napinacz paska wieloklinowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jezalb
    Classic
    • 2010
    • 20
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    napinacz paska wieloklinowego

    jesteśmy w 3-city, więc proponuję tutejszą miejscówkę. jak kiedyś będziecie w łódźkim, to w brzeźnie jest szrot z dobrymi cenami na części do VAG. wracając do terminu, tak będę jeszcze w 3-city, więc lista nadal otwarta i aktualna.
    05.04. gdańsk brzeźno
    1. tony065
  • nasel
    Classic
    • 2009
    • 20

    #2
    napinacz paska wieloklinowego

    witam wszystkich, wymienialem 2 miesiace temu napinacz paska wieloklinowego w mojej octawce poniewasz zaczelo mi grechotać tak jakby luzna rolka lub jakies smigielko sie opcieralo,a napinacz nie jest stabilny tylko ma drgania, wszystko fajnie niby ustalo a tu 2 tygodnie temu od nowa i to samo, metaliczny odglos smigielka i dgania napinacza, czy moze ktos sie spotkal z takim przypadkiem albo wie jak mi pomoc bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam clubowiczow
    Ambiente - Nasel

    Komentarz

    • giqus
      Ambiente
      • 2010
      • 102
      • Octavia III combi (5E5)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      zwykle napinacz sie wali dlatego że jest uwalone już sprzęgiełko na alternatorze (też taka coś ala rolka). czy wymieniając napinacz mechanior obczaił sprzęgiełko?

      Komentarz

      • nasel
        Classic
        • 2009
        • 20

        #4
        Zamieszczone przez giqus
        zwykle napinacz sie wali dlatego że jest uwalone już sprzęgiełko na alternatorze (też taka coś ala rolka). czy wymieniając napinacz mechanior obczaił sprzęgiełko?


        stego co mi wiadomo to chyba nie skoro nic nie mowil
        Ambiente - Nasel

        Komentarz

        • giqus
          Ambiente
          • 2010
          • 102
          • Octavia III combi (5E5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          widzisz, mi jak padał napinacz to też myślałem że tylko napinacz, ale mechanior od razu wyprowadził mnie z błędu tłumacząc że mam przygotować się na większe koszty związane ze sprzęgiełkiem.

          Komentarz

          • filipT
            Rider
            • 2010
            • 554

            #6
            Zamieszczone przez giqus
            zwykle napinacz sie wali dlatego że jest uwalone już sprzęgiełko na alternatorze (też taka coś ala rolka). czy wymieniając napinacz mechanior obczaił sprzęgiełko?
            to samo miałem, po wymianie napinacza i sprzęgła alternatora czuję się jakbym benzyniakiem jeździł, taka cisza.
            Mój Szkodnik

            Komentarz

            • kamil78
              Classic
              • 2010
              • 27

              #7
              Potwierdzam znam to z autopsji...przyczyną padniętego napinacza jest na 100% sprzęgiełko (rolka), dobry spec powinien ci wymienić rolkę, napinacz i pasek który u mnie był spękany od szarpnięć...napinacz nie psuje się sam z siebie rozwala go rolka, która się buntuje i przestaje kręcić w obie strony, przy gwałtownym spadku obrotów rolka obraca się w drugą stronę niwelując szarpniecie...jakoś tak to leciało....

              Komentarz

              • Space99
                Rider
                • 2008
                • 275
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                j.w.
                tydzień temu przerobił temat. Wymiana samego napinacza i nadal skakał jak głupi i okazało się że rolka miała zatarty wolny bieg. Po wymianie jak to kolega filipT dobrze porównał... jak benzynka tylko większy moment obrotowy :>
                pozdrawiam Marcin

                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                Komentarz


                • #9
                  napinacz + sprzegielko, przerabialem niedawno.

