Zamieszczone przez kmink
Dziwne zachowania mocy... TDI 110KM ASV
Zwiń
X
-
Dziwne zachowania mocy... TDI 110KM ASV
Problem polega na tym, że moja Octavia czasami potrafi stracić moc....
Najczęściej dzieje się to przy wyższych prędkościach co za czym idzie i wyższych obrotach.
W jeździe miejskiej nigdy tego jeszcze nie zrobiła. Natomiast na trasie jak się jedzie około 150 i wciśnie mocniej to odcina nagle moc.... Nie zapalając kontrolki... Wystarczy, że wygaszę silnik nawet podczas jazdy i uruchomię ponownie moc powraca natychmiastowo.
Dziś postanowiłem ją trochę przegonić. Zdarzyło się parę razy to samo co opisałem wyżej, aż przy którymś razie zapalił się CHECK. Później samochód postał około godzinki i CHECK zgasł sam bez kasowania błędów. Wiem, że napewno będą jakieś zapisane w komputerze lecz jeszcze nie zdążyłem odczytać. Postaram się jutro to wykonać.
Mimo to jeżeli ktoś coś wie niech podpowie co może być
-
-
Było Było Było!!!!
Notlauf klasyczny
Poszukaj.......Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DuDi24Jestem początkującym...
Teraz wiem jak to znaleźć
DziaMartino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
sakd ja to znam :P zapieczone kierownice w turbiniehttp://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
podpisuje się pod tym.... sam to przechodziłem i skończyło się na czyszczeniu "turbo"
w moim przypadku powodem było brak wstawiania czeszce w pi.!@#.e przez poprzedniego właściciela....Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DuDi24apomniałem dodać, że przebieg mojej Octavii to 47 tysięcy km... Czy przy tym przebiegu jest możliwość zapieczenia kierownic??Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
nie jestem specjalistą opieram się tylko na własnych doświadczeniach ..... ale wydaje mi się że na zapiekanie kierowniczek ma duży wpływ styl i dynamika jazdyByła Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koddima duży wpływ styl i dynamika jazdy
Zamulenie auta często skutkuje zapieczonymi kierowniczkamiMartino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DuDi24Przyznaje, że po ostatnim użytkowniku może być zamulony
A czy da się zrobić tą operację czyszczenia bez wyjmowania turbo?Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
Zapieczone kierowniczki można namacać łapą spod silnika, ale przy takim przebiegu byłoby to cokolwiek dziwne.
Przyczyna mogą być też uszkodzone zawory w układzie podciśnieniowym, tj. N75 i ten drugi N, którego nie pamiętam z nazwy...
Zobacz również, czy masz wszystkie wężyki ukł. podciśnienia na swoim miejscu.
A najsampierw sczytaj sobie numery błędów, bo bez tego ani rusz... Wyskoczy Ci na pewno błąd 17965 lub coś tego typu...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DuDi24Przekroczona górna granica... Czyli przeładowuje....
Co dalej?
Mi też łapała tryb awaryjny (szczególnie w zimie), ale wystarczyło trochę ostrzej pojeździć i problem ustąpił - w zimie pewnie znów powróci- bo jeździ się spokojniej.
Polecam Ci kolego pokręcić swoją Skodę do 4 tys obr kilka razy. Nie mówię żebyś jeździł szybko, ale dynamicznie. Może przejdzie.
Komentarz
-
-
1. Po rozgrzaniu dawaj jak najczęściej z buta - nie duś na niskich obrotach, bo sobie całkiem zasyfisz silnik. Wbrew powszechnym mylnym opiniom, diesel lubi wysokie obroty. Ja często "profilaktycznie" ruszam ze skrzyżowań przy 4tys. - 4,5 tys. obr/min. Nie zrażaj się tym, że będziesz łapał notlaufy, resetuj i znowu próbuj butować maszynę.
2. Sprawdź, czy nie wypiął Ci się któryś z wężyków (takie cienkie, gumowe w parcianym oplocie, zlokalizowane pod podszybiem).
3. Sprawdź, czy nie masz zapieczonych kierowniczek - siłownika sterującego kątem łopatek turbiny(wychodzącego z gruchy), tudzież czy nie masz przeżartej rdzą samej gruchy.
4. Zobacz, czy masz dobrze wpiętą wtyczkę przepływomierza (na dolocie powietrza). Dla pewności wypnij i wepnij na nowo.
5. Zaworem N75 na razie się nie przejmuj.
Jeśli nie nie do końca czujesz temat, to napisz, przemailuję Ci kilka zdjęć gdzie tego szukać.
Komentarz
-
-
Dynamiczna jazda czasem pomaga!
Może Ci się uda to wszystko rozruszać i bedzie git!
I tego Ci życzę!Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
Siema panowie. Tez mnie to spotkalo. Tzn mam szkode jakies 10 mcy i jezdzilem nia jak emeryt - praktycznie nie przekraczalem 2.5 rpm. Przez ten czas zrobilem 12 tys mil(glownie miasto) i nie bylo problemow. Jakis miesiac temu stalo sie TO pierwszy raz, spieszylem sie i wydawalo mi sie ze nagle zeslabl, ale myslalem ze mi sie wydaje. Dzisiaj znowu sie spieszylem
i znowu zeslabl - dokladnie przy 3 tys nastepowal spadek mocy, a ze jestem po lekturze watkow zdalem sobie sprawe ze to notlauf. Poswiecilem troche czasu ( mam wolne) i zrobilem jak radziliscie tj posprawdzalem wezyki od podcisnienia i wtyczke na przeplywce ale ok. Do sprawdzania gruchy (kierowniczek) nie bede sie zabieral bo mam 2 lewe rece. Wiec postanowilem ja troche przegonic. Na poczatku jakby odcinka (notlauf) dokladnie przy 3 tys rpm. Wiec wylaczalem i dalej heja ile fabryka dala az puscilo i ciagnal do oporu. Teraz idzie jak burza i juz nie bede go oszczedzac bo widze ze czeszce to nie sluzy. Trzeba cisnac ( oczywiscie w granicach rozsadku ) - Zaczynam jezdzic dynamicznie (nie mylic z szybko), chociaz teraz troche slisko i zona o malo zawalu nie dostala jak ja przywiozlem z pracy. Dzieki za rady. Jestescie swietni!!!Rock'n'Roll forever!
Komentarz
-
-
Nop standard...silniki turbodoładowane nie lubią trybu "emeryta"...dynamiczniejsza jazda z pewnością ja ożywi a na pewno nie zaszkodzi ...pamiętaj o schłodzeniu turbinki a wszystko będzie okByła Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
...
A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
Komentarz
-
Komentarz