dziwne zachowanie hamulca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Damian.S
    Drive
    • 2009
    • 77

    dziwne zachowanie hamulca

    Zamieszczone przez Enriquez
    i stagging i CH ...
    ali7,
    widzę, że się chłopak rozwinie
    na kazdym forum jest taka sytuacja, ze kazdy powinien kiedys zaczac (nie koniecznie pierwszy) :diabelski_usmiech
    Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
    www.gprk.pl
  • aro_40
    RS
    • 2007
    • 1529
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    dziwne zachowanie hamulca

    Mam O2 z silniczkiem 1,9. Na wiosnę wymieniłem klocki hamulcowe. Nie dam sobie głowy ściąć, ale chyba właśnie od tego momentu hamulec dość dziwnie się zachowuje.
    Gdy go pompować, ale bez całkowietego odpuszczenia (zdjęcia nogi z hamulca) hamulec jest OK, tzn. elastyczny i taki jaki powinien być. Wystarczy natomiast nacisnąć pedał mocno, odpuścić go i wciśnąć ponownie - robi się bryndza. Hamulec sztywny i słabo bierze co jest tego przyczyną?

    [ Dodano: Czw 29 Lip, 10 07:49 ]
    nikt nie wie co jest grane???
    If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
    _______________________________________
    a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

    Komentarz

    • neenucha
      Classic
      • 2010
      • 1

      #3
      Kurczę mam to samo, udało C się dowiedzieć co jest przyczyną?

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        jesli masz tdi to masz problem z vacum pompą przewodem do serwa [czesto sie zdarzało ze pękał i zaciągał powietrze z zewnącz a nie z serwa] isprawdz ten plastikowy zaworek w serwie powinien puszczac w jednąstrone powietrze.przy wyjmowaniu tego zaworka zpompy powino serwo zassac powietrze
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • bliber
          Drive
          • 2010
          • 76

          #5
          u mnie był podobny probelm, kilka razy wciśnięty hamulec i potem beton, odpowietrzanie nic nie dało.
          musiałem wymienić przewód z zaworem, o którym pisze german81, koszt ok. 100pln

          pzdr
          bliber
          Jestem oazą spokoju... pierd... ku..., zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora.

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            holercia mam podobne objawy bliber, jak się te przewód fachowo nazywa ?
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Krzysiu, nie powiem Ci jak się nazywa, ale jest to przewód wychodzący z serwa (czarny można rzec plastikowy)
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez robekcool
                Krzysiu, nie powiem Ci jak się nazywa, ale jest to przewód wychodzący z serwa (czarny można rzec plastikowy)
                thx
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • laurin
                  Rider
                  • 2009
                  • 727

                  #9
                  Sprawdź króciec na vacum pompie - jak lata i się kręci to masz winowajcę twardego hamulca. Króciec znajdziesz na końcu czarnego przewodu idąc od serwa w stronę silnika.
                  Daj znać.

                  Komentarz

                  • deviltomek
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 246

                    #10
                    100zł? zawór zwrotny serwa hamulca (tak to sie nazywa u mnie w sklepie motoryzacyjnym na osiedlu) kosztuje (kosztował w zeszłym roku bo wymieniałem) 6,50
                    jest uniwersalny do wiekszosci aut bo zasada działania jest taka sama w niektórych autach trzeba tylko przerobić przewód (odciąć szybkozłącza i dać cybanty) taki sam jest w polonezie np

                    Komentarz

                    • laurin
                      Rider
                      • 2009
                      • 727

                      #11
                      Zamieszczone przez deviltomek
                      6,50
                      jest uniwersalny do większości aut bo zasada działania jest taka sama
                      A wiesz dokładnie od jakiej fury za te 6,50 pln pasuje do naszych szkodników?? Przyda się dla innych...


                      Jeżeli chodzi o sam króciec w vacum pompie (jeżeli się kręci i rusza na boki) to zasysa wtedy lewe powietrze w zwiazku z czym w serwo nie powstaje dostateczne podciśnienie. Naprawa tego jest prosta. Wystarczy zdjąć przewód gumowy z króćca, wyczyścić dokładnie króciec, popsikać czymś do odtłuszczania, i jakimś dobrym klejem zakleić w miejscu łączenia króćca (tam jest taka szczelina) z obudową vacum pompy. Klej na bazie kropelki ale mocniejszy nalać w szczelinę i szybko przekręcić króciec to ładnie się rozprowadzi.

