[O1] Bicie kierownicy podczas hamowania.
Zwiń
X
-
[O1] Bicie kierownicy podczas hamowania.
cześć,
Przed kolejną wizytą u mechanika postanowiłem zasięgnąć Waszej opinii odnośnie mojego problemu.
Parę miesięcy temu kupiłem Octavie w combi z 2000 roku 1.9TDI AGR, po zakupie oczywiście wymieniłem wszystkie płyny itp. dodatkowo wymieniłem przednie tarcze i wszystkie klocki hamulcowe. Po pewnym czasie (2000km) dało się odczuć podczas hamowania drgania kierownicy, który w bardzo szybkim tępię się nasilały. Pojechałem do mechanika, diagnoza - prawdopodobnie na rozgrzanych tarczach wjechałem w wodę itd - trudno zdarza się - tarcze to toczenia. Odebrałem samochód, Octa hamuje idealnie jak nowa, pojeździłem chwilę i powoli znowu pojawiały się drgania które znowu bardzo szybko się nasilały. Wizyta u mechanika diagnoza wadliwe tarcze (po przetoczeniu tarcz nie dało się ich reklamować) - wymieniliśmy tarcze i klocki na nóweczki. Odebrałem Octe jeździ super i znowu po ok 2500 czuć drgania podczas hamowania które znowu się bardzo szybko nasilają!! Co się dzieje?? Nie wierzę, że po raz kolejny wjechałem w wodę, nie wierzę że tarcze znowu są wadliwe!! Co może być inna przyczyną takiego zachowania?
Dodam że:
- drgania występują tylko podczas hamowania, normalnie samochodzik jeździ idealnie prosto (puszczając kierownice),
- mechanik, który montował tarcze jest to gość sprawdzony, naprawia mi nie tylko Octavie naprawia również samochody znajomym - zero zastrzeżeń (nie wie jeszcze ze po raz 3 usterka jest identyczna)
- tarcze i klocki jakie zostały zamontowane pochodzą ze sklepu, są to części fabrycznie nowe
Jeżeli ktoś ma pomysł co mógłbym sprawdzić zamiast wymieniać znowu tarcze (lub toczyć) będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
-
-
podstawa to nie jakieś tarcze tylko w miarę dobre tarcze i nie jakieś klocki za 30 zł tylko jakiejś lepszej firmy np. TRW, ATE, FERRODO. Ja wymieniłem wczoraj tarcze na Mikoda GT Series może nie jest to jakaś szałowa firma ale różnica w hamowaniu jest jak dla mnie ogromna. Do tego klocki TRW. Oczywiście to wszystko zależny ile chcesz na to przeznaczyć. Ale podepnę sie pod temat z innym pytaniem bo mam inny problem z hamulcami. U mnie problem polega na tym ze hamulce chodzą prawidłowo za 1 naciśnięciem a jak odpuszczę troszkę pedał i później znowu przyciskam to hamulce robią się wyższe , twarde i słabsze jak bym traciły wspomaganie miał ktoś kiedyś podobne objawy?? czy może to być powodem jakiej usterki Vacum
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafał88ocpU mnie problem polega na tym ze hamulce chodzą prawidłowo za 1 naciśnięciem a jak odpuszczę troszkę pedał i później znowu przyciskam to hamulce robią się wyższe , twarde i słabsze jak bym traciły wspomaganie miał ktoś kiedyś podobne objawy?? czy może to być powodem jakiej usterki Vacum
Komentarz
-
-
zaraz to sprawdzę z tym króćcem zadzwoniłem do kuzyna właśnie czy to sprawdzał i powiedział ze nie zauważył tam nieszczelności ale podał mi sposób jak to sprawdzić i za chwile sie udam to zbadać
[ Dodano: Sob 25 Wrz, 10 11:49 ]
brak nieszczelności, nic nie zauważyłem a jak co to mam vacu o nr 038 145 101B i cena ok 450 zł najtaniej przeraza. jeszcze może być opcja ze pompa hamulca przepuszcza jak wam sie wydaje?