                  Komentarz

                  • Andzo26
                    Drive
                    • 2010
                    • 48

                    #10
                    Podłącze się do tematu bo w mojej laurince 1.9 TDI AHF też grzechocze ten amortyzatorek już od jakiś 50 tysi :wink: czy to sprzęgielko o ktorym mowa jest w samym alternatorze czy jest to ta rolka napinacza która wspołpracuje z tym amortyzatorem???????
                    Laurin&Klement

                    Komentarz

                    • jacki64
                      Drive
                      • 2010
                      • 82
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11

                      poczytajcie sobie ciekawe i pożyteczne rzeczy o sprzęgiełku alternatora.

                      Komentarz

                      • Artur.
                        Drive
                        • 2009
                        • 55
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Co do pożyteczności tych narzędzi do odkręcania koła pasowego to proponuję je odłożyć do lamusa, a to z powodu takiego że chcąc odkręcić koło pasowe takim zestawem namęczyłem się z pół godziny i nic z tego mi nie wyszło.
                        Pojechałem do warsztatu motoryzacyjnego i facet odkręcił to koło pasowe w ciągu pół minuty.
                        A użył do tego jedynie nasadki z tego zestawu lub innej pasującej i pistoletu pneumatycznego jakigo używają do wymiany kół i nie tylko.
                        A co do pytania "Andzo26" to rolka ta jest na wałku alternatora.
                        Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #13
                          Zamieszczone przez Artur.
                          Pojechałem do warsztatu motoryzacyjnego i facet odkręcił to koło pasowe w ciągu pół minuty.
                          A użył do tego jedynie nasadki z tego zestawu lub innej pasującej i pistoletu pneumatycznego jakigo używają do wymiany kół i nie tylko.
                          Dokładnie tak też ostatnio padło mi sprzęgiełko i mechanik odkręcał to pneumatykiem osobiście myślę że samemu szkoda się męczyć mnie za wymianę skasowali 120 zł

                          Komentarz

                          • Artur.
                            Drive
                            • 2009
                            • 55
                            • Octavia III (5E3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            To ja miałem więcej szczęścia bo zapłaciłem 20 zł za pół minuty roboty.
                            Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.

                            Komentarz

                            • tryton
                              Elegance
                              • 2008
                              • 935

                              #15
                              Zamieszczone przez Artur.
                              To ja miałem więcej szczęścia bo zapłaciłem 20 zł.
                              Za całą wymianę czy tylko odkręcenie sprzęgła ?

                              Komentarz

                              • Artur.
                                Drive
                                • 2009
                                • 55
                                • Octavia III (5E3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                #16
                                Za odkręcenie sprzęgła bo pojechałem rowerem z alternatorem.
                                Za całą wymianę z wyjęciem chciał 50 zł.
                                Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.

                                Komentarz

                                • tryton
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 935

                                  #17
                                  No to ja 120 za całą robotę i dlatego jak widziałem ile to roboty to myśle ze samemu szkoda się bawić . Jeszcze dodam że trzeba uważać na sprzężarke klimy jak się tam majstruje samemu . Bo można naprawde powiększyć koszty naprawy

                                  [ Dodano: Sob 30 Paź, 10 21:45 ]
                                  Zamieszczone przez Artur.
                                  Za całą wymianę z wyjęciem chciał 50 zł
                                  Za 50 to nawet bym się nie zastanawiał czy warto samemu robić szkoda się brudzić

                                  Komentarz

                                  • Artur.
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 55
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                    #18
                                    Masz rację jak bym przewidział że tak będzie to od razu bym pojechał skodzianką i byłoby po kłopocie.
                                    Ale myślałem że nie będzie z tym problemu.
                                    Przy wymontowaniu alternatora odkręcałem filtr paliwa i wyjmowałem reflektor.
                                    Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      no a ja za robotę dałem stówę i troszkę wykręcania faktycznie tam było i jako ze nie mam ani umiejętności ani sprzętu i miejsca to nie żałuję wogóle.

