Wyrzucanie płynu chłodniczego z układu chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oziemi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 399

    #26
    Zrób jeszcze jeden test. Na rozgrzanym motorze przejedz się się kilka razy na 3 biegu pod czerwone pole. Następnie zatrzymaj się i niech silnik pracuje na jałowym a ty włącz ogrzewanie na max. Jeżeli bedzie lecieć zimne powietrze a po przygazowaniu wróci gorące to masz walniętą uszczelkę..
    Elegance
    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
    -------------------------------------------

    Komentarz

    • smer
      RS
      • 2008
      • 2021
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #27
      Jeśli wywala CI płyn za zbiorniczek, a wymieniałeś korek, to nie ma co deliberować, tylko się brać za zrzucanie głowicy.
      Oczywiście czysto teoretycznie może to być wina korka (taki wyjątkowy pech, stary korek zepsuty, nowy korek zepsuty), ale nie łudź się -nie obejdziesz się bez wizyty w warsztacie. Niestety...

      A tak właściwie, to jak zachowuje Ci się wskazówka z temperatury płynu? Zdarza Ci się, że przechodzi grubo ponad 90 stopni?
      Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

      Piszę poprawnie po polsku.

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Jak bym czytal obiawy takie jak byly u mnie, na 99% na moje to niestety uszczelka. :roll:

        Tez zaczalem od korka, sprawdzalem termostat, wywalilem go i w drogie. Nic sie nie poprawilo.
        Z padnieta uszczelka przejechalem ponad 15-20kkm. Ogolnie sie obiawy nasilaja. Jak jedziesz wolniej nic sie nie dzieje(do 150km/h u mnie nie bylo objawow), na niskich biegach moglem butowac tez nie wywalalo, ale na piatce i powyzej 160km/h ubytki zaczynaly byc spore. Przed wymiana po rozgrzaniu i bucie do v-maxa po chwili robilo sie pusto w zbiorniczku.

        Koszta wymiany uszczelki nie sa male. :roll:
        Uszczelka org. z 145zl, sruby org. 170zl, uszczelniacze zaworowe 20-30zl, sprawdzenie, planowanie i rozpiecie zaworow glowicy ~250zl, uszczelniacze na walek 30zl, uszczelki pod kolektor i turbo 30-40zl, robota 500zl, nowy olej i filtr(przy czyszczeniu bloku ida rozne syfy w olej i preparaty wiec warto wymienic) -150-180zl, plukacz do ukladu 10zl, nowy plyn itd.
        Ogolnie wynioslo mnie to ok 1300zl.
        Dodatkowo od wysokiego cisnienia w ukladzie rozszczelnilo nagrzewnice ktora teraz wywalilem.
        Ogolnie u mnie w okolicy nie znalazlem analizatora spalin aby z plynu zlapal.
        Potwierdzilo mi pad uszczelki kolor zbiorniczka, im bardziej wywalanie plynu sie nasilalo to zaczynal robic sie czarny od sadzy, ktora osiadala na zbiorniczku po wyzej stanu plynu.
        Z poczatku nie bylo tego widac.
        Proponuje sie przymierzyc do wymianny, bo zbankrutujesz na dolewki plynu zima, a jak tez ci rozczelni nagrzewnice to znow beda koszty.

        U mnie wszystko zaczelo sie od padu wiatraka na chlodnicy->po palowaniu musial sie troche przygrzac i puscila uszczelka->puscila nagrzewnica.
        Na mocy nie stracilem bo na DD na hamowni mialem 147KM a juz uszczelka byla walnieta, tylko szukalem wymowek ze moze to jednak cos innego.
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • CrocodileReggae
          Classic
          • 2009
          • 11

          #29
          też stawiam na UPG
          Bless Ya...

          Komentarz

          • BORA
            Ambiente
            • 2009
            • 118
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #30
            Na początku z góry przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale wiecie Panowie jak to jest - praca - mam nadzieję każdy rozumie

            No to mnie Panowie nie pocieszyliście głównie chodzi tu o wypowiedzi Mistel'a i Samca

            Mam dokładnie tak jak opisujecie:
            -jada po mieście nawet z butowaniem na niskich biegach- zero ubytków płynu,
            -jazda bez butowania na autostradzie do 140-150km/h - zero ubytków płynu,
            -prześciganie Octavki choćby przez 20-30km z prędkością powyżej 150km/h płyn wywalony przez korek..

            Zamieszczone przez Mistel
            Witam
            Miałem w swojej Octavce bardzo podobne objawy. Płyn wylatywał przez zaworek w zbiorniczku tylko przy ostrej jeździe np autostrada itp.
            Polecam podjechać do jakiegoś zakładu zajmującego się silnikami, mogą sprawdzić obecność spalin w układzie chłodzenia za pomocą nakręcanego na zbiorniczek urządzonka ze specjalnym płynem. Cena ok 50 PLN ,ale masz pewność.
            U mnie spaliny dostawały się do układu przy ok 3600 obr.
            Cena u mnie: uszczelki,nowych szpilek,uszcz. kolektora, planowania, wymiany prowadnic zaworów( przy okazji) i mechanika 912 PLN.
            Pozdrawiam
            Mistel dzięki za radę z tym sprawdzeniem zawartości spalin, poszukam takiego zakładu (może mój mechanik ma coś takiego) ale jak tak piszecie to nawet się zastanawiam czy to ma sens bo biorąc pod uwagę Wasze objawy i moje można stwierdzić że pewnie w 90% to UPG

            Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
            BORA, dla mnie to w sumie nie ma nic dziwnego, byc może sa tam jakies bable, ( słabo widac albo ja słabo widze ) , uciekajacy płyn w doł przy takich obrotach tez uwazam za rzecz normalna, a to co ja widze to poprostu, zawirowania spowodowane, "wlewaniem" sie płynu do zbiornika z duza siła, zauwaz że rurka "wlewowa" idzie na gore zbiorniczka, ale w zbiorniku jest poprowadzona jej dalsza czesc do samego dna zbiornika, idace cisnienie "wylewowe" daje taki efekt. Pomysle jeszcze co i jak, a narazie niech sie inni wypowiedza, moze jakies inne pomysły i doswiadczenia. Widze że masz korek starego typu (nie wiem czy sie czyms rozni czy nie procz chyba kolorem i "trzymadełkiem" do zakrecania, ale może w pierwszej kolejnosci kup za 35 zl (ORi korek do zbiorniczka wyrownawczego, w ASO).
            Jesli ci ginie płyn a uważasz że sie nie spala, to tu nie widze innego wyjscia, wspominałes że czasem jest mokro pod zbiorniczkiem, zacznij od nowego korka (nie nie używanego)
            No właśnie szkoda że nie wiem jak te bąble mają wyglądać.. próbowałem to nagrać ale kurcze średnio faktycznie widać co się tam dzieje na filmie w tym zbiorniczku.

