Dziwne zachowania mocy... TDI 110KM ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamvet
    Classic
    • 2012
    • 6

    Dziwne zachowania mocy... TDI 110KM ASV

    Zamieszczone przez kmink
    W aucie przeprowadziliśmy kolejne modyfikacje...

    Po zrzuceniu skrzyni w celu wymiany dwumasy(w 4x4 jest to naprawdę wq..a robota) zauważaliśmy duuzy luz na wałku sprzęgłowym....a więc trzeba było rozbierać skrzynię.... :shock:
    Przy okazji miały zostać wydłużone biegi...niestety tak jak myślałem nie jest to takie proste....

    Po tygodniu analiz i poszukiwań znalazłem skrzynie biegów z długimi przełożeniami głównymi ale krótkimi biegami i na odwrót...niestety te najdłuższe były produkowane od 2009r i nie udało nam się namierzyć tych skrzyń w rozsądnych pieniądzach...

    Dostaliśmy dłuższe przełożenie główne niż moje ale niestety nie najdłuższe dostępne...jest lepiej ale szału nie ma...skrzynia jest o ok 7% dłuższa
    to teraz na np na 3 biegu do ilu dociągniesz w porównaniu do poprzednich przełożeń?
  • DuDi24
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    Dziwne zachowania mocy... TDI 110KM ASV

    Problem polega na tym, że moja Octavia czasami potrafi stracić moc....
    Najczęściej dzieje się to przy wyższych prędkościach co za czym idzie i wyższych obrotach.
    W jeździe miejskiej nigdy tego jeszcze nie zrobiła. Natomiast na trasie jak się jedzie około 150 i wciśnie mocniej to odcina nagle moc.... Nie zapalając kontrolki... Wystarczy, że wygaszę silnik nawet podczas jazdy i uruchomię ponownie moc powraca natychmiastowo.
    Dziś postanowiłem ją trochę przegonić. Zdarzyło się parę razy to samo co opisałem wyżej, aż przy którymś razie zapalił się CHECK. Później samochód postał około godzinki i CHECK zgasł sam bez kasowania błędów. Wiem, że napewno będą jakieś zapisane w komputerze lecz jeszcze nie zdążyłem odczytać. Postaram się jutro to wykonać.
    Mimo to jeżeli ktoś coś wie niech podpowie co może być

    Komentarz

    • martino
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 974

      #3
      Było Było Było!!!!

      Notlauf klasyczny

      Poszukaj.......
      Martino
      125 KM /272 Nm - to już było....
      teraz jest duży "+"
      dgw.esite.pl


      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
      -----------------------------------------------
      PerfectService by DobryGrześWawa

      Komentarz

      • DuDi24
        Classic
        • 2010
        • 13

        #4
        Jestem początkującym...
        Teraz wiem jak to znaleźć
        Dzia

        Komentarz

        • martino
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 974

          #5
          Zamieszczone przez DuDi24
          Jestem początkującym...
          Teraz wiem jak to znaleźć
          Dzia
          Martino
          125 KM /272 Nm - to już było....
          teraz jest duży "+"
          dgw.esite.pl


          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
          -----------------------------------------------
          PerfectService by DobryGrześWawa

          Komentarz

          • makog
            Rider
            • 2010
            • 345

            #6
            sakd ja to znam :P zapieczone kierownice w turbinie
            http://www.wimeb.markomp.net
            Już nie moja Skodzina
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

            Komentarz

            • koddi
              Rider
              • 2008
              • 405
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              podpisuje się pod tym.... sam to przechodziłem i skończyło się na czyszczeniu "turbo"

              w moim przypadku powodem było brak wstawiania czeszce w pi.!@#.e przez poprzedniego właściciela....
              Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
              Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
              ...
              A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

              Komentarz

              • DuDi24
                Classic
                • 2010
                • 13

                #8
                Zapomniałem dodać, że przebieg mojej Octavii to 47 tysięcy km... Czy przy tym przebiegu jest możliwość zapieczenia kierownic??