                      Komentarz

                      • Dareckif
                        Drive
                        • 2008
                        • 93

                        #12
                        Nie wiem jak jet w silnikach benzynowych ale np u mnie w TDI ten zaworek zwrotny ma jeszcze odejscie na zaworki N75 i N18. Co do krućca to mialem go tez luznego i wlasnie pedal hamulca zachowywal sie jak tu opisuja koledzy do tego jeszcze mialem problemy z moca

                        Komentarz

                        • bliber
                          Drive
                          • 2010
                          • 76

                          #13
                          Zamieszczone przez deviltomek
                          100zł? zawór zwrotny serwa hamulca (tak to sie nazywa u mnie w sklepie motoryzacyjnym na osiedlu) kosztuje (kosztował w zeszłym roku bo wymieniałem) 6,50
                          jest uniwersalny do wiekszosci aut bo zasada działania jest taka sama w niektórych autach trzeba tylko przerobić przewód (odciąć szybkozłącza i dać cybanty) taki sam jest w polonezie np
                          generalnie wierzę w uczciwość mojego mechanika i mam pewność, że mnie nie wydymał
                          może nie mówimy o tym samym

                          pzdr
                          bliber
                          Jestem oazą spokoju... pierd... ku..., zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora.

                          Komentarz

                          • laurin
                            Rider
                            • 2009
                            • 727

                            #14
                            no to moja pompa poległa całkowicie.... fot jak poniżej

                            Czemu tak sie rozwaliła ???????

                            [ Dodano: Wto 02 Lis, 10 19:49 ]
                            Ma ktoś pomysł dlaczego tak się rozwaliła??
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Panowie, niestety nadal jestem w czarnej du..e z moimi hamulcami,
                              sprawa wygląda trochę inaczej niż tu opisywana a mianowicie, do czasu wymiany klocków i płyny wsio był ok, nawet bardzo ładnie hamowała wbrew opiniom o tym, że O2 nie hamuje tylko spowalnia ale do rzeczy,
                              po wymianie klocków które się skończyły po 45kkm i wymianie płynu, minęło 2 lata (wszystko razem robione) nastąpiło pogorszenie hamowania
                              przed :
                              pedał brał od początku a po około 1/3 może połowa ruchy pedała auto stawało dęba dodatkowo pedał był elastyczny i nie wpadał w podłogę
                              obecnie:
                              auto zaczyna zwalniać po około 1/3 ruchu pedała a staje dęba dopiero gdy pedał jest praktycznie wciśnięty w podłogę dodatkowo na postoju czego wcześniej nie było naciśnięcie pedała hamulca powoduje jego jego ruch do połowy praktycznie bez żadnego oporu a od połowy następuje opór ale bardzo szybko wchodzi w podłogę, zajmuje mu to około 3s :shock:

                              Na początku objawów było info, że klocki muszą się ułożyć, nie bardzo bo po 15kkm jest nadal to samo, w między czasie podejrzenie padło na płyn, wymieniony ponownie, nic nie dało, więc może trefne klocki, teraz przy przeglądzie przy 60kkm ponowna wymiana klocków + płyn, dodatkowo standardowe odpowietrzanie (jeden siedzi pompuje a drugi odkręca i zakręca), dodatkowo procedura VAG-owa odpowietrzania + ręczne odpowietrzenie pompy hamulcowej + ręczne odpowietrzenie agregatu ABS-u.
                              Niestety nic nie dało auto cały czas źle hamuje i zachowuje się tak jak opisałem powyżej, z tego co wiem to kilka osób na forum ma też taki problem, ma ktoś jakieś sugestie ?
                              Układ ABS-u nie zgłasza żadnego błędu, poniżej scan a VAG-a

                              Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK70.LBL
                              Nr seryjny: 1K0 907 379 P
                              Komponent: ASR FRONT MK70 0105
                              Kodowanie: 0017025
                              Kod serwisu: WSC 73430

                              Nie znaleziono błędów.

                              głównie chodzi o to żeby przenieść ten moment stawania auta dęba z końca ruchu pedała hamulca gdzieś w jego połowę ruchu taj jak to było przed wymianą a jak by się udało jeszcze wyeliminować te szybkie wpadanie pedału hamulca na postoju było by super.

                              Jakieś sugestie ?
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • adi747
                                L&K
                                • 2008
                                • 1138

                                #16
                                odkope temat mam ten sam problem co kolega ze pedał wpada za pierwszym razem do konca i dopiero wtedy auto staje dęba potem podnosi sie wie ktoś jak odpowietrzyć pompe hamulcową i agregat abs-u??????? bo przy kołach juz zrobiłem
                                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                JEST
                                megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                octavia 2 2.0TDI BKD

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez adi747
                                  wie ktoś jak odpowietrzyć pompe hamulcową i agregat abs-u???????
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    równie dobrze zrobisz to bez vaga- tyle tylko , że zaczynasz odpowietrzanie od agregatu- po kolei wszystkie przewody ( niech sie płyn przeleje) , potem koła
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    Pracuję...