Wyrzucanie płynu chłodniczego z układu chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • borwik_szatan
    Classic
    • 2011
    • 20

    #76
    Witam
    mimo iz uplynelo troche czasu od ostatniego postu podlacze sie pod temat i moze ktos mi cos doradzi
    Kilka dni temu wyskoczyla mi kontrolka informujaca o niskim poziomie plynu chlodzacego
    Po podniesieniu maski okazalo sie ze zbiorniczek jest pusty, jednak po odkreceniu korka cisnienie uszlo i plyn wrocil z przewodow do zbiorniczka.
    Nie zauwazylem zeby bylo go wiecej czy mniej. Zakrecilem spowrotem i bez problemu dojechalem do domu
    Dzisiaj chcialem sprawdzic czy cos sie dzieje i wyskoczylem na trase zaopatrzony na wszelki wypadek w plyn na dolewke
    Po kilkunastu kilometrach znow wyskoczyla kontrolka niskiego poziomu plynu ale nie mialem sie gdzie zatrzymac przejechalem jeszcze ok 2 km no i stalo sie....
    waz ktory wychodzi z silnika do gory chlodnicy wyrwalo z krocca przy silniku
    W zbiorniczku plyn sie nie pieni, nie ma babli, nie czuc spalinami, kolor plynu bez zmian, wszystkie weze gorace, nawiew powierza grzeje, strzalka nigdy nie przekracza 90 st
    Po przeczytaniu powyzszych postow jutro sprawdze poziom i stan oleju w silniku
    Jakies sugestie? Jest szansa ze to cos innego niz uszczelka?

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #77
      Mnie to wyglada na uszczelkie :roll: Ladne cisnienie maiales jak caly plyn w przewody wcisnelo. A ze waz puscil to juz wogole masakra. Chyba korek od zbiorniczka nie spelnia swojej roli, powinien upuscic nadmiar cisnienia.
      Stan oleju bedzie ok, cisnienie wali w uklad :roll:
      Ile kkm masz przejechane ?
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • borwik_szatan
        Classic
        • 2011
        • 20

        #78
        Samochod ma przejechane 135 tys
        Wyglada jednak na to ze to nie uszczelka
        Wygotowalem wczoraj wieczorem korek od zbiorniczka i ......... problem zniknal
        Cisnienie w ukladzie jest ale w granicach rozsadku Weze daja sie troche ugiac przy sciskaniu Poziom plynu po rozgrzniu silnika lekko sie podniosl Przejechalem ok 35 km na 3 i 4 biegu z obrotami 4-5 tys i jest ok
        Caly problem mogl sie wziasc stad ze robilem dolewke plynu chlodzacego bo podpinalem weze do webasto Samochod mam od niedawna, kupilem po wymianie plynow wiec nie wiedzialem co bylo zalane Co prawda na plynie pisalo ze mozna mieszac z innymi plynami, ale malmi jest dopisane ze innymi plynami tego producenta. Ot, taki chwyt marketingowy, ktory mogl mnie slono kosztowac gdybym trafil na mechanika "facowca".
        Samochod "zwymiotowal" miesznaka plynow i teraz ma juz tylko jeden hehe