                                      Komentarz

                                      • tryton
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 935

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Artur.
                                        Przy wymontowaniu alternatora odkręcałem filtr paliwa i wyjmowałem reflektor.
                                        U mnie robili to od spodu
                                        1 Dolna osłona silnika
                                        2 Prawa osłona
                                        3 Jak jest to pasek wielorowkowy u mnie nie było
                                        4 Wiatrak na chłodnicy prawy
                                        5 Sprężarka klimy odkręcenie bez rozłączenia przewodów
                                        6 Alternator
                                        Montaż w odwrotnej kolejności
                                        No i nie zapomnijmy że trzeba mieć ten klucz do odkręcenia sprzęgła . Jak widać roboty pełno . Specowi całość zajęła 2 godz a ja stałem obok i patrzyłem czy mu czasem części nie zostaje i żeby używał małych młotków

                                        Komentarz

                                        • Space99
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 275
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          No jest trochę gimnastyki z tym sprzęgiełkiem ale do zrobienia. JA wyciągałem alternator górą ... a to z błahego powodu... nie miałem nasadki 18 :P żeby odkręcić sprężarke ale i tak raz robiłem tą metodą... wole górą.
                                          W sumie to już drugi raz tak wyciągłem ale wychodzi na żyletke i najlepiej połączyć to z wymianą płynu chłodzącego razem z odkręceniem króćca termostatu. Trzeba też odkręcić pompe wspomagania i troche ją odchylić na bok.
                                          A samo odkręcenie rolki to masakra. Dwa razy podchodziłem do tego z właściwym kluczem i dwa razy skończyło się na szlifierce i rozcinaniu starej rolki Auto rano musiało jechać a innego pomysłu nie było o 19:00 . Ale trzeba to robić naprawde ostrożnie aby nie naruszyć gwintu i nie nasypać opiłkami do środka altka.
                                          Wiem że jest to totalna maniana ale jakoś trzeba se radzić w słabo ale coraz lepiej urządzonym swoim domowym warsztaciku.
                                          pozdrawiam Marcin

                                          Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                          Komentarz

                                          • Tomek_dx
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 398

                                            #22
                                            Też sam wymieniałem i dokładny opis napisał tryton, najpierw sprężarka, wentylator prawy i altek w O1 wychodzi dołem.
                                            Nie wiem dlaczego Space99 miałeś problem z odkręceniem tej rolki jak miałeś odpowiedni klucz?
                                            Ja po wymontowaniu altka wrzuciłem go na stół warsztatowy psiuknąłem wcześniej WD40 odczekałem z 15 min i ten większy klucz wielozębny wsadziłem w rolkę i jednocześnie zamocowałem w imadle. Sam alternator drutem przymocowałem do imadła na stole aby sie nie poruszał. Potem tylko w środek wsadziłem drugi klucz gwiazdkowy na to nasadkę i półmetrowe ramię klucza. Mogłem się wtedy na tym powiesić czy nawet usiąść i oczywiście puściło choć na pewno z dużym oporem w stosunku do siły jaką się przykręca (80Nm).
                                            Tomek

                                            Komentarz

                                            • w.marek
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 43
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Ja też wymieniałem samodzielnie. Ale bez wyciągania altka z auta. Odpowiednie narzędzia i nic nie trzeba demontować. Ale klucze muszą być mocne (mi poszło dopiero kluczami king-tony/yato) Bardzo mocno siedzi stare.

                                              Komentarz

                                              • kiki
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 359

                                                #24
                                                temat odświeżam

                                                Dziś wymieniłem napinacz i sprzęgło altka (wszystko ina) +pasek gates i ciągle rolka minimalnie drga tak samo jak amortyzatorek... Od czego tak się dzieje?

                                                Komentarz

                                                • richi9
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 427

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez kiki
                                                  temat odświeżam

                                                  Dziś wymieniłem napinacz i sprzęgło altka (wszystko ina) +pasek gates i ciągle rolka minimalnie drga tak samo jak amortyzatorek... Od czego tak się dzieje?
                                                  »
                                                  ale która rolak drga rolka napinająca ona zawsze draga zewzgledu na wibracje silnika.

                                                  A ja mam altka na sztywnym kole pasowym i nic mnie nie boli acz kolwiek koło pasowe wału korbowego odzywa sie...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...