Utrata mocy
Zwiń
X
-
Utrata mocy
Witam
W poniedziałek wróciłem z trasy, gdzie wszystko było ok. Wczoraj odpalam autko no i kicha. Pierw ma totalnego muła (na 1 od 0 do 20km/h trwa to ok. 3-4 sekund...) potem nagłe szarpnięcie i jest moc, za chwilę znowu muł i tak w kółko.
Problem jest zawsze po odpaleniu, potem jak chwilę poszarpie to zaczyna jeździć jak takie TDI 90KM może ciut mniej
Byłem dziś u "magika" podłączył pod komputer i powiedział że pokazuje błąd "zawór n239 przełączania klapy kolektora ssącego"
kurcze przecież to klapa gaszenia, czy może mieć ona jakiś związek z utrata mocy?
-
-
Może być to przyczyną bo klapa odcina dopływ powietrza przy gaszeniu, może być tak że EGR złapał syfa i klapka nie odbija do końca, z tym że to idzie stwierdzić bez kompa, bo jak klapka nie puści do końca to słychać wyraźny szum powietrza (syk) w okolicy EGR'a. Można tam pomajstrować paluchami, na przykład jak ma muła to spróbować odciągnąć klapkę paluchem. Ogólnie EGR to takie paskudztwo które z czasem zarasta syfem...
Luknij sobie tutaj: >KLIK<
Komentarz
-
-
Zrobiłem dokładne oględziny i klapa gasząca nie zamyka się przy gaszeniu silnika - rzeczywiście trochę silnikiem trzęsie przy gaśnięciu, ale jakoś nigdy się tym nie przejmowałem. Planuję wyczyścić EGR i zobaczyć czy to pomoże.
Natomiast jako przyczynę utraty mocy widzę w gruszce turbiny - gdy kiedyś naciskałem sztangę by rozruszać kierownice to było wszystko ok, a teraz gdy ją wduszę, to gdy "odbija" z powrotem słychać dźwięk jakby zasysania powietrza (tak jak pompując przepychaczką do zlewu ) więc myślę, że to albo wężyk podciśnienia dochodzący do mieszka (wygląda na cały) albo mieszek jest nieszczelny.
Może ktoś potwierdzić moje przypuszczenia?
Komentarz
-
Komentarz