p.s. poniekąd się ze mną zgodzisz skoro sam jedzisz 1.8 a nie 1.4?
Tylko moje oczekiwania wobec auta różniły i nadal się różnią się od tych, które ma autor tematu :wink:
Poza tym kiedyś nie można było kupić 1.4tsi w Elegance :lol:
Witam wszystkich, mam problem z odpaleniem auta Skoda Octavia 1998r 1.9TDI 90KM przebieg 292000. Pierwszy objaw był taki że trzeba było długo kręcić. Teraz już wcale nie chce odpalić. Kręcę i kręcę i nic tak jak by paliwo nie dochodziło. W wężyku zauważyłem małą bańkę powietrza. Postanowiłem psiknąć mu do filtra powietrza samo-startem i po chwili odpalił. Zostawiłem go żeby pochodził na wolnych obrotach (było wszystko ok. nie gasnął, równo chodził) Zgasiłem go i po chwili odpaliłem ponownie żeby się przejechać. (Wszystko było ok.)Gdy wróciłem postanowiłem go za godzinę znów spróbować odpalić , ale się nie udało, znów musiałem samo-startu użyć.
Od czego zacząć, od wymiany pompy, wtrysków. A może to coś innego proszę o pomoc.
A na zimnym pali dobrze? Paliłeś na ciepłym? 90KM z 98r to pewnie AGR-a masz, a tam lubi się dawka walnąć i trzeba po pewnym przebiegu zwiększyć bo na ciepłym ciężko pali.
Auto paliło ciężko jak był silnik ciepły. Ale paliło. Teraz już wcale nie chce odpalić. Bez samo-startu się nie obejdzie. Jutro pojadę do znajomego na komputer może jakieś błędy są. A jak na razie wożę spraja w bagażniku, i przy każdym rozruchu mu psikam.
krowa, słuchaj a czy jak przekręcasz zapłon zapala się Tobie kontrolka od świec żarowych? Podnieś maskę i włącz zapłon - jeżeli nie słychać "klapnięcia" zaworu przy pompie wtryskowej to oznacza, że przekaźnik świec żarowych do wymiany (bodajże jego oznaczenie to 109). Nie sądzę by komputer wykazał jakieś błędy. A masz alarm?
Witam! Dzisiaj rano poszedłem spróbować odpalić auto i ku mojemu zdziwieniu się udało bez żadnych problemów. Zauważyłem że przez rurkę którą wychodzi paliwo z filtra jest dużo banieczek powietrza a jeszcze więcej jak się gazuje. Każdym razem jak uderzałem w filtr baniek było coraz więcej. Przypuszczam że to będzie wina filtra albo tych dwóch oringów co są na tym trójniku co łączy filtr z przewodami paliwa. Filtr wymieniałem razem z tymi oringami 20-11-2009. Spróbuje podłączyć przewody bezpośrednio omijając filtr i zobaczę co się będzie dziać.
Tak zaświeca się kontrolka świec a potem gaśnie. Alarmu nie posiadam.
zloguj kanał 005 jak jest gorący podczas kręcenia rozrusznikiem i wklej tutaj nim zaczniesz wymieniać podzespoły w aucie.
Dzisiaj rano poszedłem spróbować odpalić auto i ku mojemu zdziwieniu się udało bez żadnych problemów
Zaraz moment, pisałeś że jak był ciepły to palił ciężko a teraz nie pali w ogóle a za chwile piszesz że rano udało sie odpalić bez problemu więc w końcu problem dotyczy zapalania na ciepło czy zimno?
Sory za OT ale kolega jest może posiadaczem zielonej o1 która stoi na osiedlu stałym? Posiada takowa wlepe na zadku :wink: Jeszcze raz przepraszam za OT :wink:
Witam wszystkich, mam problem z odpaleniem auta Skoda Octavia 1998r 1.9TDI 90KM przebieg 292000. Pierwszy objaw był taki że trzeba było długo kręcić. Teraz już wcale nie chce odpalić. Kręcę i kręcę i nic tak jak by paliwo nie dochodziło. (...)
Zapewne masz zawalony zawór EGR.
Jeśli znowu nie będzie chciał odpalić, to otwórz maskę i zobacz, czy klapka gasząca (na dolocie) przy EGR nie jest zamknięta (sklejona syfem).
Pociągnij wtedy za wodzik od mieszka i powinno być OK - do następnego razu. :?
Z własnej praktyki wiem, iż jeśli robisz krótkie odcinki, to EGR nie zdąży się rozgrzać do takiego stopnia, że syf powoduje przytrzymanie (sklejenie) klapki gaszącej.
Komentarz