problem turbo, osprzęt?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tmb
    Classic
    • 2018
    • 1
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    problem turbo, osprzęt?

    Witam.
    W Octavii 1 2003r 1.9 TDI ASV (110 KM, wtrysk bezpośredni, turbo zmienna geometria) pojawiło mi się dziwne "wycie" w okolicach ~1800-2800 obrotów, szczególnie słyszalne w okolicy 1900-2100 rpm jakby coś wtedy nawet w wibracje wpadało (pojawiają się momentami jakieś drgania, sam charakter "wycia" też zmienia się wraz ze wzrostem/spadkiem obrotów). Przeczytałem już kilka wątków z różnych źródeł i idąc w stronę zdiagnozowania problemu udało mi się zrobić logi dynamiczne. Nie znam się za bardzo na ich analizie - dlatego bardzo proszę was o pomoc w diagnozie problemu. Udało mi się jedynie wyczytać, że przy niedoładowaniu winę zazwyczaj ponosi N75, albo gruszka lub "nieszczelność" przewodów a przy przeładowaniu zazwyczaj zapieczone turbo. Dane z logu są jednak niejednoznaczne - przynajmniej dla mnie i jako laikowi ciężko mi cokolwiek stwierdzić. Jeżdżę aktualnie przeważnie po mieście i opisane "wycie" towarzyszy mi przez większość jazdy. Dodam, że turbo było czyszczone w zeszłym roku zaraz po tym jak kupiłem samochód (przy przebiegu 245000, aktualnie ma 253000) + była także wymieniana gruszka w tym samym czasie. Auto nie łapie trybu awaryjnego (podczas logowania kilku grup osobno nie zdarzyło mi się to ani razu - zrobiłem ok. 10 przebiegów w sumie).
    VAG-COM pokazuje mi takie błędy (choć chyba one żadnego wpływu na problem nie mają):

    Kod:
    Address 08: Auto HVAC
       Controller: 1U1 907 044 A
       Component: CLIMATRONIC     C 2.0.0
       Coding: 11000
       Shop #: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
                37-00 - Faulty
    Kod:
    Address 46: Central Conv.
       Controller: 1C0 959 799 B
       Component: 3X Komfortgerát HLO 0003
       Coding: 00259
       Shop #: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01336 - Data Bus for Comfort System
                80-00 - Single-Wire Operation
    Auto ogólnie też nie muli, nie "szarpie," przyśpieszenie jest ok, a przynajmniej takie odnoszę wrażenie. Nie mam oczywiście też pewności w ogóle czy problem stanowi turbo lub jego osprzęt dlatego zamieszczam to co udało mi się przylogować i proszę o zerknięcie czy coś więcej nie domaga przypadkiem. Poniżej logi dynamiczne (grupy 001, 003, 004, 008, 010, 011):















    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc.
    Ostatnio edytowany przez tmb; 45663.
  • kylo125
    L&K
    • 2009
    • 1010
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Nie wiem jaki to odgłos, ale może to jakaś rolka np na alternatorze. Można to sprawdzić luzując napinacz paska osprzętu. Jeśli dźwięk się zmieni to już wiadomo gdzie szukać.
    Z logów raczej przyczyny wycia nie odgadniesz.

    Komentarz

    • Andrzej Ława
      Ambiente
      • 2017
      • 120
      • Octavia I (1U2)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Może głupia sugestia, ale kiedyś sam się na to nabrałem... nie może to być czasem wentylator (nadmuch) kabiny? W starej Felicji wył mi przez jakiś czas w zależności od obrotów silnika samochodu (chyba skończyły się szczotki) - przy wyższych przestawał, a przy niższych w ogóle się nie kręcił.

      Wykres ciśnienia doładowania spodziewanego vs odczytanego nie wygląda źle - w sumie turbina zawsze ma jakieś opóźnienie przy rozkręcaniu się (choć przydałby się też odczyt w funkcji czasu a nie tylko obrotów)... ALE - pisałeś o czyszczeniu turbiny... a uszczelki, łożyska itepe miała robione tj, czy była kiedykolwiek regenerowana?

      Komentarz

      Pracuję...