ale wymienić nie zaszkodzi, jak lubisz sztywno to nie wahaj się
). Wszystko byłoby ok, gdyby przy odpowietrzaniu układu chłodzenia (silnik pracował na wolnych obrotach) silnik nagle zaczął pracować na trzech cylindrach i zgasł... przyczyna - urwany zawór na pierwszym cylindrze. Pytanie do was jaka mogła być przyczyna takiej usterki - znam się trochę na silnikach i nie przychodzi mi na myśl żadne rozsądne wytłumaczenie. Tym bardziej, że zawór ułamał się zaraz pod zamkami... Auto ma przejechane 140tyś. km z książką - silnik patrząc na podzespoły jak nowy. Możliwe, że to błąd mechanika, czy wada fabryczna, czy jakaś inna przyczyna??
) ale wszystko ok - kawałem zaworu został razem z zapinkami na miejscu. Nie widziałem natomiast jak rozpinali i spinali zawory, być może tu jakiś błąd... Mam tylko nadzieje, że dużego spustoszenia zawór nie narobił! ech... miałem robić to sam, ale zawsze brak czasu... szkoda byłoby wywalać ten silnik, bo ma naprawdę niewielki przebieg. Dzisiaj jak będę miał chwile, to wrzucę foto zaworu, może ktoś dojdzie jaka mogła być przyczyna.
silnik już śmiga aż miło - zrobiłem 2tyś. km i chyba jest lepiej jak było więc nie ma tego złego... :wink:
Komentarz