[b]hsurim[b]zamulanie stałe do momentu zgaszenia silnika, ponowne włączenie załatwia sprawę, do następnej zmuły. Co do twojego N75 ewentualnie co byś chciał za niego
028 906 283 N są na Allegro - http://allegro.pl/listing.php/search...&change_view=1 - tylko nie bierz regenerowanych, lub nie wiadomo jakich innych kombinacji. (tylko VW lub PIERBURG - też są)
Ten co mam, to - jak pisałem - jest to zapas, aby w razie czego szybko sobie pomóc. :wink:
Niektórzy Koledzy oczyszczali te zaworki z niezłym skutkiem.
Z drugiej strony ciekaw jestem, na ile taka 'operacja' starcza - zawsze pare groszy by zostało ...
W tych N75 to chyba sprezynka sie lamie i trzeba go rozebrac. Gdzies czytalem fotorelacje jednak niepamietam gdzie. glowa-glowa, wstrzymaj sie z ta wymiana. Jeszcze dzis sprawdze jaki N75 siedzi u mnie, a pamietam, ze wymienialem na taki sam jaki mialem wczesniej.
Co do objaw to jesli N75 jest walniety albo wezyki przetarte to jak raz auto zlapie zamula to musisz wylaczyc i wlaczyc silnik bo inaczej silnik niewroci do normalnej pracy, w trybie awaryjnym wyprzedzanie wogole niejest mozliwe bo auto wooogole niema mocy, nawet z gorki :wink:
OK, tak jak obiecałem mały update w sobotę wymieniłem N75, ma inny nr seryjny, ale poza tym wszystko gra skodzinka dostała kopa 145 km/h spokojnie dała radę, tak na marginesie prędkość tylko do sprawdzenia, czy nie wejdzie w tryb awaryjny , jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc ... pozdr
Dopadło i mnie, po raz kolejny zresztą (5 lat temu wymieniany być jakiś zawór w ASO - zapewne właśnie N75), objawy identyczne jak wtedy - brak mocy, V-max rzędu 110km/h. Mocy zabrakło przy jeździe około 140km/h na autostradzie, jechałem dość ostro przez 4 godziny. Jako że byłem już blisko domu, dojechałem, postawiłem, dziś rano odpalam i turbo znów działa :shock: Poprzednim razem jak się zepsuło to nie działało cały czas. Jeździłem dziś po mieście z wysokimi prędkościami obrotowymi (spalanie 10l/100) i nic się nie działo.
Nie wiem teraz co robić, obserwować dalej czy jechać gdzieś na odczyt kompa (albo kupić wreszcie VAG), co radzicie?
witam, u mnie po wymianie N75 i filtra paliwa przeszło, teraz jest ok okaże się co dalej. sama wymiana N75 dała poprawę, ale na zimnym silniku jesli chcialem wyprzedzić i gwaltownie dodałem gazu łapał 1sekundowego muła tak jakby turbina załapywała po 1 sekundzie i to nie było fajne uczucie, ale po wymianie filtra paliwa (przy wymienie oleju nie zrobilem tego) jak ręką odjął
Panowie, zaprowadziłem w czwartek samochód do mechanika z takimi samymi objawami jak wymienione w tym wątku (brak mocy przy ok 3tyś obrotów, max prędkość 120km/h). Powiedzieli mi, że turbinę mam zrąbaną. Nie umieli mi powiedzieć czy wymieniali N75 i co tam jeszcze robili. Generalnie stwierdzili że do niczego się nie nadaje turbina i regeneracja to jest 1500zl - 2000zł a do tego trzeba wymienić jakieś szklanki w silniku. Sorry, nie zamierzam wydać teraz 3500zł na naprawę. Jutro jadę do innego mechanika, co mu powiedzieć, co sprawdzać jako pierwsze? Bardzo proszę o pomoc bo jestem wręcz zrozpaczony, że będę musiał moją skodzinkę sprzedać.
Silnik AGR, nie dali mi logów. Nie wiem czy pod komputer podpinali. Jak dzwoniłem do nich to za każdym razem mówili że rozbierają silnik i szukają usterki.
Dodaj jeszcze, że jak wyłączę i włączę zapłon to jest ok aż do osiągniecią znowu 3-3,5tyś obrotów lub 120km/h
Przepraszam, że nie odpowiem szczegółowo na to pytanie bo jestem po prostu laikiem w tych sprawach. Powiedział mi po prostu, że porozkręcali silnik i wyszło, że turbina jest do regeneracji + wymiana szklanek w silniku. Teściu wymieniał u nich pół roku temu te szklanki w swojej skodzie 1.9TDI z 1998 roku i zapłacił 1500zł. Dlatego też oddałem do nich bo był zadowolony.