            Co do korka to ten korek kupiłem oryginalny (przynajmniej taki miał być) nowy za 25zł w Krakowie w sklepie z częściami tylko do Skody, więc nie jest on używany. Tak czytając Wasze posty to faktyczni musiałbym mieć niezłego pecha żeby ten nowy korek był walnięty..

            Zamieszczone przez german81
            no to mozesz wykluczyc pompe wody bo fatycznie jest obieg a co do tych boli to nie jestem pewien . a ta dziszejsza jazda to była ostra czy nie a ten dolny wąż od chłodnicy jest ciepły czy zimy. no możesz sprubowac wymienic termostat to nie są durze pieniadze i możesz zrobic to we własnym zakresie.
            Ta jazda była spokojna - oczywiście nie ubyło nawet grama płynu. Węża na dole nie sprawdzałem bo nie maiłem jak tam dojść - musiałbym ściągnąć osłonę silnika od spodu a tego w drodze zrobić za bardzo nie miałem jak..

            Zamieszczone przez oziemi
            Zrób jeszcze jeden test. Na rozgrzanym motorze przejedz się się kilka razy na 3 biegu pod czerwone pole. Następnie zatrzymaj się i niech silnik pracuje na jałowym a ty włącz ogrzewanie na max. Jeżeli bedzie lecieć zimne powietrze a po przygazowaniu wróci gorące to masz walniętą uszczelkę..
            O tym jeszcze nie czytałem, spróbuje jak będę miał czas.. dzięki za radę!

            Zamieszczone przez smer
            Jeśli wywala CI płyn za zbiorniczek, a wymieniałeś korek, to nie ma co deliberować, tylko się brać za zrzucanie głowicy.
            Oczywiście czysto teoretycznie może to być wina korka (taki wyjątkowy pech, stary korek zepsuty, nowy korek zepsuty), ale nie łudź się -nie obejdziesz się bez wizyty w warsztacie. Niestety...

            A tak właściwie, to jak zachowuje Ci się wskazówka z temperatury płynu? Zdarza Ci się, że przechodzi grubo ponad 90 stopni?
            No czytając to co napisali inni co do swoich objawów prawdopodobnie masz rację

            Wskazówka od temperatury płynu NIGDY nie przekroczyła 90stopni! Jak osiągnie 90stopni wskazówka stoi jak słup na 90 i ani drgnie.

            Zamieszczone przez Samiec
            Jak bym czytal obiawy takie jak byly u mnie, na 99% na moje to niestety uszczelka. :roll:

            Tez zaczalem od korka, sprawdzalem termostat, wywalilem go i w drogie. Nic sie nie poprawilo.
            Z padnieta uszczelka przejechalem ponad 15-20kkm. Ogolnie sie obiawy nasilaja. Jak jedziesz wolniej nic sie nie dzieje(do 150km/h u mnie nie bylo objawow), na niskich biegach moglem butowac tez nie wywalalo, ale na piatce i powyzej 160km/h ubytki zaczynaly byc spore. Przed wymiana po rozgrzaniu i bucie do v-maxa po chwili robilo sie pusto w zbiorniczku.

            Koszta wymiany uszczelki nie sa male. :roll:
            Uszczelka org. z 145zl, sruby org. 170zl, uszczelniacze zaworowe 20-30zl, sprawdzenie, planowanie i rozpiecie zaworow glowicy ~250zl, uszczelniacze na walek 30zl, uszczelki pod kolektor i turbo 30-40zl, robota 500zl, nowy olej i filtr(przy czyszczeniu bloku ida rozne syfy w olej i preparaty wiec warto wymienic) -150-180zl, plukacz do ukladu 10zl, nowy plyn itd.
            Ogolnie wynioslo mnie to ok 1300zl.
            Dodatkowo od wysokiego cisnienia w ukladzie rozszczelnilo nagrzewnice ktora teraz wywalilem.
            Ogolnie u mnie w okolicy nie znalazlem analizatora spalin aby z plynu zlapal.
            Potwierdzilo mi pad uszczelki kolor zbiorniczka, im bardziej wywalanie plynu sie nasilalo to zaczynal robic sie czarny od sadzy, ktora osiadala na zbiorniczku po wyzej stanu plynu.
            Z poczatku nie bylo tego widac.
            Proponuje sie przymierzyc do wymianny, bo zbankrutujesz na dolewki plynu zima, a jak tez ci rozczelni nagrzewnice to znow beda koszty.

            U mnie wszystko zaczelo sie od padu wiatraka na chlodnicy->po palowaniu musial sie troche przygrzac i puscila uszczelka->puscila nagrzewnica.
            Na mocy nie stracilem bo na DD na hamowni mialem 147KM a juz uszczelka byla walnieta, tylko szukalem wymowek ze moze to jednak cos innego.
            Właśnie zastanawiam się czy jeździć z tą uszczelką do końca zimy (w zasadzie to te objawy mam od wakacji) czy brać się za robotę tego od razu? W sumie to kurde jestem nieźle spłukany z kasą i wolałbym to robić po zimie. Jak uważacie Panowie?


            Aha, jeszcze jedna sprawa którą zauważyłem – nie widziałem ani razu od jakiegoś czasu żeby włączyły się wentylatory od chłodnicy, nawet jak przebutowałem w ostani piątek samochód kiedy wywaliło płyn ze zbiorniczka.. Może nie włączają się one ponieważ obecnie jest zimno na polu i nie ma takiej potrzeby?

            Czyli z tego co piszecie to trzeba przyszykować się na wydatek 1000zł - fuck!

