Dziwny pisk spod maski???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • haast
    Classic
    • 2011
    • 2

    Dziwny pisk spod maski???

    Zamieszczone przez eaglemirek
    kamila, Gratki To myślę że pojawisz się w Lajkonikowie aby się pochwalić
    No niestety- dzisiaj wylądowałam w szpitalu, ale oczywiście uciekłam. Także zamykam sprawy w pracy i jadę do łóżka.

    [ Dodano: Czw 03 Mar, 11 08:33 ]
    Zamieszczone przez domisnis
    Albo co 6 naprawa, zderzak gratis
    Już coraz ciężej dopasować nowe zderzaki
  • matej
    Drive
    • 2010
    • 57

    #2
    Dziwny pisk spod maski???

    Witam kolegów, jestem posiadaczem Octavki 2.0 TDI silnik BKD od 5 dni, dzisiaj jak bawiłem się w zmianę żarówek wewnątrz auta, usłyszałem dziwny pisk spod maski, bardzo wysoka częstotliwość dobiegający gdzieś z lewej strony silnika spod plastikowej osłony. Niestety nie byłem w stanie zlokalizować skąd dokładnie się wydobywa. Pisk ten znika po wyłączeniu stacyjki po jakiś 15 sekundach, i pojawia się przy jej załączeniu. Przy chodzącym silniku trudno jest cokolwiek usłyszeć. Ma może ktoś jakiś pomysł co to może być??? Pozdrawiam. Matej...
    Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
    Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      matej, TTTM
      jakis zawór sie rozładowuje prawdopodobnie
      albo zaczyna się klapa gasząca :diabelski_usmiech
      z którego roku auto i jaki przebieg?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • matej
        Drive
        • 2010
        • 57

        #4
        Auto 2007 rok, przebieg 70 000 km - prawdziwe. Czy przy tym przebiegu już może zacząć się coś dziać z silnikiem??? Zauważyłem również że czasem jak stoję na wolnych obrotach, odczuwam lekkie drgniecie, tak jak by delikatnie bujneło silnikiem. Czytałem na temat drgań jakie występują w TDI i sam nie wiem czy się zamartwiać ....
        Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
        Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          matej, 1.poszukaj tematu o klapach gaszacych
          sprawdzić mozna wyciągając jeden z bezpieczników ze skrzynki koło akku- jesli pisk ustapi to bedzie klapa
          2. takie kołysanie, problem z uruchomieniem i dziwne metaliczne dźwieki spod maski to może być koło dwumasowe
          ale zacząlbym od klapy

          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • czyzyk64
            Elegance
            • 2008
            • 866

            #6
            słyszałem juz o takiej usterce, porozmaniaj z tym kolega z tego co wiem mial te same objawy, jezeli chodzi o pisk pod plastykowa oslona. Z tego co pamietam to on miał ten pisk pod plastykowa osłona podszybia, tam gdzie jest sterownik silnika.

            z drganiem silnika na wolnych obrotach, hmmmm moze faktycznie zaczynac sie dwumasa, ale jak dla mnie to za mało objawow jak na dwumase.
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • oolsztyniak
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6647
              • Superb II combi (3T5)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Dwumasa wydawałaby dzwięk , że coś ja bierze
              A nie tylko lekkie szarpnięcie.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz

              • matej
                Drive
                • 2010
                • 57

                #8
                Witam ponownie, dziękuje za wskazówki, okazało się niestety że mam uszkodzoną klapkę gaszącą. Dzisiaj wyciągnąłem klapkę z EGR, nie były bardzo zabrudzone. Otworzyłem obudowę od strony elektroniki i okazuje się że trybiki są w porządku. Kiedy podłączyłem wtyczkę zauważyłem że silniczek próbuje zamknąć klapkę i za chwile dostaje jakby sygnał do jej otwarcia i tak cały czas.
                W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                Moim zdaniem wyłamane dwa ząbki na zębatce są efektem właśnie takiej pracy silniczka, co wskazuje na usterkę elektroniki. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym dalej zrobić??? Pozdrawiam....Matej...
                Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
                Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  matej, pod tym jasnym kołem zębatym powinna być ścieżka potencjometru. Spróbuj psiknąć tam jakimś płynem do styków ( tylko nie WD40 ) może się polepszy.

                  BTW. Czy gdy tak pracuje w tą i z powrotem "próbowałeś" pomóc delikatnie silnikowi poprzez lekkie popchnięcie tej jasnej zębatki? Daje radę przekręcić dalej czy nie?
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • matej
                    Drive
                    • 2010
                    • 57

                    #10
                    Całą płytkę przeczyściłem, ścieżki też, sprawdziłem miernikiem oporność zmienia się liniowo, miałem wszystko rozebrane na części. Próbowałem również lekko popchnąć palcem w kierunku zamknięcia klapki, ale silniczek "trzyma" opór i nie pozwala na zamknięcie. Podejrzewam tu jakąś awarie elektroniki, pytanie czy można dorwać gdzieś samą płytkę???
                    Załączone pliki
                    Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
                    Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Woow! Postarałeś się! Czy na tej płytce z drugiej strony są jakieś elementy elektroniczne ( jakiś układ scalony itd ) czy tylko to co widać?
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • matej
                        Drive
                        • 2010
                        • 57

                        #12
                        Tak, są dwa scalaki parę rezystorów, diody... Jak już się wziąłem za to, to pojechałem na całego żeby nie wyciągać dwa razy. Rozbiera się całkiem prosto, gorzej było ze złożeniem, z nabiciem ośki w korpus, ale się udało.
                        Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
                        Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez matej
                          okazało się niestety że mam uszkodzoną klapkę gaszącą
                          i teraz sakramentalne "A nie mówiłem" :diabelski_usmiech
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • matej
                            Drive
                            • 2010
                            • 57

                            #14
                            No mówiłeś, mówiłeś, a raczej pisałeś... Pytanie co dalej z tym fantem, jak na razie nie mam żadnych problemów z odpalaniem i gaszeniem silnika, zero błędów w vagu. Klapka cały czas w pozycji pionowej, otwiera ją sprężyna. Silniczek pracuje jakiś czas pomimo iż nie obraca klapki to się wyłącza. Nie wiem jeszcze od czego to zależy bo raz wyłączy się szybciej a raz później. Tylko ten pisk mnie irytuje no i świadomość że coś nie jest tak... Spotkał się ktoś z chorobą "szalonych diesli"????
                            Były: Fiat 126P 0.65 - 21 KM / VW Passat 1.6 - 110 KM / Volvo V40 2.0T - 170 KM 290 Nm
                            Jest: Skoda Octavia II 2.0 TDI - 152 KM 353 Nm ;-)

                            Komentarz

                            Pracuję...