[O1] Bicie kierownicy podczas hamowania.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • elJenkins
    Classic
    • 2010
    • 10

    [O1] Bicie kierownicy podczas hamowania.

    Spotkanie o 20-ej w:

  • Dudek
    Classic
    • 2009
    • 34

    #2
    [O1] Bicie kierownicy podczas hamowania.

    cześć,

    Przed kolejną wizytą u mechanika postanowiłem zasięgnąć Waszej opinii odnośnie mojego problemu.

    Parę miesięcy temu kupiłem Octavie w combi z 2000 roku 1.9TDI AGR, po zakupie oczywiście wymieniłem wszystkie płyny itp. dodatkowo wymieniłem przednie tarcze i wszystkie klocki hamulcowe. Po pewnym czasie (2000km) dało się odczuć podczas hamowania drgania kierownicy, który w bardzo szybkim tępię się nasilały. Pojechałem do mechanika, diagnoza - prawdopodobnie na rozgrzanych tarczach wjechałem w wodę itd - trudno zdarza się - tarcze to toczenia. Odebrałem samochód, Octa hamuje idealnie jak nowa, pojeździłem chwilę i powoli znowu pojawiały się drgania które znowu bardzo szybko się nasilały. Wizyta u mechanika diagnoza wadliwe tarcze (po przetoczeniu tarcz nie dało się ich reklamować) - wymieniliśmy tarcze i klocki na nóweczki. Odebrałem Octe jeździ super i znowu po ok 2500 czuć drgania podczas hamowania które znowu się bardzo szybko nasilają!! Co się dzieje?? Nie wierzę, że po raz kolejny wjechałem w wodę, nie wierzę że tarcze znowu są wadliwe!! Co może być inna przyczyną takiego zachowania?

    Dodam że:
    - drgania występują tylko podczas hamowania, normalnie samochodzik jeździ idealnie prosto (puszczając kierownice),
    - mechanik, który montował tarcze jest to gość sprawdzony, naprawia mi nie tylko Octavie naprawia również samochody znajomym - zero zastrzeżeń (nie wie jeszcze ze po raz 3 usterka jest identyczna)
    - tarcze i klocki jakie zostały zamontowane pochodzą ze sklepu, są to części fabrycznie nowe

    Jeżeli ktoś ma pomysł co mógłbym sprawdzić zamiast wymieniać znowu tarcze (lub toczyć) będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
    Pozdrawiam
    Dudek
    Szkodnik
    Gofer IV

    Komentarz

    • Damianjg
      Rider
      • 2008
      • 621

      #3
      Zamieszczone przez Dudek
      tarcze i klocki jakie zostały zamontowane pochodzą ze sklepu, są to części fabrycznie nowe
      Nowe nie znaczy dobre. Jakiej firmy?? Jak no name to kup porządne markowe
      I sprawdź czy heble z przodu sie nie przegrzewają. Może problem tkwi w zapieczonych tłoczkach

      Komentarz

      • rafał88ocp
        Ambiente
        • 2009
        • 164

        #4
        podstawa to nie jakieś tarcze tylko w miarę dobre tarcze i nie jakieś klocki za 30 zł tylko jakiejś lepszej firmy np. TRW, ATE, FERRODO. Ja wymieniłem wczoraj tarcze na Mikoda GT Series może nie jest to jakaś szałowa firma ale różnica w hamowaniu jest jak dla mnie ogromna. Do tego klocki TRW. Oczywiście to wszystko zależny ile chcesz na to przeznaczyć. Ale podepnę sie pod temat z innym pytaniem bo mam inny problem z hamulcami. U mnie problem polega na tym ze hamulce chodzą prawidłowo za 1 naciśnięciem a jak odpuszczę troszkę pedał i później znowu przyciskam to hamulce robią się wyższe , twarde i słabsze jak bym traciły wspomaganie miał ktoś kiedyś podobne objawy?? czy może to być powodem jakiej usterki Vacum
        MOJA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38010

        Komentarz

        • Damianjg
          Rider
          • 2008
          • 621

          #5
          Zamieszczone przez rafał88ocp
          U mnie problem polega na tym ze hamulce chodzą prawidłowo za 1 naciśnięciem a jak odpuszczę troszkę pedał i później znowu przyciskam to hamulce robią się wyższe , twarde i słabsze jak bym traciły wspomaganie miał ktoś kiedyś podobne objawy?? czy może to być powodem jakiej usterki Vacum
          Musisz sprawdzić przewody podciśnieniowe te grube od vacupompy. Przy pompie rozszczelnia sie tez ten króciec, gdzie jest przykręcony waz. U mnie waz był pęknięty i miałem to samo. Ewentualnie podmień vacupompe może daje już za male podciśnienie