        Komentarz

        • tomcio2011
          Classic
          • 2011
          • 25

          #79
          Zamieszczone przez borwik_szatan
          Samochod ma przejechane 135 tys
          Wyglada jednak na to ze to nie uszczelka
          Wygotowalem wczoraj wieczorem korek od zbiorniczka i ......... problem zniknal
          Cisnienie w ukladzie jest ale w granicach rozsadku Weze daja sie troche ugiac przy sciskaniu Poziom plynu po rozgrzniu silnika lekko sie podniosl Przejechalem ok 35 km na 3 i 4 biegu z obrotami 4-5 tys i jest ok
          U mnie też pojawił się problem ze "znikającym" płynem chłodniczym. A moje pierwsze pytanie brzmi, jaką funkcję spełnia korek od zbiorniczka. Pytam, bo zakręca się go dość szczelnie, pod jego wierzchnią niebieską warstwą znajduje się ruchoma czarna część, ale ja nie widzę w zewnętrznej niebieskiej warstwie żadnych otworów???
          źle patrzyłem, czy też nie musi tam być żadnych otworów?
          Po przejechaniu ok 10 km bez butowania poziom płynu w zbiorniczku podnosi się o ok. 1-1,5 cm. Po odkręceniu korka słychać syk uchodzącego powietrza i poziom płynu w zbiorniczku wraca do normy.
          Po dłuższej jeździe i po mocniejszym butowaniu ciśnienie w zbiorniczku jest pewnie dużo większe i wtedy prawdopodobnie powietrze, lub powietrze z płynem, szuka gdzieś ujścia. I wtedy przedostaje się n.p. do silnika. To by się zgadzało z faktem, że poziom oleju silnikowego przekracza mi maksimum. Ale tu nie jestem pewien, bo wymieniałem ostatnio olej w ASO, i tam już mogli mi zalać ponad normę.
          Po przejechaniu ok 150 km i małym butowaniu ubywa mi ok. 200 mililitrów.
          Umówiłem się już z mechanikiem, ale może macie jeszcze jakieś sugestie?
          Z góry dziękuję i pozdrawiam.
          Mało kto myśli tak o Tobie,
          jak Ty myślisz sam o sobie.

          Komentarz

          • bubuDE
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 763
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #80
            Korek zbiornika wyrownawczego przy wzroscie temperatury/objetosci plynu ma utrzymywac duze nadcisnienie (wyzsza temp. wrzenia) w ukladzie a podczas studzenia lekkie podcisnienie. Mimo, ze nie widac otworow jest polaczenie z otoczeniem pod warunkiem jw. Odkrecanie go podczas jazdy jest niebezpieczne do tego niwelujesz roznice cisnien, to o czym wspominalem.
            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #81
              tomcio2011, Na pewno masz BMN-a z 8 zaworowa glowica ??
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • tomcio2011
                Classic
                • 2011
                • 25

                #82
                Zamieszczone przez Maicroft
                tomcio2011, Na pewno masz BMN-a z 8 zaworowa glowica ??
                Taką informację znalazłem na nalepce w książce serwisowej. A czy były BMM-y z 16 zaworami?
                Czemu napisałeś BMN, a nie BMM? Czy ma to jakieś znaczenie w powyższym wątku?

                [ Dodano: Sro 05 Paź, 11 09:59 ]
                Zamieszczone przez bubuDE
                Korek zbiornika wyrownawczego przy wzroscie temperatury/objetosci plynu ma utrzymywac duze nadcisnienie (wyzsza temp. wrzenia) w ukladzie a podczas studzenia lekkie podcisnienie. Mimo, ze nie widac otworow jest polaczenie z otoczeniem pod warunkiem jw. Odkrecanie go podczas jazdy jest niebezpieczne do tego niwelujesz roznice cisnien, to o czym wspominalem.
                Dzięki za odpowiedź. Czyli korek też ma jakąś funkcję do spełnienia. Jakie objawy, Twoim zdaniem, pojawią się, gdyby korek był niesprawny?
                Mało kto myśli tak o Tobie,
                jak Ty myślisz sam o sobie.

                Komentarz

                • bubuDE
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 763
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #83
                  Gdyby korek byl stale otwarty nie byloby nadcisnienia, ma to wplyw na poczatkowe wrzenie plynu w niektorych krytycznych miejscach silnika. Przy sprawnym silniku nawet wtedy nie powinno dziac sie cos niepokojacego. Gdyby jednak termostat otwieral sie z opoznieniem, niecalkowicie, chlodnica bylaby oblozona osadem... Najgorsze co moglo Ci sie przydazyc to uszkodzona uszczelka pod glowica i zwiazane z tym przedmuchy do ukl. chlodz.
                  PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #84
                    Zamieszczone przez bubuDE
                    Przy sprawnym silniku nawet wtedy nie powinno dziac sie cos niepokojacego.
                    Wyrzuci płyn, bo się zagotuje.

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • tomcio2011
                      Classic
                      • 2011
                      • 25

                      #85
                      Byłem już u mechanika. Odkręcił osłonę pod silnikiem i okazało się, że są na niej resztki płynu chłodniczego. Oznacza to, że na 90% mam nieszczelność układu chłodzenia. Lepsze to niż uszkodzona uszczelka pod głowicą :lol: Mechanik nie mógł jednak znaleźć źródła przecieku, więc bez wyjmowania chłodnicy się nie obędzie.

