Szarpanie samochodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukkan1984
    Classic
    • 2016
    • 18
    • Octavia I combi (1U5)

    Szarpanie samochodu

    Hej,

    Dzisiejszego wieczora postanowiłem dodać nowy temat, gdyż męczy mnie przypadłość mojej Octavki. Od jakiś dwóch tygodni dość mocno szarpie samochodem podczas jazdy. Zauważyłem, że dzieje się to zarówno podczas jazdy na gazie, jak i na benzynie. Dodatkowo podczas jazdy na każdym biegu szapie, samochód jakby tracił moc. Parę chwil jadę spokojnie ze stałą prędkością i za parę minut znów szarpie samochodem. Wygląda mi to na może zapchanie się jakiegoś elementu / filtra, albo nie docieraniu paliwa. Plam pod samochodem żadnych nie ma, także wycieki odrzucam.

    Proszę pomóżcie.
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Witaj.
    Na początek odczytałbym błędy na komputerze jeśli są.
    Jakie auto ma przebieg???
    To wskazuje na niedomaganie prądowe - kable lub cewka - skoro na obu paliwach.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • marvin7
      Drive
      • 2011
      • 98

      #3
      Miałem bardzo podobne objawy, popsuty czujnik położenia wału...

      Komentarz

      • lukkan1984
        Classic
        • 2016
        • 18
        • Octavia I combi (1U5)

        #4
        Matko....błędy, czyli komputer tutaj czujnik wału...jakie to są koszty?

        Komentarz

        • Przemek_i
          RS
          • 2012
          • 3237
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Kup sobie za 60-80pln kabelek ( nawet jest oferta sprzed chwili na forum) i zerknij jakie masz. Może się coś rozjaśni,

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz

          • developer
            Classic
            • 2017
            • 5
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Kolego ja bym sprawdził kata miałem tak ostatnio ( 3 dni temu ) lecac A4 190km/h potem szarpanie na niższych obrotach ok potem znów ąz w drodze powrotnej swiecił kolektor wydechowy , jak gnałem . musiałem na autostradzie czaskac po kacie z batem inaczej laweta , a jak wiadomo gas ma wiekszą tem. a jak jeżdzisz po pare km i czasem mu dasz w pi.... to może sie kat zatkać .

            Najlepiej kabel i popatrz błedy to może być przepustnica lub sonda jak nie to patrz czy nic po np gnaniu 150km/h nie gdzieje się bardzo

            Komentarz

            • BASTIAN001
              L&K
              • 2013
              • 1177
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Tak jak napisał Przemek_i należy zacząć od sprawdzenia błędów.
              lukkan1984 przydałoby się trochę więcej informacji na temat twojego auta... jaka pojemność silnika, oznaczenie... a najlepiej uzupełnij te dane w swoim profilu.

              Komentarz

              • lukkan1984
                Classic
                • 2016
                • 18
                • Octavia I combi (1U5)

                #8
                Moja Octava to model z 2004r. z silnikiem 1,6i o mocy 102 koni mechanicznych. Posłuchałem waszych rad i podpiąłem moduł OBD by sprawdzić potencjalne błędy. Oto rezultaty :
                - P0036 - Układ napędowy
                HO2S Heather Control Circuit (Bank 1 Sensor 2)
                - P0171 - Układ napędowy
                System Too Lean (Bank 1)
                - P0304 - Układ napędowy
                Cylinder 4 Misfire Detected
                - P0301 - Układ napędowy
                Cylinder 1 Misfire Detected

                Przeczyściłem przepływomierz póki co, ale na niewiel to się zdało. Szarpie, ale jakby odrobinę mniej. W dalszym ciągu jest problem ze startowaniem np. ze świateł ( bardzo muli, trzęsie). Po parunastu km się nieco uspokaja pod warunkiem stałej prędkości. Dodanie gazu lub hamowanie = szarpanie.

                Komentarz

                • Ptasznik
                  Ambiente
                  • 2018
                  • 149
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                  #9
                  a może przepustnica szaleje?

                  Komentarz

                  • BASTIAN001
                    L&K
                    • 2013
                    • 1177
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    lukkan1984 wypada zapłon na pierwszym oraz czwartym cylindrze oraz zbyt ubogą mieszankę. Pierwsze co się nasuwa to uszkodzona cewka...przewody wysokiego napięcia...ale nie koniecznie bo również może to być nieszczelność w dolocie...
                    Czy problemy które opisujesz były poprzedzone jakimiś naprawami... Jaki przebieg am auto?... i ile na LPG..?

                    Poniżej kilka tematów które być może pomogą tobie w diagnostyce i rozwiązaniu twojego problemu.


