Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uciekający płyn ze zbiornika wyrównawczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uciekający płyn ze zbiornika wyrównawczego

    Witam,
    Od tygodnia borykam się z problemem uciekającego płynu ze zbiornika wyrównawczego. Częstotliwość dolewania płynu - bardzo często (raz na dwa dni).
    - Silnik chodzi równo i bez zakłóceń
    - temperatura odpowiednia
    - test na uszczelkę negatywny
    - nie kopci
    - nigdzie nie ma masła/majonezu, wszędzie czyściutko.
    - węże wszystkie miękkie
    - węże pracują z odpowiednią częstotliwością pobierania płynu
    - brak wycieków pod samochodem
    - nie wywala płynu górą
    co zauważyłem to mokra plama pod wycieraczką, lecz nie jest to słodkawy płyn, może to być związane z klimatyzacją.
    Na trójniku jest zaróżowienie i gdy silnik pracuje sobie na jałowym biegu to czuć pod nim płyn, lecz tu nasuwa mi sie pytanie czy podczas jazdy mogłoby uciekać aż tyle tego płynu? Wiadomo, że pod spodem jest pasek i gdy na niego kapie to po prostu ten rozprasza go na dwie strony i dodatkowo od temperatury wyparowuje.
    Zauważyłem również, że dolny wężyk od zbiornika wyrównawczego jest bardzo zagięty przez co płyn przechodzi tam tylko małą szczeliną - tu muszę skrócić go i zrobić większą przestrzeń dla przepływu płynu.
    Jakieś pomysły? Czy to może być przyczyną?

  • #2
    Albo nieszczelność na połączeniach z nagrzewnicą wewnątrz kabiny albo uszkodzona nagrzewniczka niestety.,sprawdź ręką wykładzinę czy nie jest mokra.ok
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz


    • #3
      po konsultacji z mechanikiem ten powiedział, że to nie jest płyn bo nie ma słodkawego zapachu (mam mokrą wykładzinę pod wycieraczką)
      . Dodam ze przy dłuższych trasach tego płynu mało ucieka. Przy krótkich więcej.

      Komentarz


      • #4
        Mi ucieka tylko jak jest temp na minusie. Połączenie termostat F265 i obudowa. Ucieka tak, że nie kapie. Jak temperatura jest na minusie to podczas jazdy po nagrzanym silniku nieco poleci i odparuje. Zostaje ślad czerwony wykwit. Taka przypadłosć. Dolewam ubytek co 2-3kkm. Może też masz wyciek widmo tylko, że w upały.

        Komentarz


        • #5
          Hmm.. na początku września daje samochód do mechanika żeby znalazł przyczynę bo już na prawdę nie mam pomysłów…..

          Komentarz


          • #6
            Hej, wracam. Dzisiaj chyba zlokalizowałem wyciek, pod samochodem bardzo mokro, chyba jakiś wężyk pękł. (Na ziemi nie ma plamy)
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              Węże nagrzewnicy?

              Komentarz


              • #8
                właśnie też tak podejrzewam... nigdy tam nie zaglądałem, nie wiem jak tam dojść. Czy jak dam samochód na podnośnik to będzie tam jakiś dostęp?

                Komentarz


                • #9
                  Nie wiem jak w Twoim silniku, ale ja węże wymacałem i wymieniałem od góry. Mi się przetarły. Na mechanizmie zmiany biegów jest taki ciężarek, zacierał o jeden wąż, przy wrzucaniu 2 i 4. No i się wąż przetarł. Można to sprawdzić czy ociera, wrzucić 2, złapać za ten ciężarek, poruszać do tyłu-przodu żeby wybiło bieg i poczujesz czy ociera.

                  Komentarz


                  • #10
                    Wracam po naprawie, po wymianie pompy wody okazało się ze podaje ona większe ciśnienie i stare węże nie wytrzymały. Płyn uciekał gdzieś w glebi maski przez co nie było widać gdzie wycieka.

                    Komentarz


                    • #11
                      Pompa która daje większe ciśnienie? Niby dlaczego, węże się zgodzę.
                      Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                      Komentarz


                      • #12
                        Stara pompa podawała co raz mniejsze ciśnienie z tego względu ze właśnie jest stara. Po założeniu nowej ciśnienie powinno być analogicznie większe.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zakładając, że pompę wymienia się razem z rozrządem to na pewno nie powinna stracić na ciśnieniu.
                          Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X