jak w temacie, co to jest za dekielek w octavi I w czerwonym kółeczku w skrzyni begów? do czego on służy? bo zauważyłem że trochę się z niego sączy i nie wiem czy można go odkręcić i uszczelnić ponownie czy lepiej samemu za to się nie brać? a nie mogę odkręcić śruby tej której jest zaznaczona na żółto próbowałem różnymi metodami sposobami i nic ani drgnie, może ktoś ma pomysł?? a ta zaznaczona zieloną strzałeczką to jest do spuszczania oleju ze skrzyni??
bo nie chciał bym miec podobnego problemu jak w w Polo które miałem od nowości i skrzynia padła przy 40tys przebiegu bo nawet nie przyszło do głowy mi sprawdzenie poziomu.
jak w temacie, co to jest za dekielek w octavi I w czerwonym kółeczku w skrzyni begów? do czego on służy? bo zauważyłem że trochę się z niego sączy i nie wiem czy można go odkręcić i uszczelnić ponownie czy lepiej samemu za to się nie brać? a nie mogę odkręcić śruby tej której jest zaznaczona na żółto próbowałem różnymi metodami sposobami i nic ani drgnie, może ktoś ma pomysł?? a ta zaznaczona zieloną strzałeczką to jest do spuszczania oleju ze skrzyni??
bo nie chciał bym miec podobnego problemu jak w w Polo które miałem od nowości i skrzynia padła przy 40tys przebiegu bo nawet nie przyszło do głowy mi sprawdzenie poziomu.
ten dekielek to ustalacz wybieraka zmiany biegów samo dokrecenie nie pomorze trzeba spuscic olej odkrecic i dokladnie oczyscic ten dekielek i uszczelnic najlepiej klejem do skrz bieg ta sruba na zulto to otwór wlewowy i poziomujacy a ta na ziel to spustowa tak jak napisales , co do odkrecenia sruby wlewowej to musisz kombinować powinienes ja odkrecić dobry ampul 17 powinien dac rade .
nie masz oslony silnika?! strasznie to wszystko brudne jak 17 nie daje rady to chyba wyjechana ta sruba, ja dokupilem 17 i jak odkrecalem tez nie chcialo odrazu puscic, ale po delikatnym szarpnieciu lub pukniecu w klucz powinno puscic. najwyzej zapsikaj jakims plynem specjalnym. mozliwe ze byla wykrecana ale nie przetarta, syfu naszlo i nie puszcza. jak bedziesz dokrecal srube od spustu to uwazaj, trzba robic to naprawde z wyczuciem.Spusc olej, wykrec dekielek uszczelnij zalej od nowa, moim zdaniem wyjdzie tylko na dobre. tez mialem polo i tam trzeba bylo pilnowac oleju w skrzyni, dlatego z przewrazliwienia na octe tez uwazam.
Dla potomności chciałbym napisać rozwiązanie problemu z cieknącym olejem spod dekielka z logo VW w kilku krokach opis dotyczy skrzyni 5 biegów z O2 silnik BXE ale moim zdaniem w O1 jest taka sama budowa:
1) najpierw odkręcamy korek wlewowy oznaczony żółta strzałką na zdjęciu z pierwszego posta, dlaczego wlewowy? a co nam przyjdzie z tego że spuścimy olej a będziemy mieli problem z jego odkręceniem i nie będzie mozliwości zalania nowego
Do tej czynności potrzebujemy klucza ampulowego 17mm. Najlepiej uciąć sobie tak z 5 cm i zamocować w nasadkę 17mm z długim sztywnym kluczem
2) potem po odkręceniu dolnego korka (zielona strzałka) spuszczamy olej ze skrzyni biegów
3) odkręcamy dwie śuby dekielka z logo VW i na około nożem ścinamy biały silikon
4) Dookoła podwadzamy za wystający kołnierz dekielek aż zacznie nam wychodzić. Pod żadnym pozorem nie pchamy w szczeline śrubokręta czy noża ponieważ materiał jest miękki i bedzie nam wtedy ciekło w tych miejscach
5) Uwaga trzeba podstawić jakieś naczynie ponieważ z dekielka wyleci jeszcze ze szklanka oleju
6) Wczesniej ustawiamy jeszcze biegi w pozycji luz i mamy wtedy pewność że bolec wybieraka biegów nam się nie przesunie lub napręży i bedzie problem z włozeniem dekielka gdyż stanowi on dolne łozyskowanie wybieraka choć jak zajrzałem od spodu to nie widziałem mozliwości aby bolec wybieraka mógł gdzieś uciec w bok i uniemozliwić nam włożenie na miejsce dekielka
7) Następnie czyścimy dekielek i miejsce styku w skrzyni ze starego silikonu. Nie wolno przy tym używać noża czy szczotki drucianej i innych narzędzi. Wystarczy zmywacz do silikonu ktory ładnie nam go oczyści i dodakowo odtłuści powierzchnię.
