A zresztą możemy mu czasowo odblokować możliwośc pisania w giełdzie, ale nikt nie powiedział, że musimy mu akceptować ogłoszenia :szeroki_usmiech
[O1] 1.6 BFQ biegi, komu sie udało?:)
Zwiń
X
-
[O1] 1.6 BFQ biegi, komu sie udało?
wiem
już o biegach w 1.6 BFQ troche było.
Ciekawi mnie ,czy ktoś miał to szczeście , ze udało mu sie naprawic( i to na gwarancji) włanczanie 1, 2 czy 4 biegu.
Przejechałem blisko 15 000 km, fakt owe biegi wchodzą troche lepiej , ale zdarza sie ,ze trzeba brac na dwa razy i zawsze zmieniam biegi z dusza na ramieniu.
A, może nie ma takich przypadkow, gdzie serwis skody nie poradzil sobie z tą usterką ?
-
-
Re: 1.6 BFQ biegi, komu sie udało?
Zamieszczone przez krzys301wiem
już o biegach w 1.6 BFQ troche było.
Ciekawi mnie ,czy ktoś miał to szczeście , ze udało mu sie naprawic( i to na gwarancji) włanczanie 1, 2 czy 4 biegu.
Przejechałem blisko 15 000 km, fakt owe biegi wchodzą troche lepiej , ale zdarza sie ,ze trzeba brac na dwa razy i zawsze zmieniam biegi z dusza na ramieniu.
A, może nie ma takich przypadkow, gdzie serwis skody nie poradzil sobie z tą usterką ?
Pozdrawiam...Kwiatek...
Komentarz
-
-
U mojej skodzinie jest prawie 90 kkm, i żadnych problemów z biegani nie ma, i nigdy nie było. Owszem jedynka wchodzi "ciasno" tylko jak przykładowo zwalniam, i muszę zredukować bieg z 2 na 1.
Jak dla mnie to należy cały układ doprowadzić do porządku puki nic się jeszcze nie wyrobiło od siłowego wrzucania biegów. Zresztą chodzi tu o komfort użytkowy, więc opłacalne będzie doprowadzenie sprawy do końca przynajmniej dla biegu 2 i 4.
Osobiście stosuję pewną profilaktykę- smarowanie smarem w spayu wszystkich dostępnych z zewnątrz elementów od sterowania skrzynią biegów. Robię tak przynajmniej dwa razy w roku, gdy samochód jest na podnośniku w trakcie sezonowej zmiany opon.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
zgoda, z 2 na 1 moze byc ciezej( wiele aut tak ma) ale odwronie to raczej nie
serwis mowi , ze przy ciegnach jak w BFQ nie mozna nic regulowac, dopiero przy linkach jak w innych modelach. Argumentacja logicznie sluszna i co ja moge powiedziec.
dlatego , pytam komu i jak cos takiego usuneli
Komentarz
-
-
Witam. Można powiedzieć, że w moim przypadku udało się wywalczyć z ASO jako takie działanie mechanizmu zmiany biegów. Fakt, że nasmarowali białym smarem (coś a'la smar teflonowy) wszystko co się dało z zewnątrz łącznie z przełącznikami nawiewów i tapicerką wnętrza(dostali za to konkretny opieprz). Muszę przyznać że goście w ASO na Zakopiańskiej w Krakowie - jak się ich przyciśnie - potrafią to zrobić dobrze.
Biegi wchodzą rewelacyjnie jak na to auto. Czasem przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze zdarzy się lekki zgrzyt podczas zmiany z 2 na 3 bieg przy obrotach w okolicy 5,5 tys, ale to sprawa bardzo sporadyczna.
Z biegami od samego początku miałem problem.Lewarek wchodził bardzo topornie.Jednak dało się to usunąć.
Aktualny przebieg skodzinki to 28kkm i odpukać biegi chodzą elegancko.
Komentarz
-
-
Hi...
Zamieszczone przez krzys301czyli pogodziles sie z zacinającą 1, 2 ,4?. 2 i 4-ka chodzą obecnie elegancko. 1 -ka cóż. Opór przy redukcji traktuję jako normę, ale nie jest to krytyczne gdyż raczej do jedynki w krytycznych nie redukuję
.
Z luzu 1-ka wchodzi obecnie też ok. Na tyle jest dobrze że bardziej spina mnie lag na gazie niż biegu.
Pozdrawiam...Kwiatek...
Komentarz
-
-
Mam też taką octavię 2007 bfq ( do sprzedania jakby co :P) z przebiegiem 177 tys i biegi wchodzą jak na ten model bardzo dobrze.Generalnie im wiecej najechane tym lepiej biegi wchodzą.Przycina się w tych modelach mechanizm przełaczania w tunelu , trzeba butelkę smaru w spreyu wypsikac od góry na kulkę żeby na dół przeleciało .
pozdro.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kubazaktrzeba butelkę smaru w spreyu wypsikac od góry na kulkę żeby na dół przeleciało .
Komentarz
-
-
ja opanowałem problemy z biegami w mojej BFQ, wszystkie biegi łącznie z jedynką wchodzą bardzo lekko, u mnie nie szło wrzucić wcale jedynki, a jak już sie udało to z wielkim oporem, w zeszłym tygodniu przy przebiegu 204tyś km wymieniłem sprzęgło i przy okazji wyciągnąłem cały mechanizm zmiany biegów, został wyczyszczony i nasmarowany a teraz jest pięknie, mało tego sprzęgło chodzi lżej niż gaz 8)OII 2005 BJB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez krzys301czyli pogodziles sie z zacinającą 1
[ Dodano: Pią 24 Wrz, 10 22:54 ]
Zamieszczone przez krzys301ze raz wchodza dobrze , a raz haczą.
ciesze sie ,ze kupilem auto, ktore ma defekt z zalozenia, ale coz i tak sie ciesze , widzac przygody posiadaczy nowych aut pokazywane w TVN TURBO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzys301widzac przygody posiadaczy nowych aut pokazywane w TVN TURBOpozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Posmarowałem jabłko przy lewarku od zmiany biegów, oraz przeguby drążków w komorze silnika ( choc nie wszystkich, nie udało mi sie dotrzec) i jest efekt, biegi wchodz lepiej. Odbylem swoja trase i nie zdarzylo mi sie , aby dwojka zahaczyla, a jedynak weszla z wielkim trudem.
Użylem oleju silikonowego w sprayu, zobaczymy na jak dlugo pomoze, lepszy bylby smar silikonowy czy podobny , ale nie mialem.
Komentarz
-
-
Ostatnio zaobserwowałem podobny problem u siebie w octavii z 2004 roku, BFQ 102, przejechane 145 k km.
Podczas jazdy na zimnym silniku biegi wchodzą bardzo dobrze, ale po przejechaniu paru km, z dwójki i czwórki biegi bardzo ciężko wychodzą, z jedynki, trójki i piątki wychodzą przyzwoicie.
Smarowałem tą kuleczkę obok gałki zmiany biegów smarem silikonowym w spray oraz popsikałem na wodziki od spodu i nadal nic nie pomaga.
Co byście mi poradzili?
Komentarz
-
Komentarz