Co do Stefana to ostatnio chorował , ja z nim wczoraj gadałem może dlatego problem z dodzwonieniem był . Z tego co zrozumiałem to chyba nadal choruje.
[O1] Nagłe parowanie szyb - jaka przyczyna?
Zwiń
X
-
[O1] Nagłe parowanie szyb - jaka przyczyna?
Hej
Wsiadam sobie dziś do auta, na zewnątrz temperatura ok. 6 st. C. Klima ustawiona na AUTO i 20 st. C. Szyby zaparowane, ale po kilku minutach jazdy jest już całkowicie sucho. Po jakichś 20 minutach ciągłej jazdy nagle w przeciągu kilku sekund szyby zaparowały tak, że nie widać przez nie było nic - musiałem się zatrzymać. Po tym incydencie jescze przez godzinę jazdy szyby nie odparoały do końca - para się skropliła.
O co chodzi? To, że bywają w Octaviach problemy z klapką zamykającą obieg powietrza w kabinie to wiem, ale czy to to? Jutro podłączę VAGa i zamelduję czy są jakieś błędy. Spotkał się ktoś z tym?
BTW. Klima była przeglądana i nabijana kilka miesięcy temu - przed tym i po tym do teraz żadnych problemów. No może tylko takie, że czasem rano szyby długo (do kwadransa) odparowywały.
-
-
michu_l,
Jeżeli sprężarka klimy wyłączy się przy 5,5stC, to pozostaje przełączenie na ogrzewanie/osuszanie przedniej szyby. W ten sposób pozbędziesz się pary. W trybie tym można zmniejszać siłę nawiewu (przynajmniej w Climatronicu), co pozwala na utrzymanie suchego wnętrza przy niskich temp. i wysokiej wilgotności.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alfeemichu_l, A to nie było tak, że szyby zaparowały ci od zewnątrz?bo tak się dzieje jak wjedziesz w strefę zimniejszego powietrza.
"A może okulari zaparowali?"
[ Dodano: Pon 08 Lis, 10 22:43 ]
Zamieszczone przez adaśJeżeli sprężarka klimy wyłączy się przy 5,5stC, to pozostaje przełączenie na ogrzewanie/osuszanie przedniej szyby. W ten sposób pozbędziesz się pary. W trybie tym można zmniejszać siłę nawiewu (przynajmniej w Climatronicu), co pozwala na utrzymanie suchego wnętrza przy niskich temp. i wysokiej wilgotności.
Jeśli jest tak jak piszecie, że się wyłączyła sprężarka, to ten sam efekt powinien powstać przy ręcznym przełączeniu w tryb ECON, czy tak?
Swoją drogą podpiąłem dziś VAGa i mam błąd 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) świadczący o problemie z domykaniem klapki nawiewu. Z pół roku nie podłączałem więc nie wiem kiedy się pojawił. Skasowałem go i sprawdzę czy za jakiś czas się pojawi znowu.
Wiecie może czy w angliku mechanizm domykania jest także za schowkiem? Poniżej fotka tego co znajduje się za nim.
BTW. Czytałem opis jak to naprawić w golfie, ale coś nie wczytują się u mnie fotki i nie jestem pewien czego szukać.
Z ostatniej chwili - prawdopodobnie mieli jakiś chwilowy problem z serwerem. Fotki są i już widzę, żę to co mam za schowkiem to lustrzane odbicie tego co w Golfie z kontynentu. ;D
Komentarz
-
-
Obawiam się, że po kilku cyklach pracy klapy błąd się powtórzy - zapewne pękła na osi jedna z zębatek mechanizmu sterującego klapę. Niedawno była dyskusja na na temat i kolega Krzypaw znalazł na Allegro taki mechanizm od anglika: http://allegro.pl/sterownik-silown-k...281981758.html
Link do dyskusji: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41159
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rogozObawiam się, że po kilku cyklach pracy klapy błąd się powtórzy - zapewne pękła na osi jedna z zębatek mechanizmu sterującego klapę. Niedawno była dyskusja na na temat i kolega Krzypaw znalazł na Allegro taki mechanizm od anglika: http://allegro.pl/sterownik-silown-k...281981758.html
Komentarz
-
Komentarz