            Powiedzcie mi Panowie jeszcze przy jakich przebiegach silnika robiliście te uszczelki pod głowicą? Pytam tak z ciekawości..
            BORA aka xbora
            Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
            ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

            Komentarz

            • smer
              RS
              • 2008
              • 2021
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              Ja robiłem przy równych 180tys., ale wywaliło mi uszczelkę z jakieś 5 tys. wcześniej.

              I wydaje mi się, że przyczyną nie był przebieg, a zepsuty wiatrak na chłodnicy; gdy przez kilkaset km non stop i pod pełnym obciążeniem (5 osób + bagaże) dawałem mu po gazie, to ten mniejszy pomocniczy wiatrak od klimy nie dał rady schłodzić...
              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

              Piszę poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • Rekin Chlebojad
                Rider
                • 2010
                • 474

                #32
                BORA, uszczelka moze ci poleciec zarowno w pierwszych 10 km po wyjezdzie z salonu, jak i po 200 tys km i wiecej, na to nie ma regoły, zanim zaczniesz myslec o UPG , serio lec do ASO Skoda i kup jeszcze jeden korek, to serio tansze od roboty uszczelki. wypisze w skrucie (te ktore znam objawy):
                1) brak goracego nawiewu na goracym silniku (najlepiej porownac na postoju i w jezdzie ale bez katowania)
                2) ubywajacy płyn
                3)"oczka" tłuszczu w płynie (jak chcesz zobaczyc jak to wyglada wez troche płynu do słoika i krople oleju wpusc)
                4) tzw "majonez" pod korkiem wlewu oleju (ale nie przy dystansach rzedu 5-10km bo to normalne)
                5) praktycznie cały czas działajace wiatraki od chłodzenia
                6)napeczniałe jak kamien przewody(wiadomo ten gruby bedzie napeczniały dopuki doputy nie otworzy sie termostat)
                7) bąble powietrza w zbiorniku wyrownawczym (i jak dla mnie nie ma to roznicy czy to 2 tys obr/min czy 4500 tyś /obr/min , wiadomo że nie wolne obroty)
                8)biały dosłownie dym z rury wydechowej, przy odpalaniu i przy dodawaniu gazu w trakcie jazdy ( nie mylic z odparowywaniem wilgoci w zime)
                9)może ale nie musi wedrowac wskaznik temperatury płynu chłodzacego.
                10) może wystapic nierowna praca silnika, zwiekszone spalanie.
                11)wyraznie wyczuwalne spaliny przy otwartym zbiorniczku wyrownawczym.

                wiecej nie pamietam niestety , napewno by sie cos jeszcze znalazło, jesli nie masz tych objawow lub małej czesci ich, narazie poszukaj innej przyczyny. Bo jesli ktos mi pisze ze NIE MIAŁ objawow a wie że miał walnieta UPG to dla mnie to zabawne, bo skad niby miał to wiedziec? z sms-a do wrózki z gazety tele tydzien?? Jesli cos jest w siliku nie tak , auto MUSI dawac znac w jaki kolwiek sposob po sobie, ważene aby nie popasc w nałóg i natrectwo dogladania sie czego kolwiek w aucie. zreszta Diesel nie jest autem do scigania, tylko wołem roboczym, służacym glownie do pracy i ma byc wytrzymały w miare ekonomiczny i mało awaryjny, to nie aluzja do ciebie.

                smer, bardzo prawdopodobne to co mowisz, ja miałem kiedys identycznie jak piszesz, tyle że u mnie poleciał czójnik temperatury i prawdopodobnie przy ponad 100 st/C załaczał wiatrak.jak sie jechało nie bylo problemu, awaria sie zaczeła w korku na Wisłostradzie w Warszawie.Tyle że nie w skodzie.
                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez BORA
                  Powiedzcie mi Panowie jeszcze przy jakich przebiegach silnika robiliście te uszczelki pod głowicą? Pytam tak z ciekawości..
                  Wymiana nastapila przy 230kkm, pad zaczal sie przy 210-212kkm.

                  [ Dodano: Pon 25 Paź, 10 23:40 ]
                  Zamieszczone przez BORA
                  Właśnie zastanawiam się czy jeździć z tą uszczelką do końca zimy (w zasadzie to te objawy mam od wakacji) czy brać się za robotę tego od razu? W sumie to kurde jestem nieźle spłukany z kasą i wolałbym to robić po zimie. Jak uważacie Panowie?
                  Jezeli do 150km/h nic sie nie dzieje to mozesz odwlec.
                  Przyjdzie mroz beda tez mniejsze cisnienia w ukladzie.
                  Musisz pamietac aby nie butowac tak jak normalnie i da rade pojezdzic.
                  Ale odkladaj monete. Ja tez przeciagalem jak moglem, ale musisz pamietac ze bedzie sie to nasilac. U mnie nasililo sie juz do takiego stopnia, ze przy bucie do 200km/h wywalo nawet ze 3l plynu w sekundach(to przesadzilo o wymianie uszczelki). A do 150km/h byly ubytki nie zauwazalne. Ale coraz wieksza mialem sraczkie i wozilem ok 10l destylowanej wody w bagazniku.

                  [ Dodano: Pon 25 Paź, 10 23:41 ]
                  Zamieszczone przez smer
                  I wydaje mi się, że przyczyną nie był przebieg, a zepsuty wiatrak na chłodnicy; gdy przez kilkaset km non stop i pod pełnym obciążeniem (5 osób + bagaże) dawałem mu po gazie, to ten mniejszy pomocniczy wiatrak od klimy nie dał rady schłodzić...
                  U mnie tez na to stawiam, zatarl sie duzy wiatrak i po szybkim palowaniu auta na trasie latem pojawilo sie pierwsze kipienie plynu z pod korka

