[O2] 1.9 TDI- ubytek/dolewka płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MoFoSN
    Drive
    • 2009
    • 47

    [O2] 1.9 TDI- ubytek/dolewka płynu chłodniczego

    Dejwid, gratulacje nowego autka! Kolor bardzo ładny - i wiem co piszę bo sam mam taki. Rosso brunello nie często zdarza się. Mam też pytanie odnośnie felg ATT -jaki to dokładnie model? No i poprosimy więcej fotek, szczególnie nowych modów
  • tomil
    L&K
    S_OCP Member
    • 2008
    • 1179

    #2
    [O2] 1.9 TDI- ubytek/dolewka płynu chłodniczego

    Witam,

    Dziś rano, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon, zostałem zaskoczony dźwiękiem alarmowym oraz czerwoną kontrolką płynu chłodniczego. I szczerze mówiąc zgłupiałem, bo pierwszy raz w życiu musiałem dolewać (pomimo większych przebiegów).
    Otworzyłem maskę i rzeczywiście płynu było poniżej minimum. Na szybko dolałem wody destylowanej.
    Teraz pytanie (jak nadmieniłem- jeszcze nie zdarzyło mi się dolewać płynu, więc nie wiem czy to norma i TTTM). Czy taki ubytek można potraktować jako naturalną rzecz, czy też już zacząć się martwić. Dla ułatwienia dodam: samochód niedawno skończył 3 lata, ma ok. 52 tys. km przebiegu, nie jest katowany.
    Dodatkowo- nie zauważyłem spadku mocy, nie ma mazi pod korkiem wlewu oleju, nie zauważyłem nadmiernego dymienia.
    Czy możliwe, że przez te upały płyn mógł w jakiś cudowny sposób odparować?
    It doesn't matter what we're losing
    It only matters what we're going to find!

    Komentarz

    • bobasek
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 326

      #3
      ten temat obrasta już legendą
      spróbuj użyć opcji SZUKAJ
      na marginesie - to normalne zachowanie - jeżeli nie ma widocznych wycieków to nie ma się czym martwić - najważniejsze to nie dolewać za dużo - około minimum to jest ok
      5,5l/100

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8033
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        tomil, u siebie dolewałem może z 2x po 0.2L tak w okresach co 1.5 roku i chyba było to zawsze po powrocie z Chorwacji. Ale nigdy nie świeciła mi się kontrolka, tylko dolewałem bo był poziom 5mm nad min. Z tym że jak odbierałem auto to poziom był w połowie pomiędzy min/max. Więc wg. mnie u Ciebie jest wszystko w normie, ale monitoruj poziom. Ja mam wtej chwili przebieg 80kkm

        Jeżeli już musiałeś dolać to lepiej by było dolać G12 a nie samej wody destylowanej.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez bobasek
          na marginesie - to normalne zachowanie - jeżeli nie ma widocznych wycieków to nie ma się czym martwić
          przede wszystkim, żeby było jasne, nie sądzę, żeby to dotyczyłotomil'a, ale u mnie nie było żadnych widocznych wycieków a głowica była walnięta, więc nie jest tak jak mówisz :idea:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • bobasek
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 326

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            głowica była walnięta
            tomil nie mówi o żadnych innych objawach, nie ma żadnych zastrzeżeń do pracy silnika więc podtrzymuję swoje zdanie na ten temat - mam nadzieje że nie padnie porada typu: czapka do góry bo może masz popsutą

            tomil sprawdź jeszcze tylko stan oleju na miarce (w kierunku podejrzanych bąbelków, ew. podwójnego stanu) i powąchaj spaliny czy czasem nie zalatują zepsutym jajem
            5,5l/100

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez bobasek
              tomil nie mówi o żadnych innych objawach, nie ma żadnych zastrzeżeń do pracy silnika więc podtrzymuję swoje zdanie na ten temat - mam nadzieje że nie padnie porada typu: czapka do góry bo może masz popsutą
              Ty podtrzymujesz, a ja przez półtora roku ŻADNYCH, ABSOLUTNIE ŻADNYCH, objawów oprócz ubytku płynu nie miałem :lol:

              i tak jak powiedziałem, nie sądzę, żeby to dotyczyło autora tematu, skupiłbym się na sprawdzeniu szczelności, a na początek dolał, obserwował i nic więcej.

