[O2] Odgłos tarcia po rozgrzaniu silnika Octavia RS 2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jablonix
    Classic
    • 2011
    • 25

    [O2] Odgłos tarcia po rozgrzaniu silnika Octavia RS 2.0 TDI

    Dżojstik hmm.?
    mam w sumie dwa jeden z połamaną gałką a drugi dobry i oba nie są podświetlane wiec chyba to nie dżojstik.?
    Zostaje do wyboruu bezpiecznik tylko który bądź wiązka.
    Fabia by Jablonix
  • dev1lo
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    [O2] Odgłos tarcia po rozgrzaniu silnika Octavia RS 2.0 TDI

    Witam,
    Jestem użytkownikiem Skody Octavia RS 2.0 TDI 170 z 2009roku ( 22K km ). Samochod na gwarancji, kupiony w Irlandii i tu również użytkowany. Samochodem jeździ się świetnie, super moc, trzyma się drogi jak przyklejony, ale ma pewną 'usterkę' ... odgłos tarcia, który jest słyszalny tylko po rozgrzaniu silnika ( non stop ) i tylko w środku pojazdu - wentylacja wyłączona, po wyjściu z samochodu i otworzeniu maski, nic nie słychac :S ( plik dźwiękowy dołączony do postu ).

    Ten dziwny dźwięk słyszalny jest na biegu jałowym jak i pierwszym oraz drugim biegu - na kolejnych biegach jest już nieslyszalny ( najprawdopodobniej dlatego, że przy pewnej prędkości słychać już tylko szum opon i dźwięk pracującego silnika ).
    Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, tarcie cały czas występuje dodatkowo dźwięk tarcia przyspiesza wraz z dodaniem gazu. Według moich obliczeń, częstotliwość występowania na biegu jałowym ( obroty okolo 750/min ) to 12,5 razy na 10s z czego wynika, iż jest to okolo ~10 razy wolniej niż obroty silnika.

    Podkreślam, że silnik pracuje równo, nie traci mocy, wszystko wydaję sie być w jak najlepszym porządku poza jednym małym szczegółem, samochód zaczął szrapać przy ruszaniu z 1szego biegu (tylko jak silnik jest zimny - z rana najczęściej ) po rozgrzaniu silnika, objaw znika i wszystko jest super... poza odgłosem tarcia. Z tego co znalazłem w sieci to ślizganie się sprzegła na 1dynce przy zimnym silniku jest objawem albo niesprawnego docisku sprzęgła albo problemu z kołem zamachowym, ale czy to byłoby źródłem słyszalnego tarcia?

    Warto wspomnieć, że samochód ma przejechane zaledwie 22000km, jestem drugim właścicielem, wcześniej użytkowany przez kogoś w skodzie, prawdpodobnie 'sales person'.
    Wielu z Was pewnie zapyta, samochód na gwarancji więc powinien znaleźć się w serwisie i tam zostać naprawiony. Byłem w serwisie, ale powiedziano mi, że nie mogą znaleźć usterki, nie wiedzą co może powodować to tarcie ( szarpanie na jedynce wtedy nie wystepowalo ). Podobno sprawdzali pompę i inne ruchome elementy jakimś specjalnym urządzeniem nasluchowym, ale nie znalezli problemu w niczym do czego mieli dostep po otwarciu maski - ASO w Irlandii to katastrofa także się nie dziwię, że nie wiedzą co i jak ) dlatego może ktoś z Szanowych forumowiczów spotkał sie z problemem i wie jak go naprawić...

    Za 3 tygodnie wybieram sie na wakacje samochodem ( kierunek Hiszpania ) i boję się, że coś rozleci się po drodze, a droga długaaaa...

    Proszę o pomoc i jeszcze raz krótko podsumuję to co już napisałem:

    * odgłos tarcia słyszalny tylko w środku i tylko na rozgrzanym silniku, nieslyszalny na zimnym silniku
    * tarcie występuje z częstotliwością 10 razy wolniej niż obroty silnika, na praktycznie każdym biegu , wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, częstotliwość odgłosu przyspiesza wraz z dodaniem gazu ( patrz plik )
    * niedawno samochód zaczął szarpać na zimnym silniku, jakby sprzęgło się ślizgało
    * ASO w Irlandii bezradne, dwie wizyty już zaliczone - każda w innym ASO ...
    * nie wiem czy warto wspomnieć, ale coś czasami klika po otworzeniu maski w okolicach skrzyni (tylko czasami, jakby jakiś kabel był luźny i o coś stukał )
    * plik z odgłosem odgłos tarcia mp3 octavia RS 2.0 tdi



    Z góry dziękuję za pomoc!!!

