[O2] problem z hamulcem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirla
    Classic
    • 2010
    • 16

    [O2] problem z hamulcem

    To pismo nic nie wnosi.
    A mnie nadal nurtuje jaką wartość ma zapis:
    Zamieszczone przez radek radziszewski
    W umowie jest zapis że kupujący zapoznał się ze stanem technicznym pojazdu.
    Może jest tu jakiś prawnik lub osoba znająca się na prawie i wyjaśni jaką moc ma taki zapis, co daje kupującemu/sprzedającemu w rozumieniu prawa i przepisów?
  • slodzik
    Classic
    • 2008
    • 30
    • Octavia IV combi (NX5)

    #2
    [O2] problem z hamulcem

    witam wszystkich. mam problem z hamulcami. są bardzo kiepskie i pedał hamulca przy naciśnięciu na postoju schodzi na dół. jeśli dobrze kojarzę zaczeło się to po wymianie tylnych klocków. mechanik mówił że to się unormuje ale niestety nie. podmienili pompę hamulcową ale dalej to samo. odpowietrzali 3 razy i nic. pretoczyłem wszystkie tarcze i dalej nic. nie pokazuje też błędów na komputerze. czy ktoś miał taki problem bo warsztat jest bezradny?

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez slodzik
      są bardzo kiepskie i pedał hamulca przy naciśnięciu na postoju schodzi na dół
      mam to samo
      Zamieszczone przez slodzik
      jeśli dobrze kojarzę zaczeło się to po wymianie tylnych klocków
      dokładnie od tego momentu mam bardzo kiepskie hamulce
      Zamieszczone przez slodzik
      mechanik mówił że to się unormuje ale niestety nie.
      przejechałem już 12kkm po wymianie i nic się nie unormowało/ułożyło
      Zamieszczone przez slodzik
      odpowietrzali 3 razy i nic.
      ba nawet wymieniałem ponownie płyn hamulcowy i nadal lipa
      Zamieszczone przez slodzik
      czy ktoś miał taki problem bo warsztat jest bezradny?
      no ja mam i nie tylko ja ale kolega szkoda też i jak do tej pory dupa.
      To co mi się udało ustalić to to,
      - że podobnież pedał zawsze schodzi w dół w O2 ale ja jakoś tego nie zauważyłem przed wymianą
      - po uruchomieniu procedury odpowietrzania układu hamulcowego za pomocą VAG-a pierwsze hamowanie jest takie jak powinno pedał jest "sztywny" i nie leci tak w dół, po następnych hamowaniach wraca z powrotem do wpadania i kiepskiego hamowania.

      Narazie jeestem w czarnej du... i nie mam pojęcia co z tym zrobić.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Mi tez pedal opadal, az w koncu uruchomilem ta procedure odpowietrzania w VAGu kilkukrotnie, do tego paru krotnie odpowietrzylem uklad hamulcowy i jest ok.

        A pedal opadal tak w OI jak i OII i ponoc tak ma byc
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • slodzik
          Classic
          • 2008
          • 30
          • Octavia IV combi (NX5)

          #5
          Maicroft czy mógłbym Cię prosić o pomoc w tym temacie ponieważ masz oprogramowanie i już raz mi pomogłeś. oczywiście odwdzięczę się

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            az w koncu uruchomilem ta procedure odpowietrzania w VAGu kilkukrotnie, do tego paru krotnie odpowietrzylem uklad hamulcowy i jest ok.
            znaczy co nie opada czy zaczęło normalnie hamować ?
            osobiście lubię jak pedał jest twardszy i szybko bierze a obecnie mam raczej kichę pod tym względem, opisz co Ci się polepszyło.

            Jedno dodatkowe pytanie może ktoś to wyjaśni po co we wszystkich procedurach jakie znalazłem każą podnieś auto tak żeby koła nie dotykały podłoża przed rozpoczęcia procedury odpowietrzania pompy ABS-u ??
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez loru
              no ja mam i nie tylko ja ale kolega szkoda też i jak do tej pory dupa.
              tak, też mam podobnie (i na 280 i na 288 tak samo), z tym, że ja nie narzekam na skuteczność hamulca, tylko pracę pedału - jest miekki i za nisko schodzi IMO.
              ale :idea: jakoś ostatnio zauważam, że czasem jest lepiej czasem gorzej, np. wczoraj było cały czas tak jakbym to sobie wyobrażał, bez wykonywania jakichkolwiek zabiegów, nie mam pojęcia od czego to zależy, na pewno będę jeszcze dręczył DGW, może do czegoś dojdziemy.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Z tym podniesieniem to chyba chodzi o to, ze latwiej sie odpowietrza hamulce po zdjeciu kol


                Ja to robilem wg VAG, podpompowac hamulcem, wlaczyc procedure i wtedy tak jakby system robi cisnienie i zaczynamy odpowietrzac.


