Witam. Mam Octavię 1,6 (74 kW) benzyna i sekwencyjny gaz, na którym przejechałem ok.100 tyś. km (przebieg 170 tyś) i od pewnego czasu mam problem z pierwszym porannym rozruchem. Muszę trochę dłużej kręcić, nim silnik "zaskoczy". Później jest już wszystko ok., nawet jeżeli autko postoi kilka godzin. wymieniłem świece na nowe, ale to nic nie dało. Może ktoś miał podobny przypadek i wie jaka jest przyczyna.
Pozdrawiam.
Witam. Mam Octavię 1,6 (74 kW) benzyna i sekwencyjny gaz, na którym przejechałem ok.100 tyś. km (przebieg 170 tyś) i od pewnego czasu mam problem z pierwszym porannym rozruchem. Muszę trochę dłużej kręcić, nim silnik "zaskoczy". Później jest już wszystko ok., nawet jeżeli autko postoi kilka godzin. wymieniłem świece na nowe, ale to nic nie dało. Może ktoś miał podobny przypadek i wie jaka jest przyczyna.
Pozdrawiam.
Podobny przypadek miałem w Peugocie 1,4 z gazem odpowiedzialna była pompa paliwa (zawieszała się) wymiana pomogła w 100%.
Przyczyną usterki pompki brak odpowiedniej ilości paliwa w zbiorniku (stała rezerwa) :P
kamama,
Może to też być uszkodzony czyjnik temperatury silnika gdy odpalasz zimny silnik na benzynie nie podaje wystarczającej ilości paliwa ( ssanie ).
Pozdrawiam.
Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Też trochę szperałem na forum by znaleźć jakieś informacje o tym, gdyż też mam ten problem.
Wymieniłem świece i kable zapłonowe. Wszystko NGK. I problem - jeśli to można nazwać problemem (ale przecież to denerwuje) został nadal.
Bardziej prawdopodobna jest teza tomus7, sam ostatnio podczas tankowania nie przekraczam połowy baku..muszę to zmienić w najbliższym czasie. W tym tygodniu wymienię filtr paliwa i zobaczymy czy coś się zmieni, ale na frykasy nie liczę..
A tak poza tematem. Podczas odpalania zapala Ci się kontrolka od ABS-u? U mnie niestety tak, ale nie zawsze. Wyczytałem, że może to być słaby akumulator, ale nic na to nie wskazuje, żeby taki był.
Z pompą paliwową jest wszystko ok. Wczoraj był wymieniony czujnik temperatury i dzisiaj rano odpalił bez problemu. Zobaczymy co będzie w kolejne poranki. Mam nadzieję, że bedzie po problemie. Pozdrawiam.
Przed wymiana czujnika temp. mozesz jeszcze sprawdzic: Nie jezdzij na lpg tylko na Pb i zostaw zgaszony na benzynie. nastepnego dnia z rana sprawdz jak zapali. Jesli zapali to wiadomo - wina lpg (gaz dostaje sie do kolektora i wtedy bedziesz mial utrudnione odpalanie). Jesli dalej nie uda sie uruchomic to raczej czujnik do wymiany.
speede,
Witam kolega ma racje u mojego ojca tak było uszczelki w parowniku puszczały i miał za bogatą mieszanke na rozruchu, po wymianie uszczelek jest wszystko ok. A i w elektrozawoże też wymieniłem.
Komentarz