Włączyła mi się na chwile konewka oleju ,niestety nie zauważyłem jaki kolor bo mam lekko zepsuty wyświetlacz fis. Stan oleju ok. chociaż przyznam że trochę bierze, ale kontroluję i nigdy nie jest poniżej połowy na wskaźniku(ok 3/4 staram się trzymać).Z tego co zobaczyłem to dłuższy napis na cały wyświetlacz i chyba było STOP.Po zatrzymaniu i kontroli poziomu oleju(ok) nic nie włączyło się przez 70 km które zrobiłem od tego czasu.Czy kablem vag mogę skontrolować co to był za komunikat na fis? Tak w ogóle to co radzicie zrobić żeby nie narobić sobie problemów z silnikiem? Dla informacji: samochód zalany 3tys. temu PLATINUM CLASSIC SEMISYNTHETIC 10W-40 z firmy ORLEN.(nie najlepszy wybór i chyba to szybko zmienię).
Zaświeciła się i zgasła podczas jazdy konewka oleju.Co zrobić?
Zwiń
X
-
A jaki przebieg autka i z jakiego oleju zmieniłeśILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Ktoś wie gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia oleju w octavii 1.6? Zamierzam zacząć od wymiany tego czujnika.Za parę dni jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia manometrem.Wyczaiłem że alarm włącza się regularnie co 100km (+/-) i podniesienie maski pomaga w skasowaniu sygnału komputera fis.Zauważyłem też ze po odkręceniu korka oleju na ciepłym silniku wydobywa się dym i lekko czuć paliwem jakby.Za miesiąc mam zamiar przejechać około 400km jednym ciągiem i muszę być pewny że nic się nie stanie.Wszystkie uwagi będą pomocne.
Komentarz
-
-
Zmień na 15 W 40ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DamianC Zobacz wpisKtoś wie gdzie dokładnie znajduje się czujnik ciśnienia oleju w octavii 1.6? .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomus7 Zobacz wpisZmień na 15 W 40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DamianC Zobacz wpis
Żartujesz czy na poważnie?jakieś argumenty?ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Dziś znowu zaświeciła się parę razy kontrolka oleju tzn:czerwona konewka.Po godzinie postoju taki stan oleju .Czyli jednak bierze z 0,3l do 0.5l na 1000km. Możliwe że po rozgrzaniu (ok 40km) zapala się kontrolka? Trochę postał, z godzinkę i pojeździłem po mieście zero alarmów......Dolałem pod max.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomus7 Zobacz wpisZmień na 15 W 40
Komentarz
-
-
[QUOTE=anoni;n2508563]
Dla czego każesz mu zmieniać na minerał ?
pisałem wyżej bo jest gęściejszy
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
[QUOTE=tomus7;n2509154]Zamieszczone przez anoni Zobacz wpis
Dla czego każesz mu zmieniać na minerał ?
pisałem wyżej bo jest gęściejszyOstatnio edytowany przez anoni; 43619.
Komentarz
-
-
Więc tak, po tym uzupełnieniu olejem ORLEN aż do tego załamania na bagnecie 1 raz mi też mrugnęła kontrolka ciśnienia.Więc wczoraj rano przed wyjazdem kupiłem 5L oleju GM 10w40 i postanowiłem po 5tys km pozbyć się ORLEN Classic 10w40(filtr był boscha). Zalałem GM-em i zrobiłem jeszcze 50km dla sprawdzenia przed dzisiejszym wyjazdem(450km). Podczas trasy pałowałem skodzinkę tj. około 150km/h.Na szczęście brak jakichkolwiek alarmów ze strony smarowania ufff.Szczerze mówiąc balem się tego trochę że coś się stanie ale okazało się że jest ok.Sam olej ORLEN nie wyglądał raczej dobrze po takim przebiegu,strasznie czarny i taki rzadziutki.Zwracałem uwagę czy nie ma żadnych opiłków ale nie zauważyłem.Jednak po tych 500km jazdy musiałem dolać około 200ml oleju.Czy to jakaś tragedia? Chyba da się wytrzymać ale muszę jeszcze sprawdzić jak wyjdzie zużycie oleju w cyklu miejskim gdzie zwykle jeżdżę. Zdecydowałem się na olej GM ze wzg. na dobre opinie w portalu ceneo i innych oraz nie ukrywam że cena tez odegrała rolę 65pln za 5litrów i dodatkowo 15pln dolewka 1L na zapas.Niektórzy narzekają na ten olej jednak chyba z racji dużej ilości podróbek z allegro.Obok siebie mam pewny sklep z dobrymi cenami także wiem że nie kupiłem syfu.Wszystkie uwagi z chęcią przeczytam.
Komentarz
-
-
Osobiście nie jestem wymagającym w olejach i nie wyszukuję tzw. markowych Ja kieruje się z racji wykonywanego zawodu ponad 25 lat mam zasadą "jak nie masz na co kasy wydawać to kupuj markowe" ale każdy robi po swojemu. Osobiście też niedawno wymieniłem na Orlen -a i brak problemów A jeśli chodzi tzw branie oleju to zawsze zależy od sposobu jazdy w zależności jak przewidział ( uczciwy ) producent ile trzeba uzupełnić . na 1000km . Nie ma czegoś takiego w mojej ocenie że nic nie bierze , tak nam się tylko wydaje . Jeśli jeździsz spokojnie nie powinno być znacznych ubytków staraj się nie szarżować to max 200 ml powinieneś się zmieścić Oczywiście nic nie powinno się stać za wyjątkiem tego że będziesz co jakiś czas tankował do baku i do silnika ale warto by spróbować zlokalizować przyczynę zmierzyć ciśnienie na tłokach , uszczelniacze , i tak po kolei Ale jeśli nie chcesz mieć jednak spokój to może warto zainwestować w diagnozę i usunięcie tego problemu .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DamianC Zobacz wpisNo tak, tylko czy gra warta jest świeczki?Dopoki nie wlewam 1/2 L co 1000km to chyba za specjalnie nic nie będę robił.Chociaż kto wie...
Komentarz
-
-
Nie chcę Ciebie martwić, ale u koleżanki w golfie ten silnik się zatarł. Miała podobne objawy. Zakończyło się wymianą silnika na inny używany, remont nie był opłacalny.
Powodem zatarcia było zapchanie się kanalików olejowych z powodu używania niewłaściwego oleju, tak stwierdził mechanik.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wagabunda Zobacz wpisPowodem zatarcia było zapchanie się kanalików olejowych z powodu używania niewłaściwego oleju, tak stwierdził mechanik.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcinusek Zobacz wpisJak bierze 1l na 1000km to silnik nadaje się tylko do generalnego remontu. Do wymiany uszczelniacze na zaworach, pierścienie. Jak ma wycieki widoczne na zewn. to uszczelniacze wałka, wału z jednej lub dwóch stron. Jak tego nie zrobisz to dobijesz katalizator.
Komentarz
-
Komentarz