co to za dekielek?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michall82
    Classic
    • 2010
    • 8

    co to za dekielek?

    szkoda, no to poza tym ok
    ja osobiście problemów z logowaniem dziś nie miałem
    latam na DSLu :wink:
  • jaszczurr
    Classic
    • 2009
    • 24

    #2
    co to za dekielek?

    jak w temacie, co to jest za dekielek w octavi I w czerwonym kółeczku w skrzyni begów? do czego on służy? bo zauważyłem że trochę się z niego sączy i nie wiem czy można go odkręcić i uszczelnić ponownie czy lepiej samemu za to się nie brać? a nie mogę odkręcić śruby tej której jest zaznaczona na żółto próbowałem różnymi metodami sposobami i nic ani drgnie, może ktoś ma pomysł?? a ta zaznaczona zieloną strzałeczką to jest do spuszczania oleju ze skrzyni??

    bo nie chciał bym miec podobnego problemu jak w w Polo które miałem od nowości i skrzynia padła przy 40tys przebiegu bo nawet nie przyszło do głowy mi sprawdzenie poziomu.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • borowik18
      Classic
      • 2009
      • 8

      #3
      Re: co to za dekielek?

      Zamieszczone przez jaszczurr
      jak w temacie, co to jest za dekielek w octavi I w czerwonym kółeczku w skrzyni begów? do czego on służy? bo zauważyłem że trochę się z niego sączy i nie wiem czy można go odkręcić i uszczelnić ponownie czy lepiej samemu za to się nie brać? a nie mogę odkręcić śruby tej której jest zaznaczona na żółto próbowałem różnymi metodami sposobami i nic ani drgnie, może ktoś ma pomysł?? a ta zaznaczona zieloną strzałeczką to jest do spuszczania oleju ze skrzyni??

      bo nie chciał bym miec podobnego problemu jak w w Polo które miałem od nowości i skrzynia padła przy 40tys przebiegu bo nawet nie przyszło do głowy mi sprawdzenie poziomu.
      ten dekielek to ustalacz wybieraka zmiany biegów samo dokrecenie nie pomorze trzeba spuscic olej odkrecic i dokladnie oczyscic ten dekielek i uszczelnic najlepiej klejem do skrz bieg ta sruba na zulto to otwór wlewowy i poziomujacy a ta na ziel to spustowa tak jak napisales , co do odkrecenia sruby wlewowej to musisz kombinować powinienes ja odkrecić dobry ampul 17 powinien dac rade .

      Komentarz

      • jaszczurr
        Classic
        • 2009
        • 24

        #4
        no właśnie 17 ampuł obmykuje się

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          jaszczurr, wpadnij , sprawdzimy ci stan oliwy
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • #6
            nie masz oslony silnika?! strasznie to wszystko brudne jak 17 nie daje rady to chyba wyjechana ta sruba, ja dokupilem 17 i jak odkrecalem tez nie chcialo odrazu puscic, ale po delikatnym szarpnieciu lub pukniecu w klucz powinno puscic. najwyzej zapsikaj jakims plynem specjalnym. mozliwe ze byla wykrecana ale nie przetarta, syfu naszlo i nie puszcza. jak bedziesz dokrecal srube od spustu to uwazaj, trzba robic to naprawde z wyczuciem.Spusc olej, wykrec dekielek uszczelnij zalej od nowa, moim zdaniem wyjdzie tylko na dobre. tez mialem polo i tam trzeba bylo pilnowac oleju w skrzyni, dlatego z przewrazliwienia na octe tez uwazam.

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              Dla potomności chciałbym napisać rozwiązanie problemu z cieknącym olejem spod dekielka z logo VW w kilku krokach opis dotyczy skrzyni 5 biegów z O2 silnik BXE ale moim zdaniem w O1 jest taka sama budowa:

              1) najpierw odkręcamy korek wlewowy oznaczony żółta strzałką na zdjęciu z pierwszego posta, dlaczego wlewowy? a co nam przyjdzie z tego że spuścimy olej a będziemy mieli problem z jego odkręceniem i nie będzie mozliwości zalania nowego
              Do tej czynności potrzebujemy klucza ampulowego 17mm. Najlepiej uciąć sobie tak z 5 cm i zamocować w nasadkę 17mm z długim sztywnym kluczem
              2) potem po odkręceniu dolnego korka (zielona strzałka) spuszczamy olej ze skrzyni biegów
              3) odkręcamy dwie śuby dekielka z logo VW i na około nożem ścinamy biały silikon
              4) Dookoła podwadzamy za wystający kołnierz dekielek aż zacznie nam wychodzić. Pod żadnym pozorem nie pchamy w szczeline śrubokręta czy noża ponieważ materiał jest miękki i bedzie nam wtedy ciekło w tych miejscach
              5) Uwaga trzeba podstawić jakieś naczynie ponieważ z dekielka wyleci jeszcze ze szklanka oleju
              6) Wczesniej ustawiamy jeszcze biegi w pozycji luz i mamy wtedy pewność że bolec wybieraka biegów nam się nie przesunie lub napręży i bedzie problem z włozeniem dekielka gdyż stanowi on dolne łozyskowanie wybieraka choć jak zajrzałem od spodu to nie widziałem mozliwości aby bolec wybieraka mógł gdzieś uciec w bok i uniemozliwić nam włożenie na miejsce dekielka
              7) Następnie czyścimy dekielek i miejsce styku w skrzyni ze starego silikonu. Nie wolno przy tym używać noża czy szczotki drucianej i innych narzędzi. Wystarczy zmywacz do silikonu ktory ładnie nam go oczyści i dodakowo odtłuści powierzchnię.
              8) Czekamy aż cały olej ze skrzyni zleci i dodatkowo z jednorazowych ręczników robimy "tampony" i na chwilę wkładany w otwór po dekielku aby dodatkowo odciągnąć resztki oleju aby w czasie klejenia silikonem nie zaczął nam spływać
              9) Na wyczyszczony dekielek nakładamy silikon do uszczelniania miski olejowej z ASO o numerze D 176 404 A2, kontrolujemy czy olej nie ścieka, w razie czego jeszcze przecieramy banzyną ekstrakcyjną miejsce w skrzyni i montujemy dekielek
              10) Śruby dokręcamy momentem 22Nm i na zakończenie wypływający silikon ścinamy nożem
              11) czekamy aż silikon stwardnieje (warto na próbę wycisnąć sobie trochę z tubki aby badać czy jest już twardy)
              12) Wkręcamy korek spustowy oleju siłą 25Nm Mi korek też się pocił tak więc posmarowałem ale cieniutki pasek na 2-3 ząbki gwintu silikonem
              13) zalewamy olejem ja dodatkowo miałem problemy z synchronizatorem II biegu i wlałem polecany w takich przypadkach olej G 052 512 A2.
              Jeszcze jedna informacja dla przeciwników wymiany oleju z skrzyni. To co zlałem po przebiegu tylko 70tys km i 3 latach to był czarny szlam z paprochami i innymi zanieczyszczeniami a nie olej. Uważam na marginesie że wymiana oleju raz na 100tys km na pewno nie zaszkodzi.
              14) do wlewania oleju uzywałem największej strzykawki z apteki o poj z tego co pamiętam 100 lub 200 ml
              15) jak olej zaczyna się wylewać przez otwór wlewowy oznacza to wlaściwy poziom i dokręcamy korek. Aby nie lało się podczas dokręcania można podlewarować lewą stronę auta i przez to odchylic poziom. Dodatkowo w skrzyni JCR można wtedy po przechyleniu dolac z 200ml oleju więcej tak aby łącznie go weszło z 1,7L. Moment dokręcenia korka to 25Nm

              To na tyle...
              Tomek

              Komentarz

              • czyzyk64
                Elegance
                • 2008
                • 866

                #8
                Tomek_dx, bardzo fajna relacja, napewno sie przyda przy ewentualnej wymianie, ja wymienialem olej w skrzyni i musialem ja napełniac strzykawka z wezykiem, ale tez poszlo.
                Informacje typu " nastepnie wlewamy olej za pomoca wezyka i lejka przez otwor wlewowy" mozna wpisać jako bajki. Napewno w ten sposób nie pojdzie.

                Komentarz

                • Tomek_dx
                  Rider
                  • 2008
                  • 398

                  #9
                  Dzięki, dodam tylko że do napełniania oleju kupiłem sobie teraz za 29 pln w Castoramie metalową strzykawkę Yato YT-0708 o pojemności 0,5L z przeźroczystym wężykiem. Do napełniania skrzyni, wymiany oleju w kosiarce do trawy czy odciągania starego oleju silnikowego z fitra oraz wielu innych zastosowań bezcenna
                  Załączone pliki
                  Tomek

                  Komentarz

                  • ahmed799
                    RS
                    • 2009
                    • 6910
                    • Ford

                    #10
                    Tomek_dx, super ta strzykawka. Nie wiedzialem nawet ze takie cos jest a ja sie męczyłem zeby sciagac olejki do badan z silnikow MiGa 29 zwyklymi strzykawkami z tworzywa.

                    филип
                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                    Komentarz

                    • delanopl
                      Elegance
                      • 2009
                      • 831

                      #11
                      ahmed799, MON ma to do siebie że czasem logika daleko odbiega od obowiązujących norm póki się sam nie zaopatrzysz to nie będziesz miał bez obrazy oczywiście :lol:

                      Komentarz

                      • ahmed799
                        RS
                        • 2009
                        • 6910
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez delanopl
                        póki się sam nie zaopatrzysz to nie będziesz miał
                        dokladnie jak piszesz jak chcesz miec latwiej kup sobie sam, coz zycie

                        филип
                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                        Komentarz

                        Pracuję...