                  [ Dodano: Pon 25 Paź, 10 23:49 ]
                  Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                  wypisze w skrucie (te ktore znam objawy):
                  1) brak goracego nawiewu na goracym silniku (najlepiej porownac na postoju i w jezdzie ale bez katowania)
                  U mnie pomimo uszczelki goracy nawiew byl zawsze.
                  2) ubywajacy płyn
                  To wiadomo bylo.
                  3)"oczka" tłuszczu w płynie (jak chcesz zobaczyc jak to wyglada wez troche płynu do słoika i krople oleju wpusc)
                  Tego u mnie nie bylo.
                  4) tzw "majonez" pod korkiem wlewu oleju (ale nie przy dystansach rzedu 5-10km bo to normalne)
                  Spaliny szyly do plaszcza wodnego, a nie do oleju wiec majonezu na korku nie bylo.
                  5) praktycznie cały czas działajace wiatraki od chłodzenia
                  Temp. trzymal 90'C.
                  6)napeczniałe jak kamien przewody(wiadomo ten gruby bedzie napeczniały dopuki doputy nie otworzy sie termostat)
                  U mnie nie byly az tak napeczniale, moglem je scisnac reka, ale twardawe byly bardziej niz po wymianie.
                  7) bąble powietrza w zbiorniku wyrownawczym (i jak dla mnie nie ma to roznicy czy to 2 tys obr/min czy 4500 tyś /obr/min , wiadomo że nie wolne obroty)
                  Tego nie bylo, dopiero pod obciazeniem pojawialy sie przedmuchi i to na 5tce blizej 4000obr.
                  8)biały dosłownie dym z rury wydechowej, przy odpalaniu i przy dodawaniu gazu w trakcie jazdy ( nie mylic z odparowywaniem wilgoci w zime)
                  Do cilindrow plyn nie szedl dymu nie bylo.
                  9)może ale nie musi wedrowac wskaznik temperatury płynu chłodzacego.
                  Temp. skakala wyzej niz 90'C tylko w tedy jak juz wysadzilo znaczna ilosc plynu.
                  10) może wystapic nierowna praca silnika, zwiekszone spalanie.
                  Pracowal rowniutko jak gdyby nigdy nic.
                  11)wyraznie wyczuwalne spaliny przy otwartym zbiorniczku wyrownawczym.
                  Nie bylo czuc, tylko zapach plynu.
                  [/quote]

                  [ Dodano: Pon 25 Paź, 10 23:54 ]
                  Wieksze cisnie w ukladzie bylo widac po stanie plynu w zbiorniczku czesto pomimo ze nie ubywal plyn byl wciskany z 2-3cm w uklad, po otwarciu korka i upuszczeniu cisnienie potrafil wrocic do swojego poziomu maks.
                  Im blizej wymiany uszczelki zaczal sie brudzic zbiorniczek od sadzy, przez 10kkm byl czysciutki.

                  Zobacz dla swietego spokoju czy chodza ci wiatraki na chlodnicy.
                  Najprosciej odpal klime i powinny sie wlaczyc oba.
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • Rekin Chlebojad
                    Rider
                    • 2010
                    • 474

                    #34
                    Zamieszczone przez Samiec
                    Wieksze cisnie w ukladzie bylo widac po stanie plynu w zbiorniczku czesto pomimo ze nie ubywal plyn byl wciskany z 2-3cm w uklad, po otwarciu korka i upuszczeniu cisnienie potrafil wrocic do swojego poziomu maks.
                    nie wiem może z moja wiedza jest cos nie tak ,ale dokładnie co cytuje od ciebie, jest dla mnie w 100% normalne, i nie widze nic w tym dziwnego, że na goraco po paru dniach jest mniej płynu, i na zimno, tez jest mniej po paru dniach niz jak został on nalany, natomiast odkrecisz i wszytsko wraca do normy, wiec nie widze nic w tym dziwnego.Sam miałem z tym problem i najprawdopodobniej juz sie wszytsko wyjasniło że tak widocznie ma byc i to w nowym aucie.
                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #35
                      Koledzy wystarczy jeden objaw nie musi ich być 11 nie zapominajmy jeszcze o jednym wszyscy jednym chórem piszecie o uszczelce równie dobrze może być walnięta głowica , wypalone kanały , pęknięte . Objawy zależą tylko od miejsca gdzie usterka wystąpiła i dlatego każdy będzie miał inne objawy

                      [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 08:18 ]
                      Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                      Sam miałem z tym problem i najprawdopodobniej juz sie wszytsko wyjasniło że tak widocznie ma byc i to w nowym aucie.
                      W nowym to chyba każdy tak ma ale potem po dolewce już ubytki płynu nie występują ( minimalne ) ja przez 8 lat dolałem 0,5 L płyny i to większość właśnie po miesiącu od kupna auta

                      [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 08:24 ]
                      Zamieszczone przez Samiec
                      Zobacz dla swietego spokoju czy chodza ci wiatraki na chlodnicy.
                      Jeżeli wiatrak by mu nie chodził to by to od razu widział na wskażniku a jak napisał wcześniej wszystko z temp OK . A tak jeszcze na marginesie dodam jak w chłodnicy zamiast płynu jest kompresja czujnik nie załączy wiatraka

                      [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 08:30 ]
                      Kolega BORA jak na razie z tego co pisze ma gdzieś minimalny przedmuch ja osobiście bym przejeżdził zimę i czekał na nasilenie zjawiska , oczywiście jeżeli nie jeżdzi w trasy . Jak jeżdzi to niestety tylko mechanik bo nie wiadomo kiedy usterka objawi się całą swoją mocą i będzie wracał na lawecie

                      [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 08:36 ]
                      Zamieszczone przez Samiec
                      Ogolnie wynioslo mnie to ok 1300zl.
                      Znając ceny w Krakowie to ja bym liczył się z takimi kosztami , bo jak tam któryś z kolegów pisał robocizna 200 to w krak jest to nie osiągalna cena bo za rozrząd liczą 250 a co dopiero za rozbieranie połowy silnika

                      Komentarz

                      • tomus7
                        RS
                        • 2010
                        • 1896
                        • Peugeot

                        #36
                        Zamieszczone przez tryton
                        W nowym to chyba każdy tak ma ale potem po dolewce już ubytki płynu nie występują ( minimalne ) ja przez 8 lat dolałem 0,5 L płyny i to większość właśnie po miesiącu od kupna aut
                        Ja myślałem,że właściwości płynu chłodzacego dzialaja przez jakiś okres czasu np: 3 - 5 lat/
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #37
                          no to cię wyprowadzę z błędu w zeszłą zimę robiłem pomiar i płyn dalej trzymał parametry