Komentarz
-
-
Pojeździłem trochę i po testowałem i zauważyłem coś nowego, tak naprawdę bicie występuje nie w momencie samego hamowania a podczas naciskania pedału hamulca.
przykład: jadę samochodem naciskam hamulec zaczyna bić kierownica ale jak gwałtowanie naciskam tak, że samochód hamuje prawie do zera to bije tylko na początku a potem w momencie jak samochód hamuje dalej nie bije już, w skrócie bije tak jakby tylko na początku procesu hamowania - ciężko to opisać - w pierwszy etapie kiedy klocek dociska tarcze, wygląda na to że jak już dociśnie tarcze przestaje bić pomimo tego że nadal hamuje! - wygląda że tarcza jest dobra bo przecież gdyby była krzywa biło by przez cały czas kiedy klocek dociska tarcze. Nie wiem już co myśleć
Komentarz
-
-
ja też mam ten sam problem na nowych tarczach zrobiłem 4000km i jak hamuję to na początku bije a potem przestaje, ewidebtnie czuć że samochód skokami hamuje, wydaje mi się że to wina tarcz, bo jak założyłem nowe to przez pierwsze kilometry było ok. Problem jak wspomniał kolega wyżej może być w zbyt ciasnych tłokach w cylindrze, ja taka mam że w prawym przednim kole koło to grzeje mi się mocniej niż lewe. Wielokrotnie demontowałe , dwóch mechaników patrzyło na to nikt nie stwierdził zapieczenia tłoka wymieniłem przewód i dalej się grzeje, pewnie nic by się nie działo gdybym nie pojechał do Chorwacji 2 tys km. w upale zrobiło swoje, po powrocie do polski mam takie bicie jakby przegżał tarcze. Wydaje mi się również że tylko jedna tarcza moze być pokrzywiona ponieważ bicie nie jest tak intensywne jak było za czasów starych jescze tarcz hamulcowych, zapytam może co zrobić aby to prawe koło tak się nie grzało czy to przypadkiem nie jest wina krzywego docisku?????
Komentarz
-
-
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania.
Zamieszczone przez Dudekcześć,
Przed kolejną wizytą u mechanika postanowiłem zasięgnąć Waszej opinii odnośnie mojego problemu.
Parę miesięcy temu kupiłem Octavie w combi z 2000 roku 1.9TDI AGR, po zakupie oczywiście wymieniłem wszystkie płyny itp. dodatkowo wymieniłem przednie tarcze i wszystkie klocki hamulcowe. .
A w jakim stanie masz heble na tylnej osi? Auto ma pewnie z 200 tys nalotu i jeśli nikt tam nie zaglądał to pewnie z hamulcem cieniutko. Paradoksalnie, przez to że możesz mieć słabe heble z tyłu pali Ci tarcze z przodu bo przy normalnym hamowaniu przód "bierze" dużo wcześniej niż tył (który notabene na rolkach na przeglądzie może wychodzić teoretycznie w normie bo diagnosta ciśnie pedał do podłogi, trzeba by zrobić pomiar jednocześnie na dwóch osiach).
Pozdrawiam,
Komentarz
-
-
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dudekwygląda że tarcza jest dobra bo przecież gdyby była krzywa biło by przez cały czas kiedy klocek dociska tarczepozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
jedna sprawa to faktycznie luz na łożyskach z przodu, ale identyczne objawy miałem w audiku, standardowo ze względu bardzo niski koszt wymieniałem tarcze razem z klockami (naprawdę koszt na przednią oś ~ 150PLN) i każdorazowo bicie podczas hamowania, dodatkowo co ~ 20kkm luz na łożyskach, niby ten typ tak ma... ale nie do końca, po zakupieniu twardszych klocków zaczął mnie męczyć pisk klocków podczas normalnej jazdy bez wciskania pedału hamulca. Okazało się że tłok na lewym zacisku nie chował się do końca, gumka osłaniająca była pęknięta czego nie zauważyłem i syf dostał się pomiędzy tłok i uszczelnienie, z prawej strony było nie lepiej. Kupiłem zestaw naprawczy i rozkręciłem zaciski dokumentnie, wyczyściłem, poskładałem i problem się skończył...
