Witam kolegów, jestem posiadaczem Octavki 2.0 TDI silnik BKD od 5 dni, dzisiaj jak bawiłem się w zmianę żarówek wewnątrz auta, usłyszałem dziwny pisk spod maski, bardzo wysoka częstotliwość dobiegający gdzieś z lewej strony silnika spod plastikowej osłony. Niestety nie byłem w stanie zlokalizować skąd dokładnie się wydobywa. Pisk ten znika po wyłączeniu stacyjki po jakiś 15 sekundach, i pojawia się przy jej załączeniu. Przy chodzącym silniku trudno jest cokolwiek usłyszeć. Ma może ktoś jakiś pomysł co to może być??? Pozdrawiam. Matej...
Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)
Auto 2007 rok, przebieg 70 000 km - prawdziwe. Czy przy tym przebiegu już może zacząć się coś dziać z silnikiem??? Zauważyłem również że czasem jak stoję na wolnych obrotach, odczuwam lekkie drgniecie, tak jak by delikatnie bujneło silnikiem. Czytałem na temat drgań jakie występują w TDI i sam nie wiem czy się zamartwiać ....
Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)
matej, 1.poszukaj tematu o klapach gaszacych
sprawdzić mozna wyciągając jeden z bezpieczników ze skrzynki koło akku- jesli pisk ustapi to bedzie klapa
2. takie kołysanie, problem z uruchomieniem i dziwne metaliczne dźwieki spod maski to może być koło dwumasowe
ale zacząlbym od klapy
słyszałem juz o takiej usterce, porozmaniaj z tym kolega z tego co wiem mial te same objawy, jezeli chodzi o pisk pod plastykowa oslona. Z tego co pamietam to on miał ten pisk pod plastykowa osłona podszybia, tam gdzie jest sterownik silnika.
Witam ponownie, dziękuje za wskazówki, okazało się niestety że mam uszkodzoną klapkę gaszącą. Dzisiaj wyciągnąłem klapkę z EGR, nie były bardzo zabrudzone. Otworzyłem obudowę od strony elektroniki i okazuje się że trybiki są w porządku. Kiedy podłączyłem wtyczkę zauważyłem że silniczek próbuje zamknąć klapkę i za chwile dostaje jakby sygnał do jej otwarcia i tak cały czas.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Moim zdaniem wyłamane dwa ząbki na zębatce są efektem właśnie takiej pracy silniczka, co wskazuje na usterkę elektroniki. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym dalej zrobić??? Pozdrawiam....Matej...
Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)
matej, pod tym jasnym kołem zębatym powinna być ścieżka potencjometru. Spróbuj psiknąć tam jakimś płynem do styków ( tylko nie WD40 ) może się polepszy.
BTW. Czy gdy tak pracuje w tą i z powrotem "próbowałeś" pomóc delikatnie silnikowi poprzez lekkie popchnięcie tej jasnej zębatki? Daje radę przekręcić dalej czy nie?
Całą płytkę przeczyściłem, ścieżki też, sprawdziłem miernikiem oporność zmienia się liniowo, miałem wszystko rozebrane na części. Próbowałem również lekko popchnąć palcem w kierunku zamknięcia klapki, ale silniczek "trzyma" opór i nie pozwala na zamknięcie. Podejrzewam tu jakąś awarie elektroniki, pytanie czy można dorwać gdzieś samą płytkę???
Tak, są dwa scalaki parę rezystorów, diody... Jak już się wziąłem za to, to pojechałem na całego żeby nie wyciągać dwa razy. Rozbiera się całkiem prosto, gorzej było ze złożeniem, z nabiciem ośki w korpus, ale się udało.
Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)
No mówiłeś, mówiłeś, a raczej pisałeś... Pytanie co dalej z tym fantem, jak na razie nie mam żadnych problemów z odpalaniem i gaszeniem silnika, zero błędów w vagu. Klapka cały czas w pozycji pionowej, otwiera ją sprężyna. Silniczek pracuje jakiś czas pomimo iż nie obraca klapki to się wyłącza. Nie wiem jeszcze od czego to zależy bo raz wyłączy się szybciej a raz później. Tylko ten pisk mnie irytuje no i świadomość że coś nie jest tak... Spotkał się ktoś z chorobą "szalonych diesli"????
Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)
Komentarz