                          [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 09:20 ]
                          według serwisów to najlepiej wymieniać co pół z czegoś muszą żyć

                          [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 09:23 ]
                          dodam więcej w zeszłą zimę było po - 30 i jakoś nic mi się nie stało płynu hamulcowego też nie zmieniam co 2 lata oleju nie wymieniałem po 1500 i jakoś skodzina jeżdzi bez awaryjnie

                          Komentarz

                          • smer
                            RS
                            • 2008
                            • 2021
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #38
                            Żeby nie rozpisywać się niepotrzebnie, to powiem, że objawy miałem prawie identyczne jak Samiec. Żadnych tłustych plam w płynie itp. Na 11 pkt. 10 miałem identyczne.
                            Uszczelkę zdaje się wypaliłem na własne żądanie, bo nie miałem pojęcia, że mam zatarty duży wiatrak, odkryłem to dopiero gdy zacząłem się dziwić, że temp. leci mi pod 130st. Niestety, wtedy było już po uszczelce.

                            Aha, jeszcze to jest zabawne:
                            Zamieszczone przez tryton
                            Koledzy wystarczy jeden objaw nie musi ich być 11 nie zapominajmy jeszcze o jednym wszyscy jednym chórem piszecie o uszczelce równie dobrze może być walnięta głowica , wypalone kanały , pęknięte . Objawy zależą tylko od miejsca gdzie usterka wystąpiła i dlatego każdy będzie miał inne objawy
                            Bora, módl się, żeby to była tylko uszczelka :P
                            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                            Piszę poprawnie po polsku.

                            Komentarz

                            • tryton
                              Elegance
                              • 2008
                              • 935

                              #39
                              Zamieszczone przez smer
                              Bora, módl się, żeby to była tylko uszczelka
                              Na pewno to tylko uszczelka a jezeli by to poszła głowica to oby uszkodzenie było powierzchowne bo wtedy można pospawać i koszty praktycznie takie jak przy uszczelce Ja w golfie niestety musiałem spawać kanał

                              Komentarz

                              • BORA
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 118
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez smer
                                Ja robiłem przy równych 180tys., ale wywaliło mi uszczelkę z jakieś 5 tys. wcześniej.

                                I wydaje mi się, że przyczyną nie był przebieg, a zepsuty wiatrak na chłodnicy; gdy przez kilkaset km non stop i pod pełnym obciążeniem (5 osób + bagaże) dawałem mu po gazie, to ten mniejszy pomocniczy wiatrak od klimy nie dał rady schłodzić...
                                No to faktycznie silnik u Ciebie miał wtedy przekichane.. A temperatura CI nie rosła jak wysiadł ten wiatrak??

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                BORA, uszczelka moze ci poleciec zarowno w pierwszych 10 km po wyjezdzie z salonu, jak i po 200 tys km i wiecej, na to nie ma regoły, zanim zaczniesz myslec o UPG , serio lec do ASO Skoda i kup jeszcze jeden korek, to serio tansze od roboty uszczelki.
                                Wiesz może i masz rację z tym korkiem ale jak mam wywalić następne kasę na korek to chyba korzystniej poszukać zakładu który posiada to urządzenia od sprawdzania zawartości spalin układzie chłodzenia i na to wydać te 50zł
                                Co do objawów to tak:
                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                1) brak goracego nawiewu na goracym silniku (najlepiej porownac na postoju i w jezdzie ale bez katowania)
                                Właśnie ostatnio zauważyłem tak jakby ogrzewanie w samochodzie gorzeje działało - oczywiście normalnie ciepło jest w samochodzie ale wydaje mi się że dawniej jak ustawiłem na te 24stopnie to powietrze wylatujące z ogrzewania było dużo cieplejsze, ale mogę się mylić..

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                2) ubywajacy płyn
                                To już opisywałem, że go wyrzuca, ale też w specyficznych przypadkach..

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                3)"oczka" tłuszczu w płynie (jak chcesz zobaczyc jak to wyglada wez troche płynu do słoika i krople oleju wpusc)
                                Tego u mnie nie ma..

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                4) tzw "majonez" pod korkiem wlewu oleju (ale nie przy dystansach rzedu 5-10km bo to normalne)
                                Tego u mnie nie ma - choć normalnie dziennie robię ok. 6km a dłuższe dystanse tylko w weekend

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                5) praktycznie cały czas działajace wiatraki od chłodzenia
                                U mnie w ogóle nie zauważyłem żeby ostatnio pracowały..

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                6)napeczniałe jak kamien przewody(wiadomo ten gruby bedzie napeczniały dopuki doputy nie otworzy sie termostat)
                                U mnie jak widać na filmiku przewody bez problemu można ścisnąć..

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                7) bąble powietrza w zbiorniku wyrownawczym (i jak dla mnie nie ma to roznicy czy to 2 tys obr/min czy 4500 tyś /obr/min , wiadomo że nie wolne obroty)
                                U mnie jest takie cos jak widać na filmie ale te pęcherze pojawiają się jak spadają obroty

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                8)biały dosłownie dym z rury wydechowej, przy odpalaniu i przy dodawaniu gazu w trakcie jazdy ( nie mylic z odparowywaniem wilgoci w zime)
                                Tego u mnie niema..

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                9)może ale nie musi wedrowac wskaznik temperatury płynu chłodzacego.
                                U mnie stoi i nawet nie drgnie cały czas na 90stopniach..

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                10) może wystapic nierowna praca silnika, zwiekszone spalanie.
                                Spalanie jest ok. co do praca silnika też raczej ok.

                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                11)wyraznie wyczuwalne spaliny przy otwartym zbiorniczku wyrownawczym.
                                Spalin też nie czuć..

                                Zamieszczone przez Samiec
                                Wymiana nastapila przy 230kkm, pad zaczal sie przy 210-212kkm.
                                Czyli bardzo podobnie jak u mnie..Czyli mój przebieg nie jest czymś dziwnym..

