[O1] Falowanie turbiny od 3 tys. obr.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • imported_Dżony
    Classic
    • 2009
    • 2

    [O1] Falowanie turbiny od 3 tys. obr.

    Sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytania
    Ja również mam taką samą jednostkę napędową i też przy wymianie oleju spotkałem się z masłem na wewnętrznej stronie korka i trochę na bagnecie, choć w przeciwieństwie do Ciebie nie znalazłem żadnej pieniny w zbironiczku wyrównawczym.

    Człowiek od wymiany oleju też mnie zaczął straszyć niestworzonymi historiami o wymianie uszczelki itd.
    Olałem te gadki bo sam wcześniej poczytałem o tej przypadłości, przy czym zauważyłem że to często spotykany objaw w 1.8 20V i choć sprawę u siebie na bieżąco obserwuję to mimo wszystko powiem Ci tak: nie popadaj w panikę chłopie.

    Ja od wymiany oleju byłem już dwa razy w Niemczech (dystans: dwa razy niecałe 2000km.) jeździłem sporo po mieście i zbliżam się do kolejnej wymiany. Dodam że wybieram się wymieniac olej w to samo miejsce, bo olej wymieniam tam od zawsze. Zadam sobie trudu, poszukam tego "majstra" i spytam go jak to z tą wymianą uszczelki. Bo jak narazie prawie 10tyś.km. od wymiany i nic się nie dzieje.
    Majonez czasem jest, czasem znika, auto chodzi normalnie, nie kopci, nie szarpie, żadnych niepewnych sytuacji w eksploatacji. Bajka...

    Widać może to taka taktyka pt. "nawciskajmy gościowi prewencyjnie do łba bzdur, a nóż spęka a nam wpadnie robota za fajną kaskę" bo jak narazie żadnych empirycznych dowodów na potwierdzenie tezy o uszczelce pod głowicą u siebie nie znalazłem.
  • majorek01
    Classic
    • 2008
    • 9

    #2
    [O1] Falowanie turbiny od 3 tys. obr.

    Witam
    Mam od jakiegoś czasu problem z ciśnieniem doładowania. VAG-COM nie wyświetla żadnych błędów, auto nie wpada w tryb awaryjny. Prędkość maksymalna jest raczej niezmienna, samochód rozpędza się na każdym biegu dobrze, nie zamula.
    Jeśli przyśpieszam nie przekraczając 3 tys. obr. to jest OK. Powyżej tej wartości ciśnienie zaczyna mi falować, słychać takie delikatne świstanie. Ciśnienie rośnie i opada regularnie. Chociaż gaz mam wciśnięty do oporu to turbina zamiast podawać w miarę stałe ciśnienie doładowania to podaje raz mniejsze raz większe (ale dopiero powyżej 3 tys.) Dziś zrobiłem logi na 3 i na 4 biegu. Widać jak ciśnienie warjuje. Podmieniałem zaworek N75 z innego TDI-ka i jest to samo. Co może być powodem takich skoków ciśnienia doładowania? Czy układ dolotowy może być nieszczelny? Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję.

    Poniżej zamieszczam logi z trzech grup razem (003, 008, 011) na 3 i na 4 biegu:





    Oraz logi na 3 biegu każda grupa oddzielnie.

    http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23560.html - 3 bieg - grupa 003
    http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23563.html - 3 bieg - grupa 008
    http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23562.html - 3 bieg - grupa 011

    Musiałem dodać linki ponieważ nie wiem dlaczego ale nie załączają mi się zdj. poszczególnych logów.
    Proszę zerknijcie na to. Dziękuję.