          Komentarz

          • rafał88ocp
            Ambiente
            • 2009
            • 164

            #6
            zaraz to sprawdzę z tym króćcem zadzwoniłem do kuzyna właśnie czy to sprawdzał i powiedział ze nie zauważył tam nieszczelności ale podał mi sposób jak to sprawdzić i za chwile sie udam to zbadać

            [ Dodano: Sob 25 Wrz, 10 11:49 ]
            brak nieszczelności, nic nie zauważyłem a jak co to mam vacu o nr 038 145 101B i cena ok 450 zł najtaniej przeraza. jeszcze może być opcja ze pompa hamulca przepuszcza jak wam sie wydaje?
            MOJA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38010

            Komentarz

            • Dudek
              Classic
              • 2009
              • 34

              #7
              Zamieszczone przez Damianjg
              I sprawdź czy heble z przodu sie nie przegrzewają. Może problem tkwi w zapieczonych tłoczkach
              Możesz rozwinąć swoją myśl odnośnie tłoczków?
              Nie zauważyłem żeby tarcze/klocki grzały się bardziej niż w innym samochodzie.
              Pozdrawiam
              Dudek
              Szkodnik
              Gofer IV

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14885
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Zamieszczone przez Dudek
                drgania występują tylko podczas hamowania
                jeśli hamujesz i kiera bije, a po przerwaniu hamowania lub silniejszym wciśnięciu pedału hamulca przestaje - chyba na 100 % tarcze. Zwłaszcza, że poza hamowaniem jest dobrze.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • Dudek
                  Classic
                  • 2009
                  • 34

                  #9
                  Pojeździłem trochę i po testowałem i zauważyłem coś nowego, tak naprawdę bicie występuje nie w momencie samego hamowania a podczas naciskania pedału hamulca.

                  przykład: jadę samochodem naciskam hamulec zaczyna bić kierownica ale jak gwałtowanie naciskam tak, że samochód hamuje prawie do zera to bije tylko na początku a potem w momencie jak samochód hamuje dalej nie bije już, w skrócie bije tak jakby tylko na początku procesu hamowania - ciężko to opisać - w pierwszy etapie kiedy klocek dociska tarcze, wygląda na to że jak już dociśnie tarcze przestaje bić pomimo tego że nadal hamuje! - wygląda że tarcza jest dobra bo przecież gdyby była krzywa biło by przez cały czas kiedy klocek dociska tarcze. Nie wiem już co myśleć
                  Pozdrawiam
                  Dudek
                  Szkodnik
                  Gofer IV

                  Komentarz

                  • ahmed799
                    RS
                    • 2009
                    • 6871
                    • Ford

                    #10
                    Dudek, obstawiam na 99% ze to tarcze

                    филип
                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Niekoniecznie hamulce.. Na podniesionym samochodzie poruszaj przednimi kołami na boki, u mnie był ogromny luz, skutki jak u Ciebie. Skończyło się na wymianie przekładni kierowniczej.
                      pozdr.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • radan0
                        Drive
                        • 2010
                        • 81

                        #12
                        ja też mam ten sam problem na nowych tarczach zrobiłem 4000km i jak hamuję to na początku bije a potem przestaje, ewidebtnie czuć że samochód skokami hamuje, wydaje mi się że to wina tarcz, bo jak założyłem nowe to przez pierwsze kilometry było ok. Problem jak wspomniał kolega wyżej może być w zbyt ciasnych tłokach w cylindrze, ja taka mam że w prawym przednim kole koło to grzeje mi się mocniej niż lewe. Wielokrotnie demontowałe , dwóch mechaników patrzyło na to nikt nie stwierdził zapieczenia tłoka wymieniłem przewód i dalej się grzeje, pewnie nic by się nie działo gdybym nie pojechał do Chorwacji 2 tys km. w upale zrobiło swoje, po powrocie do polski mam takie bicie jakby przegżał tarcze. Wydaje mi się również że tylko jedna tarcza moze być pokrzywiona ponieważ bicie nie jest tak intensywne jak było za czasów starych jescze tarcz hamulcowych, zapytam może co zrobić aby to prawe koło tak się nie grzało czy to przypadkiem nie jest wina krzywego docisku?????