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      albo jestem ślepy, albo nie napisałeś jak jest na postoju :?: , dla mnie to jak by coś od napędu

      Komentarz

      • dev1lo
        Classic
        • 2010
        • 7

        #4
        odgłos tarcia występuje na luzie podczas postoju i również podczas jazdy ( najbardziej słyszalny do 30km/h, poźniej to juz tylko szum opon ), pozdrawiam

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Zamieszczone przez abstinent
          jak by coś od napędu
          ewidentnie cos obciera ale raczej ja bym obstawiał na cos niezwiązanego z układem przeniesienia napędu

          a pasek?
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • slavi
            Rider
            • 2004
            • 422

            #6
            popatrz na pasek klinowy czy nie jest jakoś rozdwojony.
            podobnie zajrzyj pod osłonę rozrządu w tym samym celu, coś mi to tu śmierdzi.

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez dev1lo
              odgłos tarcia występuje na luzie podczas postoju i również podczas jazdy
              czy podczas jazdy częstotliwość tarcia się zwiększa czy jest taka sama?
              jeśli się zwiększa to stawiam na dwumasę, które obciera o obudowę. temat znany w tych silnikach. ale mogę się mylić :wink:

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                tylko czemu pod maską tego nie słychać :?: :?
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • slavi
                  Rider
                  • 2004
                  • 422

                  #9
                  Zamieszczone przez robekcool
                  tylko czemu pod maską tego nie słychać :?: :?
                  bo szczur siedzi w kabinie i rytmicznie zgrzyta zębami

                  Komentarz

                  • robekcool
                    RS
                    • 2009
                    • 2041
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    slavi, akurat ten przypadek mnie ciekawi :wink:

                    [ Dodano: Pon 02 Sie, 10 07:17 ]
                    ufo, temat rzeczywiście występuje, ale cykl mi nie pasuje :?:
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz

                    • Piotrus
                      Rider
                      • 2004
                      • 524

                      #11
                      W 307 żony było słychać rytmiczne mlaskanie (śmiałem się że lew jest cały czas głodny), po dokładnych oględzinach okazało się że winny jest napęd rozrządu. Auto stało gdzieś z pół roku nieodpalane i prawdopodobnie pasek się odkształcił.

                      Dźwięk który wrzuciłeś jets bardzo podobny, więc skłaniałbym się do diagnozy Slavi'ego.
                      Piotruś
                      AGR(RIP) + ALH

                      Komentarz

                      • plonas
                        Classic
                        • 2009
                        • 11

                        #12
                        Tarcie

                        Witam,

                        winna jest sprężarka klimatyzacji jeżeli to jest ten dźwięk z załącznika. U mnie ten sam problem wystąpił przy podobnym przebiegu i męczyłem się z nim do 40000km aż jakiś magik wreszcie się postarał. Okazało się, że mimo iż sprężarka nie ma wewnętrznych uszkodzeń to miała jakąś fabryczną wadę Wymienili i tarcie ustało

                        Komentarz

                        • slavi
                          Rider
                          • 2004
                          • 422

                          #13
                          Zamieszczone przez Piotrus
                          winny jest napęd rozrządu. Auto stało gdzieś z pół roku nieodpalane i prawdopodobnie pasek się odkształcił.
                          Tak dokładnie jakiejś wady paska bym szukał .... odgłos ciekawy bardzo.

                          Kółko żadne raczej to nie jest, częstotliwość zgrzytów wskazuje na pasek - jesteśmy ciekawi który to.
                          Jeśli to pasek rozrządu - to nie ryzykuj i czym prędzej zrób rozrząd bo może być na wyjeździe nieprzyjemnie a i koszta niemałe.

