Nie równe obroty silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BłękitnaSkoda
    Drive
    • 2017
    • 69
    • Octavia I combi (1U5)

    Nie równe obroty silnika

    Witam
    Kupiłem Skodę Octavie 1.6 z 2003 r BFQ
    I mam z nią mały problem. Po odpaleniu autko tak jakby nie równo chodziło, dławilo się. Po ok minuty pracy już jest wszystko ok, chodzi równo i cicho.
    Nieraz też na postoju czuć lekkie wibracje silnika ale to rzadko.
    Co może być przyczyną?
    Myślę o wymianie świec i przewodów, cewka w ostateczności
    ​​​
  • gacek1
    Ambiente
    • 2018
    • 111
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Lpg jest???

    Komentarz

    • BłękitnaSkoda
      Drive
      • 2017
      • 69
      • Octavia I combi (1U5)

      #3
      Zamieszczone przez gacek1 Zobacz wpis
      Lpg jest???
      Nie ma.

      Komentarz

      • shanzi
        Rider
        • 2016
        • 694
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez BłękitnaSkoda Zobacz wpis
        Witam
        Kupiłem Skodę Octavie 1.6 z 2003 r BFQ
        I mam z nią mały problem. Po odpaleniu autko tak jakby nie równo chodziło, dławilo się. Po ok minuty pracy już jest wszystko ok, chodzi równo i cicho.
        Nieraz też na postoju czuć lekkie wibracje silnika ale to rzadko.
        Co może być przyczyną?
        Myślę o wymianie świec i przewodów, cewka w ostateczności
        ​​​
        Wymiana tych części, nie zaszkodzi, a możne i pomoże. Dodaj do tego uszczelki kolektora dolotowego (góra i dół), łapie lewe powietrze i nim "trzepie", a jak się rozgrzeje to się "doszczelnia". Powszechna wada silnika 1.6, uszczelki ze starości tracą swoje właściwości.

        Komentarz

        • Kot72
          Rider
          • 2017
          • 705
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Po odpaleniu na zimnym , silnik będzie tak przez chwilę pracował bo załącza się pompa SAI . Jeśli od razu ruszysz nie odczujesz tego . Rzadkie wibracje w nagrzanym na postoju to może być efekt załączenia się wentylatora chłodnicy . Czuć to w kabinie . Uszczelki kolektora i świece warto wymienić jeśli nie masz pewności co do ich stanu . Przewody i cewkę sobie daruj . Wpierw sprawdź przepływ powietrza na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku . Jeśli wartość będzie niższa niż 2g/s wtedy trzeba wymienić uszczelki kolektora .

          Komentarz

          • zwonko
            Rider
            • 2016
            • 365
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Też tak miałem w 2.0 ale dolot jest bardzo podobny, też składany. Nieszczelność uszczelek.
            Było dokladnie jak mówisz, jak się lekko zagrzał to było OK.
            Dlatego polecam sprawdzenie szczelności:

            bierzemy PLAKa w dłoń i drugą osobę do laptopa.

            Komentarz

            Pracuję...