    Komentarz

    • songohou
      Drive
      • 2010
      • 43

      #3
      Mnie męczy podobny problem, zamówiłem już kabelek aby zrobić pomiary, ale zauważyłem również (na turbinę raczej nie stawiam, bo ma dopiero 20kkm przebiegu) że w wężyku podającym paliwo mam pęcherze powietrza długości 2-3cm, ewidentnie mam gdzieś nieszczelność w układzie zasilania paliwem, w weekend zmieniam filtr paliwa wymienię wężyki i zobaczę bo w chwili obecnej stawiam właśnie na to. Dodatkowo po lekturze forum audi (mój drugi wóz) zanabyłem również pompkę ręczną paliwa (gruszkę) z zaworkiem zwrotnym.
      http://www.majkadesign.pl/

      Komentarz

      • majorek01
        Classic
        • 2008
        • 9

        #4
        Raczej to nie są pęcherzyki powietrza w układzie zasilania paliwem. Większość aut ma tam trochę pęcherzyków. Przebieg mego auta to 230 tys. (przynajmniej tyle jest na zegarze). Turbina pompuje mi trochę więcej niż powinna. Auto kupiłem już po jakimś delikatnym chipie, nie wiem ile ma KM bo nie byłem na hamowni. Czy jeśli turbina by przeładowywała to wyskoczyłyby jakieś błędy na Vag-Com'ie?

        Komentarz

        • Zoltar
          Rider
          • 2005
          • 722

          #5
          Auto ma seryjne główne mapy sterownika, i jest to silnik AHF
          Trzeba obejrzeć prace sztangi
          www.soft-car.pl
          www.chiptuning-gdansk.pl


          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
          - Wyłączanie DPF
          - Hamownia Obciążeniowa

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #6
            Mi to wygląda na zaworek N75. Widać sie juz kończy i nie potrafi trzymać cisnienia stąd takie skoki w góre potem obcina za pono i znów za mało. Takie falowania To jest duża szansa że N75. Nie ukrywam, że może też coś miec do tego przepływomierz.

            Jak masz możliwość podmien i to i to od jakiegoś zaprzyjażnionego forumowicza na testy.

            Puki co możesz wypiąc wtyczne przepływomierza wtedy auto dostanie default ustawienie nie bedzie dynamiczne ale jak zrobisz logi zobaczysz czy tez wariuje cisnienie. Choć po wypięciu przepływki powyzej 3tys rpm bedziesz miał cieżko wejść a i log może być też oszukany. Ale co szkodzi sprawdzić ..

            Ja stawiam na N75 moze i przepływka ..
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez majorek01
              Trzeba obejrzeć prace sztangi
              również od tego bym zaczął ze względu na to że turbina dosyć późno wstaje
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • majorek01
                Classic
                • 2008
                • 9

                #8
                To nie jest silnik AHF tylko AGR - 90 KM, czyli turbina nie ma zmiennej geometrii łopatek, turbo z WG nie jest sterowane podciśnieniem, więc też mam rozruszać sztangę? Myślałem że to się robi tylko w silnikach 110 konnych.
                Dziś, albo po jutrze podłącze dwa przewody razem od N75 (omijając ten zawór) i zobaczę co się będzie działo. Podepnę też diodę pod przepływkę. Zrobię ewentualnie logi i opiszę jak zachowywało się auto.
                Dzięki za pomoc. Później się odezwę.

                Komentarz

                • cysterniarz
                  RS
                  • 2008
                  • 1887
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  majorek01, posprawdzaj węże i połaczenia, czasem sparcieje, załamuje się i jest notlauf. N75 zostaw bo pracuje do 70% i jest ok. Zobacz dolot czy nie wystąpiła nieszczelność gdzieś na oringu. Przepływka pracuje b.ładnie więc bym ją zdecydowanie wykluczył.

                  Komentarz

                  • majorek01
                    Classic
                    • 2008
                    • 9

