[O1] Octavia 1.9TDi ASV urwany zawór

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krokodyl2008
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O1] Octavia 1.9TDi ASV urwany zawór

    ale wymienić nie zaszkodzi, jak lubisz sztywno to nie wahaj się
  • Darekqq
    Classic
    • 2010
    • 19

    #2
    [O1] Octavia 1.9TDi ASV urwany zawór

    Witam,
    pierwszy dzień na forum i od razu przykry temat, a mianowicie kilka dni temu oddałem swoją skodę do mechanika na wymianę uszczelki pod głowicą i wymianę rozrządu. Wymiana uszczelki, bo były spaliny w zbiorniczku, a rozrząd przy okazji (octavia, to mój świeży nabytek). Wszystko byłoby ok, gdyby przy odpowietrzaniu układu chłodzenia (silnik pracował na wolnych obrotach) silnik nagle zaczął pracować na trzech cylindrach i zgasł... przyczyna - urwany zawór na pierwszym cylindrze. Pytanie do was jaka mogła być przyczyna takiej usterki - znam się trochę na silnikach i nie przychodzi mi na myśl żadne rozsądne wytłumaczenie. Tym bardziej, że zawór ułamał się zaraz pod zamkami... Auto ma przejechane 140tyś. km z książką - silnik patrząc na podzespoły jak nowy. Możliwe, że to błąd mechanika, czy wada fabryczna, czy jakaś inna przyczyna??
    Z góry dzięki za wasze opinie.

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      a mechanik rozpinal zawory w glowicy ?
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • Darekqq
        Classic
        • 2010
        • 19

        #4
        tak, głowica była cała rozbrojona do planowania

        Komentarz

        • rober71
          Classic
          • 2009
          • 16

          #5
          wada materiłu raczej napewno
          rober

          Komentarz

          • Darekqq
            Classic
            • 2010
            • 19

            #6
            Myślisz, że to taki zwykły przypadek, że akurat po wymianie uszczelki pękł wadliwy zawór??to chyba mam wielkiego pecha!!jutro mechanik ponownie zdejmuje głowice, więc zobaczymy, czy w środku duża miazga...jak przebiło tłok, to chyba rozejrzę się za nowym silnikiem :cry:

            Komentarz

            • Udesky
              RS
              • 2007
              • 1692
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Z tego co mi wiadomo, to wydmuchana uszczelka pod głowicą może prowadzić do nie małych spustoszeń, jak np. pogięte korbowody, pogięta czy pęknięta głowica itp.
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Zamieszczone przez Udesky
                Z tego co mi wiadomo, to wydmuchana uszczelka pod głowicą może prowadzić do nie małych spustoszeń, jak np. pogięte korbowody, pogięta czy pęknięta głowica itp.
                Ale chyba to co napisałeś że może się stać to nie od uszkodzonej uszczelki ? tylko od urwanego zaworu...

                Darekqq, dawno już nie słyszałem o urwanym zaworze w 1.9 tdi ale niestety w tych silnikach były problemy z zaworami. Z tym że w większości przypadków dochodziło do ukruszenia grzybka a nie urwania trzonka. Sprawdź co się dokładnie stało. Może po prostu zawór się rozpiął a to już wina na 100% mechanika tego który uzbrajał głowicę.

                Dodatkowo informacyjnie:
                jeśli ktoś ją rozbrajał nie mając do tego odpowiedniej praski tylko powiedzmy chińskimi kluczami działającymi na zasadzie dźwigni to na pewno zawory były do wymiany ze względu na zacięcia zrobione przez talerzyki na trzonkach
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • Darekqq
                  Classic
                  • 2010
                  • 19

                  #9
                  Zawór był dobrze zapięty, bo przy mnie zdejmował wałek (też pierwsze pomyślałem,że źle zapieli zawór ) ale wszystko ok - kawałem zaworu został razem z zapinkami na miejscu. Nie widziałem natomiast jak rozpinali i spinali zawory, być może tu jakiś błąd... Mam tylko nadzieje, że dużego spustoszenia zawór nie narobił! ech... miałem robić to sam, ale zawsze brak czasu... szkoda byłoby wywalać ten silnik, bo ma naprawdę niewielki przebieg. Dzisiaj jak będę miał chwile, to wrzucę foto zaworu, może ktoś dojdzie jaka mogła być przyczyna.

                  [ Dodano: Pią 19 Lis, 10 08:52 ]
                  To tak w ramach zakończenia tematu - nikt z fachowców nie jest w stanie udzielić mi informacji dla czego urwał się zawór... na szczęście nie wyrządził dużego spustoszenia. Tłok cały, jedynie głowica trochę ucierpiała, generalnie zmiana zaworu, szlifowanie gniazda i wymiana prowadnicy. Koszt 100zł więc nie ma tragedii silnik już śmiga aż miło - zrobiłem 2tyś. km i chyba jest lepiej jak było więc nie ma tego złego... :wink:

                  Komentarz

                  Pracuję...