Zamieszczone przez Enriquez
dziwne zachowanie hamulca
Zwiń
X
-
dziwne zachowanie hamulca
Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
www.gprk.plTagi: Brak
-
-
dziwne zachowanie hamulca
Mam O2 z silniczkiem 1,9. Na wiosnę wymieniłem klocki hamulcowe. Nie dam sobie głowy ściąć, ale chyba właśnie od tego momentu hamulec dość dziwnie się zachowuje.
Gdy go pompować, ale bez całkowietego odpuszczenia (zdjęcia nogi z hamulca) hamulec jest OK, tzn. elastyczny i taki jaki powinien być. Wystarczy natomiast nacisnąć pedał mocno, odpuścić go i wciśnąć ponownie - robi się bryndza. Hamulec sztywny i słabo bierze co jest tego przyczyną?
[ Dodano: Czw 29 Lip, 10 07:49 ]
nikt nie wie co jest grane???If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
-
-
jesli masz tdi to masz problem z vacum pompą przewodem do serwa [czesto sie zdarzało ze pękał i zaciągał powietrze z zewnącz a nie z serwa] isprawdz ten plastikowy zaworek w serwie powinien puszczac w jednąstrone powietrze.przy wyjmowaniu tego zaworka zpompy powino serwo zassac powietrzediagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
100zł? zawór zwrotny serwa hamulca (tak to sie nazywa u mnie w sklepie motoryzacyjnym na osiedlu) kosztuje (kosztował w zeszłym roku bo wymieniałem) 6,50
jest uniwersalny do wiekszosci aut bo zasada działania jest taka sama w niektórych autach trzeba tylko przerobić przewód (odciąć szybkozłącza i dać cybanty) taki sam jest w polonezie np
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deviltomek6,50
jest uniwersalny do większości aut bo zasada działania jest taka sama
Jeżeli chodzi o sam króciec w vacum pompie (jeżeli się kręci i rusza na boki) to zasysa wtedy lewe powietrze w zwiazku z czym w serwo nie powstaje dostateczne podciśnienie. Naprawa tego jest prosta. Wystarczy zdjąć przewód gumowy z króćca, wyczyścić dokładnie króciec, popsikać czymś do odtłuszczania, i jakimś dobrym klejem zakleić w miejscu łączenia króćca (tam jest taka szczelina) z obudową vacum pompy. Klej na bazie kropelki ale mocniejszy nalać w szczelinę i szybko przekręcić króciec to ładnie się rozprowadzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deviltomek100zł? zawór zwrotny serwa hamulca (tak to sie nazywa u mnie w sklepie motoryzacyjnym na osiedlu) kosztuje (kosztował w zeszłym roku bo wymieniałem) 6,50
jest uniwersalny do wiekszosci aut bo zasada działania jest taka sama w niektórych autach trzeba tylko przerobić przewód (odciąć szybkozłącza i dać cybanty) taki sam jest w polonezie np
może nie mówimy o tym samym
pzdr
bliberJestem oazą spokoju... pierd... ku..., zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora.
Komentarz
-
-
Panowie, niestety nadal jestem w czarnej du..e z moimi hamulcami,
sprawa wygląda trochę inaczej niż tu opisywana a mianowicie, do czasu wymiany klocków i płyny wsio był ok, nawet bardzo ładnie hamowała wbrew opiniom o tym, że O2 nie hamuje tylko spowalnia ale do rzeczy,
po wymianie klocków które się skończyły po 45kkm i wymianie płynu, minęło 2 lata (wszystko razem robione) nastąpiło pogorszenie hamowania
przed :
pedał brał od początku a po około 1/3 może połowa ruchy pedała auto stawało dęba dodatkowo pedał był elastyczny i nie wpadał w podłogę
obecnie:
auto zaczyna zwalniać po około 1/3 ruchu pedała a staje dęba dopiero gdy pedał jest praktycznie wciśnięty w podłogę dodatkowo na postoju czego wcześniej nie było naciśnięcie pedała hamulca powoduje jego jego ruch do połowy praktycznie bez żadnego oporu a od połowy następuje opór ale bardzo szybko wchodzi w podłogę, zajmuje mu to około 3s :shock:
Na początku objawów było info, że klocki muszą się ułożyć, nie bardzo bo po 15kkm jest nadal to samo, w między czasie podejrzenie padło na płyn, wymieniony ponownie, nic nie dało, więc może trefne klocki, teraz przy przeglądzie przy 60kkm ponowna wymiana klocków + płyn, dodatkowo standardowe odpowietrzanie (jeden siedzi pompuje a drugi odkręca i zakręca), dodatkowo procedura VAG-owa odpowietrzania + ręczne odpowietrzenie pompy hamulcowej + ręczne odpowietrzenie agregatu ABS-u.
Niestety nic nie dało auto cały czas źle hamuje i zachowuje się tak jak opisałem powyżej, z tego co wiem to kilka osób na forum ma też taki problem, ma ktoś jakieś sugestie ?
Układ ABS-u nie zgłasza żadnego błędu, poniżej scan a VAG-a
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK70.LBL
Nr seryjny: 1K0 907 379 P
Komponent: ASR FRONT MK70 0105
Kodowanie: 0017025
Kod serwisu: WSC 73430
Nie znaleziono błędów.
głównie chodzi o to żeby przenieść ten moment stawania auta dęba z końca ruchu pedała hamulca gdzieś w jego połowę ruchu taj jak to było przed wymianą a jak by się udało jeszcze wyeliminować te szybkie wpadanie pedału hamulca na postoju było by super.
Jakieś sugestie ?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
odkope temat mam ten sam problem co kolega ze pedał wpada za pierwszym razem do konca i dopiero wtedy auto staje dęba potem podnosi sie wie ktoś jak odpowietrzyć pompe hamulcową i agregat abs-u??????? bo przy kołach juz zrobiłemhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
Komentarz