Co do konieczności wymiany szklanek nie będę się wypowiadał,bo nie słyszałem silnika,ale cena chyba z kosmosu.Jakiś czas temu w Octavii wymieniałem i za robotę zapłaciłem ok.300 zł,części kosztowały niewiele więcej.
Napisz do kolegi elemenateur, http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=3971 za ile dostarczy szklanki i zmień mechanika.
Kup zawór N75,tylko koniecznie do silnika AGR(do pozostałych TDI jest inny) i sam sobie wymień.
jasne rozumiem, ja po prostu nie wierzę, że turbina jest do regeneracji i dlatego napisałem w tym wątku na forum z prośbą o pomoc. Mam nadzieję, że mechanik do którego teraz pojadę będzie znał się na rzeczy i zdiagnozuje mi skodzinkę odpowiednio. Dziękuję wam za rady, na pewno wezmę teraz logi z diagnostyki. Dam znać jak się sprawa rozwinęła.
[ Dodano: Pon 10 Mar, 14 23:36 ]
a prosta taka wymiana? jak już pisałem jestem laikiem w takich sprawach. Bardzo pomogłoby jakieś zdjęcie, który to zawór dokładnie żebym mógł go pod maską zlokalizować.
JanuszSz : wymieniałeś 4 szklanki? Bo chyba teść 4 szklanki wymieniał i z robocizną 1500zł zapłacił.
Widziałem, że łukasz3112 w tym wątku pisał:
Jak otworzysz maskę to z przodu niedaleko numeru nadwozia są. troszkę po prawej stronie. dochodzą do każdego z nich po 3 wężyki i wpinana jest kostka. N75 jest z białą główką a N18 z czarną.
Czy to na prawdę takie proste? Ona mają jakieś oznaczenie? I jeszcze pytanie? Jeśli teść też ma silnik AGR to nie stanie się nic jak od niego na chwilę pożyczę ten zawór żeby sprawdzić czy to rzeczywiście to?
wymieniałeś 4 szklanki? Bo chyba teść 4 szklanki wymieniał i z robocizną 1500zł zapłacił.
Ja wymieniałem kompleksowo.8 hydropopychaczy.Teść pewnie też wymieniał osiem,ale nie pamięta.
Zamieszczone przez niao
Bardzo pomogłoby jakieś zdjęcie, który to zawór dokładnie żebym mógł go pod maską zlokalizować.
Zawór N75 w silniku AGR jest zamocowany na ścianie grodziowej w komorze silnika przed kierowcą.Nie sugeruj się "czarną i białą główką" bo dotyczą one silników ASV/AHF/ALH.W AGR zawór N75 jest inny.Łatwo go odnajdziesz,patrząc na komorę silnika od przodu auta,jest na ścianie po prawej stronie,bliżej środka.Metalowa skrzynka z trzema wężykami i wtyczką.
Spokojnie możesz pożyczyć od teścia i sprawdzić.
1500 PLN za wymiane szklanek!!!! Kosmos.
Rozbierają silnik zeby się przekonac ze sprezarka lezy...ech....
Nie wiem skad jestes ale popros kogos z forum aby Ci zrobil diagnostyke.
Ustalenie przyczyny braku mocy w tym samochodzie to 15 min roboty bez otwierania maski.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Byłem dzisiaj u innego mechanika, jak powiedziałem mu że mam "problem z turbiną" to opisał mi wszystkie objawy i się zapytał, czy takie właśnie mam. Potwierdziłem. Umówiłem się na wtorek diagnostykę, ale mówił, że na 90% czyszczenie turbiny. Koszt czyszczenia 250-350 złota
Czy komuś się kiedykolwiek tak zasyfia turbina - w AGR !!! - że trzeba było ją czyścić ?? - no chyba, że masz ze zmienną geometrią.
Odpuść to sobie a skup się na chwilowej podmiance N75
Byłem dzisiaj u innego mechanika, jak powiedziałem mu że mam "problem z turbiną" to opisał mi wszystkie objawy i się zapytał, czy takie właśnie mam. Potwierdziłem. Umówiłem się na wtorek diagnostykę, ale mówił, że na 90% czyszczenie turbiny. Koszt czyszczenia 250-350 złota
omin tego mechanika , w agr nie czysci sie turbiny , wez kolego wd40 przeplucz kanaliki w n75 do czysta az brudu nim nie bedzie i nasmaruj olejem silikonowy w wiekszosci przypadkow ktore robilem pomoglo , no chyba ze sprezynka na tloczku pekla to juz byla wymiana. jeszcze jest jedna mozliwosc z zaworem wasegate (upustowym)
Komentarz