A może roszczenia się już przedawnily i nie ma stresu ?
BRAK MOCY - 1.9 TDI 90 KM
Zwiń
X
-
BRAK MOCY - 1.9 TDI 90 KM
Witam
Ostatnio z moim "Osiołkiem" dzieją się dziwne rzeczy
Od pewnego czasu występuję brak mocy zbadałem w jakich okolicznościach to się dzieje.
A więc gdy podróżuję spokojnie po mieście i zmieniam biegi poniżej 2500 obr/s problem nie istnieje - jednak gdy jadę poza miasto i pociągnę trochę dłużej powyżej 2500 nagle samochód traci moc.... wtedy już nawet powrót do niższych obrotów nie pomaga - samochód nie przyśpiesza a jego maksymalna prędkość to 120 km/h :evil: (no chyba że jedzie z górki).
Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie po kilku minutach moc wraca ale tylko do momentu o którym pisałem powyżej.
Dodam jeszcze to iż kiedyś takie chwilowe objawy miewałem przy prędkościach 140 - 170 km/h ale to były sekundowe braki mocy
Czyżby turbina się wyłączała przy wyższych obrotach?
Czy może jest to inny problem....??
Czy badanie na komputerze wykaże jednoznacznie co to za problem?
Jaki jest koszt badania komputerowego? i gdzie na terenie Krakowa zrobią to badanie tak jak to ma wyglądać a nie na "odwal się", może ktoś z Was ma w prywatnym posiadaniu sprzęt do badania komputerowego i jest z Krakowa lub okolic? - wolę zapłacić za usługę dobrze wykonaną :wink:
Z góry dziękuję za odpowiedzi (podpowiedzi)
-
-
Wczoraj pogrzebałem trochę po internecie... znalazłem prosty sposób na sprawdzenie zaworu N75.... tylko jeden problem nie wiem czy to się tyczy Octavi - mianowicie na forum golfa ktoś napisał ze najlepszym sposobem na sprawdzenie zaworu N75 jest zamienienie go z zaworem ERG który jest bliźniaczo podobny. Tylko problem w tym że ja nawet nie wiem gdzie jest N75 a co najgorsze czy wogóle mam zawór EGR ops: niestety jestem zielony w takich sprawach......
Zamieszczone przez Misiekoctaviajaki masz silnik, AGR czy ALH :?:
Tak czy inaczej podjadę dzisiaj na diagnostyke komputerową - tylko na co mam zwrócić uwagę :?: - czytałem w innych tematach tego typu iż w wielu wypadkach mechanicy nie sprawdzili wszystkiego dokładnie a następnie doradzali wymianę lub regenerację turbiny - bo tak przecież najłatwiej :evil:
:evil:
Komentarz
-
-
kowal20k, Zawór N75 (który steruje turbiną) i N18 (sterujący EGRem) są praktycznie obok siebie. Jak otworzysz maskę to z przodu niedaleko numeru nadwozia są. troszkę po prawej stronie. dochodzą do każdego z nich po 3 wężyki i wpinana jest kostka. N75 jest z białą główką a N18 z czarną.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
[ Dodano: Wto 20 Lip, 10 11:04 ]
Jeśli to jest tak jak napisałem na zdjęciu to dodam iż ten zawór n75 od ponad roku po włączeniu zapłonu dziwnie "pyka" tak jak by kilka razy na sekundę przeskakiwała tam jakaś duża iskra nawet jak się go dotknie to czuć drgania..... - nie wiem czy to normalne czy nie...... tylko że wcześniej kłopotów nie było a teraz są, może po prostu zaworek się "kończył" tak długo aż w końcu się wykończył.....
[ Dodano: Wto 20 Lip, 10 20:04 ]
dzisiaj autko przestało odpalać..... przyjechał do mnie znajomy mechanik.... kręci a nie odpala miałem takie przypadki że nie odpalał jak był gorący teraz wogóle to co mogliśmy sprawdzić bez kompa to sprawdziliśmy... za to sprawa z trybem awaryjnym już wyjaśniona...sprawdzając przewody od N75 okazało się że jeden gdzieś z tyłu za silnikiem jeden się urwał.... jeden problem z głowy ale za to teraz wogóle już nie odpala!!! jakaś masakra.... nie dojechałem na kompa dzisiaj, jutro rano na hol i na diagnostyke..... mam złe przeczucie że to pompa wtryskowa bo choć podaje ON to tak na oko stwierdziliśmy że raczej małe ciśnienie..... mam nadzieję że badanie komputerem wszystko wykaże....
