Zalewanie świecy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • astro70
    Classic
    • 2018
    • 4

    Zalewanie świecy

    Witam,
    Posiadam Skodę Octavię 2009 r. 1,6 benzyna. Mam duży problem. Olej zalewa 4 świecę mimo zrobionego remontu silnika. Od remontu zrobiłem 3000 km. Problem występował również przed remontem silnika. Jaka może być przyczyna?! Jakieś sugestie? Może ktoś już ten problem przerabiał, proszę o pomoc.
  • Marian 2
    L&K
    • 2007
    • 1085
    • Octavia I combi (1U5)
    • AQY 2.0 MPI 115 KM

    #2
    "Zalewanie" świadczy o przypadkowym, sporadycznym zaniku iskry. Warto na początek wymienić przewód wysokiego napięcia do tej 4 świecy, a najlepiej komplet, bo i tak trzeba komplet zakupić, pojedyńczego przewodu w sprzedaży niema. Może też być cewka, ale to w dalszej kolejności.

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Kolego jaki to typ silnika?\
      Olej zalewa Ci świece wewnątrz czy na zewnątrz silnika?

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • astro70
        Classic
        • 2018
        • 4

        #4
        Silnik 1,6 MPI. Zalewa wewnątrz silnika

        Komentarz

        • astro70
          Classic
          • 2018
          • 4

          #5
          Niestety, świece wymienione, cewka wymieniona, przewody również - problem pozostał

          Komentarz

          • Wąski0012
            Classic
            • 2018
            • 12

            #6
            Jaka kompresja na czwartym cyl?

            Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Jak OLEJ moze zalewac swiece ?? Nie bardzo rozumiem. OLEJ w komorze spalanie nie powinien sie znajdowac, a jak sie znajduje tzn ze remont jest zrobiony nieudolnie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                Jak OLEJ moze zalewac swiece ??
                A może.

                W silniku AKL pokrywa zaworów jest metalowa z obwódką zachodzącą na blok i jak pada uszczelka pod tą pokrywą to puszcza delikatnie olej, który wydostaje się po bloku do zagłębienia świecy.

                Taki przykład z własnego doświadczenia.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Ale swieca jest wtedy mokra na gwincie, a tu z opisu wyglada ze swieca jest mokra w swojej czesci roboczej.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Rasputin
                    Drive
                    • 2015
                    • 79
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Zapewne masz uszkodzony uszczelniacz lub olej w dolocie, do 4 cylindra najbliżej od odmy i to właśnie tam ścieka.
                    Jaki był zakres remontu? Czy były wymieniane pierścienie i uszczelniacze?
                    Wymiana pierścieni również nie gwarantuje, że są sprawne - czasem pierścienie nie przyjmują się.
                    Możliwe usterki:
                    1. przedmuch oleju przez odmę do dolotu - uszkodzony zwór odmy i pierścienie,
                    2. Brak lub uszkodzony uszczelniacz zaworu dolotowego
                    3. UPG
                    4. Pęknięta głowica lub blok
                    pozycja 3 i 4 mniej prawdopodobna bo bliżej do kanałów wodnych co powodowałoby zanik płynu lub mieszanie go z olejem.

                    Komentarz

                    • astro70
                      Classic
                      • 2018
                      • 4

                      #11
                      Pierścienie i uszczelniacze były wymieniane przy remoncie :/ to wyglada na to ze nie przyjęły się pierścienie

                      Komentarz

                      • Rasputin
                        Drive
                        • 2015
                        • 79
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        najprościej sprawdzić kompresje i zerknąć w dolot czy nie ma tam oleju - jeżeli kompresja słaba i jest olej w dolocie to pierścionki raczej nie działają jak trzeba. Jeżeli dolot suchy to prawdopodobnie uszczelniacz ewentualnie uszkodzona prowadnica lub trzonek zaworu.

                        Ostatnio edytowany przez Rasputin; 40045.

                        Komentarz

                        Pracuję...