              edit: w zasadzie to praktycznie do samego końca nie było specjalnych objawów, nawet jak już woziłem bańki w bagażniku, żadnych specjalnych zapachów, żadnych mazi, może już na sam koniec minimalnie przydymiał na biało, ale lekko.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                skupiłbym się na sprawdzeniu szczelności, a na początek dolał, obserwował i nic więcej.
                Pewnie od nowości powoli ubywało i teraz dopiero się zaświeciła kontrolka, ale jak napisałeś dolać i sprawdzać.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • bobasek
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 326

                  #9
                  pax,pax
                  mamy podobne zdanie a spieramy sie jak sztubacy
                  mógł bys bardziej szczegółowo opisać usterką Twojej głowicy? i jak wpadłeś na trop tego tajemniczego defektu skoro:
                  Zamieszczone przez szkoda
                  ŻADNYCH, ABSOLUTNIE ŻADNYCH, objawów oprócz ubytku płynu nie miałem
                  to mogło by uczulić tomil na określone tematy

                  edit: o!!! już są szczegóły
                  5,5l/100

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez bobasek
                    mógł bys bardziej szczegółowo opisać usterką Twojej głowicy? i jak wpadłeś na trop tego tajemniczego defektu skoro:
                    to proste na końcu było tak, że na trasę ~600km szło mnie więcej ~1-1,5L wody

                    no i to przydymianie, ale nic ponadto, żadnych problemów z praca silnika, jego odpalaniem etc. nie było też większości tych "typowych" objawów

                    a ubytki miałem od samego początku najpierw małe, z czasem coraz większe.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • tomil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1179

                      #11
                      Zamieszczone przez AdamB
                      Jeżeli już musiałeś dolać to lepiej by było dolać G12 a nie samej wody destylowanej.
                      Na szybko dolałem- mam blisko stację benzynową i szybciej było wziąć litr wody niż zastanawiać się, który płyn to G12. Z resztą i tak 3 letni płyn pewnie przed zimą bym wymienił, więc nie ma straty.

                      Płynu było poniżej minimum (mocno). Jeśli chodzi o olej- sprawdziłem- jest tak jak powinno być przy normalnym użytkowaniu auta- za chwilę będę miał dolewkę, chyba że wcześniej wymienię olej.
                      It doesn't matter what we're losing
                      It only matters what we're going to find!

                      Komentarz

                      • laurin
                        Rider
                        • 2009
                        • 727

                        #12
                        kontroluj płyn i oliwę i tyle - jak nic się nie zmieni to tylko się cieszyć.
                        Jak coś będzie nie tak ta na pewno wyjdzie...

                        Komentarz

                        • oziemi
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 399

                          #13
                          szkoda a problemów z ogrzewaniem nie było? Dobrym sposobem na sprawdzenie czy nie ma przedmuchów jest przejechanie się pod czerwoną kreskę jakiś kawałek ( oczywiście na rozgrzanym motorze), a następnie zatrzymanie się i włączenie ogrzewania na max. Silnik musi rzecz jasna chodzić na jałowym. Jeśli zacznie lecieć zimne powietrze to jest kupa
                          Elegance
                          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                          -------------------------------------------

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez oziemi
                            szkoda a problemów z ogrzewaniem nie było? Dobrym sposobem na sprawdzenie czy nie ma przedmuchów jest przejechanie się pod czerwoną kreskę jakiś kawałek ( oczywiście na rozgrzanym motorze), a następnie zatrzymanie się i włączenie ogrzewania na max. Silnik musi rzecz jasna chodzić na jałowym. Jeśli zacznie lecieć zimne powietrze to jest kupa
                            absolutnie żadnych, ale wiecie, tym autem można było pewnie dolewać i jeździć i jeździć, to nie była agonia jeszcze
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            Pracuję...