Komentarz
-
-
Objawy wszystkie naraz wskazuja, ze masz silnik AGR.
Oznaczenie silnika znajdziesz pod wykladzina bagaznika. Tam na blasze jest naklejka m.in. z kodem silnika.
Ten kwadratowy to zawor N75 i wystepuja dwa czy nawet trzy jego rodzaje.
Co do odpalania na rozgrzanym silniku to jest to typowa przypadlosc, pomoze zwiekszenie dawki rozruchowej paliwa.
Jesli auto wogole przestalo palic to sprawdz czy zapala sie kontrolka od swiec zarowych po wlaczeniu zaplonu. Jesli sie niezaplala to przyczyna moze byc walniety przekaznik 109.
Przekaznik znajduje sie pod deska rozdzielcza po stronie kierowcy, a jego wymiana jest bardzo prosta.
Komentarz
-
-
ok.... przeczytałem na forum o tym przekaźniku 109.... odkręciłem co trzeba pod kierownicą ale ten przekaźnik wyglądał ok.... czy taka usterka powinna wyjść na badaniu komputerowym? rano mnie znajomy na holu podwiezie na diagnostykę ale obawiam sie wyroku :" POMPA WTRYSKOWA" :evil: w tym miesiącu tego nie przełknę...koszta duże..używka na allegro około 600 zł a regeneracja między 1000 - 1700... ehhh szkoda że to nie tak wyszło jak z tym turbo ...
Komentarz
-
-
witam koledzy, jestem "nowy" i to mój 1 wpis , ale jeśli można dołączę się do dyskusji: mam to samo w O I 1999 90 KM silnik AGR ... moje pytanie trochę z innej beczki, czy jest możliwość zamiany N75 (taki jak na zdjęciu u kolegi "kowal20k" na N75 takie jak montowany jest w silnikach np: AHF, ASV, ALH, ATD? po diagnozie komp pokazał, że N75 jest powodem „zamulania” powyżej 3000 obrotów, dostałem od kumpla nowy N75, ale niestety w AGR jest inny , czy nie będzie konfliktów, które mogą zakończyć się poważnymi naprawami jeśli założę N75 od AHF, ASV, ALH, ATD do mojego AGR?
Komentarz
-
-
Gdyby to nie było istotne, to skrupulatnie by nie oznakowywano (różnymi) symbolami te zaworki - to jest element regulujący ciśnienie doładowania.
Oczywiście możesz wypróbować - o ile podłączysz wtyczkę - ale chyba lepiej nie użytkować go na stałe.Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
Generalnie wtyczki pasują (robiłem próbę przyłączenia, ale bez odpalania silnika), ale tak jak napisałeś różnica jest w oznaczeniach więc chyba nie będę próbował. Sprawdzałem na:
i szukałem na necie, ale nigdzie nie udało mi się ustalić, czy nic nie stanie się po podmiance ... poszukam dalej i dam znać
Komentarz
-
-
Misiekoctavia ------> chłopie trochę daleko mieszkasz ale tak czy tak masz u mnie flaszke!!!! Przekaźnik 109 był wilgotny po wyczyszczeniu auto odpaliło.... a mechanik juz szukał dziury w całym..... a ja jak uparty osioł mówiłem żeby zobaczył na przekaźnik 109 zwłaszcza ze juz miałem wszystko rozkręcone i tak jak pisałeś był walnięty.... tak dla pewności kupiłem nowy i już zamontowałem.... dzisiaj jade wymienić przewody które są podpięte do N75 oraz do N18 bo ich kondycja jest delikatnie mówiąc nie najlepsza po tym myślę że i pożegnam się z trybem awaryjnym turbinki.
Dzięki jeszcze raz i POZDRAWIAM !!!
Komentarz
-
-
kowal20k, :twisted: wpadaj rozpracujemy ja razem :wink:
Ciesze sie, ze moglem pomoc. Akurat tak sie sklada, ze tez wczoraj upieralem sie z tym przekaznikiem bo dwa razy zdarzylo mi sie, ze auto niechcialo mi zapalic.