                Komentarz

                • martino
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 974

                  #9
                  Zamieszczone przez DuDi24
                  apomniałem dodać, że przebieg mojej Octavii to 47 tysięcy km... Czy przy tym przebiegu jest możliwość zapieczenia kierownic??
                  Tak naprawdę wszystko zależy od jazdy a nie od przebiegu.....
                  Martino
                  125 KM /272 Nm - to już było....
                  teraz jest duży "+"
                  dgw.esite.pl


                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                  -----------------------------------------------
                  PerfectService by DobryGrześWawa

                  Komentarz

                  • koddi
                    Rider
                    • 2008
                    • 405
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    nie jestem specjalistą opieram się tylko na własnych doświadczeniach ..... ale wydaje mi się że na zapiekanie kierowniczek ma duży wpływ styl i dynamika jazdy
                    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                    ...
                    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                    Komentarz

                    • martino
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 974

                      #11
                      Zamieszczone przez koddi
                      ma duży wpływ styl i dynamika jazdy
                      Dokładnie tak!

                      Zamulenie auta często skutkuje zapieczonymi kierowniczkami
                      Martino
                      125 KM /272 Nm - to już było....
                      teraz jest duży "+"
                      dgw.esite.pl


                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                      -----------------------------------------------
                      PerfectService by DobryGrześWawa

                      Komentarz

                      • DuDi24
                        Classic
                        • 2010
                        • 13

                        #12
                        Przyznaje, że po ostatnim użytkowniku może być zamulony
                        A czy da się zrobić tą operację czyszczenia bez wyjmowania turbo?

                        Komentarz

                        • Space99
                          Rider
                          • 2008
                          • 275
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          [quote="DuDi24"]Przyznaje, że po ostatnim użytkowniku może być zamulony
                          ...quote]

                          Moge sobie wyobrazić skoro ma 47tyś km
                          pozdrawiam Marcin

                          Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                          Komentarz

                          • martino
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 974

                            #14
                            Zamieszczone przez DuDi24
                            Przyznaje, że po ostatnim użytkowniku może być zamulony
                            A czy da się zrobić tą operację czyszczenia bez wyjmowania turbo?
                            aż tak to się nie znam.... Ale wydaje mi się, ze tak. To niech się mądrzejsi wypowiedzą
                            Martino
                            125 KM /272 Nm - to już było....
                            teraz jest duży "+"
                            dgw.esite.pl


                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                            -----------------------------------------------
                            PerfectService by DobryGrześWawa

                            Komentarz

                            • smer
                              RS
                              • 2008
                              • 2021
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Zapieczone kierowniczki można namacać łapą spod silnika, ale przy takim przebiegu byłoby to cokolwiek dziwne.
                              Przyczyna mogą być też uszkodzone zawory w układzie podciśnieniowym, tj. N75 i ten drugi N, którego nie pamiętam z nazwy...
                              Zobacz również, czy masz wszystkie wężyki ukł. podciśnienia na swoim miejscu.

                              A najsampierw sczytaj sobie numery błędów, bo bez tego ani rusz... Wyskoczy Ci na pewno błąd 17965 lub coś tego typu...
                              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                              Piszę poprawnie po polsku.

                              Komentarz

                              • DuDi24
                                Classic
                                • 2010
                                • 13

                                #16
                                Przekroczona górna granica... Czyli przeładowuje....
                                Co dalej?

                                Komentarz

                                • lukaszp1981
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 139
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez DuDi24
                                  Przekroczona górna granica... Czyli przeładowuje....
                                  Co dalej?
                                  Sprawdź czy dźwignia od zaworu sterującego na turbinie lekko chodzi w całym zakresie swojego ruchu. Jeżeli lekko to szukaj dalej, może N75 lub jakieś wężyki podciśnieniowe masz przetarte.
                                  Mi też łapała tryb awaryjny (szczególnie w zimie), ale wystarczyło trochę ostrzej pojeździć i problem ustąpił - w zimie pewnie znów powróci- bo jeździ się spokojniej.
                                  Polecam Ci kolego pokręcić swoją Skodę do 4 tys obr kilka razy. Nie mówię żebyś jeździł szybko, ale dynamicznie. Może przejdzie.

                                  Komentarz

                                  • smer
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2021
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    1. Po rozgrzaniu dawaj jak najczęściej z buta - nie duś na niskich obrotach, bo sobie całkiem zasyfisz silnik. Wbrew powszechnym mylnym opiniom, diesel lubi wysokie obroty. Ja często "profilaktycznie" ruszam ze skrzyżowań przy 4tys. - 4,5 tys. obr/min. Nie zrażaj się tym, że będziesz łapał notlaufy, resetuj i znowu próbuj butować maszynę.

                                    2. Sprawdź, czy nie wypiął Ci się któryś z wężyków (takie cienkie, gumowe w parcianym oplocie, zlokalizowane pod podszybiem).

