dziwny objaw

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomaszwrc
    Rider
    • 2010
    • 368
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    dziwny objaw

    Jakieś 3000 km temu po uruchomieniu silnika i jazdy odcinka ok. 6 km samochód miał objaw tak jak by turbina nie działala. Przyspieszał ale bardzo wolno. Postał godzinę i wszystko wróciło do normy-sam z siebie. Pózniej aż do dziś nic a nic. Dziś wsiadam i znowu to samo. Zobaczę co jutro będzie.
    Ktoś coś obstawia??
  • Bambek1
    Elegance
    • 2015
    • 963
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Pada gruszka?
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • tomaszwrc
      Rider
      • 2010
      • 368
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      30 tys temu wymiana sprężary z gruchą...
      tak szybko by padła?

      Komentarz

      • dieselinside1900
        Ambiente
        • 2017
        • 228
        • Ford
        • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Może być uszkodzony wężyk podciśnieniowy, wąż od turbo, zaworek sterujący turbiną, zmienna geometria, PSJ. Możliwości jest wiele, bez podpięcia kompa to takie wróżenie z fusów.
        Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

        Komentarz

        • tomaszwrc
          Rider
          • 2010
          • 368
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          może jutro coś ogarnę i podepnę

          Komentarz

          • anoni
            Ambiente
            • 2017
            • 103
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Już gdzieś pisałem Warto po pierwsze
            1 Sprawdź czy nie rusza ci się króciec od wakupompy ( poruszaj wężem co idzie do serwa )
            2 wymienić wszystkie najlepiej wężyki podciśnienia ( dwie różne średnice ) koszt ok 25 zł ( zależy gdzie kupujesz
            3 Na odpalonym silniku podświetlić sobie sama gruszkę przy turbo i zobaczyć czy dźwignia porusza się ok 1-1,5 cm wgłąb gruszki
            4 Podłączyć komputer i sprawdzić zawory N75 oraz zawór EGR
            Oczywiście może ci się zacierać tzw kierownica w turbo Można to wyczyścić ale gwarancji dłużej nie będziesz miał a objawy są w miarę łatwe i do sprawdzenia jeśli jest to cos z tych w/w A w szczególności dotyczące kierownicy turbo Jak sprawdzić ? Podczas jazdy w miarę gwałtownego przyśpieszania możesz odczuć coś na wzór spadku mocy i tu redukcja biegów nie pomoże Czasem po delikatnym dodaniu gazu może wrócić ale to nie reguła Ja testowałem na krzyżowaniach lub zatrzymywałem sie na dosłownie sekundę by silnik wyłączyć i włączyć i to upewniło mnie wielokrotnie że to w moim przypadku była ta tzw kierownica turbo . Koszt czyszczenie w zależności od fachowca umiejętności i rzetelności to od 250-450zł Według mnie to podstawowe i najtańsze sposoby na początek
            Gdy byś nie wiedział o co chodzi to filmik poglądowy na Youtube znajdziesz w tytule np. naprawa kierownicy turbiny
            Ostatnio edytowany przez anoni; 43619. Powód: https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw

            Komentarz

            • tomaszwrc
              Rider
              • 2010
              • 368
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zgaszenie silnika nic.nie dalo, wiec kierownice to nie sa. Bardziej obstawiam jakies wężyki. Ale obkukamy. Dzieki za porady, dam znac co i jak

              Komentarz

              • anoni
                Ambiente
                • 2017
                • 103
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Sprawdź wakumpompe czy nie rusza to też namieszać może sporo

                Komentarz

                • tomaszwrc
                  Rider
                  • 2010
                  • 368
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Wlasnie zauwazylem a wlasciwie usłyszałem, jakos tak.dziwnie podczas przyspieszania... nazwijmy to pierdzi... tak jak by tlumik.byl gdzies dziurawy... ale jak pracuje na postoju to normal jak zawsze

                  Komentarz

                  • tomaszwrc
                    Rider
                    • 2010
                    • 368
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zastanawiam sie czy czasem jakis wąż nie jest dziurawy,skoro taki dźwięk

                    Komentarz

                    • tomaszwrc
                      Rider
                      • 2010
                      • 368
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Po podpięciu VCDS coś takiego
                      17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                      P1556 - 35-00 - -

                      Może wężyki czy n75

                      Komentarz

                      • kylo125
                        L&K
                        • 2009
                        • 1010
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Jeśli słychać jakiś syk czy coś to możliwe że dolot dziurawy. Masz błąd za małego doładowania, więc możliwe że jest nieszczelność. Zobacz jeszcze przy odpalaniu czy sztanga w turbinie zmienia położenie. Powinna po uruchomieniu silnika pójść w pozycje maks doładowania. Jeśli idzie dość szybko to szukałbym nieszczelności w dolocie. Jeśli nie, to sprawdziłbym przewód między gruszką a n75, ewentualnie możesz też zamienić n75 z n18, chwila roboty tylko trzeba uważać żeby krućców w zaworkach nie uszkodzić. Oczywiście może być co innego, ale zaworki czy przewód szybko sprawdzisz.

                        Komentarz

                        • tomaszwrc
                          Rider
                          • 2010
                          • 368
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          A piszac o dolocie mowa o tej grubszej gumowej?

                          Komentarz

                          • kylo125
                            L&K
                            • 2009
                            • 1010
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Generalnie o wszystkim od turbo do silnika. Może to być rura gumowa, plastikowa, intercooler itp.

                            Komentarz

                            • tomaszwrc
                              Rider
                              • 2010
                              • 368
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Mechanik wymienil elektrozawor i jest ok. Jutro odbieram fure ale ktoa wie jaki to jest. Mowi ze nie n75 tylko jakis drugi podobno ten przed turbina?
                              gruszka??

                              Komentarz

                              • anoni
                                Ambiente
                                • 2017
                                • 103
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                tu masz zawór n 75n https://www.google.pl/search?q=zaw%C...rbZmFmdufV-RM:

                                Komentarz

                                • tomaszwrc
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 368
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  gruszka nowa, bo stara była dziurawa... Szkodnik jeździł przez 2 dni dobrze, a dziś znowu brak mocy. Tym razem coś takeigo:
                                  2 Faults Found:
                                  17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus
                                  P1145 - 35-00 - -
                                  18039 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                  P1631 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

                                  Komentarz

                                  • tomaszwrc
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 368
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    17553 wychodzi że niby Przepływomierz MAF, bank 1 - zwarcie do plusa
                                    a 18039 Sygnał pedału przyśpieszenia APP czujnik 1 - wysoka wartość > zwarcie do plusa, czujnik APP
                                    co 2 na raz walneło

                                    Komentarz

                                    • tomaszwrc
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 368
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #20
                                      Winny przepływomierz. Temat do zamknięcia

                                      Komentarz

                                      Pracuję...