Mam Octavię z 2002 roku, 1,9 TDI, silnik AGR czyli 90KM... podobno...
Po paru komplikacjach z regeneracją turbiny samochód był bardziej mułowaty - na hamowni wyszło 71KM przy 3222rpm i 194Nr przy 1730rpm.
Okazało się że któryś geniusz warsztatowy zamienił rurki łączące turbinę z zaworem sterującym. Poprawiłem - auto żwawsze.
Pojechałem dziś na chiptuning... aktualny program sczytany, samochód idzie na hamownię...
118KM przy 3920rpm i 264Nm przy 1986rpm
Sprawdzamy drugi raz - to samo.
Ummm... Czary? Zaczęliśmy szukać czy ktoś gdzieś czasem "boxa" nie wpiął. Nic...
Program - po sprawdzeniu ponoć fabryczna mapa.
Hipoteza jest taka że ktoś pokręcił dawkowanie w pompie wtryskowej - ale zużycie paliwa z "cyklu lekkim miejskim z małym kawałkiem prostej pozamiejskiej" wychodzi mi w okolicy 6l/100km. Dymu też nie widać.
Ma ktoś jakiś pomysł co to za cud?
Po paru komplikacjach z regeneracją turbiny samochód był bardziej mułowaty - na hamowni wyszło 71KM przy 3222rpm i 194Nr przy 1730rpm.
Okazało się że któryś geniusz warsztatowy zamienił rurki łączące turbinę z zaworem sterującym. Poprawiłem - auto żwawsze.
Pojechałem dziś na chiptuning... aktualny program sczytany, samochód idzie na hamownię...
118KM przy 3920rpm i 264Nm przy 1986rpm
Sprawdzamy drugi raz - to samo.
Ummm... Czary? Zaczęliśmy szukać czy ktoś gdzieś czasem "boxa" nie wpiął. Nic...
Program - po sprawdzeniu ponoć fabryczna mapa.
Hipoteza jest taka że ktoś pokręcił dawkowanie w pompie wtryskowej - ale zużycie paliwa z "cyklu lekkim miejskim z małym kawałkiem prostej pozamiejskiej" wychodzi mi w okolicy 6l/100km. Dymu też nie widać.
Ma ktoś jakiś pomysł co to za cud?
Komentarz