tarcze tył, piski, opory toczenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • celtics
    Classic
    • 2009
    • 28

    tarcze tył, piski, opory toczenia

    No a ja właśnie zostawiłem 800 zł i mam nowy napinacz. Stary okazał się być w idealnym stanie, no ale cóż będę spał spokojnie i miał najdroższy przycisk do papieru
  • yosssarian
    Drive
    • 2008
    • 79

    #2
    tarcze tył, piski, opory toczenia

    Witam, szukałem i nie mogłem znaleźć - jak było proszę admina o skasowanie tematu.

    Tarcza po stronie kierowcy z tyłu jest do wymiany - na oko brzydko wygląda, z tyłu też coś popiskuje w hamulcach ale raczej z drugiej strony, hamowanie odbywa się normalnie, felgi się nie grzeją ale tylne koła nie obracają się zbyt swobodnie tzn jest trochę opór - nie jest to też związane z hamulcem ręcznym.

    Co to moze być? Oczywiście sam tego nie zrobię, na pewno wymienię tarcze i klocki tył (wezmę prawdopodobnie Boscha) Natomiast chciałbym wiedzieć co moze być jeszcze do wymiany - (gdyby przy okazji koledzy podali mi szacunkowe ceny byłoby super a jak nie to podzwonię po sklepach tylko poprosze nazwy części)

    Z góry dzięki za pomoc.
    ___________
    Octavia SEDAN SLX 1,9 TDI ASV (110 KM)

    Komentarz

    • maxpaynemm
      RS
      • 2008
      • 1764
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      yosssarian, zawsze możesz sprawdzić czy ten opór to przez hamulce. Wystarczy że albo zdejmiesz zaciski, abo cofniesz trochę tłoczki do tyłu.

      Przyczyn oporów toczenia może byc kilka:

      1. Nie cofający się tłoczek hamulcowy
      2. Skorodowany tłoczek, prowadnice itp. i dlatego nie odbija.
      3. W skrajnych przypadkach może do tego przyczynić sie też stary i wyeksploatowany płyn hamulcowy.

      Jeśli powodem nie będą hamulce to pozostają już tylko do wymiany łożyska kół - może kończy się ich żywot.

      Co do cen to trudno mi się wypowiedzieć bo nie robiłem jeszcze ale jesli to łożyska to pewnie około 200PLN za szt. plus robota.

      Powodzenia
      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • aronO1
        Classic
        S_OCP Member
        • 2007
        • 24

        #4
        Zamieszczone przez maxpaynemm
        yosssarian, zawsze możesz sprawdzić czy ten opór to przez hamulce. Wystarczy że albo zdejmiesz zaciski, abo cofniesz trochę tłoczki do tyłu.

        Przyczyn oporów toczenia może byc kilka:

        1. Nie cofający się tłoczek hamulcowy
        2. Skorodowany tłoczek, prowadnice itp. i dlatego nie odbija.
        3. W skrajnych przypadkach może do tego przyczynić sie też stary i wyeksploatowany płyn hamulcowy.

        Jeśli powodem nie będą hamulce to pozostają już tylko do wymiany łożyska kół - może kończy się ich żywot.

        Co do cen to trudno mi się wypowiedzieć bo nie robiłem jeszcze ale jesli to łożyska to pewnie około 200PLN za szt. plus robota.

        Powodzenia
        nawiązując do łożysk - od jakichś 80tys mechanik sugeruje mi wymianę łożysk bo głośne (w kabinie tylko szumi) i tak jakoś ciężko obracają - mam oryginalne od nowości a nalatane w sumie 170tys - jak zaczną buczeć to się wymieni - przód już nie jest oryginalny - samo zycie - dziwne dzwieki mam w lewym przodzie praktycznie od nowości - mechanicznie bez zarzutu - czasem lepiej nie 'tykać' jak jest ok -
        jestem przewrażliwiony na dzwięki, ale niektóre musiałem pokochać - bez sensu wymieniać jak działa bez zarzutu.
        Nie ma idealnych wozideł.
        Piski przy hamowaniu? hmmmm jakość klocków sie kłania czasem partia taka piszcząca jakaś - pisk często nie oznacza pogorszenia właściwości.
        "za mało mocy - na razie ....."
        a teraz mi wystarcza i nie oddam jej chyba, że po śmierci mojej lub jej.

        Komentarz

        • Mechanic
          Drive
          • 2010
          • 40

          #5
          Wyklucząłbym raczej płyn hamulców,gdyby był stary lub mocno zużyty,to samochód podczas hamowania zachowywał by się zupełnie inaczej. Moim zdaniem powinieneś dokładnie sprawdzić tłoczek hamulcowy który może nie odbijać . Stąd ten opór.
          www.mechanic.pl - Najlepszy warsztat samochodowy w Warszawie !

          Komentarz

          • maxpaynemm
            RS
            • 2008
            • 1764
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Mój ojciec w swoim autku maił podobnie - szum łożysk (a myślał ze to z zacisków hamulcowych) i wieksze opory toczenia. Po wymianie łożysk nastała błoga cisza a spalanie spadło o 3 litry
            Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            Pracuję...