                      Wiecie może ile litrów płynu wchodzi do układu chłodzenia?

                      Wyczytałem, że do silników VW używa się płynu G, G+ lub G++. Czy można to jeszcze gdzieś kupić poza ASO?

                      Pozdrawiam
                      Mało kto myśli tak o Tobie,
                      jak Ty myślisz sam o sobie.

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #86
                        Zamieszczone przez tomcio2011
                        Byłem już u mechanika. Odkręcił osłonę pod silnikiem i okazało się, że są na niej resztki płynu chłodniczego. Oznacza to, że na 90% mam nieszczelność układu chłodzenia. Lepsze to niż uszkodzona uszczelka pod głowicą :lol: Mechanik nie mógł jednak znaleźć źródła przecieku, więc bez wyjmowania chłodnicy się nie obędzie.

                        Wiecie może ile litrów płynu wchodzi do układu chłodzenia?

                        Wyczytałem, że do silników VW używa się płynu G, G+ lub G++. Czy można to jeszcze gdzieś kupić poza ASO?

                        Pozdrawiam
                        do bkd ponoć 8.2l
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • hubi2000
                          Rider
                          • 2010
                          • 601

                          #87
                          Zamieszczone przez tomcio2011
                          Byłem już u mechanika. Odkręcił osłonę pod silnikiem i okazało się, że są na niej resztki płynu chłodniczego. Oznacza to, że na 90% mam nieszczelność układu chłodzenia. Lepsze to niż uszkodzona uszczelka pod głowicą :lol: Mechanik nie mógł jednak znaleźć źródła przecieku, więc bez wyjmowania chłodnicy się nie obędzie.

                          Wiecie może ile litrów płynu wchodzi do układu chłodzenia?

                          Wyczytałem, że do silników VW używa się płynu G, G+ lub G++. Czy można to jeszcze gdzieś kupić poza ASO?

                          Pozdrawiam
                          czesc ja ostatnio wymienialem chlodnice bo mialem dziurke zaplacilem za nowa w inter cars jakie 300zl lepsza od orginalnej kupilem 5 l borygo i starczylo
                          Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                          https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                          Komentarz

                          • tomcio2011
                            Classic
                            • 2011
                            • 25

                            #88
                            Zamieszczone przez hubi2000
                            czesc ja ostatnio wymienialem chlodnice bo mialem dziurke zaplacilem za nowa w inter cars jakie 300zl lepsza od orginalnej kupilem 5 l borygo i starczylo
                            Witaj hubi2000. A jaki masz silnik, że wystarczyło 5 l ?. Kolega Piramida pisał, że do BKD to i z 8 litrów wchodzi.

                            Jakiej marki jest ta chłodnica, co ją w inter carsie kupiłeś? Zakładałeś też u nich?
                            Najtańszą nową, jaką mi się udało znaleźć, to firmy nissens za 386 PLN.
                            Pozdrawiam
                            Mało kto myśli tak o Tobie,
                            jak Ty myślisz sam o sobie.

                            Komentarz

                            • hubi2000
                              Rider
                              • 2010
                              • 601

                              #89
                              Zamieszczone przez tomcio2011
                              Zamieszczone przez hubi2000
                              czesc ja ostatnio wymienialem chlodnice bo mialem dziurke zaplacilem za nowa w inter cars jakie 300zl lepsza od orginalnej kupilem 5 l borygo i starczylo
                              Witaj hubi2000. A jaki masz silnik, że wystarczyło 5 l ?. Kolega Piramida pisał, że do BKD to i z 8 litrów wchodzi.

                              Jakiej marki jest ta chłodnica, co ją w inter carsie kupiłeś? Zakładałeś też u nich?
                              Najtańszą nową, jaką mi się udało znaleźć, to firmy nissens za 386 PLN.
                              Pozdrawiam
                              silnik 2.0 TDI BKD chlodnice kupowalem jakis miesiac temu z tego co pamietam 250zl
                              borygo 5 l wystarczylo wymienialem u znajomego 100zl
                              firmy juz nie pamietam ale thermo cos tam
                              napewno byla lepiej wykonana niz orgi
                              Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                              https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                              Komentarz

                              • ale_jak_to
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 199

                                #90
                                Wymienial ktos pomocniczy wiatrak do chlodnicy w o2 przed fl? Jaki koszt z robocizna poza ASO ? Czy temp silnika po ok 10-12 km - 90 stopni to prawidlowa temp przy -12 stopniach? Czy wczesniej powinienem miec 90 stopni - benzyna 1.8 tsi.?

