Problem z hamulcami bębnowymi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SebastianC.
    Classic
    • 2009
    • 17
    • Octavia I combi (1U5)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Problem z hamulcami bębnowymi

    Wymieniałem dzisiaj w mojej octavce szczęki hamulcowe, cylinderek i nowe sprężyny i miałem problem z nałożeniem bębna. Samoregulator do końca podniesiony, linka ręcznego popuszczona czyli szczęki na maxa schowane a bęben (zarówno stary jak i nowy) i tak wchodził na wcisk że koło obraca się z bardzo dużym oporem. Identycznie jest z drugim kołem. Co może być przyczyną? Raczej nic nie sknociłem przy montażu bo składałem identycznie jak było wcześniej. Czy zostaje mi zeszlifowanie okładziny? Aha bębny i szczęki VIKA.

    Jutro jadę do mechanika na wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzanie bo podczas jazdy pedał hamulca wpada w podłogę i przy gwałtownym hamowaniu nie działa ABS.
  • mark711
    Rider
    • 2017
    • 267
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Może i oby tylko na szczęście układ zapowietrzony, bo jak nie to.....VIKA powiadasz? Cały nowy komplet vikowy może lekko do siebie nie pasować, taki urok marki . Sprężyny linek ręcznego w jakim stanie? Odbijają do końca? U mnie vikowe bębny biły przy hamowaniu aż budą trzęsło, zacierały na kącie około 60 stopni po pierwszym hamowaniu, sprężyny samoregulatora były za mocne. Ogólnie bębny się przegrzały, zwichrowały, zmieniłem na MIKODE-te nie biły, sprężyny samoregulatora zahaczyłem o pancerz linki ręcznego, by mniej napięta była, szczęki podpiłowałem papierem ściernym tam gdzie zacierały. Rzeźba w kupie takie części.

    Komentarz

    • SebastianC.
      Classic
      • 2009
      • 17
      • Octavia I combi (1U5)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      obie linki ręcznego w bardzo dobrym stanie dlatego nie wymieniałem. To mnie tą VIKĄ nie pocieszyłeś, zresztą mam z tej firmy mechanizm wycieraczek i też nie pasuje idealnie - lekko trze o karoserię. Spróbuję jutro zeszlifować trochę okładziny.
      A co do układu też mam nadzieję że tylko zapowietrzony - wymieniałem cylinderek i 80cm sztywnego przewodu hamulcowego który ukręciłem przy demontażu. Niby przed przykręceniem zalałem je płynem ale i tak powietrze się na pewno dostało. Wcześniej było wszystko OK,

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez SebastianC. Zobacz wpis
        Aha bębny i szczęki VIKA.
        .
        Potwierdzam. Rzeźba w kale.

        Komentarz

        • SebastianC.
          Classic
          • 2009
          • 17
          • Octavia I combi (1U5)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Rzeźba w kale nic nie dała... zeszlifowałem lekko okładziny i kółka elegancko się kręciły do pierwszego wciśnięcia hamulca, szczęki się zaciskały ale już nie odpuszczały. Dopiero wywalenie samoregulatorów załatwiło sprawę i teraz jest OK. Dzięki za koledzy za sugestie.

          Komentarz

          Pracuję...