                W sumie, dziwne by bylo zeby po wymianie tylnych klockow i przejechaniu sie troche dalej taki problem wystepowal.

                Ja u siebie wymienilem przod tyl lacznie z tarczami i na poczatku faktycznie bylo zle, ale teraz pedal hamulca stoi tak samo wysoko jak przed wymiana po pierwszym nacisnieciu. Po kazdym nastepnym jest wyzej.

                Zamieszczone przez loru
                znaczy co nie opada czy zaczęło normalnie hamować ?
                Normalnie hamuje, a opada jak opadalo.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Normalnie hamuje, a opada jak opadalo.
                  no dobra to dziś puszcze procedurę ze 3x i zobaczymy co z tego wyjdzie, bo u mnie zaczyna hamować przy takim wciśnięciu pedału hamulca jak przed wymianą załączał się już ABS
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • slodzik
                    Classic
                    • 2008
                    • 30
                    • Octavia IV combi (NX5)

                    #10
                    niestety ja nie mam dostępu do VAG i takiego oprogramowania. wybrał bym się do serwisu w Bielsku ale widzę jak serwisują moją służbową OII to mam obawy że wydam kasę i efekt będzie ten sam. mam fajnego mechanika który zrobi odpowietrzenie ale on nie ma oprogramowania i VAG. czy może ktoś mi pomóc w tej kwesti?

                    Komentarz

                    • kropeck
                      RS
                      • 2009
                      • 2319
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez slodzik
                      niestety ja nie mam dostępu do VAG i takiego oprogramowania. wybrał bym się do serwisu w Bielsku ale widzę jak serwisują moją służbową OII to mam obawy że wydam kasę i efekt będzie ten sam. mam fajnego mechanika który zrobi odpowietrzenie ale on nie ma oprogramowania i VAG. czy może ktoś mi pomóc w tej kwesti?
                      Naklejka OCP na bagażnik i jedź do salonu Korczyka. Pytaj o Łukasza i wtedy rób :-)
                      Pozdrawiam,
                      Michał

                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Ja to robilem wg VAG, podpompowac hamulcem, wlaczyc procedure i wtedy tak jakby system robi cisnienie i zaczynamy odpowietrzac.
                        możesz mi to opisać jak dla idioty?
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • kropeck
                          RS
                          • 2009
                          • 2319
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BLF 1.6 FSI 115 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez szkoda
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Ja to robilem wg VAG, podpompowac hamulcem, wlaczyc procedure i wtedy tak jakby system robi cisnienie i zaczynamy odpowietrzac.
                          możesz mi to opisać jak dla idioty?
                          Nie wiem czy jest sens .... idioci nie zrozumieją choćby im rysunki przygotować :diabelski_usmiech
                          Pozdrawiam,
                          Michał

                          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez kropeck
                            Zamieszczone przez szkoda
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Ja to robilem wg VAG, podpompowac hamulcem, wlaczyc procedure i wtedy tak jakby system robi cisnienie i zaczynamy odpowietrzac.
                            możesz mi to opisać jak dla idioty?
                            Nie wiem czy jest sens .... idioci nie zrozumieją choćby im rysunki przygotować :diabelski_usmiech
                            idioci powtórzą krok po kroku
                            dzięki za PW, niestety wygląda na to, że tak to właśnie robimy :evil:
                            myslałem, że Mikrobi jakiś dodatkowy myk stosuje
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              szkoda, Podnosze auto->Odkrecam kola :diabelski_usmiech

                              Przygotowuje sobie wezyki, klucze do odkrecenia odpowietrznikow itd.

                              Uruchamiam VCDS-a i teraz uruchamiam procedure odpowietrzenia pompy ABS. Jak zauwazysz, VCDS instruuje Cie co masz zrobic. Czyli nacisnac pedal hamulca do oporu->puscic->ponownie nacisnac.

                              Teraz pojawia sie ciekawostka, bo opis mowi o odkreceniu odpowietrznikow w przednich kolach i wykonaniu sekwencji pedalem hamulca: nacisnij-pusc 10x po czym mamy zakrecic odpowietrzniki. Dla mnie glupota, no chyba ze oba wezyki zanurzone sa w plynie bo inaczej po puszczeniu hamulca zaciaga znow powietrze.

