[O1] zerwany gwint prowadnicy zacisku hamulcowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cieq
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 745
    • Octavia I (1U2)
    • AGU 1.8 20VT 150 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    [O1] zerwany gwint prowadnicy zacisku hamulcowego

    niestety drogi picku gachul nie ma o tym zupełnie zielonego pojęcia on tylko potrafił zrobić (a porównójąc urodę Zosi i Franka z urodą Gachula to nawet i to nie jest do końca pewne ) a opiekę scedował już na Karolinę :diabelski_usmiech
    www.pinkbike.com
  • bobasek
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 326

    #2
    [O1] zerwany gwint prowadnicy zacisku hamulcowego

    miałem godzinę czasu i wymyśliłem sobie że założę nowe klocki na przedniej osi żeby czasem za tydzień nie okazało sie że zryłem sobie prawie nowe tarcze
    lecę z tematem jak zawsze, lewa strona pyk pyk, prawa pyk pyk... i przykrecam dolny "bolec", patrzę na zegarek, trzeba zagęścic ruchy bo do pracy pora sie zbierać... i stało się - nadmiar energii i zerwałem gwint w zwrotnicy
    i tu moje pytanie:
    czy naprawa w tym miejscu za pomocą HeliCoil to jest dobry pomysł??
    5,5l/100

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      miałem w poprzedniej jedynce podobnie
      miejsce na klejenie nie jest za dobre
      ja sobie poradziłem tak:
      otwór w zwrotnicy rozwierciłem i nagwintowałem z 10 na 12 (czy z 8 na 10)
      w trzpieniu uciąłem gwint i przyspawałem gwint od śruby (12 czy 10)
      nie pamiętam dokładnie tych rozmiarów, ale wiadomo rozmiar wyżej
      i przyspawać trzeba gwint dokładnie w osi trzpienia....
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • bobasek
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 326

        #4
        odgrzewam bo temat ma ciąg dalszy
        żeby było szybko, czysto i higienicznie zdecydowałem się wkręcić helicoil'a
        i trup wypadł z szafy
        po czterech miesiącach exploatacji mocowanie bolca puściło, tulejka naprawcza właściwie wypadła z naprawianego otworu pozbawiając zacisk hamulcowy dolnego mocowania, widać wysoka temperatura, i inne extremalne okoliczności przyrody dyskwalifikują w/w technologię przy naprawach gwintów w zwrotnicy
        na szczęście nic się nie stało, sprawa wyszła przy "rutnowym" przeglądzie auta który robię sobie co jakiś czas w garażu
        wniosek jest jeden:
        nie wolno naprawiać gwintów układów hamulcowych za pomocą wkręcano-wklejanego systemu HELI-COIL

        a, teraz jadę na "złomowisko" po inną zwrotnicę

        po raz kolejny potwierdziła się stara zasada: chytry dwa razy....
        5,5l/100

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10960
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez bobasek
          teraz jadę na "złomowisko" po inną zwrotnicę
          zrób jak wyżej pisałem
          u mnie to działało 7 lat i pewnie działa dalej
          koszt żaden
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • bobasek
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 326

            #6
            Zamieszczone przez krzynol
            zrób jak wyżej pisałem
            dziękuję że nie napisałeś: a nie mówiłem
            5,5l/100

            Komentarz

            • srubox
              Drive
              • 2007
              • 91

              #7
              U mnie tez padl gwint i kazalem przyspawac nakretke dodatkowo...Działa do dzis

              Komentarz

              • bobasek
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 326

                #8
                jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło
                na złom pojechałem zaopatrzony w porcję jeszcze ciepłych drożdżówek, chłopaków dodatkowo tak urzekła moja historia że zwrotnicę dostałem za 30PLN i gratis kompletną półoś która nie wiedzieć czemu przy niej wisiała + czujnik abs
                sorry za ot ale "musiałem z kimś o tym porozmawiać"
                p.s.
                drożdżówki były z dżemem i kruszonką
                5,5l/100

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #9
                  A ja latem też "ukręciłem gwint" w prawej dolnej prowadnicy. Trzyma się jeszcze na słowo honoru, ale jak obejrzałem konstrukcję, to stwierdziłem, że nic nie będę kombinować, bo to nie grozi ani wypadnięciem klocka a ni inną katastrofą. Pozdrawiam
                  4x4

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10960
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez bobasek
                    dziękuję że nie napisałeś: a nie mówiłem

                    Zamieszczone przez bobasek
                    drożdżówki były z dżemem i kruszonką
                    mniam, to się udało niewielkim kosztem

                    Zamieszczone przez 4x4BKF
                    A ja latem też "ukręciłem gwint" w prawej dolnej prowadnicy. Trzyma się jeszcze na słowo honoru, ale jak obejrzałem konstrukcję, to stwierdziłem, że nic nie będę kombinować, bo to nie grozi ani wypadnięciem klocka a ni inną katastrofą.
                    ale z czasem wytłucze się ten gwint - lepiej zapobiegać niż leczyć
                    :idea:
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • bigfoot
                      Classic
                      • 2009
                      • 3

                      #11
                      Dziś udało mi się to zrobić ;( ... czyli zerwać jeden z gwintów przy demontażu zacisków hamulców w celu wymiany tarcz hamulcowych. Czytałem forum... ale ciekaw byłem ile kosztuje nowa zwrotnica. Zadzwoniłem do sklepu z częściami do Skodzinek na Kołobrzeskiej na Przymorzu (w Gdańsku oczywiście) i tam mi doradzili mechanika z ul. Wincentego Pola. Firma nazywa się "Serwis Skoda" w pół godzinki było pozamiatane - rozwiercili, nagwintowali o rozmiar wyżej, śrubę dopasowaną już mieli. Nawet gwarancję na papierze dostałem. Przy okazji... nowa zwrotnica do OI ok. 500 pln na zamówienie.
                      Pozdrawiam Piotr
                      ----------------------------------
                      2000 - 2009 Fela 1,6
                      2009 - ....... Octa 1,6

                      Komentarz

                      • jefry
                        Rider
                        • 2009
                        • 411

                        #12
                        Sorry za OT ( nie mogłem się oprzeć ) - ja poproszę te zdradzieckie drożdżówki :P
                        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                        Komentarz

                        Pracuję...