Dobra, miałem nie pisać bo chciałem sprawdzić sam wszystko co znalazłem na forum.
Pytanie do fachowców i osób które miały styczność z 1.6 SR
Od weekendu od niedzieli gdy wróciłem po trasie do Wwa i stanąłem na światłach zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie na wolnych obrotach dławi się.
Z początku myślałem, że to chwilowe, ale powtarza się czy ciepły czy zimny silnik jest to samo – dodam, że teraz tylko na mrozie sprawdzane.
Generalnie VCDS pokazuje brak błędów w bloku silnika. Dodatkowo nie ma braku mocy, jak mu dam gaz i rura to jedzie bez żadnej dziury. Czasami tylko jak startuje z wolnych to wtedy chrząka przez chwilę.
Istotne rzeczy :
Sonda lambda wymieniona w kwietniu 2017 – były błędy był spadek mocy – temat przerobiony
Uszczelki kolektora ssącego wszystkie 8 wymienione w kwietniu 2017 – chyba raczej można wykluczyć
Regulator ciśnienia paliwa – wymieniony w kwietniu 2017
Przepustnica czyszczona 10kkm temu
Wczoraj czyszczona odma – nic nie dało
Świece, kable, cewka – zmienione w kwietniu 2017 -10kkm temu (wczoraj oglądałem, jeszcze nie kwalifikują się do wymiany) cewka trzyma napięcie na cylindrach na poziomie 700V-720V.
Raczej nie ma wypadania zapłonów – aczkolwiek u mnie chyba tego się nie da sprawdzić, gdyż mam słabo uzbrojony komputer.
Dla tych co znają DGW – też sprawdzał dwa dni temu na spocie. Co ciekawe przyjechałem na spot i nie chciała pokazać co ją boli, zastanawiam się tylko na jednym – wówczas samochód stał na pochylni (można tak powiedzieć) – Paliwo? Syf?
Kompletnie nie mam pomysłów gdzie szukać przyczyny problemu, ogółem szarpnięcia nie są regularne, czasami potrafi być tak że ich w ogóle przez chwilę nie ma nagle pojawi się jedno, czasem dwa, a czasem przez 30 sekund tak się dławi.
Mogłem o czymś zapomnieć wpisując wyżej – jak dacie propozycje to od razu powiem czy sprawdzone czy nie…
poniżej dwa filmiki – jeden z wczoraj jak widać jak obroty falują. Drugi to odczyt z VCDS z bloku silnika na kilku blokach pomiarowych – widać na nich jak obroty spadają do 700 i wówczas wtrysk pompuje więcej paliwa co przekłada się i na odczucie jak pedał gazu wchodzi w podłoge sam.
https://www.youtube.com/watch?v=-DPV4ETvKxk - zegary, obroty, dławi się
https://www.youtube.com/watch?v=jjOlCLzXaXQ - VCDS odczyt przy dławieniu się
Powiem tak jestem amatorem, ale jak ktoś wskaże co sprawdzić to to zrobie. Chodzi mi o wyeliminowanie problemu. Jeśli ktoś wie gdzie szukać i jak sprawdzić to proszę o pomoc. Już wiem że jak to zaniedbam to zaraz coś innego przez to się posypie.
Pytanie do fachowców i osób które miały styczność z 1.6 SR
Od weekendu od niedzieli gdy wróciłem po trasie do Wwa i stanąłem na światłach zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie na wolnych obrotach dławi się.
Z początku myślałem, że to chwilowe, ale powtarza się czy ciepły czy zimny silnik jest to samo – dodam, że teraz tylko na mrozie sprawdzane.
Generalnie VCDS pokazuje brak błędów w bloku silnika. Dodatkowo nie ma braku mocy, jak mu dam gaz i rura to jedzie bez żadnej dziury. Czasami tylko jak startuje z wolnych to wtedy chrząka przez chwilę.
Istotne rzeczy :
Sonda lambda wymieniona w kwietniu 2017 – były błędy był spadek mocy – temat przerobiony
Uszczelki kolektora ssącego wszystkie 8 wymienione w kwietniu 2017 – chyba raczej można wykluczyć
Regulator ciśnienia paliwa – wymieniony w kwietniu 2017
Przepustnica czyszczona 10kkm temu
Wczoraj czyszczona odma – nic nie dało
Świece, kable, cewka – zmienione w kwietniu 2017 -10kkm temu (wczoraj oglądałem, jeszcze nie kwalifikują się do wymiany) cewka trzyma napięcie na cylindrach na poziomie 700V-720V.
Raczej nie ma wypadania zapłonów – aczkolwiek u mnie chyba tego się nie da sprawdzić, gdyż mam słabo uzbrojony komputer.
Dla tych co znają DGW – też sprawdzał dwa dni temu na spocie. Co ciekawe przyjechałem na spot i nie chciała pokazać co ją boli, zastanawiam się tylko na jednym – wówczas samochód stał na pochylni (można tak powiedzieć) – Paliwo? Syf?
Kompletnie nie mam pomysłów gdzie szukać przyczyny problemu, ogółem szarpnięcia nie są regularne, czasami potrafi być tak że ich w ogóle przez chwilę nie ma nagle pojawi się jedno, czasem dwa, a czasem przez 30 sekund tak się dławi.
Mogłem o czymś zapomnieć wpisując wyżej – jak dacie propozycje to od razu powiem czy sprawdzone czy nie…
poniżej dwa filmiki – jeden z wczoraj jak widać jak obroty falują. Drugi to odczyt z VCDS z bloku silnika na kilku blokach pomiarowych – widać na nich jak obroty spadają do 700 i wówczas wtrysk pompuje więcej paliwa co przekłada się i na odczucie jak pedał gazu wchodzi w podłoge sam.
https://www.youtube.com/watch?v=-DPV4ETvKxk - zegary, obroty, dławi się
https://www.youtube.com/watch?v=jjOlCLzXaXQ - VCDS odczyt przy dławieniu się
Powiem tak jestem amatorem, ale jak ktoś wskaże co sprawdzić to to zrobie. Chodzi mi o wyeliminowanie problemu. Jeśli ktoś wie gdzie szukać i jak sprawdzić to proszę o pomoc. Już wiem że jak to zaniedbam to zaraz coś innego przez to się posypie.
Komentarz