                              Ja ta sekwencje wykonalem, ale robiac to tradycyjnie -> jeden naciska i puszcza pedal hamulca, a drugi odkreca i zakreca odpowietrzniki - jak ktos to robil, wie o co chodzi. Oczywiscie VCDS mowi o hamulcach tzw FL i FR, nie mowi o RL i RR.

                              Tak wiec pierwszy raz robilem tylko sam przod, a potem robilem tak jak robi sie to normalnie - > najpierw tyl, potem przednie prawe i lewe kolo. Potem VCDSa wylaczamy. Kilka ruchow pedalem normalnie i znow VCDS, 4 kola po kolei i za ktoryms razem pomoglo.

                              Normalnie w warsztatach wykorzystuja pompke podcisnienia i nikt nie pompuje tylko plyn jest wyciagany z ukladu, a ze zbiornika leci swiezy - tak wiec nie wiem czemu Wam to nie chce dzialac jak nalezy i pedal hamulca jest jakis zbyt miekki. A moze to tylko takie wrazenie :?:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                A moze to tylko takie wrazenie :?:
                                nie

                                [ Dodano: Pią 10 Wrz, 10 21:51 ]
                                przy najblizszej okazji pomeczę jeszcze DGW, może trzeba się bardziej przyłożyć, nie mam pojęcia.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Deo
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1729
                                  • Volkswagen
                                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                  #17
                                  Wczoraj odebrałem swoja Havrankę po swapie z 280 na 312 i mam podobny problem z hamulcami :roll:
                                  Pozdrawiam,
                                  Grzesiek


                                  Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                  Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                  Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Deo
                                    po swapie z 280 na 312
                                    a to PODOBNO norma...
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Deo
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1729
                                      • Volkswagen
                                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                      #19
                                      A przekodowanie pompy ABS + ponowne odpowietrzenie układu hamulcowego nie pomoże?? :roll:
                                      Pozdrawiam,
                                      Grzesiek


                                      Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                      Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                      Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Deo
                                        A przekodowanie pompy ABS + ponowne odpowietrzenie układu hamulcowego nie pomoże?? :roll:
                                        nie mam pojęcia, ale to nie jest pierwsza taka uwaga po przesiadce na 312, plus to, że efektywne hamowanie zaczyna się od drugiego depnięcia na dobrą sprawę, ale sam nie testowałem tego więc trudno powiedzieć, żeby nie ryzykować wziąłem 288 tylko.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Deo
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1729
                                          • Volkswagen
                                          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                          #21
                                          W sumie to na razie olewam problem, bo "wyjeżdżam" na zasłużony urlop, a po powrocie na tył zakładam tarcze 282 i wtedy będę się bawił w kodowanie i odpowietrzanie. :szeroki_usmiech
                                          Pozdrawiam,
                                          Grzesiek


                                          Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                          Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                          Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Nowe heble musza sie ulozyc. Ja tez po zmianie z 280 na 312 mowilem ze nie jest lepiej. Po kilku kkm opony nie wyrabialy i ABS dzialal duzo czesciej :twisted:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • loru
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4286
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Deo
                                              A przekodowanie pompy ABS +
                                              a co tam chcesz przekodować ? zapewne masz pompę MK70 a tam nie ma dużo do kodowania :


                                              Co innego MK60


                                              ale też nie poszalejesz bo zapewne masz system hamulcowy FS III i też nie ma za wielkiego wyboru do niego, tym bardziej że on jest "przystosowany" do 15" według tego co podają w kodowaniu no ale jak się mylę to niech mi ktoś poprawi lub jak wiesz coś więcej to opisz było, by miło .
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz

                                              • Deo
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1729
                                                • Volkswagen
                                                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                #24
                                                loru, problem w tym, że według VCDS 912 w kodowaniu MK60 pojawia mi się asystent długiego kodowania, który nie ma żadnych etykiet :roll:
                                                Liczę na to, że ASO mi przekoduje pompę i odpowietrzy układ, a przy okazji niczego nie spartoli.
                                                Pozdrawiam,
                                                Grzesiek


                                                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Deo
                                                  MK60
                                                  a jesteś pewien że masz MK60 a nie MK70 ?
                                                  Zamieszczone przez Deo
                                                  który nie ma żadnych etykiet :roll:
                                                  może w nowszej wersji 10.6.1 jest już etykieta ?

                                                  nie mam tylko pojęcia jak ten plik powinien się nazywać.
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...