wymiana uszczelniaczy 2.0 115KM AZJ PB+LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bingis
    Classic
    • 2015
    • 7

    wymiana uszczelniaczy 2.0 115KM AZJ PB+LPG

    Cześć wszystkim.
    Pacjent to Octavia 1 2.0 PB+LPG 115KM, silnik AZJ.

    Problemem jest spore zużycie oleju, ostatnimi czasy dolewam 0,5l na 1000km.

    Zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy zaworowych, poradziłbym sobie z tym sam, bo mechanicy z którymi rozmawiałem nie są chętni do takich operacji.
    Pytania zasadnicze:
    - czy da się to zrobić w tym silniku bez rozbierania rozrządu?
    - w jakie elementy muszę się wyposażyć przed przystąpieniem do prac? wiadomo nowe uszczelniacze, ale też uszczelka pokrywy klawiatury, uszczelki kolektora z dwóch stron, coś jeszcze?
  • Kot72
    Rider
    • 2017
    • 705
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Na pewno aby uszczelniacze ? Dymi jakoś ekstremalnie ?

    Komentarz

    • bingis
      Classic
      • 2015
      • 7

      #3
      Otóż dymienia nie ma, od czasu do czasu przy odpaleniu zdarza się puścić dymka, ale nie zawsze. Za to po zgaszeniu silnika czuć zapach spalonego oleju. I nie ma tu znaczenia czy silnik ciepły, czy przejechał powiedzmy 1km z rana (przy zawożeniu dzieciaków do przedszkola).

      Komentarz

      • Kot72
        Rider
        • 2017
        • 705
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Gdzie czuć ten zapach ? Może masz wyciek ... Jaki przebieg ? Jaki olej jest zalany ?

        Komentarz

        • mariush19
          Rider
          • 2009
          • 634
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          2.0 AQY, brał mi około litra na 4-5 kkm. Nic nie dymił, nawet przy odpaleniu, świece czyściutkie, wycieków brak, pod pokrywą zaworów czyściutko. Nie wiem do dziś gdzie ten olej znikał. Zrobiłem nim w takim stanie 250 kkm,

          Komentarz

          • bingis
            Classic
            • 2015
            • 7

            #6
            Przebieg 315kkm, olej Motul 5W-30, wycieków brak, przy ostatniej wymianie świec na świecach lekko biały nalot, ale jest LPG, więc wydaje się ze ok.
            Zapach spalonego oleju czuć po wyjściu z samochodu.
            Na LPG zrobione 120kkm.
            Ostatnio edytowany przez bingis; 38644.

            Komentarz

            • Bambek1
              Elegance
              • 2015
              • 963
              • Octavia I (1U2)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Obejrzyj dokładnie motor od strony przegrody czy gdzieś nie cieknie po portkach spod pokrywy zaworów. A nie zaciąga oparów spalonego oleju przez wentylację na postoju, w korku?
              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
              Spalanie - Motostat.pl
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • bingis
                Classic
                • 2015
                • 7

                #8
                Obejrzałem silnik jak radził Bambek1, no i wygląda na to że smród oleju spowodowany będzie cieknącym olejem przy korku wlewu oleju, oraz do wyczyszczenia odma.
                W tym tygodniu ogarnę ten temat i mam nadzieję że smród oleju zniknie, ale nadal pozostaje pytanie o zużycie oleju, co z tym zrobić, bo nie ukrywam że nieco uprzykrza to życie..
                Bambek1 przez wentylację nic nie zaciąga.

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  A dookoła pokrywy zaworów nic nie podcieka, jak coś wymień uszczelkę, i pierwsze co bym zrobił to wymienił olej na 5w40.
                  5w30 ma lepkość w 100st - około 9-10 cSt a olej W40 ma około 14. Ja w swoim chwaliłem sobie stary poczciwy olej Lostos Synthetic Plus 5w40

                  Komentarz

                  • Kot72
                    Rider
                    • 2017
                    • 705
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zatamować wycieki , zrobić płukankę silnika , zmienić olej na 5w-40 a nawet 5w-50 . Można jeszcze spróbować wlać do oleju jakiś sprawdzony uszczelniacz który ograniczy pobór oleju przez uszczelniacze zaworowe . Jeśli to nie pomoże to albo godzisz się z dolewkami albo remont silnika . 315 tys mało nie jest . Przy takim przebiegu zawsze coś weźmie oleju .

                    Komentarz

                    • bingis
                      Classic
                      • 2015
                      • 7

                      #11
                      Wczoraj posprzątałem wokół wlewu oleju, był straszny bałagan, stary olej zmieszany z brudem, pomimo takiej gumowej podkładki woków wlewu ciekło po pokrywie zaworów i dalej, pewnie też na kolektor wydechowy.
                      Sprawdziłem też odmę - drożna, przeczyściłem, było trochę oleju w dolocie do przepustnicy - też wytarłem.
                      Pytanie do zorientowanych: co to za okrągły dekielek już w kolektorze dolotowym, ten mocno zapocony olejem?
                      I czy da się zdjąć tylko tę górną część kolektora (ta czarna z żółtą naklejką) bez ruszania reszty kolektora?
                      Dostęp tam słaby, a dobrze by było przejrzeć dokładnie silnik od strony przegrody i go umyć.
                      Przy odkręceniu korka oleju dosyć mocno on podskakuje - nie spada ale jednak podskakuje - pytanie jak jest wzorcowo?
                      Płukanka z wymianą oleju zrobiona ok 500km temu.

                      Zdjęcia po sprzątaniu:
                      Załączone pliki
                      Ostatnio edytowany przez bingis; 38644.

                      Komentarz

                      • mark711
                        Rider
                        • 2017
                        • 267
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Ten dekielek to zawór nadciśnienia nr 4.
                        Screenshot_20220524-195715_Office.jpg

                        Komentarz

                        • bingis
                          Classic
                          • 2015
                          • 7

                          #13
                          Aktualizacja tematu, dymienie nie jest ekstremalne, ale na postoju po prostu widać że dymi, czuć tez spalony olej wydobywający się z wydechu.
                          Pytanie czy wymiana uszczelniaczy jest w stanie zmniejszyć dymienie, czy konieczny będzie remont bloku (pierścienie+tłoki+obróbka głowicy), bo o ile na to pierwsze jestem w stanie się pokusić, to chyba na duży remont nie będę się porywał.

                          Komentarz

                          • Manix
                            Classic
                            • 2010
                            • 9
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Niestety uszczelniacze i pierścienie do wymiany. Kolega ma taki sam silnik i robił remont przy 240k.

                            Komentarz

                            Pracuję...