                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...a-zimnym-na-pb
                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...potem-ok-video

                    Komentarz

                    • Przemek_i
                      RS
                      • 2012
                      • 3237
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                      Pierwsze co się nasuwa to uszkodzona cewka...przewody wysokiego napięcia...ale nie koniecznie bo również może to być nieszczelność w dolocie...
                      Czy problemy które opisujesz były poprzedzone jakimiś naprawami... Jaki przebieg am auto?... i ile na LPG..?
                      Dokładnie
                      Kiedy wymieniane świece? Trzeba zacząć od najprostszego - wymienić świece, sprawdzić układ dolotowy bo może być przerwa/dziura/nieszczelność i bierze lewe powietrze i stąd uboga mieszanka, potem
                      Zamieszczone przez lukkan1984 Zobacz wpis
                      Po parunastu km się nieco uspokaja pod warunkiem stałej prędkości
                      Będzie pewnie konieczna wymiana przewodów skoro na równej prędkości jest ok po dogrzaniu silnika, a na końcu cewki.
                      To 4 najbardziej prawdopodobne przyczyny objawów w Twojej Skodzie.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz

                      • lukkan1984
                        Classic
                        • 2016
                        • 18
                        • Octavia I combi (1U5)

                        #12
                        Bardzo serdecznie dziękuję za rady. Już umówiłem Octavkę do mechanika.

                        Myślę, że w pierwszej kolejności zaproponuję przeczyszczenie przepustnicy ( kolega w pracy nadmienił mi, że w Skodach to częsta przypadłość), dalej na pewno wymienię świece, bo jeżdżę na nich już 40tyś km i chyba już czas tak czy siak już na nie. Potem chyba przewody, a na końcu cewka. Moja Octava ma na szafie 234 tyś. km, a na instalacji gazowej przejeździłem już ok. 50 tyś.

                        Komentarz

                        • Przemek_i
                          RS
                          • 2012
                          • 3237
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez lukkan1984 Zobacz wpis
                          zaproponuję przeczyszczenie przepustnicy ( kolega w pracy nadmienił mi, że w Skodach to częsta przypadłość), dalej na pewno wymienię świece, bo jeżdżę na nich już 40tyś km i chyba już czas tak czy siak już na nie. Potem chyba przewody, a na końcu cewka. Moja Octava ma na szafie 234 tyś. km, a na instalacji gazowej przejeździłem już ok. 50 tyś.
                          Wypadanie zapłonów - układ elektryczny/zapłonowy
                          Mieszanka - np przepustnica lub nieszczelności.
                          Świece kup dobre skoro masz LPG. Polecam DENSO IK20TT są trochę droższe ale irydowe, w firmowej toyocie na LPG wytrzymały 90 000km. Zwykłe to tak 35 000km. Przy Twoim przebiegu to już może czasem cewka klękać i przewody.
                          Najtrudniej jest ze świecami, resztę przy odrobinie zdolności manualnych ogarniesz sam :-)

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz

                          • BASTIAN001
                            L&K
                            • 2013
                            • 1177
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                            Przy Twoim przebiegu to już może czasem cewka klękać i przewody.
                            Też tak myślę.

                            lukkan1984 daj znać co zdziałałeś.

                            Komentarz

                            • Bambek1
                              Elegance
                              • 2015
                              • 963
                              • Octavia I (1U2)
                              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Obejrzyj cewkę i poszukaj czegoś takiego tj pęknięcia obudowy. Czy przypadłości nasilają się szczególnie jak jest większa wilgotność powietrza?

                              https://duckduckgo.com/?q=cewka+zap%...-394345562.jpg

                              Miałem identyczne objawy jak u Ciebie przyczyną była uszkodzona obudowa (pęknięta) obudowa cewki. Kupiłem ori używkę i jest OK. Mówią, że w przypadku cewki lepiej kupić używaną ori niż tanie zamienniki.
                              Wymiana banalna nawet dla laika.
                              Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                              Spalanie - Motostat.pl
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • lukkan1984
                                Classic
                                • 2016
                                • 18
                                • Octavia I combi (1U5)

                                #16
                                Na wstępie chciałbym serdecznie wam podziękować za fachowe doradzanie i wstępną diagnostykę sytuacji. Oczywiście w każdej z waszych wypowiedzi pojawiał się temat przepustnicy, kabli zapłonowych, świec oraz oczywiście cewki. Wszystkie te części zostały wymienione. Niestety nie miałem warunków, aby zrobić nawet część samemu, więc zajął się tym mój fachman. W sumie za wszystko zapłaciłem z robocizną 750zł. Podobno po awarii nie ma śladu, a auto odzyskało moc. Autko odbieram jutro i podzielę się swoimi obserwacjami. Jeszcze raz dzięki wszystkim :-)

                                Komentarz

                                • BASTIAN001
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1177
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez lukkan1984 Zobacz wpis
                                  Autko odbieram jutro i podzielę się swoimi obserwacjami.
                                  Więc czekamy na sprawozdanie..

                                  Komentarz

                                  • lukkan1984
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 18
                                    • Octavia I combi (1U5)

                                    #18
                                    Auto odzyskało power ! Nie śladów po usterce. Wszystko chodzi jak należy. Jeszcze raz dziękuję !

                                    Komentarz

                                    • Przemek_i
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 3237
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Brawo TY!!!

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz

                                      • lukkan1984
                                        Classic
                                        • 2016
                                        • 18
                                        • Octavia I combi (1U5)

                                        #20
                                        Brawo WY !!! ;-)

                                        Komentarz

                                        Pracuję...