                                Komentarz

                                • K_Popiel
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 608

                                  #91
                                  Zamieszczone przez tomcio2011
                                  Byłem już u mechanika. Odkręcił osłonę pod silnikiem i okazało się, że są na niej resztki płynu chłodniczego. Oznacza to, że na 90% mam nieszczelność układu chłodzenia. Lepsze to niż uszkodzona uszczelka pod głowicą :lol: Mechanik nie mógł jednak znaleźć źródła przecieku, więc bez wyjmowania chłodnicy się nie obędzie.

                                  Wiecie może ile litrów płynu wchodzi do układu chłodzenia?

                                  Wyczytałem, że do silników VW używa się płynu G, G+ lub G++. Czy można to jeszcze gdzieś kupić poza ASO?

                                  Pozdrawiam
                                  Resztki płynu na osłonie silnika wcale nie muszą oznaczać przecieku. Przy nadmiernym wzroście ciśnienia w układzie //przedmuch spalin do układu chłodzenia// płyn chłodniczy zostanie wyrzucony przez "zawór bezpieczeństwa" w zbiorniczku pod zbiorniczek a stamtąd płyn sobie spokojnie spływa na dół min na osłonę silnika. Piszę to po to aby dobrze przemyśleć sprawę szukania dziury w całym i wymieniania dobrych elementów, gdzie na 90% skończy się na wymianie uszczelki pod głowicą. Obym się mylił, ale ja u siebie też dorabiałem różne teorie a skończyło się wymianą UPG.
                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                  ------------------------------------------------------

                                  Komentarz

                                  • greg44
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1198
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez K_Popiel
                                    Resztki płynu na osłonie silnika wcale nie muszą oznaczać przecieku.
                                    K_Popiel ale to jest sprawa z przed roku, może tomcio2011 by się wypowiedział jak się zakończyła sprawa i czy nie ma wycieków.

                                    Komentarz

                                    • K_Popiel
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 608

                                      #93
                                      no patrz, post ale_jak_to mnie zmylił
                                      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                      ------------------------------------------------------

                                      Komentarz

                                      • majuDJ
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 464

                                        #94
                                        Odgrzewam bo mam podobny problem z ubytkiem płynu od wiosny. Ubywało jakieś 0,5l na 500km ostrej trasy. Myślałem, że jak doleje uszczelniacz Prestone to pomoże. ale ten narobił takiej piany o konsystencji bitej śmietany w zbiorniczku wyrównawczym że nie sposób było nic w nim zobaczyć. Teraz tak sobie myślę, że pewnie u mnie występowało też takie bąbelkowanie przy wyższych obrotach jak na filmie. Bo jak zalałem uszczelniacz przejechałem troszkę z 4km by rozgrzać silnik po mieście to to nie było takiej piany w zbiorniczku, dopiero po przyjechaniu trasy zobaczyłem, że tak się stało. Auto zaprowadziłem do mechanika we wtorek poznam jakie koszty będę musiał ponieść. Jedni piszą ze wymiana UPG to koszt 750zł a od innych słyszę że nawet 2 tys zł. Mam nadzieję, że to nie UPG a jak UPG to, że zmieszczę się w tym dolnym przedziale.

                                        Moje auto ma silnik 1.9TDI AHF i 254tys km

                                        [ Dodano: Pon 01 Lip, 13 23:15 ]
                                        Panowie ratujcie. mechanik sprawdził chłodnice węże i wszystko ok. Test na obecność spalin nie wykazał obecności ich w układzie chłodzenia. Mówił, że sprawdzi jeszcze jutro pompę wody czy nie przecieka. Czy w takim wypadku decydować się na wymianę uszczelki?
                                        http://www.euromove.pl

                                        Komentarz

                                        Pracuję...