                                Zamieszczone przez Samiec
                                Jezeli do 150km/h nic sie nie dzieje to mozesz odwlec.
                                Przyjdzie mroz beda tez mniejsze cisnienia w ukladzie.
                                Musisz pamietac aby nie butowac tak jak normalnie i da rade pojezdzic.
                                Ale odkladaj monete. Ja tez przeciagalem jak moglem, ale musisz pamietac ze bedzie sie to nasilac. U mnie nasililo sie juz do takiego stopnia, ze przy bucie do 200km/h wywalo nawet ze 3l plynu w sekundach(to przesadzilo o wymianie uszczelki). A do 150km/h byly ubytki nie zauwazalne. Ale coraz wieksza mialem sraczkie i wozilem ok 10l destylowanej wody w bagazniku.
                                No właśnie od ostatniego wywalenia płynu jeżdżę raczej spokojnie - przynajmniej na autostradach..
                                Jeszcze nad tym pomyśle, może pojadę przynajmniej do mojego mechanika i pokaże mu co się dzieje i co mi na to powie, prawda taka że podświadomie już się z tym pogodziłem ze to na 90% UPG. Na 100% będę to musiał zrobić najpóźniej zaraz po zimie choć zobaczymy czy sprawa nie będzie się nasilać..

                                Zamieszczone przez Samiec
                                Zobacz dla swietego spokoju czy chodza ci wiatraki na chlodnicy.
                                Najprosciej odpal klime i powinny sie wlaczyc oba.
                                Właśnie zastanawiałem się jak je zmusić do pracy żeby sprawdzić czy z nimi wszysko ok bo nawet butowanie nic nie dawało. W takim razie spróbuję tak jak piszesz..

                                Zamieszczone przez tryton
                                Koledzy wystarczy jeden objaw nie musi ich być 11 nie zapominajmy jeszcze o jednym wszyscy jednym chórem piszecie o uszczelce równie dobrze może być walnięta głowica , wypalone kanały , pęknięte . Objawy zależą tylko od miejsca gdzie usterka wystąpiła i dlatego każdy będzie miał inne objawy
                                Nawet mnie kurcze nie strasz przecież to z tych wszystkich możliwości UPG miała być tą najgorszą opcją

                                Zamieszczone przez tryton
                                Jeżeli wiatrak by mu nie chodził to by to od razu widział na wskażniku a jak napisał wcześniej wszystko z temp OK . A tak jeszcze na marginesie dodam jak w chłodnicy zamiast płynu jest kompresja czujnik nie załączy wiatraka
                                Tak ale kurcze ja już do bardzo dawna nie widziałem żeby wiatraki działały, nie wiem może jest to normalne bo na polu jest zimno.. Nic sprawdzę je tak jak pisał Samiec..

                                Zamieszczone przez tryton
                                Kolega BORA jak na razie z tego co pisze ma gdzieś minimalny przedmuch ja osobiście bym przejeżdził zimę i czekał na nasilenie zjawiska , oczywiście jeżeli nie jeżdzi w trasy . Jak jeżdzi to niestety tylko mechanik bo nie wiadomo kiedy usterka objawi się całą swoją mocą i będzie wracał na lawecie
                                Właśnie często mi się zdarzają trasy przynajmniej ok. 150-200km przez weekend ale może jak silnika nie będę katował to jakoś przekimam tą zime..

                                Zamieszczone przez tryton
                                Znając ceny w Krakowie to ja bym liczył się z takimi kosztami , bo jak tam któryś z kolegów pisał robocizna 200 to w krak jest to nie osiągalna cena bo za rozrząd liczą 250 a co dopiero za rozbieranie połowy silnika
                                Popytam o ceny w Krakowie a potem zapytam ile będzie to kosztować u mojego mechanika, to nie Kraków więc może będzie do przełknięcia..

                                Zamieszczone przez smer
                                Bora, módl się, żeby to była tylko uszczelka :P
                                Hehe.. jak już będę miał te spaliny w układzie chłodzenia to się wtedy będę modlił

                                Zamieszczone przez tryton
                                Na pewno to tylko uszczelka a jezeli by to poszła głowica to oby uszkodzenie było powierzchowne bo wtedy można pospawać i koszty praktycznie takie jak przy uszczelce Ja w golfie niestety musiałem spawać kanał
                                Patrzcie jak to zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.. Jeden płacze że ma szklane w połowie pustą a drugi się cieszy że jeszcze pół mu zostało :szeroki_usmiech

                                Mam jeszcze iskierkę nadziei że to jednak nie uszczelka ale jak już będę w 100% pewien to będę się modlił żeby to była TYLKO ona! ad:
                                BORA aka xbora
                                Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                  Zamieszczone przez Samiec
                                  Wieksze cisnie w ukladzie bylo widac po stanie plynu w zbiorniczku czesto pomimo ze nie ubywal plyn byl wciskany z 2-3cm w uklad, po otwarciu korka i upuszczeniu cisnienie potrafil wrocic do swojego poziomu maks.
                                  nie wiem może z moja wiedza jest cos nie tak ,ale dokładnie co cytuje od ciebie, jest dla mnie w 100% normalne, i nie widze nic w tym dziwnego, że na goraco po paru dniach jest mniej płynu, i na zimno, tez jest mniej po paru dniach niz jak został on nalany, natomiast odkrecisz i wszytsko wraca do normy, wiec nie widze nic w tym dziwnego.Sam miałem z tym problem i najprawdopodobniej juz sie wszytsko wyjasniło że tak widocznie ma byc i to w nowym aucie.
                                  To to akurat normalne nie jest. :shock: Masz zalany plyn na zimnym silniku na max. Odpalasz rozgrzewasz normalnie auto plyn pod wplywem ciepla zwieksza swoja objetosc. Zaczynasz butowac i cisnie w ukladzie rosnie na tyle ze wciska ten plyn w przewody. 2-3cm to bylo minimum. Przy wiekszym palowaniu potrafilo wcisnac prawie caly zbiorniczek.
                                  Po wymianie uszczelki, plyn od max praktycznie nie zmienia polozenia i cisnienie w ukladzie jest male po odkreceniu korka.

