[O1] Nagłe parowanie szyb - jaka przyczyna?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • psw
    Classic
    • 2010
    • 4

    [O1] Nagłe parowanie szyb - jaka przyczyna?

    Co do Stefana to ostatnio chorował , ja z nim wczoraj gadałem może dlatego problem z dodzwonieniem był . Z tego co zrozumiałem to chyba nadal choruje.
  • michu_l
    Classic
    • 2009
    • 13

    #2
    [O1] Nagłe parowanie szyb - jaka przyczyna?

    Hej

    Wsiadam sobie dziś do auta, na zewnątrz temperatura ok. 6 st. C. Klima ustawiona na AUTO i 20 st. C. Szyby zaparowane, ale po kilku minutach jazdy jest już całkowicie sucho. Po jakichś 20 minutach ciągłej jazdy nagle w przeciągu kilku sekund szyby zaparowały tak, że nie widać przez nie było nic - musiałem się zatrzymać. Po tym incydencie jescze przez godzinę jazdy szyby nie odparoały do końca - para się skropliła.
    O co chodzi? To, że bywają w Octaviach problemy z klapką zamykającą obieg powietrza w kabinie to wiem, ale czy to to? Jutro podłączę VAGa i zamelduję czy są jakieś błędy. Spotkał się ktoś z tym?

    BTW. Klima była przeglądana i nabijana kilka miesięcy temu - przed tym i po tym do teraz żadnych problemów. No może tylko takie, że czasem rano szyby długo (do kwadransa) odparowywały.

    Komentarz

    • alfee
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2583

      #3
      michu_l, A to nie było tak, że szyby zaparowały ci od zewnątrz? bo tak się dzieje jak wjedziesz w strefę zimniejszego powietrza.
      Alfee
      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
      Kawasaki ER5 :-)

      Komentarz

      • dontak
        Rider
        • 2008
        • 586
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        A może po prostu temperatura spadła poniżej 5 st. i klima się wyłączyła?
        OIII 1.2 TSI 105 KM

        Komentarz

        • adaś
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2006
          • 876
          • Volkswagen

          #5
          michu_l,

          Jeżeli sprężarka klimy wyłączy się przy 5,5stC, to pozostaje przełączenie na ogrzewanie/osuszanie przedniej szyby. W ten sposób pozbędziesz się pary. W trybie tym można zmniejszać siłę nawiewu (przynajmniej w Climatronicu), co pozwala na utrzymanie suchego wnętrza przy niskich temp. i wysokiej wilgotności.
          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

          Komentarz

          • michu_l
            Classic
            • 2009
            • 13

            #6
            Zamieszczone przez alfee
            michu_l, A to nie było tak, że szyby zaparowały ci od zewnątrz? bo tak się dzieje jak wjedziesz w strefę zimniejszego powietrza.

            "A może okulari zaparowali?"

            [ Dodano: Pon 08 Lis, 10 22:43 ]
            Zamieszczone przez adaś
            Jeżeli sprężarka klimy wyłączy się przy 5,5stC, to pozostaje przełączenie na ogrzewanie/osuszanie przedniej szyby. W ten sposób pozbędziesz się pary. W trybie tym można zmniejszać siłę nawiewu (przynajmniej w Climatronicu), co pozwala na utrzymanie suchego wnętrza przy niskich temp. i wysokiej wilgotności.
            Tak też zrobiłem, ale nie było to zbyt efektywne. W pierwszym momencie kompletnie nic nie było widać tym bardziej, że działo się to po zmroku - dodatkowo światła z przeciwka.

            Jeśli jest tak jak piszecie, że się wyłączyła sprężarka, to ten sam efekt powinien powstać przy ręcznym przełączeniu w tryb ECON, czy tak?

            Swoją drogą podpiąłem dziś VAGa i mam błąd 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) świadczący o problemie z domykaniem klapki nawiewu. Z pół roku nie podłączałem więc nie wiem kiedy się pojawił. Skasowałem go i sprawdzę czy za jakiś czas się pojawi znowu.
            Wiecie może czy w angliku mechanizm domykania jest także za schowkiem? Poniżej fotka tego co znajduje się za nim.

            BTW. Czytałem opis jak to naprawić w golfie, ale coś nie wczytują się u mnie fotki i nie jestem pewien czego szukać.

            Z ostatniej chwili - prawdopodobnie mieli jakiś chwilowy problem z serwerem. Fotki są i już widzę, żę to co mam za schowkiem to lustrzane odbicie tego co w Golfie z kontynentu. ;D

            Komentarz

            • rogoz
              Rider
              • 2006
              • 397

              #7
              Obawiam się, że po kilku cyklach pracy klapy błąd się powtórzy - zapewne pękła na osi jedna z zębatek mechanizmu sterującego klapę. Niedawno była dyskusja na na temat i kolega Krzypaw znalazł na Allegro taki mechanizm od anglika: http://allegro.pl/sterownik-silown-k...281981758.html

              Link do dyskusji: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41159

              Komentarz

              • michu_l
                Classic
                • 2009
                • 13

                #8
                Zamieszczone przez rogoz
                Obawiam się, że po kilku cyklach pracy klapy błąd się powtórzy - zapewne pękła na osi jedna z zębatek mechanizmu sterującego klapę. Niedawno była dyskusja na na temat i kolega Krzypaw znalazł na Allegro taki mechanizm od anglika: http://allegro.pl/sterownik-silown-k...281981758.html
                Dzięki za link. Nie skorzystam jednak. Niedaleko mego miejsca zamieszkania jest złom, gdzie co jakiś czas zaglądam. Ostatnio stały tam ze 3 Fabie i jedna Octavia także z tego typu częsciami nie ma problemu (tym bardziej, że będzie pasować od innych z grupy VAG). Gorzej z przednimi elementami budy - wszystkie, które są, były bite od frontu. Ile się naszukałem grilla do moej Octy to moje. W końcu dałem za wygraną i zamówiłem w salonie. 2 dni później pojawił się na eBayu paradoksalnie drożej niż zapłaciłem. ;D

                Komentarz

                Pracuję...