Stuki "z silnika" 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ludwikk1
    Classic
    • 2010
    • 9

    Stuki "z silnika" 1.4 TSI

    Zamieszczone przez arturo_freestyl
    Zamieszczone przez piramida
    Panie i panowie, wiosna idzie :szeroki_usmiech czas na letnie ogumienie i mycie :szeroki_usmiech
    ale rant zjechałes na felgach hehehe
    tak to jest jak sie po krawężnikach jezdzi :P
  • radik79
    Ambiente
    • 2008
    • 222
    • Octavia III (5E3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Stuki "z silnika" 1.4 TSI

    Witam,

    Zaczęły mnie niepokoić dziwne stuki "z silnika" podczas przyspieszania od 1500 rpm na wyższych biegach (IV-VI). Przebieg to około 14 tyś (więc chyba nie za dużo).

    Czy ktoś miał coś takiego? Dodam jeszcze, że częściej to występuje jeżeli przyśpieszam za pomocą tempomatu.

    Pozdrawiam,
    Radek
    ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3374
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Tu masz jeden z tematów



      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • radik79
        Ambiente
        • 2008
        • 222
        • Octavia III (5E3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        ... te stuki przypominają mi klekotanie zaworów

        Pozdrawiam,
        Radek
        ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez radik79
          ... te stuki przypominają mi klekotanie zaworów
          kiepskie paliwo?
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            może za niskie obroty do przyspieszania?
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Jac_ek
              RS
              • 2009
              • 1733

              #7
              a jaka jest częstotliwość tych stuków i czy ustępuje po jakimś (jakim?) czasie?

              Nie jestem pewien ale teraz kojarzę że mogłem mieć coś podobnego, pojawiło się raz przy przebiegu ~5000 km, ale nie jestem pewien co to było bo grało dość głośno radio a stuki były przez około 2-3 sek. (edit: uderzeń/stuków było w tym czasie jakieś 4-5 razy nie więcej)


              Brzmiało to tak jak by się coś oderwało (kawałek blachy/rury ) i obijało o inną metalową część. Wystąpiło przy delikatnym przyśpieszaniu z prędkości ~70km/h na 7 biegu (DSG nie zredukowało biegu). i wydaje mi się że stukanie jest znacznie wolniejsze niż obroty silnika.

              Więcej się nie powtórzyło mimo iż kilka razy próbowałem powtórzyć to przyśpieszanie żeby sprawdzić czy coś jest na rzeczy, ale skoro nie występowało to zapomniałem o tym.
              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

              Komentarz

              • oolsztyniak
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6647
                • Superb II combi (3T5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                Czy mi się wydaje czy pojawiają się pierwsze niedoróbki nowej jednostki napędowej?
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz

                • Jac_ek
                  RS
                  • 2009
                  • 1733

                  #9
                  Zamieszczone przez oolsztyniak
                  Czy mi się wydaje czy pojawiają się pierwsze niedoróbki nowej jednostki napędowej?
                  a skąd już wiesz że to z silnika ;-)?
                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez oolsztyniak
                    Czy mi się wydaje czy pojawiają się pierwsze niedoróbki nowej jednostki napędowej?
                    na razie Ci się wydaje, a ten komentarz tak naprawdę kwalifikuje się na
                    tym bardziej, że jest to kolejny raz :idea:
                    i nie wiem czemu miałby służyć oprócz robienia śmietnika z tego topiku :idea:
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • gebek
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1214

                      #11
                      W moim starym 1.6 FSI,grzechotalo na niskich obrotach przy mocnym dodaniu gazu...jakby
                      spalanie detonacyjne,ale bledow nie bylo,wiec ASO bylo bezradne.
                      Moze tu jest to samo...czujnik spalania detonacyjnego,albo cos w tym rodzaju :?:
                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                      Nie synku...to diesel PD.

                      Honda...the power of dreams.
                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #12
                        Zamieszczone przez gebek
                        Moze tu jest to samo...czujnik spalania detonacyjnego,albo cos w tym rodzaju
                        niby spalanie stukowe nie powinno występować bo
                        Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa pracuje z dużym jak na turbodoładowany silnik stopniem sprężania 10:1, co możliwe jest dzięki cyfrowemu zapłonowi z osobnym czujnikiem spalania detonacyjnego dla każdego cylindra.
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • rlapinski
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 138

                          #13
                          U mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #14
                            oolsztyniak, ten silnik jest juz stara konstrukcja ma juz cos koło 3 lat

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez rlapinski
                              U mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.
                              próbowałeś może jak jest na 98?
                              czy może takiej właśnie używasz?
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • rlapinski
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 138

                                #16
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez rlapinski
                                U mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.
                                próbowałeś może jak jest na 98?
                                czy może takiej właśnie używasz?
                                Jeżdże na 98.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rlapinski
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  Zamieszczone przez rlapinski
                                  U mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.
                                  próbowałeś może jak jest na 98?
                                  czy może takiej właśnie używasz?
                                  Jeżdże na 98.
                                  to by wykluczało kiepskie paliwo, jesli to ten sam "problem"...
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    A tam nie ma dwumasy, bo to niskie obroty i wysokie biegi :roll:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Mihau
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7460
                                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      Zamieszczone przez rlapinski
                                      Jeżdże na 98.
                                      to by wykluczało kiepskie paliwo, jesli to ten sam "problem"...
                                      coś mi świta, że na PB98 w TSI jest jakieś spalanie stukowe, bo TSI jest wystrojone na 95 (było to w temacie o paliwie do TSI) i może to właśnie jest powód
                                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                      Komentarz