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Re: Bicie kierownicy podczas hamowania.

                          Zamieszczone przez Dudek
                          cześć,

                          Przed kolejną wizytą u mechanika postanowiłem zasięgnąć Waszej opinii odnośnie mojego problemu.

                          Parę miesięcy temu kupiłem Octavie w combi z 2000 roku 1.9TDI AGR, po zakupie oczywiście wymieniłem wszystkie płyny itp. dodatkowo wymieniłem przednie tarcze i wszystkie klocki hamulcowe. .

                          A w jakim stanie masz heble na tylnej osi? Auto ma pewnie z 200 tys nalotu i jeśli nikt tam nie zaglądał to pewnie z hamulcem cieniutko. Paradoksalnie, przez to że możesz mieć słabe heble z tyłu pali Ci tarcze z przodu bo przy normalnym hamowaniu przód "bierze" dużo wcześniej niż tył (który notabene na rolkach na przeglądzie może wychodzić teoretycznie w normie bo diagnosta ciśnie pedał do podłogi, trzeba by zrobić pomiar jednocześnie na dwóch osiach).

                          Pozdrawiam,
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #14
                            Poczytaj ten post może coś rozjaśni

                            :ideia:
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            • ruwado
                              RS
                              • 2009
                              • 14885
                              • Octavia IV (NX3)

                              #15
                              Zamieszczone przez Dudek
                              wygląda że tarcza jest dobra bo przecież gdyby była krzywa biło by przez cały czas kiedy klocek dociska tarcze
                              no a wg. mnie, jak pisałem wcześniej jak hamujesz lekko (lub zaczynasz hamować), tarcza może bić, jak dociśniesz hamulec, wtedy może przestawać, bo jest "mocno ściśnięta klockami".
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz

                              • Space99
                                Rider
                                • 2008
                                • 275
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Krzywienie tarczy może też powstawać przez luz na łożysku piasty?
                                Tak mi chodzi po głowie bo jak pisze że po przetoczeniu, założeniu nowej problem wraca po lekkim dotarciu tarczy.
                                Niech ci to autko porządnie posprawdzają na stacji diagnostycznej zwracając na to uwage.
                                pozdrawiam Marcin

                                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                Komentarz

                                • songohou
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 43

                                  #17
                                  jedna sprawa to faktycznie luz na łożyskach z przodu, ale identyczne objawy miałem w audiku, standardowo ze względu bardzo niski koszt wymieniałem tarcze razem z klockami (naprawdę koszt na przednią oś ~ 150PLN) i każdorazowo bicie podczas hamowania, dodatkowo co ~ 20kkm luz na łożyskach, niby ten typ tak ma... ale nie do końca, po zakupieniu twardszych klocków zaczął mnie męczyć pisk klocków podczas normalnej jazdy bez wciskania pedału hamulca. Okazało się że tłok na lewym zacisku nie chował się do końca, gumka osłaniająca była pęknięta czego nie zauważyłem i syf dostał się pomiędzy tłok i uszczelnienie, z prawej strony było nie lepiej. Kupiłem zestaw naprawczy i rozkręciłem zaciski dokumentnie, wyczyściłem, poskładałem i problem się skończył...
                                  http://www.majkadesign.pl/

                                  Komentarz

                                  • xplo
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 221

                                    #18
                                    Mam to samo ale w VW :cry: to samo wszystko zapewne bo Octa 1 to to samo co Mk4. Kupiłem go na oryginałach jeszcze, które też były wygięte, zmieniłem więc na Brembo Maxx + Ferodo, po 2 tyś się wygięły a już po 1 tyś czułem, że coś nie tak przy hamowaniu auto żabkuje. Zmieniłem na ATE wygięły się po 1 tyś. Przetoczyłem Brembo Maxx i znowu się wygięły. Ostatnio kupiłem Mikode + Breck i już po 1 tyś czuję, że się podgięły. Zdecydowałem się, że wymienię piasty + łożyska i nowy komplet tarcz lub te które mam przetoczę. Pomimo, że mechanik twierdzi, że sprawdzał moje piasty i mają dopuszczalne bicie ale już nie pamiętam jakie bo to było ze 2 lata temu i niezbyt wtedy byłem zorientowany w tym wszystkim. Jeszcze poczekam aż się bardziej wygną i chyba wymienię tak jak pisałem jeśli to nie pomoże to już więcej kasy nie będę wydawał na hamulce. Dodam, że mam identycznie czuć bicie jak się lekko hamuje, jak mocno wcisniesz hamulec na początku, później nie czuć. Dodatkowo przy dużej prędkości drga kiera.