                          Komentarz

                          • dev1lo
                            Classic
                            • 2010
                            • 7

                            #14
                            Witam, dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Zgłosiłem sprawę do ASO jeszcze raz, czekam, aż oddzwonią kiedy bedę mógł podjechać do nich i mam nadzieję, że tym razem sprawą się zajmie jakiś mechanik, który zna się na rzeczy. Co do paska klinowego, podsunę im pomysł i zobaczymy.
                            Co do rozrządu, samochód ma przejechane zaledwie 22 tyś km więc to raczej odpada, co do koła zamachowego, słyszałem że jest z nim wiele problemów i nie dotyczy to tylko Skody ale wszystkich producentów.

                            Bardzo interesuje mnie problem, który miał Plonas:

                            winna jest sprężarka klimatyzacji jeżeli to jest ten dźwięk z załącznika. U mnie ten sam problem wystąpił przy podobnym przebiegu i męczyłem się z nim do 40000km aż jakiś magik wreszcie się postarał. Okazało się, że mimo iż sprężarka nie ma wewnętrznych uszkodzeń to miała jakąś fabryczną wadę Wymienili i tarcie ustało
                            Masz ten sam silnik co ja, tylko musze podkreślić, że włączenie klimatyzacji niczego nie zmienia, problem z tarciem cały czas występuje i zwiększa częstotliwość wraz z obrotami silnika - jeśli pasek od klimy obraca się cały czas bez względu na to czy klima jest włączona czy nie to pewnie będzie to...

                            Czy ktoś może wie która rolka/część połączona z silnikiem obraca się około 10 razy wolniej niż silnik? Gdybym wiedział która część/części/rolki obracająsię w takim tempie to pewnie znalazłbym źródło problemu

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              dev1lo, sprężarka chodzi cały czas (obraca się)
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • dev1lo
                                Classic
                                • 2010
                                • 7

                                #16
                                hmm, w takim razie coraz blizej rozwiazania problemu ( mam nadzieje :P )
                                co do sprezarki to przypomnialo mi sie ze jeden z mechanikow wspominal ze byc moze jest to 'Air compressor' czyli w wolnym tlumaczeniu kompreso powietrza ( ja myslalem ze on mowi o turbinie wiec zbagatelizowalem co mowil, jednak wyglada na to ze mial na mysli sprezarkę. podsune pomysl, zobaczymy i moze sie uda naprawic szybko i w miare bezbolesnie

                                dam znac jak bede wiedzial cos wiecej

                                Komentarz

                                • slavi
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 422

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dev1lo
                                  Co do rozrządu, samochód ma przejechane zaledwie 22 tyś km więc to raczej odpada
                                  Dasz sobie rękę za to uciąć?

                                  Zamieszczone przez dev1lo
                                  Czy ktoś może wie która rolka/część połączona z silnikiem obraca się około 10 razy wolniej niż silnik? Gdybym wiedział która część/części/rolki obracająsię w takim tempie to pewnie znalazłbym źródło problemu
                                  ŻADNA. Żadne koło, masa wirująca, nic. Jedynie pasek rozrządu +/- z tą częstotliwością trafia w to samo miejsce na tej samej rolce i w ten sam sposób się napręża/odgina/odkształca/łotewer.

                                  Ale tak jak napisałem wcześniej, ciekawi jesteśmy co za miauczykota masz w aucie.

                                  Komentarz

                                  • plonas
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 11

                                    #18
                                    Wiem, że wyłączenie klimatyzacji nic nie zmienia. U mnie nawet wyłączenie całego nawiewu nic nie zmieniało, pozawlało jedynie lepiej usłyszeć chałas. A jednak była to sprężarka. POwodzenia.

                                    Komentarz

                                    • dev1lo
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 7

                                      #19
                                      aktualizacja - problem niedawno sie nasilił wiec po raz kolejny wybrałem się do ASO tym razem prosząc o zdjęcie paska z klimy i sprawdzenie czy dźwięk tarcia będzie nadal występował i... okazało się, ze odgłosu tarcia nie ma wiec zdecydowano o wymianie sprężarki co oczywiście rozwiązało problem

                                      Plonas, wielkie dzięki za informacje!!!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...