Vacum pompa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janek11
    Ambiente
    • 2010
    • 150

    Vacum pompa

    no to :kwiat :kwiat :kwiat
    i się zgodzi :szeroki_usmiech
  • hermioli1
    Rider
    • 2009
    • 322

    #2
    Vacum pompa

    Od jakiegoś czasu, zauważyłem że pompa vacum w mojej skodzie jest dość mocno zapocona olejem. Nie mam zdjęcia mojego samochodu, ale wstawiam zdjęcie poglądowe na którym oznaczyłem miejsce gdzie pompa jest zapocona. I teraz pytania. Czy ten wyciek, powoduje uszczelka pod vacum, czy może jest to wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu?

    Drugie pytanie: zakładając że ten wyciek jest spowodowany uszkodzeniem uszczelniacza wałka rozrządu, to czy jest możliwa wymiana tego simmeringa bez rozpinania rozrządu??? (Jak wiadomo, rozpięcie rozrządu wiązało by się z zakupem nowego paska, rolek itd,a rozrząd wymieniłem ok 10 tys. km. temu).
    Załączone pliki
    W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
    Babka utonęła do góry kudłatką.
    Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
    Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Uszczelniacz wałka rozrządu jest tylko jeden i z drugiej strony głowicy.Pod pompą podciśnienia masz pierścień uszczelniający,zwykłą uszczelkę o numerze 038 145 345.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • hermioli1
        Rider
        • 2009
        • 322

        #4
        Janusz numer uszczelki znam. Ale jak byłem u Alana na wymianę oleju, to on sam nie był pewien co do tego wycieku.... Stąd moje wątpliwości. Przeglądałem etkę, i też mi się wydawało że przy pompie jest tylko ta zwykła uszczelka, ale lepiej się poradzić...
        W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
        Babka utonęła do góry kudłatką.
        Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
        Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

        Komentarz

        • deviltomek
          Ambiente
          • 2010
          • 246

          #5
          równie dobrze może ciec z pod dekla zaworów...najlepiej dobrze umyc benzyną wysuszyc i obserwowac

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            przeważnie poci się pod pompą podciśnienia- koszt mały i 10 min. roboty
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • Darion
              Classic
              • 2010
              • 26

              #7
              Witam!
              U mnie było podobnie - jak kupiłem to była zalane z tej pompy olejem. Wymieniłem uszczelkę w pompie i umyłem silnik. Teraz widać, że poci się delikatnie z uszczelki pod pokrywą zaworów. Chyba, że jest tam druga uszczelka przy samej pokrywie? Czy to prawda, że uszczelka pod pokrywą jest na stałe z pokrywą?

              Komentarz

              • rogoz
                Rider
                • 2006
                • 397

                #8
                przeważnie poci się pod pompą podciśnienia- koszt mały i 10 min. roboty
                Trzeba tylko zakupić taką uszczelkę:


                Zamieszczone przez Darion
                Czy to prawda, że uszczelka pod pokrywą jest na stałe z pokrywą?
                Wg producenta to tak, ale jak się poszuka to się znajdzie:

                Komentarz

                • Darion
                  Classic
                  • 2010
                  • 26

                  #9
                  Witam! Dzięki tak myślałem. Chyba nie warto smarować starej czymś, lepiej założyć nową na pokrywę? Jedną w pompie vacu wymieniłem - rodzaj oringu. Czyli jest druga, - wymienię. Zobaczę za ile mają u nas.

                  Komentarz

                  • Krzysiek67
                    Classic
                    • 2009
                    • 19

                    #10
                    U mnie też był wyciek w tym miejscu. Po wymianie tego dziwnego kształtu oringu wyciek trochę się zmniejszył, ale nie ustąpił. Po dokładnej analizie okazało się, że jest za duże nadciśnienie w komorze korbowej silnika. Powodem tego było złe odpowietrzenie przez odmę. Po długich obserwacjach mogę stwierdzić, że są zbyt duże przedmuchy z cylindrów i to powoduje, że pojawiają się wycieki w najsłabszym miejscu, czyli z pod pompy podciśnienia. Jest to też niebezpieczny objaw wydostawania się par olejowych do dolotu, a po drodze do turbiny, co niebawem doprowadzi do jej uszkodzenia( przyspieszone zapiekanie zmiennej geometrii części gorącej)
                    Rider

                    Komentarz

                    • martinovicz
                      Classic
                      • 2010
                      • 23

                      #11
                      Darion napisał/a:
                      Czy to prawda, że uszczelka pod pokrywą jest na stałe z pokrywą?

                      rogoz napisał: Wg producenta to tak, ale jak się poszuka to się znajdzie:
                      http://motoneo.pl/m-SKODA...worow.html#kat1[/quote]

                      panowie niestety dla ASV nie jest to ta uszczelka, którą rogoz umieścił w linku! Zakupiłem taką - sa dostępne w kazdym dobrze wuposażonym sklepie mot, zdemontowałem pokrywe, ponieważ pociła mi sie równomiernie dookoła.
                      i tu zonk :x uszczelka dal ASV ma zupełnie inny kształt niż ta z linka, a co najgorsze jest jakby wgrzana do pokrywy. zacząłem zdzierac, wszelkimi dostępnymi narzedziami, dopiero po fakcie poczytałem na forum, że dla naszych modeli na PV występuje ona tylko z deklem.. i trzeba bedzie wydac kasę, albo kupic uzywany dekiel z uszczelka i obsilikonować, bo mojej juz nie uratuje

                      Komentarz

                      • rogoz
                        Rider
                        • 2006
                        • 397

                        #12
                        Czuję się wywołany do tablicy. Widzę, że opis produktu w podanym linku do sklepu jest nieprecyzyjny
                        Niestety nie mam na to wpływu.

                        Komentarz

                        • martinovicz
                          Classic
                          • 2010
                          • 23

                          #13
                          ale spoko nie powinno tak mocno boleć, mam dostawcę części do skody (org + zamienniki) wszystko nowe części ściągane głównie z czech
                          tel. 034 367 15 22
                          ul. Garibaldiego 11-13
                          42-200 Częstochowa
                          e-mail: [email protected]
                          nowa kompletna pokrywa wraz z uszczelką kosztuje 220zł
                          pozdrawiam i polecam ten sklep

                          potwierdzam, zakupiłem za 220zł full oryginał, gość zasila wiekszość hurtowni skody- części ma prosto z Mladej Boleslav, wszystko w org !

                          Komentarz

                          Pracuję...