                                      • rlapinski
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 138

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Mihau
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        Zamieszczone przez rlapinski
                                        Jeżdże na 98.
                                        to by wykluczało kiepskie paliwo, jesli to ten sam "problem"...
                                        coś mi świta, że na PB98 w TSI jest jakieś spalanie stukowe, bo TSI jest wystrojone na 95 (było to w temacie o paliwie do TSI) i może to właśnie jest powód
                                        Ale mi nic nie stuka Po drugie to chyba jest odwrotnie, że jeśli jest za mało oktanów, to jest spalanie stukowe.

                                        Komentarz

                                        • radik79
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 222
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          leję różne paliwa, 95 i 98 raczej na markowych stacjach i wydaje mi się, że to klekotanie występowało przy jednym i drugim paliwie. W tygodniu postaram się odczytać ewentualne błędy i zobaczymy. Tak czy inaczej pojadę z tym do ASO i postaram się zademonstrować.

                                          W 1.6 FSI padały cewki zapłonowe. Jakie są objawy czegoś takiego i czy można to jakoś zdiagnozować?

                                          Pozdrawiam,
                                          Radek

                                          [ Dodano: Wto 14 Wrz, 10 10:28 ]
                                          Jac_ek, tak jak napisałeś, wydaje mi się, że stukanie jest "wolniejsze niż obroty silnika"

                                          [ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 23:09 ]
                                          Dzisiaj z Enriquezem przetestowaliśmy moją skodzinę.

                                          Niestety 0 błędów.
                                          Słucham dalej.

                                          Pozdrawiam,
                                          Radek
                                          ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                          Komentarz

                                          • Undziak
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 33

                                            #22
                                            Witam,

                                            po ostatniej zimie zauważyłem w swoim aucie kilka różnych objawówm którę troszkę mnie irytują. Jednym z nich jest spalanie stukowe, które koledzy obserwują. Nie jest to raczej kwestia paliwa bo próbowałem od 95 do 102 oktanów a od pół roku mieszkam w DE i leje na Aralu.
                                            Objaw: jadę powoli na 4 lub wyższym biegu, obroty 1600-1700, pojawia się wzniesienie, dodaję gazu i około 1800 rpm słyszę spalanie stukowe. W drodze do pracy jeżdże tak ospale bo sznureczek aut się ciągnie i nie ma okazji aby przycisnąć gazu porzadnie. W trasie jak przyspieszam normalnie to nie ma czasu na takie objawy (szybka zmiana kata wyprzedzenie zapłanu).
                                            Ostatnio wymieniałem filtr paliwa (bo miałem "falowanie mocy" - jak to zostało nazwany w jednym z postów), wymieniłem świece (przebieg 50.000) i nadal słyszę spalanie stukowe.
                                            Temperatura silnika jest w porządku, nie jest przegrzany (temp. może się przyczynić do tych objawów).
                                            I teraz nie mam dalej pomysłów co robić - czyżby typowe objawy w tym silniku? Może jakiś nagar, który po wygrzaniu wspomaga spal. stukowe?
                                            Ma ktoś jakieś konkretne pomysły?
                                            Pozdr.
                                            Undziak

                                            Komentarz

                                            • Ceed1
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 461

                                              #23
                                              Panowie właśnie miałem założyć podobny temat. Samochód rozgrzany ( 25 km trasa ) jadę ze stałą prędkością na VI biegu. Obroty około 1700. Raczej delikatnie próbuję przyspieszyć do 100 i tu nagle pojawia sie stukanie. Jest to takie łomotanie, jakby coś o siebie sie obijało itp. Trwa 2-4 sekundy. Pojawiło się 2 razy dzień po dniu. Ja jednak mam na to swoją teorię. Przy drugim dudnieniu skupiłem się i mam jednak wrażenie, że chyba pochodziło to z prawej strony samochodu. Myślę, że to te nieszczęsne PRZEWODY PALIWOWE. Ja już z samym terkotaniem przewodów miałem do czynienia ale było to na biegu jałowym. Jednak według mnie to było bardzo podobne tylko dużo głośniejsze. Tak na marginesie około 2 tygodnie temu przez jeden dzień znów mi przewody terkotały na jałowym i minęło. Dodam, że podczas jazdy miałem prawie pusty bak. Zwróćcie uwagę, czy nie występuje to właśnie wtedy. Raczej spalanie stukowe to nie jest bo za "mądry" silnik. Jechałem wtedy na 95 PB.

                                              Komentarz

                                              • kobar76
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 36

                                                #24
                                                może to zmienne fazy rozrządu, i chwilkę musi potrwać zanim nastawnik odpowiednio napnie łańcuch

                                                Komentarz

                                                • Ceed1
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 461

                                                  #25
                                                  No ale takie stukanie, walenie przez kilka sekund i to 2 razy przez ponad 20 000? Chyba nie. Częściej bym to zauważył. To coś chyba zewnętrznego, fizycznego.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...