Podjechalem do znajomych elektrykow samochodowych w mojej miejscowosci i poprawili mi w nim styki. Jesli to niepomoze to poprostu wymienie na nowy.
Wezyki warto sprawdzic bo czesto sie przecieraja ale N75 prawdopodobnie predzej czy pozniej bedziesz musial wymienic. U mnie zaworek tez cykal ale ponoc nie oznacza to, ze konczy swoj zywot.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Misiekoctaviakowal20k, :twisted: wpadaj rozpracujemy ja razem :wink:
Ciesze sie, ze moglem pomoc. Akurat tak sie sklada, ze tez wczoraj upieralem sie z tym przekaznikiem bo dwa razy zdarzylo mi sie, ze auto niechcialo mi zapalic.
Podjechalem do znajomych elektrykow samochodowych w mojej miejscowosci i poprawili mi w nim styki. Jesli to niepomoze to poprostu wymienie na nowy.
Wezyki warto sprawdzic bo czesto sie przecieraja ale N75 prawdopodobnie predzej czy pozniej bedziesz musial wymienic. U mnie zaworek tez cykal ale ponoc nie oznacza to, ze konczy swoj zywot.
Komentarz
-
-
mobi65, sa triki i inne sposoby. U mnie jak walnal N75 to odrazu zamowilem nowy. Diagnoza okazala sie trafna :twisted:
glowa-glowa, z tymi N75 to lepiej nie kombinauj. Z tego co wiem sa trzy rodzaje. Dwa wygladaja identycznie, a roznia sie tylko wtyczka (kwadratowa i polokragla), a ten trzeci jest z wygladu zupelnie inny ale niewiem jaka ma wtyczke.
Numerki Pierburga nie bardzo mi cos mowia. Zawory, o ktorych pisze, roznice sie wtyczka maja tylko inna jedna literke w oznaczeniu.
Komentarz
-
-
Misiekoctavia dlatego też właśnie szukam po necie co i jak i pytam generalnie znalazłem też takie info, że na początku O. I montowała N75 z Golfa III, a po wejściu G IV z tego też modelu. Tak jak pisałeś wtyki są różne. U mnie jest kwadratowa z jednej strony i półokrągła z drugiej, a N75 wygląda jak w Golfie III. Ten który dostałem ma taki sam wtyk i chyba jest taki sam jak z G IV. Generalnie to nie duży problem bo dostałem go za free i mam możliwość zamiany tylko ciekawe, czy jest konieczność bo może ten N75 został zastąpiony nowszą wersją. Na www.vagcat.com znalazłem, że N75 w roczniku 1999 w AGR ma oznaczenie 028906283J - czyli takie jak u mnie siedzi , pozostanie mi chyba tylko zamówić taką samą cześć i tyle bo szkoda mi autka ... będę informował jeśli coś znajdę ... pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez glowa-glowaMisiekoctavia (...) ja mam 028906283N (...)
A jeszcze zapytam:
- czy zamula na stałe (do ponownego uruchomienia silnika), czy chwilowo i po zejściu poniżej 3000 obr. wszystko wraca do normy ?Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
hsurim problem pojawia się przy prędkości powyżej 100 km/h, czuję to na trasie jak mi nagle zaczyna mulić i pojawia się pot na czole przy wyprzedzaniu dzwoniłem do ASO w 3mieście - 2 pkt. i 2 opinie, w jednym koleś powiedział, że 028906283N został zamieniony przez nowszy z białą czapeczką, a w drugim, że zamienili go w 2008 na 028906283F, czyli ciągle taki kwadraciak ... hmmm, a może to coś innego? przepławka była zmieniana na BOSCH, filtry i olej też poszły na nowe, poprzedni właściciel powiedział, że sprawdzał w serwisie i to N75 powinien zostać zmieniony ... co ty na to?
Komentarz
-
-
Ale czy zamulanie jest trwałe - aż do ponownego uruchomienia silnika - czy chwilowe ?
Jeżeli chwilowe, to nie przypominam sobie, aby ktos pisał o N75 powodującym taki objaw - może wężyki ?
Zawsze walnięty N75 powodował przeładowanie i było konieczne ponowne uruchomienie silnika.
p.s. mam N75 zapasowy z 2008 r z oznaczeniem 028 906 283 N - literka na końcu była kiedyś inna, tak więc myślę, że F też jest OK.Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
Komentarz