                    #10
                    Dziś ominąłem zaworek N75. Podczas jazdy turbina pompowała między 0,5 a 0,6 bara i ta wartość się utrzymuje podczas przyśpieszania (kostka on N75 odłączona) i oczywiście wywaliło mi błąd, ale to normalne (bo komp nie widział zaworka N75). Wtedy ciśnienie nie falowało, bo było za małe żeby zostało zredukowane. Mam logi z tego pomiaru i zamieszczę je po jutrze.
                    Później znów podłączyłem węże jak trzeba i odpiąłem wtyczkę od przepływki. Podpiąłem pod 4 i 5 pin diodę. Podczas próby na drodze turbina znów falowała. Ciśnienie rosło i opadało mimo wciśniętego gazu w podłogę. Logi też wrzucę w sobotę.
                    Czyli na to wygląda że przepływka jest OK, tak?
                    Usunąłem też dziś EGR. Całkiem wywaliłem ten zawór, zaślepiłem wąż i zamiast go jest teraz rura o średnicy 52 mm. Tam na pewno jest wszystko szczelne, nowa uszczelka, nie ma żadnych przedmuchów.
                    Rozbiorę jeszcze cały układ dolotowy i wyczyszczę przy okazji IC, zobaczę czy przy połączeniach (przy obejmach) nie ma nieszczelności (oleju).
                    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      To nie jest silnik AHF tylko AGR - 90 KM, czyli turbina nie ma zmiennej geometrii łopatek, turbo z WG nie jest sterowane podciśnieniem, więc też mam rozruszać sztangę?
                      tak dokładnie tą sztangę miałem na myśli. W AGR nie odpowiada za ruszanie kierownicami tylko za otwieranie i zamykanie "klapki". Przypuszczenie jest że ta "klapka" nie domyka się do końca i, lub zawór który nią steruje dopadła korozja
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • majorek01
                        Classic
                        • 2008
                        • 9

                        #12
                        Już mam nowe logi. Poniżej są zamieszczone:
                        - logi po zrobieniu bajpasu (ominięcie N75) - 3 bieg - grupa 011 - http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23901.html
                        - bajpas - trzy grupy razem 003, 008,011 - 3 bieg - http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23902.html
                        - oraz logi po włożeniu diody w przepływomierz - 3 bieg - http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23900.html
                        Nie wiem czy wartości są dobre. Proszę rzućcie okiem.
                        Dziś sprawdziłem dolot. Jest szczelny. Wyczyściłem IC. Rozruszałem sztangę. Nie jest skorodowana ma się dobrze przynajmniej wizualnie (ten pręt i "gruszka" wyglądają OK). Wymieniłem też przewód idący od N75 do turbiny. Po złożeniu wszystkiego zauważyłem że dalej są wahania ciśnienia doładowania ale ich częstotliwość się zwiększyła, to znaczy że wcześniej ciśnienie skakało co ok 3-4 sekundy, a teraz 1 lub 2 razy na sekundę. Słychać takie charakterystyczne przerywane syczenie.
                        A turbina mi nie przeładowuje? Może podaje za duże ciśnienie i zawór N75 upuszcza co jakiś czas? Sam już nie wiem.
                        Niżej wrzuciłem logi robione po wymianie przewodu i rozruszaniu sztangi:
                        - 011 - http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23896.html
                        - 010, 011 - http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23897.html
                        - 003, 008, 011 - http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23898.html
                        -http://vaglog.rtnet.pl/majorek01_23899.html

                        Może coś z tych logów da się wywnioskować. Logi są robione bez zaworu EGR - został całkowicie usunięty. Brak jakichkolwiek błędów po diagnozie Vag -Com'em.

                        [ Dodano: Pon 04 Paź, 10 16:57 ]
                        Mam jesze jedno spostrzeżenie, a raczej to spostrzeżenie Zoltara, chodzi m io to że "Auto ma główne mapy sterownika od silnika AHF, 110 konnego". Czy to może powodować takie dziwne zachowanie się ciśnienia dołądowania?
                        Silnik AHF na całkiem inne mapy sterownika niż AGR i ciekawe, czy u mnie widać skutek tej różnicy, czy może powód jest inny. W AHF-ie turbina jest sterowana podciśnieniem a w AGR nie, może tu jest ten problem. Jak myślicie?

                        [ Dodano: Sro 06 Paź, 10 20:37 ]
                        JUŻ ROZWIĄZANY PROBLEM !!!
                        WINNE BYŁY MAPY OD AHF-a. DZIŚ ZMIENIŁEM NA TE OD AGR I WYSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY. TURBINA POMPUJE STABILNIE, CIŚNIENIE NIE SKACZE, NAWET NA WYSOKICH OBROTACH JEST WŁAŚCIWE I SIĘ NIE WAHA.
                        DZIĘKI ZA ZAINTERESOWANIE TEMATEM. WRESZCIE MAM TO Z GŁOWY.

                        Komentarz

                        Pracuję...