                                    Komentarz

                                    • Space99
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 275
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Jak przy pewnej prędkości zaczyna drgać kierownica a powyżej przestaje to masz problem z kołami... niewyważone, zdeformowane lub krzywe.
                                      To jest pierwsze co powinno się sprawdzić przy biciach na kierownicy.
                                      Wyważyć 4 koła i jak bicie nie ustąpi to zmienić tył na przód i jak ustąpi to masz diagnoze.
                                      Natomiast bicie przy hamowaniu to tak jak pisałem wcześniej i gumy też lub coś czego nie przerabiałem .
                                      pozdrawiam Marcin

                                      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                      Komentarz

                                      • xplo
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 221

                                        #20
                                        Ja mam wszystko ok wyważone nawet przy prędkości maxymalnej koła nie drgają, po za tym zmieniałem i opony i felgi bo też myślałem, że może to jest winą. Ostatnio nawet musiałem wymienić przednie amortyzatory bo jeden ciekł - zdecydowanie lepiej się kieruje jednak i tak się wyginają tarcze.

                                        Komentarz

                                        • tomus7
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1896
                                          • Peugeot

                                          #21
                                          Zamieszczone przez xplo
                                          Ja mam wszystko ok wyważone nawet przy prędkości maxymalnej koła nie drgają, po za tym zmieniałem i opony i felgi bo też myślałem, że może to jest winą. Ostatnio nawet musiałem wymienić przednie amortyzatory bo jeden ciekł - zdecydowanie lepiej się kieruje jednak i tak się wyginają tarcze.
                                          U mnie było tak
                                          przy delikatnym hamowaniu też odczuwałem bicie. Co się okazało zamontowane klocki te zewnętrzne o jakieś 3 mm wystawały poza obrys tarczy przy piaście i to powodowało bicie po zeszlifowaniu powstałego garbiku bicie znikneło :lol:
                                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                          Komentarz

                                          • morgh
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 90

                                            #22
                                            sprawdz OPONY u mnie opony bily przy chamowaniu zwlaszcza 60-0 km

                                            Komentarz

                                            • xplo
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 221

                                              #23
                                              Tomus no chyba widzę jak klocki leżą, zresztą przy wymianie stałem bo kolega mechanik Dałem se z tym spokój i według mnie jedynie wymiana piast + łożyska choć nie huczą powinno pomóc.

                                              Komentarz

                                              • andrzej-tdi
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 209
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                #24
                                                to ja napisze coś od siebie pod warunkiem ze hamulce u ciebie to model FS-III
                                                Borykałem się przez ponad rok z biciem kiery w toledo z 2001r.
                                                Wymieniałem tarcze wraz z nowymi klockami 4 razy.
                                                Za czołem od ATE PD +klocek ATE po miesiącu kiera znów bila, potem przyszedł czas na oryginalne tarcze i klocki z salonu skody i znow to samo bije.
                                                No to zaciski powędrowały do piaskowania, nowe tłoczki i uszczelki , wszystko pięknie wyczyszczone nasmarowane założone nowe tarcze zimmermann + klocki Textar ,miesiąc minął uśmiech na twarzy w końcu jest dobrze ale miesiąc później znów kiera bije.
                                                Mowie o nie teraz zakładam jakieś tarcze mocniejsze a wiec padło na Zimmermann Sport + Klocek Textar i to tez nic nie dało dalej kiera bija.
                                                W końcu postawiłem sprawę jasno wymiana hebli na większe.
                                                Zestaw od mocniejszego motorku czyli
                                                Używane zaciski pod tarcze 288mm ,jarzma , zwrotnice, Klocki Textar + tarcze Zimmermann Sport
                                                Ku mojemu zaskoczeniu po 3 miesiącach zero Bicia Kiera.
                                                obecnie od listopada zrobione 16tys km i zero bicia czyli prawie rok.

                                                Komentarz

                                                • simonlukas
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 44

                                                  #25
                                                  jestem laikiem jeżeli chodzi o auta, ale ze swoją octą miałem podobny problem i po wymianie sworzni wahaczy oraz końcówek drążków kierowniczych minęło. może w Twoim przypadku to będzie coś innego, ale zawsze warto sprawdzić nie tylko te najbardziej oczywiste podzespoły

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...