A zresztą możemy mu czasowo odblokować możliwośc pisania w giełdzie, ale nikt nie powiedział, że musimy mu akceptować ogłoszenia :szeroki_usmiech
[O1] 1.6 BFQ biegi, komu sie udało?:)
Zwiń
X
-
[O1] 1.6 BFQ biegi, komu sie udało?
wiem
już o biegach w 1.6 BFQ troche było.
Ciekawi mnie ,czy ktoś miał to szczeście , ze udało mu sie naprawic( i to na gwarancji) włanczanie 1, 2 czy 4 biegu.
Przejechałem blisko 15 000 km, fakt owe biegi wchodzą troche lepiej , ale zdarza sie ,ze trzeba brac na dwa razy i zawsze zmieniam biegi z dusza na ramieniu.
A, może nie ma takich przypadkow, gdzie serwis skody nie poradzil sobie z tą usterką ?
-
-
Re: 1.6 BFQ biegi, komu sie udało?
Mam 45000 przebiegu i już zapomniałem o "duszy na ramieniu". Serwisowi nie pozwoliłem tego tykać.Zamieszczone przez krzys301wiem
już o biegach w 1.6 BFQ troche było.
Ciekawi mnie ,czy ktoś miał to szczeście , ze udało mu sie naprawic( i to na gwarancji) włanczanie 1, 2 czy 4 biegu.
Przejechałem blisko 15 000 km, fakt owe biegi wchodzą troche lepiej , ale zdarza sie ,ze trzeba brac na dwa razy i zawsze zmieniam biegi z dusza na ramieniu.
A, może nie ma takich przypadkow, gdzie serwis skody nie poradzil sobie z tą usterką ?
Pozdrawiam...Kwiatek...
Komentarz
-
-
U mojej skodzinie jest prawie 90 kkm, i żadnych problemów z biegani nie ma, i nigdy nie było. Owszem jedynka wchodzi "ciasno" tylko jak przykładowo zwalniam, i muszę zredukować bieg z 2 na 1.
Jak dla mnie to należy cały układ doprowadzić do porządku puki nic się jeszcze nie wyrobiło od siłowego wrzucania biegów. Zresztą chodzi tu o komfort użytkowy, więc opłacalne będzie doprowadzenie sprawy do końca przynajmniej dla biegu 2 i 4.
Osobiście stosuję pewną profilaktykę- smarowanie smarem w spayu wszystkich dostępnych z zewnątrz elementów od sterowania skrzynią biegów. Robię tak przynajmniej dwa razy w roku, gdy samochód jest na podnośniku w trakcie sezonowej zmiany opon.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
zgoda, z 2 na 1 moze byc ciezej( wiele aut tak ma) ale odwronie to raczej nie
serwis mowi , ze przy ciegnach jak w BFQ nie mozna nic regulowac, dopiero przy linkach jak w innych modelach. Argumentacja logicznie sluszna i co ja moge powiedziec.
dlatego , pytam komu i jak cos takiego usuneli
Komentarz
-
-
Witam. Można powiedzieć, że w moim przypadku udało się wywalczyć z ASO jako takie działanie mechanizmu zmiany biegów. Fakt, że nasmarowali białym smarem (coś a'la smar teflonowy) wszystko co się dało z zewnątrz łącznie z przełącznikami nawiewów i tapicerką wnętrza(dostali za to konkretny opieprz). Muszę przyznać że goście w ASO na Zakopiańskiej w Krakowie - jak się ich przyciśnie - potrafią to zrobić dobrze.
Biegi wchodzą rewelacyjnie jak na to auto. Czasem przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze zdarzy się lekki zgrzyt podczas zmiany z 2 na 3 bieg przy obrotach w okolicy 5,5 tys, ale to sprawa bardzo sporadyczna.
Z biegami od samego początku miałem problem.Lewarek wchodził bardzo topornie.Jednak dało się to usunąć.
Aktualny przebieg skodzinki to 28kkm i odpukać biegi chodzą elegancko.

Komentarz
-
-
Hi...