                                    3. Sprawdź, czy nie masz zapieczonych kierowniczek - siłownika sterującego kątem łopatek turbiny(wychodzącego z gruchy), tudzież czy nie masz przeżartej rdzą samej gruchy.

                                    4. Zobacz, czy masz dobrze wpiętą wtyczkę przepływomierza (na dolocie powietrza). Dla pewności wypnij i wepnij na nowo.

                                    5. Zaworem N75 na razie się nie przejmuj.


                                    Jeśli nie nie do końca czujesz temat, to napisz, przemailuję Ci kilka zdjęć gdzie tego szukać.
                                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                    Piszę poprawnie po polsku.

                                    Komentarz

                                    • DuDi24
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 13

                                      #19
                                      W miarę się w tym wszystkim łapię
                                      Nie sprawdziłem jeszcze tylko tej dźwigni gruchy od Turbo...
                                      Wężyki są na swoim miejscu...
                                      Pozostanie pewnie butowanie samochodu;P
                                      Wczoraj miałem okazję pojechać szybciej.... Tak nawet powyżej 180 i nie złapałem notlauf'a więc jest szansa na poprawę

                                      Komentarz

                                      • martino
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 974

                                        #20
                                        Dynamiczna jazda czasem pomaga!
                                        Może Ci się uda to wszystko rozruszać i bedzie git!
                                        I tego Ci życzę!
                                        Martino
                                        125 KM /272 Nm - to już było....
                                        teraz jest duży "+"
                                        dgw.esite.pl


                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                                        -----------------------------------------------
                                        PerfectService by DobryGrześWawa

                                        Komentarz

                                        • DuDi24
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 13

                                          #21
                                          Dzięki wszystkim za pomoc
                                          Szerokości życzę

                                          Komentarz

                                          • remo31
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 7

                                            #22
                                            Siema panowie. Tez mnie to spotkalo. Tzn mam szkode jakies 10 mcy i jezdzilem nia jak emeryt - praktycznie nie przekraczalem 2.5 rpm. Przez ten czas zrobilem 12 tys mil(glownie miasto) i nie bylo problemow. Jakis miesiac temu stalo sie TO pierwszy raz, spieszylem sie i wydawalo mi sie ze nagle zeslabl, ale myslalem ze mi sie wydaje. Dzisiaj znowu sie spieszylem
                                            i znowu zeslabl - dokladnie przy 3 tys nastepowal spadek mocy, a ze jestem po lekturze watkow zdalem sobie sprawe ze to notlauf. Poswiecilem troche czasu ( mam wolne) i zrobilem jak radziliscie tj posprawdzalem wezyki od podcisnienia i wtyczke na przeplywce ale ok. Do sprawdzania gruchy (kierowniczek) nie bede sie zabieral bo mam 2 lewe rece. Wiec postanowilem ja troche przegonic. Na poczatku jakby odcinka (notlauf) dokladnie przy 3 tys rpm. Wiec wylaczalem i dalej heja ile fabryka dala az puscilo i ciagnal do oporu. Teraz idzie jak burza i juz nie bede go oszczedzac bo widze ze czeszce to nie sluzy. Trzeba cisnac ( oczywiscie w granicach rozsadku ) - Zaczynam jezdzic dynamicznie (nie mylic z szybko), chociaz teraz troche slisko i zona o malo zawalu nie dostala jak ja przywiozlem z pracy. Dzieki za rady. Jestescie swietni!!!
                                            Rock'n'Roll forever!

                                            Komentarz

                                            • koddi
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 405
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              Nop standard...silniki turbodoładowane nie lubią trybu "emeryta"...dynamiczniejsza jazda z pewnością ja ożywi a na pewno nie zaszkodzi ...pamiętaj o schłodzeniu turbinki a wszystko będzie ok
                                              Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                                              Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                                              ...
                                              A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                                              Komentarz

                                              • DuDi24
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 13

                                                #24
                                                Witam ponownie!
                                                Ja swoją czesławę próbuję cały czas w miarę dynamicznie cisnąć... Ogólnie jest dobrze....., ale czasami potrafi zaskoczyć. Ostatnim moim podejrzeniem jest zawór N75, ponieważ wszystko inne już sprawdzałem i jest w porządku
                                                Pozdrawiam!

                                                Komentarz

                                                • remo31
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 7

                                                  #25
                                                  A jak to jest z turbobenzyna? np 1.8 T Czy tez maja te same problemy z turbo, notlaufy? Ale logicznie myslac chyba tak. Moze ktos potwierdzic?
                                                  Rock'n'Roll forever!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...