                                  [ Dodano: Sro 27 Paź, 10 20:10 ]
                                  Zamieszczone przez tryton
                                  [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 08:24 ]
                                  Zamieszczone przez Samiec
                                  Zobacz dla swietego spokoju czy chodza ci wiatraki na chlodnicy.
                                  Jeżeli wiatrak by mu nie chodził to by to od razu widział na wskażniku a jak napisał wcześniej wszystko z temp OK . A tak jeszcze na marginesie dodam jak w chłodnicy zamiast płynu jest kompresja czujnik nie załączy wiatraka
                                  U mnie wiatrak byl zatarty i sie wskazowka z 90'C przy upalach 30'C nie ruszyla wogole.
                                  Przy sprawnym wiatraku, u dalo mi sie go zmusic do oplaenia mze z 10 razy.
                                  Bylo to przy palowaniu na odcinku 50km caly czas w upal 35'C, polegalo na rozpedzaniu od 150km/h do 200km/h.

                                  [ Dodano: Sro 27 Paź, 10 20:13 ]
                                  Zamieszczone przez tryton
                                  no to cię wyprowadzę z błędu w zeszłą zimę robiłem pomiar i płyn dalej trzymał parametry
                                  Producent zaleca wymiane co 3lata.
                                  Ja wymienilem po 6ciu ops:
                                  Ogolnie wlasciwosci przeciw zamrzaniowych raczej nie traci.
                                  Napewno stracil kolor, swoje parametry przeciw korozyjne pewnie tez.
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • Rekin Chlebojad
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 474

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Samiec
                                    Samiec napisał/a:
                                    Wieksze cisnie w ukladzie bylo widac po stanie plynu w zbiorniczku czesto pomimo ze nie ubywal plyn byl wciskany z 2-3cm w uklad, po otwarciu korka i upuszczeniu cisnienie potrafil wrocic do swojego poziomu maks.
                                    Rekin Chlebojad napisał/a:
                                    nie wiem może z moja wiedza jest cos nie tak ,ale dokładnie co cytuje od ciebie, jest dla mnie w 100% normalne, i nie widze nic w tym dziwnego, że na goraco po paru dniach jest mniej płynu, i na zimno, tez jest mniej po paru dniach niz jak został on nalany, natomiast odkrecisz i wszytsko wraca do normy, wiec nie widze nic w tym dziwnego.Sam miałem z tym problem i najprawdopodobniej juz sie wszytsko wyjasniło że tak widocznie ma byc i to w nowym aucie.


                                    To to akurat normalne nie jest. Masz zalany plyn na zimnym silniku na max. Odpalasz rozgrzewasz normalnie auto plyn pod wplywem ciepla zwieksza swoja objetosc. Zaczynasz butowac i cisnie w ukladzie rosnie na tyle ze wciska ten plyn w przewody. 2-3cm to bylo minimum. Przy wiekszym palowaniu potrafilo wcisnac prawie caly zbiorniczek.
                                    Po wymianie uszczelki, plyn od max praktycznie nie zmienia polozenia i cisnienie w ukladzie jest male po odkreceniu korka.
                                    no tyle że w pierwszym poscie nie pisałes nic o tym że wciskało ci cały płyn, bo to że przy podwyżonych obrotach potrafi z 2-3 cm wcisnac i potem wroci na miejsce to dla mnie to nic dziwnego, ale jak z max ci wciskało cały płyn i po odkreceniu wracał to juz niebardzo.
                                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                    Komentarz

                                    • Samiec
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4287
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                      no tyle że w pierwszym poscie nie pisałes nic o tym że wciskało ci cały płyn, bo to że przy podwyżonych obrotach potrafi z 2-3 cm wcisnac i potem wroci na miejsce to dla mnie to nic dziwnego, ale jak z max ci wciskało cały płyn i po odkreceniu wracał to juz niebardzo.
                                      No 2-3cm wciskalo w pierwszym stadium dmuchniecia uszczelki. Caly prawie zbiorniczek to wciskalo dopiero przy apogelum przed sama wymiana uszzelki.
                                      Ogolnie po wymianie nie ma w tym momencie w ukladzie wogole jakiegos duzego cisnienia, plyn teraz stoi rowno na kreskach. Moge popalowac i plyn stoi.

                                      Jezeli u ciebie jest tak ze z maksa po palowaniu ci plyn sciska w dol o te 2-3cm, to proponuje zaczac sprawdzac czy to nie sa tez juz pierwsze oznaki uciekajacej kompresji w uklad chlodzenia. Bo to od takiego objawu sie u mnie niestety zaczelo. :roll: Plus nie duze ubytki plynu.
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz

                                      • Rekin Chlebojad
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 474

                                        #44
                                        teraz może ja wrzuce filmiki ze swojego nagrania, (niestety po wrzuceniu na youtube jakosc sie pogorszyła) w kazdym razie na czytac uwaznie: silnik po 2 godzinnej jezdzie, obroty 2500 obr/min,
                                        nie wyżuca płynu z układu (bynajmniej niezauwazyłem), filmik daje porownawczo do poprzedniego strone wczesniej, ewentualnie do opisania i dyskusji, na
                                        1) filmiku przy odkreconym korku i obrotach 2.5 tyś/min zaczeła robic sie pianka delikatna (nie mylic z piana, poprostu cos jak mgiełka)na całej powierzchni zbiornika, zadnych babli sporych niezauwazyłem,zastanawiam sie czy nie jest to poprostu spowodowane zwiekszonymi obrotami pompy i tak moze musi byc, na
                                        2) filmiku widac przewod "zwrotny" płynu gdzie płyn normalnie uchodził tyle że tam tez była pianknka (troszeczke) i malutkie babelki jak w wodzie gazowanej( 2-gi filmik przy zamknietym korku). Przy normalnych obrotach jak wszytsko sie uspokoi wszystko wyglada normalnie, wsumie nie widze tu jakis dziwnych rzeczy ale sami zobaczcie.pozdrawiam i czekam na opinie.
                                        numer1)
                                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ttf5trfNQUA[/youtube]
                                        numer 2)
                                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gegyGhrInzQ[/youtube]

                                        potem jak odpusciłem gaz (zdjiołem baniaczek z pedału gazu) płyn troszeczke wzrusł (2 cm) i po zamknieciu korka zaczął opadac do odpowiedniego poziomu.

                                        [ Dodano: Pią 29 Paź, 10 23:25 ]
                                        nie ma nikt nic do powiedzenia w temacie?? dodałem filmiki chciał bym aby ktos żucil okiem swoim na to. dzieki
                                        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                        Komentarz

                                        • paragraf
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 130

                                          #45
                                          Co do filmiku.