NieZamieszczone przez krzys301czyli pogodziles sie z zacinającą 1, 2 ,4?
. 2 i 4-ka chodzą obecnie elegancko. 1 -ka cóż. Opór przy redukcji traktuję jako normę, ale nie jest to krytyczne gdyż raczej do jedynki w krytycznych nie redukuję
.
Z luzu 1-ka wchodzi obecnie też ok. Na tyle jest dobrze że bardziej spina mnie lag na gazie niż biegu.
Pozdrawiam...Kwiatek...
Komentarz
-
-
Mam też taką octavię 2007 bfq ( do sprzedania jakby co :P) z przebiegiem 177 tys i biegi wchodzą jak na ten model bardzo dobrze.Generalnie im wiecej najechane tym lepiej biegi wchodzą.Przycina się w tych modelach mechanizm przełaczania w tunelu , trzeba butelkę smaru w spreyu wypsikac od góry na kulkę żeby na dół przeleciało .
pozdro.
Komentarz
-
-
Troche psiaklem ale balem sie zeby nie przedobrzyc. Wybaczcie glupie pytanie bo nie wiem jak to wyglada konstrukcyjnie ale czy jest mozliwosc ze jak sie przegnie cos poleci np na wydech. Nie chcial bym zajarac autaZamieszczone przez kubazaktrzeba butelkę smaru w spreyu wypsikac od góry na kulkę żeby na dół przeleciało .
Komentarz
-
-
ja opanowałem problemy z biegami w mojej BFQ, wszystkie biegi łącznie z jedynką wchodzą bardzo lekko, u mnie nie szło wrzucić wcale jedynki, a jak już sie udało to z wielkim oporem, w zeszłym tygodniu przy przebiegu 204tyś km wymieniłem sprzęgło i przy okazji wyciągnąłem cały mechanizm zmiany biegów, został wyczyszczony i nasmarowany a teraz jest pięknie, mało tego sprzęgło chodzi lżej niż gaz 8)OII 2005 BJB
Komentarz
-
-
wiemZamieszczone przez ruwadodokładnie. Po 120.000 km nie zwracam na to uwagi.Zamieszczone przez krzys301czyli pogodziles sie z zacinającą 1
[ Dodano: Pią 24 Wrz, 10 22:54 ]
dokładnie. Grunt, że się zmieniająZamieszczone przez krzys301ze raz wchodza dobrze , a raz haczą.
ciesze sie ,ze kupilem auto, ktore ma defekt z zalozenia, ale coz i tak sie ciesze , widzac przygody posiadaczy nowych aut pokazywane w TVN TURBO
Komentarz
-
-
dokładnie, lepiej płacić za awarie w Octavce, niż np, w Toyocie lub Audi, czy Mercedesie. Wtedy można stracić majątek. Wtedy to jest masakra. A wszystkie ASO są do niczego - nieważne jaka marka.Zamieszczone przez krzys301widzac przygody posiadaczy nowych aut pokazywane w TVN TURBO
pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Posmarowałem jabłko przy lewarku od zmiany biegów, oraz przeguby drążków w komorze silnika ( choc nie wszystkich, nie udało mi sie dotrzec) i jest efekt, biegi wchodz lepiej. Odbylem swoja trase i nie zdarzylo mi sie , aby dwojka zahaczyla, a jedynak weszla z wielkim trudem.
Użylem oleju silikonowego w sprayu, zobaczymy na jak dlugo pomoze, lepszy bylby smar silikonowy czy podobny , ale nie mialem.
Komentarz
-
-
Ostatnio zaobserwowałem podobny problem u siebie w octavii z 2004 roku, BFQ 102, przejechane 145 k km.
Podczas jazdy na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo dobrze, ale po przejechaniu paru km, z dwójki i czwórki biegi bardzo ciężko wychodzą, z jedynki, trójki i piątki wychodzą przyzwoicie.
Smarowałem tą kuleczkę obok gałki zmiany biegów smarem silikonowym w spray oraz popsikałem na wodziki od spodu i nadal nic nie pomaga.
Co byście mi poradzili?
Komentarz
-

Komentarz