Zamieszczone przez arturo_freestyl
Stuki "z silnika" 1.4 TSI
Zwiń
X
-
Stuki "z silnika" 1.4 TSI
Witam,
Zaczęły mnie niepokoić dziwne stuki "z silnika" podczas przyspieszania od 1500 rpm na wyższych biegach (IV-VI). Przebieg to około 14 tyś (więc chyba nie za dużo).
Czy ktoś miał coś takiego? Dodam jeszcze, że częściej to występuje jeżeli przyśpieszam za pomocą tempomatu.
Pozdrawiam,
Radek... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...
-
-
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
może za niskie obroty do przyspieszania?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
a jaka jest częstotliwość tych stuków i czy ustępuje po jakimś (jakim?) czasie?
Nie jestem pewien ale teraz kojarzę że mogłem mieć coś podobnego, pojawiło się raz przy przebiegu ~5000 km, ale nie jestem pewien co to było bo grało dość głośno radio a stuki były przez około 2-3 sek. (edit: uderzeń/stuków było w tym czasie jakieś 4-5 razy nie więcej)
Brzmiało to tak jak by się coś oderwało (kawałek blachy/rury ) i obijało o inną metalową część. Wystąpiło przy delikatnym przyśpieszaniu z prędkości ~70km/h na 7 biegu (DSG nie zredukowało biegu). i wydaje mi się że stukanie jest znacznie wolniejsze niż obroty silnika.
Więcej się nie powtórzyło mimo iż kilka razy próbowałem powtórzyć to przyśpieszanie żeby sprawdzić czy coś jest na rzeczy, ale skoro nie występowało to zapomniałem o tym.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakCzy mi się wydaje czy pojawiają się pierwsze niedoróbki nowej jednostki napędowej?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakCzy mi się wydaje czy pojawiają się pierwsze niedoróbki nowej jednostki napędowej?
tym bardziej, że jest to kolejny raz :idea:
i nie wiem czemu miałby służyć oprócz robienia śmietnika z tego topiku :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
W moim starym 1.6 FSI,grzechotalo na niskich obrotach przy mocnym dodaniu gazu...jakby
spalanie detonacyjne,ale bledow nie bylo,wiec ASO bylo bezradne.
Moze tu jest to samo...czujnik spalania detonacyjnego,albo cos w tym rodzaju :?:Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekMoze tu jest to samo...czujnik spalania detonacyjnego,albo cos w tym rodzaju
Silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa pracuje z dużym jak na turbodoładowany silnik stopniem sprężania 10:1, co możliwe jest dzięki cyfrowemu zapłonowi z osobnym czujnikiem spalania detonacyjnego dla każdego cylindra.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
U mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rlapinskiU mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.
czy może takiej właśnie używasz?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez rlapinskiU mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.
czy może takiej właśnie używasz?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rlapinskiZamieszczone przez szkodaZamieszczone przez rlapinskiU mnie jak sie przyspiesza z niższych obrotów, to słychać coś co przypomina pracę zaworów - nie jest to głośny dzwięk. Nie nazwałbym go też stukaniem ale raczej połączenie gulgotania i grzechotania. Nie wydaje mi się to na razie niepokojące - tym bardziej że nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak jest od początku.
czy może takiej właśnie używasz?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauZamieszczone przez szkodaZamieszczone przez rlapinskiJeżdże na 98.
Komentarz
-
-
leję różne paliwa, 95 i 98 raczej na markowych stacjach i wydaje mi się, że to klekotanie występowało przy jednym i drugim paliwie. W tygodniu postaram się odczytać ewentualne błędy i zobaczymy. Tak czy inaczej pojadę z tym do ASO i postaram się zademonstrować.
W 1.6 FSI padały cewki zapłonowe. Jakie są objawy czegoś takiego i czy można to jakoś zdiagnozować?
Pozdrawiam,
Radek
[ Dodano: Wto 14 Wrz, 10 10:28 ]
Jac_ek, tak jak napisałeś, wydaje mi się, że stukanie jest "wolniejsze niż obroty silnika"
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 23:09 ]
Dzisiaj z Enriquezem przetestowaliśmy moją skodzinę.
Niestety 0 błędów.
Słucham dalej.
Pozdrawiam,
Radek... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...
Komentarz
-
-
Witam,
po ostatniej zimie zauważyłem w swoim aucie kilka różnych objawówm którę troszkę mnie irytują. Jednym z nich jest spalanie stukowe, które koledzy obserwują. Nie jest to raczej kwestia paliwa bo próbowałem od 95 do 102 oktanów a od pół roku mieszkam w DE i leje na Aralu.
Objaw: jadę powoli na 4 lub wyższym biegu, obroty 1600-1700, pojawia się wzniesienie, dodaję gazu i około 1800 rpm słyszę spalanie stukowe. W drodze do pracy jeżdże tak ospale bo sznureczek aut się ciągnie i nie ma okazji aby przycisnąć gazu porzadnie. W trasie jak przyspieszam normalnie to nie ma czasu na takie objawy (szybka zmiana kata wyprzedzenie zapłanu).
Ostatnio wymieniałem filtr paliwa (bo miałem "falowanie mocy" - jak to zostało nazwany w jednym z postów), wymieniłem świece (przebieg 50.000) i nadal słyszę spalanie stukowe.
Temperatura silnika jest w porządku, nie jest przegrzany (temp. może się przyczynić do tych objawów).
I teraz nie mam dalej pomysłów co robić - czyżby typowe objawy w tym silniku? Może jakiś nagar, który po wygrzaniu wspomaga spal. stukowe?
Ma ktoś jakieś konkretne pomysły?
Pozdr.
Undziak
Komentarz
-
-
Panowie właśnie miałem założyć podobny temat. Samochód rozgrzany ( 25 km trasa ) jadę ze stałą prędkością na VI biegu. Obroty około 1700. Raczej delikatnie próbuję przyspieszyć do 100 i tu nagle pojawia sie stukanie. Jest to takie łomotanie, jakby coś o siebie sie obijało itp. Trwa 2-4 sekundy. Pojawiło się 2 razy dzień po dniu. Ja jednak mam na to swoją teorię. Przy drugim dudnieniu skupiłem się i mam jednak wrażenie, że chyba pochodziło to z prawej strony samochodu. Myślę, że to te nieszczęsne PRZEWODY PALIWOWE. Ja już z samym terkotaniem przewodów miałem do czynienia ale było to na biegu jałowym. Jednak według mnie to było bardzo podobne tylko dużo głośniejsze. Tak na marginesie około 2 tygodnie temu przez jeden dzień znów mi przewody terkotały na jałowym i minęło. Dodam, że podczas jazdy miałem prawie pusty bak. Zwróćcie uwagę, czy nie występuje to właśnie wtedy. Raczej spalanie stukowe to nie jest bo za "mądry" silnik. Jechałem wtedy na 95 PB.
Komentarz
-
Komentarz