn=RW Skoro masz jakąś rezystancję to nie ma całkowitej przerwy i któraś ścieżka jeszcze powinna działać.
          Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

          Komentarz

          • robtem
            Classic
            • 2010
            • 17

            #6
            jeżyk, objaw jest taki że szyba w ogóle nie grzeje, nie schodzi para, co prawda porównywałem to do wcześniejszego mojego auta (ibiza) a tam ogrzewanie działało bardzo wydajnie i szybko, wiem, że tam jest mniejsza szyba,

            skode kupiłem już z taką usterką, i jeśli to faktycznie uszkodzone ścieżki to z możliwych opcji wybieram tą, że "pokocham ten stan jaki jest". tzn nie zamierzam kleić ścieżek ani wymieniać szyby. zaczęło sie od tego że nie podświetla sie włącznik i myślałem że to wina włącznika, poczytałem co i jak sprawdzić i wyszło że to nie włącznik jednak.

            mam zatem jeszcze pytanie, czy ten włącznik jest rozbieralny? żeby np. wymienić żaróweczke czy diode co tam jest?

            Komentarz

            • Jeżyk
              Rider
              • 2009
              • 691

              #7
              robtem, akurat tego włącznika nie rozbierałem więc nie wiem. :?
              Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

              Komentarz

              • Krzycho-63
                Rider
                • 2007
                • 628
                • Superb II (3T4)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez robtem
                mam zatem jeszcze pytanie, czy ten włącznik jest rozbieralny? żeby np. wymienić żaróweczke czy diode co tam jest?
                Jest rozbieralny-tylko trzeba robić to ostrożnie.W tym temacie masz kilka fotek:


                [ Dodano: Pon 19 Lip, 10 23:11 ]
                Zamieszczone przez robtem
                to wynik jest 15 Ohm,
                Ogrzewanie szyby jest podzielone na dwie częściierwszy segment ma ok.3 ohm,drugi ok. 1,5 ohm.Możesz zmierzyć razem,co powinno dać ok. 4,5 ohm.Pomiaru możesz dokonać na końcówkach po prawej stronie szyby(te dwa pomiary się zsumują).Nie wiem jakiego miernika używasz(dokładność),ale przed pomiarem zmierz rezystancję przewodów pomiarowych,aby porównać z późniejszym wynikiem.
                Skoda Superb II Ambition
                2.0 TDI CR 170 KM

                https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                Komentarz

                • Transporter
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 142

                  #9
                  U mnie były podobne objawy ... niby napięcie było a jednak nie grzała .... miałem przepaloną żarówkę ...

                  Tu masz krótki opis jak sobie poradziłem ....

                  www.calorocznykierowca.blog.pl

                  Komentarz

                  • robtem
                    Classic
                    • 2010
                    • 17

                    #10
                    Zamieszczone przez Transporter
                    U mnie były podobne objawy ... niby napięcie było a jednak nie grzała .... miałem przepaloną żarówkę ...

                    Tu masz krótki opis jak sobie poradziłem ....

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26948
                    dzieki, wróciła nadzieja, że bedzie działać

                    dzis rozebrałem włącznik, troche inaczej się "otworzył" niż u Ciebie (opis z linka) bo sprężynka nie była na wierzchu, tylko została w tej drugiej częsci bez płytki ale nie ważne,
                    nowej diody jeszcze nie wlutowałem bo nie mam jak ale jutro sobie z tym poradze,

                    krzycho, wiesz, te moje pomiary amatora z miernikiem z castoramy za 20zł to pewnie jakimś błędem są obarczone, jutro poprosze w pracy jakiegoś kumatego elektryka żeby mi to zmierzył zgodnie ze sztuką,

                    Komentarz

                    • Transporter
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 142

                      #11
                      wiec czekamy na relacje ...

