[O1] GLX 1.6 AEE - falujące obroty, gaśnięcie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mati_00
    Classic
    • 2015
    • 4

    [O1] GLX 1.6 AEE - falujące obroty, gaśnięcie silnika

    Dzień dobry,
    Od dłuższego czasu zmagam się z problemem falujących obrotów w mojej Skodzie Octavia 1 GLX 1.6 benzyna.
    Problem przedstawiam na tym filmiku: https://youtu.be/-QTMTPnA1iU
    Podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje. Gorzej jak samochód się już rozgrzeje i wpadnie się w jakiś korek, stoi się na światłach na skrzyżowaniu itp to wtedy obroty zaczynają falować, auto trochę się dusi i czasami po prostu gaśnie. Muszę się ratować gazowaniem na biegu jałowym aby mi nie zgasło. To jest niebezpieczne bo czasem potem dusi przy ruszaniu i nie mam takiej mocy startowej. Przy podłączeniu samochodu do komputera nie wykazuje żadnych błędów.
    Mechanicy rozkładają ręce, objeździłem wszystkich w swoim mieście. Nie pytajcie mnie ile już na tą skodę wydałem bo mnie kur....ca trafia.
    Doda co zostało wymienione:
    - przepustnica 2 razy, miałem oryginał i pojawiły się te problemy to wymienione zostało na zamiennik, problem nie ustał, to inny mechanik powiedział ze kupiłem lipny zamiennik i sam kupił inny i na tym jeżdżę, problem nie ustal. Podejrzewam, że moja pierwsza przepustnica jest całkowicie sprawna.
    - kable WN,
    - świece,
    - cewka zapłonowa,

    Przy każdej wymianie przepustnicy to była adoptowana bez żadnych problemów.
    Dodam, że problem dawniej pojawiał się co jakiś czas. Teraz pojawia się codziennie jak wpadam w jakiś korek.
    Nie wiem czy ma znaczenie ale spod głowicy mi cieknie trochę oleju.

    Ma ktoś jakiś pomysł oprócz tego abym sprzedał ten samochód?

    Pozdrawiam


    Skoda Octavia 1.6 GLX
  • wacie
    Ambiente
    • 2009
    • 101
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    Sprawdź szczelność w dolocie.

    Komentarz

    • Ptasznik
      Ambiente
      • 2018
      • 149
      • Octavia I combi (1U5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Sprawdź uszczelki kolektora dolotowego

      Komentarz

      • Kot72
        Rider
        • 2017
        • 705
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Po pierwsze delikatny wyciek z pod głowicy nie powinien spowodować zakłócenia pracy biegu jałowego ( przerabiałem to trzy razy w czasie posiadania różnych modeli samochodów )

        Przede wszystkim musisz odczytać dane z komputera w czasie pracy silnika na biegu jałowym . Nie ma tego dużo ale mnie interesuje czas wtrysku , temperatura płynu chłodniczego i może kąt wyprzedzenia zapłonu . Przyczyn , powodujących takie objawy może być wiele . W pierwszej kolejności do sprawdzenia chwyt gorącego powietrza nad kolektorem wydechowym pod kątem prawidłowości działania .

        Komentarz


        • #5
          Szukają kable przepustnice, kable a zagladal ktos w aparat zaplonowy? Mysle z3 nie, w ibizie mialem podobnie gdzie byl palec i kopulka wymienione a aparat byl w stanie agonalnym...krokowiec wystepuje z przepustnica czy osobno?

          Komentarz

          • camel19
            Ambiente
            • 2017
            • 116
            • Octavia I combi (1U5)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Jest lpg?

            Komentarz

            • Rafał1988
              Classic
              • 2017
              • 15
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Tak jak napisał kolega wyżej. Czy samochód posiada LPG? Jeśli ma to trzeba sprawdzić reduktor i wyregulować mapy gazu. Sam miałem identyczny problem jak u Ciebie. Dodatkowo miałem dziury w przepustnicy więc wymieniłem, ale nie rozwiązało to problemu. Dopiero po regulacji gazu, wymianie parownika i listwy wtryskowej problemy jak ręką odjął.

              Komentarz

              • wacie
                Ambiente
                • 2009
                • 101
                • Octavia I (1U2)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                #8
                Chyba koledze mati_00 autko się naprawiło bo napisał post i już się więcej na forum nie pojawił .

                Komentarz

                • Ptasznik
                  Ambiente
                  • 2018
                  • 149
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                  #9
                  Dobrze że o naklejki niepytal w pierwszym poście
                  ​​​​​​

                  Komentarz

                  • laurenKlement
                    Classic
                    • 2014
                    • 2
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AGU 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Witam,

                    Jam mam podobny problem,o którym pisał kolega mati_00.
                    Zamieścić tutaj opis, czy ropocząć nowy wątek ?

                    Komentarz

                    • wacie
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 101
                      • Octavia I (1U2)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM

                      #11
                      Na początek proponuje sprawdzić szczelność w dolocie.
                      Nawet bardzo mała nieszczelność za przepływomierzem skutkuje falowaniem obrotów.

                      Komentarz

                      Pracuję...