                                          Tobie pompa wodna padła !!! A uszczelka to moze byc tego konsekwencją.

                                          Komentarz

                                          • Rekin Chlebojad
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 474

                                            #46
                                            paragraf, nie wiem do kogo kierujesz ta odpowiedz, ale jesli chodzi o mnie to niezauwazyłem zadnego pisku czy buczenia z okolicy pompy wody, nie wiem ale jak by sie zatarła temperatura płynu by gwałtownie wzrosła, a u mnie stoii jak słup na 90 st.
                                            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                            Komentarz

                                            • Damianjg
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 621

                                              #47
                                              Wydaje mi sie ze po tym ze w zbiorniczku nie ma obiego, powinno byc widac jak powrotem idzie płyn

                                              Komentarz

                                              • Rekin Chlebojad
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 474

                                                #48
                                                Damianjg, a ztym to nie ma problemu, bardzo wyraznie widac jak idzie płyn wezykiem u góry zbiorniczka, a jak by ktos mogł sprawdzic tak poza tematem, na zimnym silniku przy zamknietym zbiorniczku jak sie porzadnie ponaciska ten gruby przewod po stronie prawej lampy (od strony kierowcy) czy cos sie bedzie działo w zbiorniczku czy tez nie??? był bym wdzieczy za takie TESCIK , odwdziecze sie czyms przy blizszej czy odległej okazji, tylko zimny silnik, jak juz waz bedzie całkowicie miekki.
                                                A obiegu nie widac bo tragiczna jakosc mam telefon z HD nagrywaniem a po wrzuceniu na Y-T tragedia;(
                                                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                                Komentarz

                                                • paragraf
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 130

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez BORA
                                                  Witam Panowie.

                                                  Dzisiaj zrobiłem ok. 60km tak że silnik był porządnie zagrzany i zatrzymałem się na parkingu. Zacząłem sprawdzać najpierw węże i z żadnym z nich nie było jakichś strasznych problemów żeby go ścisnąć więc wg mnie nie były nabrzmiałe jakoś strasznie- oczywiście sprawdzałem te węże do których miałem dostęp od góry więc nie wiem jak z tymi od dołu.

                                                  Zacząłem się również przyglądać czy z tego wężyka usytuowanego w górnej części zbiorniczka wypływa płyn - tak wypływa, nie jest to jakiś straszny strumień ale widać nawet przez zbiorniczek jakiś tam przepływ tego różowego płynu, więc raczej pompa ok.

                                                  Ostatnia rzecz sprawdzenie bąbli w zbiorniczku – i tu niestety nie jestem w 100% pewien jak one powinny wyglądać ale jak samochód wchodzi powiedzmy na 4000 obr/min i spada z tych obrotów pod koniec tego spadku jak osiąga te ok. 800 obr/min widać niestety jakieś zawirowania w zbiorniczku i takie maleńkie pęcherzyki powietrza :cry: Dodatkowo w czasie kilkukrotnego wchodzenia na wysokie obroty bardzo podniósł się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym (co widać na filmiku poniżej np w 41 sekundzie). Ponieważ nie jestem pewien czy o takie pęcherzyki powietrza chodzi nagrałem filmik na którym widać całą sytuację. Co prawda nagranie tych pęcherzyków było bardzo kłopotliwe ponieważ para unosząca się ze zbiorniczka wszystko zasłania ale mam nadzieję że wszystko dobrze widać. Wg mnie pęcherzyki najlepiej widać w 34sekundzie, 41sek, 1m11sek, 1m36sek i całą gromadę pęcherzyków pod sam koniec filiku. Panowie powiedzcie mi czy o takie pęcherzyki powietrza chodzi? Czy mam się szykować na wymianę uszczelki pod głowicą? Dziwne że te węże nie są jakoś strasznie twarde..

                                                  Poniżej filmik:

                                                  [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XcyoDk6hFT8[/youtube]


                                                  Zamieszczone przez smer
                                                  Zatem tak: tutaj masz link do strony, w której zebrałem do kupy wszystkie podobne tematy:
                                                  Linki do tematów o usterkach układu chłodzenia

                                                  Radzę poczytać wszystko jak leci, wtedy szerzej ogarniesz temat.

                                                  Jeśli chodzi o koszt naprawy związanej z walniętą uszczelką, to wystawiono mi 2 rachunki:
                                                  - 381 zł za części
                                                  - 737 zł za robotę
                                                  No to mnie smer nie pocieszyłeś z tymi kosztami

                                                  Dzięki za linka jak będę miał dzisiaj trochę czasu na pewno przeczytam wszystkie


                                                  Czekam na wasze sugestie i spostrzeżenia.
                                                  Z góry dzięki!


                                                  Patrzac po filmiku to na 100 % nie dziala Ci pompa wody. Stawiam na obluzowane łopatki na trzpieniu lub mechaniczne uszkodzenie łopatek (ale raczej to pierwsze). Jak bedziesz wymienial pompe wody to nie kupuj z plastikowymi łopatkami !!! Czesto sie obluzowuja - nawet nowe.

                                                  Komentarz

                                                  • Rekin Chlebojad
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 474

                                                    #50
                                                    paragraf, tyle ze moje auto za 2 dni bedzie miało 2 miesiace od nowosci i jesli cos sie dzieje to nie z mojej winy, a temat poruszyłem poniewaz zanim zaczne cos działac chce wiedziec na 99-100% ze cos jest nie tak, wiec o zakup itd nie ja sie bede martwił, natomiast wg mnie to obieg jest moze tego tak nie widac, tym bardziej że moje obroty mogły byc max niestety 2.5 tyś na jałowym , mam blokade obrotow na jałowym , a z tego co widze i cztam u kolegi BORA, to on gazował auto na 4 tys obrotow i to gazował z tego co słychac a ja trzymalem non stop na 2.5 tyś (w jedna osobe inaczej sie nie da położyłem baniaczek na pedale), ale skoro tak mowisz dajesz mi cos do myslenia, w kazdym razie w gornej czesci zbiorniczka normalnie wypływa płyn na jałowym wolniej a przy obrotach szybciej, ale płynie ciagle.
                                                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...