                      Mam nadzieję że pomogło...
                      www.calorocznykierowca.blog.pl

                      Komentarz

                      • robtem
                        Classic
                        • 2010
                        • 17

                        #12
                        Zamieszczone przez Transporter
                        wiec czekamy na relacje ...

                        Mam nadzieję że pomogło...
                        żarówke wymieniłem, ale składając włącznik zdałem sobie sprawe że nie ma w nim tej sprężynki, którą widziałem na Twoich zdjęciach - nie dało się go złożyć tak aby zapalala sie żarówka przy włączaniu i gasła przy wyłączeniu. wcześniej myślałem że została gdzieś wewnątrz albo że jakoś inaczej go otworzyłem... tak więc na 100% ktoś grzebał w nim wcześniej i złożył bez sprężynki, jestem pewny, że jej tam nie było. dosztukuje z jakiegoś długopisu albo coś a jak sie nie uda to kupie nowy,

                        rozebrany włącznik po podpięciu do instalacji działał poprawnie tzn. włączał żarówke i dawał napięcie na styki ale nie bylo warunków żeby sprawdzić czy grzanie działa

                        Komentarz

                        • Jeżyk
                          Rider
                          • 2009
                          • 691

                          #13
                          Zastanawiam się co ma spalona żarówka do ogrzewania szyby poza sygnalizacją załączenia lub wyłączenia wyłącznika. Wepnij amperomierz w szereg z ogrzewaniem i zobaczysz czy Ci pobiera prąd. Przy sprawnej szybie powinien pokazywać ok. 10A. Jeżeli mniej to świadczy o przerwaniu ścieżek grzewczych. Jeżeli 0 i jest napięcie na końcówkach ogrzewania to przerwa w obwodzie. Przerwane ścieżki lub połączenie kable>ścieżki. Poniżej masz schemat ogrzewania szyby tylnej w O1. Lampka K10 to ta, która po załączeniu wyłącznika sygnalizuje jego załączenie, pojawienie się napięcia po wyłączniku i nic więcej. Lampka L39 jest od podświetlenia wyłącznika po załączeniu świateł, żeby go było widać w ciemności. Te lampki nie mają absolutnie żadnej innej funkcji a już na pewno nie powoduje ich przepalenie braku ogrzewania. Mogą sobie być i świecić a jak ścieżki lub obwód zasilania są przerwane to i tak nie zagrzeje żebyśmy wszyscy się nawet popłakali. Jedynie w przypadku awarii wyłącznika jak nie będzie podawał napięcia po wciśnięciu to i lampeczka K10 nie zajarzy. Przepalone żarówki czy LED-y to jeden problem a niegrzejąca szyba, drugi.
                          Załączone pliki
                          Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                          Komentarz

                          • Transporter
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 142

                            #14
                            niby nic a u mnie jednak miała :P u mnie po naprawie dopiero "zagrzała"...
                            www.calorocznykierowca.blog.pl

                            Komentarz

                            • Jeżyk
                              Rider
                              • 2009
                              • 691

                              #15
                              Zbieg okoliczności. Prawdopodobnie wyłącznik nie podawał napięcia a po rozebraniu i złożeniu się naprawił lub jakieś złącze nie miało dobrego styku i napięcie niby było a pod obciążeniem nie. Wymiana żarówki w wyłączniku rozwiązała problem ogrzewania? Nie jest to fizycznie możliwe. Żarówka musiałaby być połączona szeregowo z grzałką a tak nie jest i być nie może. To nie ona przenosi napięcie na grzałkę tylko bezpiecznik, wyłącznik, kable, złącza.
                              Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                              Komentarz

                              • Transporter
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 142

                                #16
                                mój błąd ... ale takowy sposób u mnie zadziałał wiec ...


                                CUD
                                www.calorocznykierowca.blog.pl

                                Komentarz

                                • Jeżyk
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 691

                                  #17
                                  Najważniejsze, że zadziałało :szeroki_usmiech
                                  Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...