napinacz paska wieloklinowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andzo26
    Drive
    • 2010
    • 48

    #26
    Minimalne drgania paska zawsze będą!!!!!!!
    Laurin&Klement

    Komentarz

    • Zbyhoo
      Ambiente
      • 2012
      • 112

      #27
      Trochę odgrzebie temat.
      Od kilku miesięcy słyszę (ale tylko jak jest temp poniżej 15 stopni i zimny silnik! ) takie dziwne chrobotanie. Występuję głównie przy przespieszaniu na małych prędkościach i niskich obrotach (albo przy wyższych silnik to zagłusza..).
      Czytając forum doszedłem do tego, że może to być sprzęgiełko alternatora, więc chcę wymienić gnoja.
      OII 1,9TDi 2006r
      Koleś handlujący częściami zaproponował mi taki zestaw:

      sprzęgło jednokierunkowe alternatora SKF 160 zł
      pasek boscha ok 35 ale są dwa rodzaje (różne długości) i napinacz Rouvilla też są dwa rodzaje ( na 2 lub 3 śruby montowany) 140 lub 240


      No i pytania:
      Co z tą długością paska i rodzajem napinacza? Jak to sprawdzić bez zdejmowania?
      Nie znam sie na producentach części. SKF jest godny polecenia?
      No i jak widzicie te ceny?
      Pzdr
      Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

      Komentarz

      • petras
        Ambiente
        • 2008
        • 171
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #28
        ja też dziś odebrałem skodzine od mechanika....do wymiany był napinać bo grzechotało coś....co dziwne, w lutym ub. roku wymienione zostało sprzęgło alternatora, rolka, pasek i napinacz....od jakiegos czasu znów było slychać terkotanie, pojechałem dziś i zostawiłem mu to żeby zerknął....chwilę potem dzwoni że do wymiany napinacz bo tam się rolka rozlatuje....koszt 270zł....producent INA....
        jutro pertraktuje temat napinacza z mechanikiem, bo na poprzedni napinacz jeszcze jest pół roku gwarancji niechaj więc działa...bo nie chce u niego za rok znów być na wymianę napinacza

        Komentarz

        • Bartek L.
          Classic
          • 2013
          • 26
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #29
          Podlacze sie pod ten watek, pomimo, ze zalozylem nowy , oddzielny, ale dostalem dosc ogolna odpowiedz.....

          Wczoraj zapalilem auto i strasznie halasowalo na poczatku, potem przestalo. Sfirujacy halas dobiegal z alter, paska , Bog wie skad.... Dzis tes sie przejechalem i go rozgrzalem jakies 5 min, i tez mozan bylo slyszec ten szum, takie jakby terkotanie. Moze wystepuje to czesciej, ale przy wyzszych obrotach tego nie slychac.... Zazwyczaj zaraz po odpaleniu.

          W czasie jazdy potem lampka ladowania zaswiecila sie klika razy ,ale tylko na chwile. Co to moze oznaczac?
          A moze to walniety napinacz paska, wzgl. po prostu pasek sie rozciagnal i slizga sie po rolkach ? Ten swist ustaje po jakims czasie , wiec moze to lozyska alternatora nie sa ?

          Komentarz

          • petras
            Ambiente
            • 2008
            • 171
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #30
            wykluczyć napinacz możesz jeżeli w trakcie hałasu go złapiesz a hałas sie uspokoi, wystarczy złapać za amortyzator drgań i docisnąć go do silnika....jeżeli będzie różnica to kłania się m.in. napinacz.
            ale z twojego opisu wynika raczej problem ze sprzęgłem i/lub samym alternatorze....

            Komentarz

            • Bartek L.
              Classic
              • 2013
              • 26
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #31
              Juz jestem uswiadomiony... okazalo sie, ze padla niestety sprezarka od klimy, stad te dziwne dzwieki i stad przerwy w ladowaniu aku...
              Mam teraz pytanie , moze dziwne, ale nigdy wczesniej nie mialem auta z klima i to moje pierwsze...
              Czy jest mozliwosc odlaczenia klimy ,ale jazda przy dmuchawie i mozliwoscia regulacji temperatury, oczywiscie nie chlodzenie. Co to jest tryb Economy?

              Komentarz

              Pracuję...