Komentarz
-
-
Mam to samo ale w VW :cry: to samo wszystko zapewne bo Octa 1 to to samo co Mk4. Kupiłem go na oryginałach jeszcze, które też były wygięte, zmieniłem więc na Brembo Maxx + Ferodo, po 2 tyś się wygięły a już po 1 tyś czułem, że coś nie tak przy hamowaniu auto żabkuje. Zmieniłem na ATE wygięły się po 1 tyś. Przetoczyłem Brembo Maxx i znowu się wygięły. Ostatnio kupiłem Mikode + Breck i już po 1 tyś czuję, że się podgięły. Zdecydowałem się, że wymienię piasty + łożyska i nowy komplet tarcz lub te które mam przetoczę. Pomimo, że mechanik twierdzi, że sprawdzał moje piasty i mają dopuszczalne bicie ale już nie pamiętam jakie bo to było ze 2 lata temu i niezbyt wtedy byłem zorientowany w tym wszystkim. Jeszcze poczekam aż się bardziej wygną i chyba wymienię tak jak pisałem jeśli to nie pomoże to już więcej kasy nie będę wydawał na hamulce. Dodam, że mam identycznie czuć bicie jak się lekko hamuje, jak mocno wcisniesz hamulec na początku, później nie czuć. Dodatkowo przy dużej prędkości drga kiera.
Komentarz
-
-
Jak przy pewnej prędkości zaczyna drgać kierownica a powyżej przestaje to masz problem z kołami... niewyważone, zdeformowane lub krzywe.
To jest pierwsze co powinno się sprawdzić przy biciach na kierownicy.
Wyważyć 4 koła i jak bicie nie ustąpi to zmienić tył na przód i jak ustąpi to masz diagnoze.
Natomiast bicie przy hamowaniu to tak jak pisałem wcześniej i gumy też lub coś czego nie przerabiałem .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xploJa mam wszystko ok wyważone nawet przy prędkości maxymalnej koła nie drgają, po za tym zmieniałem i opony i felgi bo też myślałem, że może to jest winą. Ostatnio nawet musiałem wymienić przednie amortyzatory bo jeden ciekł - zdecydowanie lepiej się kieruje jednak i tak się wyginają tarcze.
przy delikatnym hamowaniu też odczuwałem bicie. Co się okazało zamontowane klocki te zewnętrzne o jakieś 3 mm wystawały poza obrys tarczy przy piaście i to powodowało bicie po zeszlifowaniu powstałego garbiku bicie znikneło :lol:ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
to ja napisze coś od siebie pod warunkiem ze hamulce u ciebie to model FS-III
Borykałem się przez ponad rok z biciem kiery w toledo z 2001r.
Wymieniałem tarcze wraz z nowymi klockami 4 razy.
Za czołem od ATE PD +klocek ATE po miesiącu kiera znów bila, potem przyszedł czas na oryginalne tarcze i klocki z salonu skody i znow to samo bije.
No to zaciski powędrowały do piaskowania, nowe tłoczki i uszczelki , wszystko pięknie wyczyszczone nasmarowane założone nowe tarcze zimmermann + klocki Textar ,miesiąc minął uśmiech na twarzy w końcu jest dobrze ale miesiąc później znów kiera bije.
Mowie o nie teraz zakładam jakieś tarcze mocniejsze a wiec padło na Zimmermann Sport + Klocek Textar i to tez nic nie dało dalej kiera bija.
W końcu postawiłem sprawę jasno wymiana hebli na większe.
Zestaw od mocniejszego motorku czyli
Używane zaciski pod tarcze 288mm ,jarzma , zwrotnice, Klocki Textar + tarcze Zimmermann Sport
Ku mojemu zaskoczeniu po 3 miesiącach zero Bicia Kiera.
obecnie od listopada zrobione 16tys km i zero bicia czyli prawie rok.
Komentarz
-
Komentarz