8) Czekamy aż cały olej ze skrzyni zleci i dodatkowo z jednorazowych ręczników robimy "tampony" i na chwilę wkładany w otwór po dekielku aby dodatkowo odciągnąć resztki oleju aby w czasie klejenia silikonem nie zaczął nam spływać
9) Na wyczyszczony dekielek nakładamy silikon do uszczelniania miski olejowej z ASO o numerze D 176 404 A2, kontrolujemy czy olej nie ścieka, w razie czego jeszcze przecieramy banzyną ekstrakcyjną miejsce w skrzyni i montujemy dekielek
10) Śruby dokręcamy momentem 22Nm i na zakończenie wypływający silikon ścinamy nożem
11) czekamy aż silikon stwardnieje (warto na próbę wycisnąć sobie trochę z tubki aby badać czy jest już twardy)
12) Wkręcamy korek spustowy oleju siłą 25Nm Mi korek też się pocił tak więc posmarowałem ale cieniutki pasek na 2-3 ząbki gwintu silikonem
13) zalewamy olejem ja dodatkowo miałem problemy z synchronizatorem II biegu i wlałem polecany w takich przypadkach olej G 052 512 A2.
Jeszcze jedna informacja dla przeciwników wymiany oleju z skrzyni. To co zlałem po przebiegu tylko 70tys km i 3 latach to był czarny szlam z paprochami i innymi zanieczyszczeniami a nie olej. Uważam na marginesie że wymiana oleju raz na 100tys km na pewno nie zaszkodzi.
14) do wlewania oleju uzywałem największej strzykawki z apteki o poj z tego co pamiętam 100 lub 200 ml
15) jak olej zaczyna się wylewać przez otwór wlewowy oznacza to wlaściwy poziom i dokręcamy korek. Aby nie lało się podczas dokręcania można podlewarować lewą stronę auta i przez to odchylic poziom. Dodatkowo w skrzyni JCR można wtedy po przechyleniu dolac z 200ml oleju więcej tak aby łącznie go weszło z 1,7L. Moment dokręcenia korka to 25Nm
Tomek_dx, bardzo fajna relacja, napewno sie przyda przy ewentualnej wymianie, ja wymienialem olej w skrzyni i musialem ja napełniac strzykawka z wezykiem, ale tez poszlo.
Informacje typu " nastepnie wlewamy olej za pomoca wezyka i lejka przez otwor wlewowy" mozna wpisać jako bajki. Napewno w ten sposób nie pojdzie.
Dzięki, dodam tylko że do napełniania oleju kupiłem sobie teraz za 29 pln w Castoramie metalową strzykawkę Yato YT-0708 o pojemności 0,5L z przeźroczystym wężykiem. Do napełniania skrzyni, wymiany oleju w kosiarce do trawy czy odciągania starego oleju silnikowego z fitra oraz wielu innych zastosowań bezcenna
Tomek_dx, super ta strzykawka. Nie wiedzialem nawet ze takie cos jest a ja sie męczyłem zeby sciagac olejki do badan z silnikow MiGa 29 zwyklymi strzykawkami z tworzywa.
ahmed799, MON ma to do siebie że czasem logika daleko odbiega od obowiązujących norm póki się sam nie zaopatrzysz to nie będziesz miał bez obrazy oczywiście :lol:
Komentarz