Czasami brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • motomat
    Ambiente
    • 2008
    • 103
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Czasami brak mocy

    O1 FL rocznik 2004, 1.9 TDI, (66KW - 90KM), kod silnika ALH.

    Rok temu znajomy wymienił soft i z 90KM zrobiło się prawie 115KM. Wiem, powinna być hamownia, logi i te sprawy. Taka operacja u mnie w mieście kosztuje ok 700 zł. On jest dobrym elektromechanikiem i robił to na wielu autach bez problemu. Podjechałem jednego dnia, zgrał oryginalny, następnego dnia wgrał zmodyfikowany.

    Czasami występuje problem braku mocy. Gdy jadę np. z 2 osobami i jakieś bagaże + włączona klimatyzacja i depnę to od ok 2,6 / 3 tyś obrotów jest brak mocy. Tak jakby auto przeszło w tryb awaryjny. Czy w mojej wersji tryb awaryjny będzie jakoś sygnalizowany np kontrolką check engine czy nie? Po wyłączeniu silnika i zapaleniu problem ustępuje.
    Przebieg 170.500 km - wiarygodny bo auto od początku w rodzinie.

    Czym to może być spowodowane? Czy jest to już podniszczona turbosprężarka czy wadliwie podniesiona moc czy coś innego.

    Dodam, że nie ma znaczących ubytków w oleju na bagnecie, wiadomo coś tam się poci koło turbo i egr ale standardowo, bez większych wycieków. Rura do intercoolera jest nieco zapocona. Ale słyszałem, że tak może być. Zauważyłem, że wzrosło trochę spalanie paliwa. Ale też nie wiem czy jeżdżę agresywniej przez wyższą moc czy samo z siebie. Spalanie wzrosło o ok 1-1,5 litra. Zależy jaki tryb jazdy. Aktualnie spalanie na komputerze pokazuje ok 7,5 w jeździe tylko po mieście, natomiast średnia na 100 km po trasie 5,5 - 6 l. Zależy jaka długa. Jakie wy macie spalanie u siebie w podobnych wersjach silnikowych?

    Wiem, że napisałem ogólnikowo i może być to 300 różnych powodów, ale jeżeli mieliście podobne problemy to proszę o sugestie. I moja prośba, bez odpowiedzi typu, że to już było wałkowane 20 razy na forum, że za dużo niewiadomych itp itd. Jak ktoś coś napisze sensownego będzie fajnie. Pozdrawiam.
    Everything is over... But Trance Music is still alive!!
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Być może w sofcie jest za dużo podlane, przez to mieszanka nie jest spalana optymalnie co doprowadza do zawalenia nagarem sprężarki i problemy z jej wysterowaniem notlauf.
    Proponowałbym podłączyć do kompa i zrobić logi.

    Niestety robienie virusa bez poprzedniego sprawdzenia kondycji silnika na hamowni niesie ze sobą ryzyko, czasem bardzo kosztowne.

    Komentarz

    • motomat
      Ambiente
      • 2008
      • 103
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Będę musiał jechać do tego gościa niech to sprawdzi bo szkoda turbo. Teraz żałuję, że nie wyskubałen tych 700 zł na hanownię i pełen profesjonalizm.

      Może faktycznie dostaje za dużo dawki skoro wzrosło spalanie. Jak jadę sam nawet z klimą to problem nie występuje. Dopiero jak mam pasażerów i bagaż.

      samtech84, a powiedz mi teraz gdy jest zawirusowana to opcja sprawdzenia na hamowni po tej operacji będzie nie do końca wiarygodna? Auto musi być na seryjnym sofcie żeby najlepiej go wyregulować czy może już być po modyfikacji? Wiem pytania może są śnieszne ale się nie znam na tym kompletnie.
      Everything is over... But Trance Music is still alive!!

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Logi zrób.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • motomat
          Ambiente
          • 2008
          • 103
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          rOBERTO795 jako, że jestem laikiem to powiedz jak to zrobić? Jechać do tego gościa niech podłączy kompa i mi to jakoś zgra czy jak? Sorry za głupie pytanie ale nie wiem.
          Everything is over... But Trance Music is still alive!!

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Mam O1 z silnikiem ALH 90 KM z 2003 r.
            Spalanie w mieście 5,6-6,0l a zimą nawet do 6,5. W trasie 2 osoby + bagaż 4,8-4,9l ostatnio zimą 3 osoby +sprzęt narciarski(box) + bagaż 5,3l.
            Jakiś czas temu miałem podobne objawy z trybem awaryjnym, który występował sporadycznie. Winowajcą okazała się wykrzywiona oś sterowania kierownicami w sprężarce.
            Lekkie wykrzywienie osi powodowało chwilowe przytrzymanie pracy gruszki a następnie szybkie zwolnienie co komputer odczytywał jako przeładowanie.
            Wystarczyło zdjąć mocowanie gruszki i obserwowanie ruchu "sztangi", która powinna pracować w jednej płaszczyźnie. W moim przypadku "sztanga" w ok. połowie zakresu lekko się przekrzywiała, wystarczyło spróbować wyprostować oś naprężając ją w przeciwnym kierunku.
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • motomat
              Ambiente
              • 2008
              • 103
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Rozmawiałem z mechanikiem i najprawdopodobniej muszę wyczyścić turbinę. Łopatki pewnie już mają dużo nalotu na sobie. Ale to za 3 tyg. bo mam wyjazd służbowy. Jak ogarnę juz te moje bolączki to napiszę co było. Ps. po podłączeniu pod komputer nie wyskoczyły żadne błędy serwisowe.
              Everything is over... But Trance Music is still alive!!

              Komentarz

              • Zbyszek80
                Drive
                • 2014
                • 85

                #8
                panowie też mam ostatnio problem z wyprzedzaniem octavia 1 2003 19 tdi 81 kw asv obiawy są następujące podczas wyprzedzania braknie mocy i samochód nie nie daje rady .Myśle że może zawór N75 bo ze dwa lata temu takie same obiawy miałem odstawiłem do mechaniora wymienił te zawory i było dobrze
                Zbychu

                Komentarz

                • motomat
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 103
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Trochę czasu minęło od moich pytań ale już wszystko jasne. Dopiero teraz miałem czas się za to zabrać.
                  Powodem "turbo dziury", a w późniejszej konsekwencji przechodzenia auta w tryb awaryjny po przekroczeniu 3 tyś. obrotów były:
                  - uszkodzona gruszka od turbo
                  - konkretny nagar na zmiennej geometrii turbo
                  - totalnie zawalony zawór EGR i kolektor dolotowy

                  Turbo zostało zostało wyczyszczone, kolektor wypalony, a zawór EGR zaślepiony.
                  Auto zostało podłączone pod kompa żeby zweryfikować zmodyfikowaną mapę. Okazało się, że program jest "lajtowy", a powodem przeładowania turbo i trybu awaryjnego były powyższe usterki.

                  Na koniec dodam, że auto ma przejechane 173.000 km, od roku 2004 gdzie wyjechało z fabryki. Ma 13 lat i 90% jazdy po mieście zrobiło swoje. Po wyczyszczeniu ciągnie do przodu, w końcu oddycha.

                  Zamieszczam fotki, żeby był pogląd jak to wszystko źle wyglądało.













                  Everything is over... But Trance Music is still alive!!

                  Komentarz

                  Pracuję...